[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:30

excuus? :P Ik twijfelde al met typen :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:31

excuus is beter ja :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:41

hihi, gaat lekker hier jongens

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:45

Ach soms kan het geen kwaad om eens zoiets op te merken :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:54

oh nee hoor helemaal niet ;) ahh ik ga zo lekker met mijn vriendin zwemmen en dan zonnebanken, dat heb ik nu wel ff nodig hihi

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:40

Ik heb voor 1 paard:
- 2 regendekens 0 grams (195 + 205)
- 1 regendeken 300 grams (205)
- 1 uitrijdeken ohz
- 1 uitrijdeken mennen
- 1 staldeken (195)
- 1 fleecedeken (dagelijks gebruik)
- 1 fleecedeken (net gebruik)
- 2 vliegendekens voor de wei
- 1 vliegenuitrijdeken ohz
- 1 vliegenuitrijdeken mennen

en ik ben vast wel iets vergeten. (toch behoorlijk veel voor 1 paard) :o :D
De 195 dekens zijn eigenlijk iets te klein.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:40

:wave:
lekker ziek geworden na de kerst, dus dids zijn vakantie duurt voort! _O-
ben helemaal snotterig en duf en bah nu...

zag wat deken opsommingen..
arme dids
hij heeft 2 zweetdekens die hij nooit op krijgt :')
en voor van de zomer krijgt hij weer een eczeemdeken :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:49

Echt heel erg geprofiteerd van het feit dat zoonlief een verjaardag heeft en manlief op pad is...dus vanaf 11.00 - 15.00 bij de pony's geweest :D
Het dijkje achter ons was weer zonder sneeuw en ze mogen daar lopen, als ik er even schriklijntjes langszet. Dus ik alles uitgezet. 't hele spul erop....ging goed. Stallen gedaan, bak alvast wat bijgewerkt en toen wilde ik Sim eruit halen....gingen Freddy en ALwyn toch heen en weer racen zeg niet normaal. Zie je dus echt dat ze een paddock wel fijn vinden maar echt rennen doen ze toch graag in de wei of op de dijk. Maar goed ik had zoiets van ik trek me er niets van aan, dus Simba uitgebreid gepoetst (daar geniet hij zo van, hij zag er weer helemaal keurig uit) en voor 't sleepje. Bak redelijk netjes getrokken en vervolgens die twee andere monsters weer van het dijkje gehaald. Ze hebben bij elkaar zo'n uur zitten ronddollen, monsters. Ze waren helemaal warm, maar dus wel goed uitgedold }>

Toen Alwyn aan de lange lijnen over ons pad laten lopen (plm. 500 meter heen / parkeerplaatsje / 500 meter terug), dat twee keer gedaan en het ging zo goed! Is pad waar niemand komt, geen auto's, fietsers etc. aan beide zijden heggetjes / hekjes van de tuinen dus erg handig om dit bij te oefenen. Hij had al wel lange lijnen gedaan in de bak maar niet 'los'. Hij stapte erover echt super. En keurig paar keer goed lang halthouden en weer voorwaarts. Af en toe even flink gestampt achter hem, lijnen goed langs zijn benen laten gaan, interesseerde hem helemaal niets. Na die tijd zag je wel aan hem dat het toch wel een heel gedoe was geweest, eerst ongeveer tig keer die dijk op en neer in vliegende galop en daarna nog serieus aan het werk. Zo schattig, is het echt nog een jonge pony :+:

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:19

Zozo hele dekens collecties zie ik voorbij komen :D

Riv krijgt zo te zien een mooie deken, super kleurtje! beetje gay maargoed haha daar kan hij vast wel tegen.

mijn deken collectie :P

2 x Bucas All In One
1 x Bucas Smartex Rain
1 x Bucas extra 300gr
1 x Bucas light 0gr
1 x BR outdoor winterdeken blauw/paars
1 x Bucas Shamrock Power (zweetdeken)
1 x BR zweetdeken bruin
1 x BR zweetdeken roze
1 x ooteman regendeken

ik denk dat dit het wel is

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:35

Evelli schreef:
heb nog geen zweetdekens met kruissingels :) Allebei zonder, maar met een dekensingel

Die zweetdekens van BR hebben afneembare kruissingels. Bucas heeft ook kruissingels en (ringen voor) bilkoorden

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:40

Mijne hebben allemaal een zweetdeken en ik heb nog een reservezweetdeken (van Jimmy geweest) en allemaal een regendeken en een winterdeken. Volgend jaar denk ik dat ik er weer een bij moet gaan kopen, want dan zal Billy wel een maat groter nodig hebben.
Verder hier eergisteren weer eindelijk uit de wei kunnen gaan, het was hier echt veel te glad, eerder in de week. Nu ben ik ziek dus gister en vandaag even rustig aan. Morgen misschien weer eens een rondje met de kar.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:58

VanHuisUit, wat fijn dat je ponytje het zo goed deed vandaag. is altijd een heerlijk gevoel als samenwerking weer goed verloopt.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:52

Hier ook geen dekens.

@VanHuisUit: Wat leuk dat het zo goed ging :j . Wees maar trots!

Vandaag gelangelijnt met Jerom en eindelijk weer eens kunnen rijden met Jordy :):) Ga straks foto's plaatsen :)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:15

Pff wat een lijsten met dekens.

Ik heb 1 fleece dekentje voor men menpony
en 2 regendekens voor men oude shetland pony.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:20

Mbt Alwyn: TXS... :D ben erg blij dat het zo lekker gaat. Ben van paarden op pony's overgestapt en moet er nog steeds wat aan wennen .Maar als het zo lekker gaat weet ik dat ik de juiste keus heb gemaakt.
Mijn pony's hebben (nog) geen dekens :o
Ik heb nog wel een hele serie van mijn paarden....denk een stuk of 5 die ik nog heb? Als je een paard verkoopt doe je er meestal een of twee dekens bij maar ik had er altijd meer, erg he. In die grote dekens kunnen mijn pony's met z'n tweeen tegelijk in :+
's ff kijken...
1x katoenen zomerdeken, maat 2.10
1x bucas winterdeken, maat 1.95
1x BR regendeken, maat 1.95
1x fleece, maat 2.10
2x golden stripe
1x een of andere wollen deken ook zonder gespen
1x soort slaapzak :o
...eueu dat zijn er dus al 8 .....misschien vergeet ik nog wat?
Toch eens met de naaimachien aan de gang :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:29

ff denken

1 winterdeken met hals
3x winterdeken waterdicht
2x regendeken
2x staldeken
1x vliegendeken
1x menuitrijdeken
1x gewone uitrijdeken
3 x fleecedeken met singels
2x fleecedeken met hals
2x fleece deken zonder singels

dat was het wel zo. Genoeg ook wel voor 2 ponys :D

Net even ferro gelongeerd. Zaterdag weer wedstrijd en we gaan weer voor een finale plaatsje :D hoop ik :o

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:43

Afbeelding
Afbeelding
Ja, singel zit idd raar :) . Is omdat we die dubbel moesten doen, hij spant niet en Jerom heeft nergens last van :D .

edit: Dit zijn trouwens foto's van onze eerste les samen :) .

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:25

Wat een schattig bolletje! Ik zou alleen echt andere peesjes omdoen. als het echt nodig is, ga dan voor die leren mini peesjes van hob. die passen echt de allerkleinste :P zijn bijna te klein zelfs voor mijne van 90cm ;)

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:28

Haha oke :) . Wat is nu beter, zonder peesjes of met die ? :)

En heb je misschien tips of commentaar op de foto's? Of moet ik er nog plaatsen? :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:39

Heeft hij ze echt nodig omdat hij zichzelf anders aantikt? Dan zou ik zo snel mogelijk andere (bv die van HOB de leren NIET de harde) aanschaffen. Als hij niet aantikt oid dan zou ik gewoon niets gebruiken :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 23:40

Ik vind het trouwens wel super dat je helemaal open staat voor tips en commentaar. Je ziet het zooo vaan bij de menfotos dat mensen alle tips in de wind slaan en nog boos worden ook.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:03

Ja hij tikt ze soms aan...
Oke, leren peesjes van HOB. Goed dat nieuwjaar nog niet geweest is :+ . Bedankt voor de tip :) .

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:27

Jelle: het is nog niet zeker van die deken.. ik vind de kleuren combie helemaal super, maar heb liever deze in een variant met vulling, die gebruik ik gewoon vaker en een extra deken is dan niet erg. Mijn 0 grams had ik nu ook maar 3 weken ofzo gebruikt dit jaar.. Hihi dus om er 2 te hebben voor zo'n korte periode is ook zonde,, ga dus even spitten of deze er ook met vulling zijn :D Want hij is wel leuk (wel gay hihi,, maar met roze pessoa, roze peesjes en roze halster, kan dit er ook wel bij :D hihi)

Rivaldo is nu echt zo dwars, hij verveelt zich enorm omdat hij amper werkt. Zo heeft hij vandaag in zijn paddock alle palen en draden omgegooit (gewoon doorheen gegaan) om op het land zijn ei kwijt te raken. Heb vandaag dus ook flink wat met hem gedaan, het is gewoon geen pony die je opeens stil moet gaan zetten, niet dat hij vervelend wordt met rijden (enkel wat pittig en erg voorwaarts), maar hij gaat gewoon uitbreken en dwars doen met een eigen wil. Vreselijk!!

Vandaag dus overal schapenhekken neergezet, met het idee dat dit het laatste is wat ik kan doen en met de hoop dat hij er achter blijft. Echt een klier!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 09:03

balen l_rivaldo...
die van mij wordt juist helemaal happy van niks doen :')
nee, valt wel mee, maar baldadig wordt hij er gelukkig niet van :))

zit nu bij m'n vriend (al sinds afgelopen donderdag :)) ) zometeen maar eens huisvrouwtje spelen, hij moet gewoon werken namelijk :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:14

Esther: Vind het echt super dat je open staat voor tips :)
Ga met Jellee mee over de peesjes, op deze manier richt het meer schade aan dan dat het voorkomt :) Verder vind ik de singer zoals hij zit niet kunnen :n die ligt ergens op zijn nek. Maar wat bedoel je met dubbel moeten doen?
Waarom longeer je niet gewoon met je schoftje van het mentuig?
Verder stilblijven staan bij het longeren en niet mee gaan rennen, laat de pony het werk maar doen!