[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:02

Hier ook ontzetting ... dochter van mijn beste vriendin was vorige week in Amsterdam... ik vind het echt afschuwelijk, zo totaal zinloos ...

Prachtig hoofdstelletje wat voor merk is het Gem?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:32

Een BR, geleend van instructrice :) .

Ja...... angst zaaien, nu ook onder de jongeren. Dat is het enige doel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 16:01

Hallo allemaal, ben ik weer. Heb het zo vreselijk druk, dat ik amper tijd heb om bij te lezen. En als ik dan vandaag mijn salarisstrook krijg :x :x :x :x Volgens mij word ik maar voor 1,5 dag uitbetaald ipv 3. Zucht......

Ips: spannend en makkelijk verhuizen zo dichtbij.
assie: hoe gaat het rijden met je mooie dame?
Gem druk met voorbereiden voor keuring
Bianca: hoe gaat het met de honden? Alweer wat rust kunnen vinden na alle gebeurtenissen (geldt natuurlijk ook voor Gem)
VHU heeft een stoer paard dat nieuwsgierig is naar rennende koeien
Belker doet lekker rustig aan met haar knappe dame

En verder weet ik het even niet meer. Sorry als ik je vergeten ben.

Hier afgelopen zondag met Fabels voor het eerst een bosrit gemaakt. Wat is het toch een heerlijke pony, ze vond sommige dingen wel spannend, maar meer dan een beetje scheef lopen deed ze eigenlijk niet Gelukkig werkten alle groepen hardlopers ook keurig mee door op mijn verzoek even te gaan wandelen. We hebben 3 kwartier rond gestapt door het bos. Als het lukt, komende zondag weer en dan hopelijk ook een echte draf erbij.

Vorige week sinds tijden weer menles gehad. Wow, wat 1 les dan een verschil kan maken. Helaas ging de les vanmorgen niet door, omdat Sam precies op de plek van de singel een wondje heeft. Zaterdag 1e selectiewedstrijd voor regiokampioenschappen gehad. We waren echt super tevreden over de proeven van Fabels. Helaas zag de jury het heel anders. Ook Sam zette goede proeven neer (vooral de 1e <3 , maar ook daar een jury die het anders zag). Bij het springen helaas 2x uitgebeld. We hebben nu een ponyruiter gevonden die volgende week bij een wedstrijd hier in de buurt op Sam wil gaan springen. Zij is wat ouder, meer ervaren en kan hopen wij, Sam er even door drukken, want ze kan het allemaal met gemak, maar op de een of andere manier lukt het op wedstrijden even niet. Zij rijdt heel netjes en beheerst.

Met Themba gaat het super. Mowgli is uiteraard weer veeeeeeel te lief voor hem, laat veel te veel toe. Maar ook bij Lika denk ik regelmatig: pak hem maar eens aan. Hij hangt namelijk zeer geregeld in hun vacht/ te happen, bijvoorbeeld tijdens het uitlaten. Maar goed, ze zullen wel weten wat ze doen ;-). Gelukkig is hij inmiddels ook groot genoeg voor de poort (hij paste tussen de spijlen door). Nu hoeft hij bij mijn afwezigheid niet meer in een paardenbox opgesloten (daar zat hij dan wel met de andere 2 hoor), maar kan lekker los in de tuin.

Ik ben ook niet van de Shetten, maar goed, ieder zijn ding. Als je maar plezier hebt met je paard/pony, wat het ook is. Dat is toch altijd het belangrijkste.

Nou, ik ga zo maar weer verder met mijn programma (gitaarles, boodschappen, lessen voor morgen voorbereiden). Morgen ga ik een les doen met spinners. Ik vind het ondingen en wil ze dus ook absoluut niet in de klas zien. Maar ik hoop dat mijn lesideeen aanslaan en de kinderen het leuk vinden. Ze vonden het in ieder geval al een gaaf idee dat ze morgen even wel in de klas mogen haha

assie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 20:13

Pff ik word al moe als ik je schema zie :o .
Wat een toppony is fabels toch.

Knap hoofdstel Gem.

Net gemend met de prinses. O wat een doos is het soms en wat kun je je soms ook een kneus voelen.
We hebben geoefend met beheerst en nageeflijk galopperen en dan ook wat lichte gebroken lijntjes rijden om het inbuigen te bemoedigen.
Nou dat vond ze leuk. Heel braaf gedragen doorspringen en ik vond het maar een béétje eng :'). Stiekem zat ik ook wel te genieten.
So far. So good.

Daarna zijn we gaan oefenen met het begin van de keertwending. Maar oef... tegelijkertijd met zweep begrenzen, vragen op binnenhand en begrenzen op buitenhand, dat lukt me voor geen meter. En dan gaat die doos ook nog aandribbelen omdat ze het lastig vindt. Dan lijkt het echt nergens op :))

Maar ooit... ooit... gaan we het leren.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 22:00

Roos wat een gave trailer zag ik langskomen op fb. Wat weegt zo iets nu, gewoon nieuwsgierig.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 22:38

Bij de RDW gewogen op 1420 kilo! Dus valt me erg mee!

Assie is goed bezig met trainen!
Tine heeft weer een duizelingwekkend schema.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 22:56

Jij bent in ieder geval weer volop aan het trainen Assie, super!En wat zou het saai zijn als het allemaal zomaar zou lukken ;)

Echt ultra Ips =:)

Tine wereldkampioen schema's :oo

Hier ook aardig bezig geweest :7 overdag lesgegeven en 's avonds ook nog :P nu gesloopt. Gek he. :o

De paarden (tweespan Friezen) van mijn stalhouder hebben een menongeluk gehad. Er was een vrachtwagen die achteruit reed en dus niet oplette, paarden konden nergens meer heen anders dan in de sloot zo heb ik begrepen (was bij stal toen ze weer terugkwamen...) .... menner gebroken arm, paarden zijn lopend naar huis gebracht door groom en passant, wagen uit de sloot getakeld, tuig kapot gesneden -O-

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 05:30

Zo verrot hè! Wat rot voor de menner en de stress voor de paardjes.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 05:32

Gatver wat een naar ongeluk

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 05:56

Oh wat een naar ongeluk zeg, wat onoplettend van die chauffeur ook zeg...

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 05:57

Getver. Dat wil je ook niet meemaken. Doodeng!
Beterschap voor de menner.

Ips, ik ben nieuwsgierig naar je trailer. Wat voor iets is het? Met 1420 kilo klinkt het heeeeeel groot ;)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 05:59

Haha dat is het ook Assie, ding is enorm! Check op fb de pagina van marsman Trailers !

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 06:58

Dan mag de auto ervoor zeker 3500 trekken? Gaaf ding hoor.

Wat naar Vhu , blijf dat toch een hele kunst vinden mennen in het drukke westen op de openbare weg. Het word te druk en inderdaad mensen letten slecht op langzaam verkeer. Hier is veel meer langzaam verkeer.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 07:12

Ja, we hebben een Vw crafter bus ervoor staan. Al denk ik dat mijn transporter er ook zo mee wegrijd hoor (alleen dat is dan weer geen gezicht haha)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 07:52

We verwachten nu uiteraard wel heel veel van je Ips met zo'n combinatie ~~}> :)) komt er nog zo'n mooie airbrush van Biancacoo :)*

Ja heel naar ongeluk. Toen ik bij stal bezig was gisterochtend, ff Cathey bijvoeren, zag ik dat de koets weg was dus dacht nog die zijn lekker aan het rijden. Toen kwam er een politiebusje het erf op, politie eruit, en dus mededeling dat boel was verongelukt etc. Poosje later de paarden eraan, zo sneu helemaal onder de modder :\ ene paard was onder andere paard terecht gekomen, had ook bloed uit haar neus maar of dat nu ernstig was of niet was niet helemaal duidelijk. Ze liepen gelukkig zo op het oog niet kreupel. Zou zelf DA erbij hebben gehaald maar weet niet of ze dat hebben gedaan... En menner, die werkt altijd bij ons op stal, is gepensioneerde stalhouder die zijn hele leven al koetsen rijdt dus echt heel ervaren naar ziekenhuis.
Vind het ook zo rot voor onze stalhouder, dat span is die man zijn hele ziel en zaligheid.
Ben er nu totaal van overtuigd dat het geen doen is bij ons te mennen, was ik eigenlijk al maar dit is weer zo'n voorbeeld. Ligt echt niet aan de menner, ook niet aan het span, ze halen zelfs Sinterklaas op en doen mee aan ringsteken e.d. die paarden zijn 1000% bomproof. Heb zelf al heel vaak echt heel benarde situaties meegemaakt en ze letten inderdaad totaal niet op.
Gewoon helemaal waardeloos.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 20:44

Hallo dames _/-\o_
Lees mee...niks te vertellen...en al helemaal geen paardennieuws natuurlijk.
Leuk om jullie leuke belevenissen te lezen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:08

Vandaag leuk paardenmiddagje bij vriendinnetje van me. Inclusief heerlijk in de wei zitten en niets doen {:} wat is het een heerlijk weer 8-)

Jij zit nu natuurlijk in je zomerstop met deze temperaturen Biancacoo :)

Mensen nog wedstrijden komend weekend? Het wordt errrrug warm zaterdag en zondag ...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:18

Maandag op kamp dit weekend geen plannen.
Speklappony is lief. Det eet m alleen nog op, wat een terrorist is dat zeg! Pony staat alleen maar lief te zijn.
Ik ben druk aan t lessen bij Yvonne van de mark en dat is erg leuk!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 07:19

Meneer Anton start dit weekend dressuur vaardigheid op de club in Hoofddorp. De paardenweegschaal en koetsenweegschaal zijn uitgenodigd. Heel benieuwd wat ze wegen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 07:40

Klopt vhu, honden qua rennen hebben ze de zomerstop, maar wandel veel met ze en met een heb ik lessen speuren, dat wil ik graag leren...en zij blijkt ook nog erg goed erin te zijn, bijzonder leuk vooral omdat niemand vind dat een husky dat zou kunnen...en zij nu het tegendeel bewijst.

Succes janouk, ben benieuwd naar de gewichten va koets en anton.
Ips, balen dat det de shet op wil eten....
Succes bij menkamp !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:16

O leuk Bianca, speurles. Ik heb dat 1 van mijn honden (kruising Hollandse Herder) ooit aangeleerd, gewoon uit een boek, want er waren geen lessen in de buurt. Zo gaaf om te doen. En super dat ze het zo goed doet.
Ips, veel plezier op kamp
Janouk, plezier en succes op wedstrijd
VHU: lekker ontspannen middagje. Wat een naar ongeluk!!

Gisteren dus les met de spinner gegeven, was een groot succes ook al werden ze er wat druk van. Daarna moeten haasten naar voetbalveld, want zoonlief en zijn team mochten in de regiofinale spelen. Stiekem ben ik wel blij dat ze verloren hebben, anders hadden we over paar weken naar Friesland moeten gaan voor districtsfinale. Man, wat een volk langs de kant van het veld. Ongelooflijk hoe sommige ouders tekeer gaan. En de trainer van 1 team liep gewoon met brandende sigaret de kinderkleedkamer in. Te idioot voor woorden.

Vandaag zowaar tot half 10 uitgeslapen. Ik heb het gevoel dat de halve dag al om is, zo zonde. Maar goed, het was wel even nodig. Zometeen met Samoerai naar een crosstraining. Hopelijk werkt ze vandaag wel mee.

Fijne dag allemaal, geniet van het mooie weer.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 12:42

Herkenbaar Tine vwb sportclubs & ouders :x
Veel plezier met de crosstraining *\o/*

En vandaag eindelijk eindelijk eindelijk eindelijk, kan het niet vaak genoeg zeggen :)) , een paard wat in draf gaat, voorwaarts is en voorwaarts blijft. Heeft ze nog nooit gedaan. Was altijd twijfel, terughoudend, niet in een normaal tempo maar veel te rustig.
Met bitloos hoofdstel dus zonder martingaal :7

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 16:03

Wat heerlijk VHU!!! Zal dan toch het bit het probleem geweest zijn?
Crosstraining ging echt super goed. Nog wel een paar weigeringen. Maar dit geeft de burger moed!!!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 16:31

Zo iedereen genoten van een vrije dag en de zon?
Ik kwam vanmorgen nog het tirollerduo tegen die een bosrit hadden gemaakt :j helaas voor sun geen bosrit maar braaf aan de dressuutraining, zondag ook wedstrijd, prestatie/trainingswagen van de week maar weer een uit de schuur gehaald en kilometers ermee aan het maken.
Gisteren een meneer van het welshstamboek langs geweest om bij jane haar chip te zoeken,2 verschillende apparaten maar....geen chip te vinden! Nu een nieuwe chip erin. Wat apart om met ponymeten vd knhs erachter te komen dat ze chiploos is...terwijl er wel een transpondernummer inpaspoort staat

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 16:35

:evaw: ht