[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:07

dank u :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:00

Tine ik weet wie je bedoelt. Heb gisteren zijn zoon ook gesproken voor de wedstrijd van 9 mei. Ook zou de vader ta bij de marathon in leek zijn, ze vroegen of ik contact wilde opnemen met de knhs, omdat het zo slecht ging

Edit lees wel mee / bij maar weinig tot geen tijd om te reageren.

Druk met alle voorbereidingen voor alle wedstrijden die ik organiseer. Vriendlief die veel weg is ivm problemen op het werk. Daan die nog steeds niet 100% is. Huishouden. Pony's. School. Druk druk druk

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:04

Ik weet niet wat het is maar het lijkt erop of er veel oudere mensen tussen uit knijpen. In mijn omgeving afgelopen maanden de een na de ander....

Ik zit hier wat te sippen :\ nu ik weer een pony heb waar ik lekker mee kan gaan mennen / wat kan gaan opbouwen mis ik toch wel heel erg die geweldige menbaan van mijn vorige stal..... maar teruggaan betekent ook weer flink wat benzinekosten en vrees dat mijn rug het ook gewoon niet trekt ..... maar goed, de gedachte aan die menbaan alleen al :\
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 18-04-13 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:05

VanHuisUit schreef:
Ik weet niet wat het is maar het lijkt erop of er veel oudere mensen tussen uit knijpen. In mijn omgeving afgelopen maanden de een na de ander....

Ik zit hier wat te sippen :\ nu ik weer een pony heb waar ik lekker mee kan gaan mennen / wat kan gaan opbouwen mis ik toch wel heel erg die geweldige menbaan van mijn vorige stal.....

jij bent toch wel een echte doos, hahahaha

maar, ik snap je punt :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:09

Ik ben vreselijk :o .
Komt ook doordat het mooier weer wordt enzo :+ het was gewoon wel ideaal, mentechnisch gezien, zo'n geweldige baan.

Qua afstand, kosten en eerlijk is eerlijk ook gezelligheid (ik sta nu op heel gezellige stal, bij mijn vorige stal was ik heel vaak helemaal alleen) is mijn huidige stal veel handiger / leuker. Maar de faciliteiten waren gewoon super.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:11

zo heb je idd overal wel wat, juist negatief en/of juist positief.

:))

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:14

Hmm, ik ben bevooroordeeld VHU O:)
;) haha, nee da's onzin. Dat ben ik niet, ik kan me je afweging voorstellen. Als die menplaat de enige grote + is he.. Is er in je omgeving niks te vinden? Veldje?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:15

Dat klopt hoor, nergens is het perfect :

Helaas hebben we een zeer ijverige boswachter/terreinmeneer bij het recreatieschap. Er zijn wel twee best wel fijne velden, waar ook eigenlijk nooit iemand is, maar daar mag je natuurlijk niet op met je wagentje. Snap ik ook wel hoor.
Dan is er een eind verderop ook een veldje, dat zou wel kunnen schat ik in. Maar zover kom ik nog niet :P
Daarom men ik ook eigenlijk altijd zondag heel vroeg in de ochtend, weet ik dat ik die meneer niet tegenkom. Je mag officieel niet op de fietspaden (op zich begrijpelijk), zelfs niet op de ruiterpaden (dat snap ik niet maar goed). Dus de twee keer dat ik nu serieuzer heb geoefend was op grote parkeerplaats.
En ach op zich kan dat ook wel, een beetje, voor zover ze nu voor de wagen staat.

Maar zo'n grote menplaat is gewoon ideaal. Of een fijn weiland / veldje waar je op mag. Maar hier zijn de veldjes/weilanden vaak gewoon te drassig.... we zitten paar meter beneden de zeespiegel he, het land is hier vaak drama.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 18-04-13 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:16

Zelfs niet als je ze aan huis hebt :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:20

tine10 schreef:
Zelfs niet als je ze aan huis hebt :D

dan juist niet lijkt me :o

Ik ben vast slecht hoor, maar ik vind het juist perfect zoals ik Dids nu heb :o
Als ik een dag niet kan/'t niet uitkomt dan komt hij niks tekort.

Nou is 't natuurlijk wel, ik heb nu reistijd, van een uur (fiets, half uur heen half uur terug) of een dik half uur (ruim kwartier heen met auto en terug dus ook). En in die tijd kun je ze, als ze aan huis staan, zo een bult hooi toeschuiven :)
Maar toch... :)

(jaaaa ik ben slecht, luie paardenmama :') )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:23

Ik vind jouw plek ook behoorlijk ideaal Aks hoor. Zo fijn het bos inrijden, dat je mag mennen op de wei, helemaal super.
Als wij zouden mogen mennen op stuk wei was het bij ons ook ideaal, zeker weten, maar ja, dat is niet zo en de bak is gewoon drama momenteel.

Maar wat je zegt Tine, overal is wel wat, zelfs als je het zelf allemaal in eigen beheer hebt.

Overigens heb ik vandaag twee nieuwe broeken gescoord voor 50% van 50% prijs, bij de Bijenkorf, mooie broeken van Gaastra, helemaal blij. En toen bleek dat ik van maat 30 naar 29 ben gegaan :oo kon zelfs 28 aan... da's niet de bedoeling :n
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 18-04-13 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:24

hier ook luie paardenmamma met knollie in volpension.. :))

groot voordeel, met mn werk kan niet veel anders en ander grooooot voordeel,
als ik ernstig ziek word, is hij de laatste waar ik me zorgen over hoef te maken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:26

Nou dat vind ik bij onze stal ook wel een nadeel, ik moet elke dag heen, kan het hooguit wel een keer vragen aan stalgenoot, maar daar hou ik dus niet van. Ik doe alles zelf (voer klaarzetten, mesten). En ben dus bijna twee broekmaten dunner geworden afgelopen maanden (ook door zorgen voor schoonpa hoor en nog wat gedoe hier maar het kost me wel moeite, ben ook erg blij dat ik er nu nog maar een heb **in principe**)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 18-04-13 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:27

@vhu... Ik wil wel wat omvang doneren? :') O:)
damn.. ;) dat wordt kapsalons eten... :9

Ik moet ook hoognodig weer 's kleding shoppen.. := Maar moet nog even wachten vrees ik :+

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:33

Een stal is altijd ingewikkeld vind ik..

Mijn stal nu is ideaal voor t paard... Zelf moet ik een kwartier auto rijden,en fietsen zeker ruim een half uur... De bak is nu enorm beroerd, maar daar komt binnen nu en 3 weken verandering in :)

En t bos is heerlijk dichtbij..

Mijn stal is nu de eerste stal waar ik echt zonder twijfel een dag durf over te slaan... Wat ik ook met regelmaat doe, omdat ik de reistijd lastig vind...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:37

Ik had zowaar ook nog een soort van blouse van Supertrash, word nog bij de tijd hahaha.

Het lijkt me onderhand wel weer eens erg lekker hoor als je gewoon eens een dag kunt overslaan. Dat kan ik wel doen, maar dan komt mijn pony er niet uit en staat ze in een vieze box. En ik vind dat dat dus niet kan .... of ik moet het iemand anders vragen, doe ik wel eens hoor, maar dan ga ik meestal toch diezelfde dag zelf ook nog even heen (want iemand anders vragen je box te doen doe ik dus niet).

Ik ben wel wat aan het rondkijken naar een stal waar ze wel een goede bak hebben zodat ik er ook in kan mennen, maar hier in de buurt zijn ze gewoon anti-mennen }>
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 18-04-13 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:37

das hier ook idd PSM,
peerd heeft t super,
7minuten met auto, 20 met fiets (ben langzaam :( )
wel goede bak, van schemer tot schemer buiten en over weekje ong 24/7 buiten.
bos op half uurtje stappen.
mooie fietspaden om te mennen, bos ook mennen toegestaan, polder in overvloed,
en 2 dorpen waar je heen kunt als je liever bewoonde wereld opzoekt.

damn, ik heb t kei goed daar zeg :D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:40

Paard staat hier ongeveer 14 uur per dag buitrun nu... En zomers 24 uur, dan heb je niet zo'n vieze stal gelukkig!

Ik heb ook een tijdje om dezelfde reden continue naar stal gereden vhu, ik werd er knettergek van...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:43

bicci schreef:
bos ook mennen toegestaan

lees dat bord maar 's bij het liesbos ;)
Afbeelding
foto van gemaakt. Moerdijkse postbaan - ingang :)

Groot gelijk dat je 't doet hoor, staatsbosbeheer-mensen weten zelf niet dat dit op die borden staat :') _O-
maar officieel gezien mag 't dus niet _O-

Hier een paard wat gewoon 24/7 buiten slentert :) En in een grote loods kan, om te eten. Dus onder afdak. Hij kan in principe vrijwel voor alle windrichtingen schuilen en heeft onbeperkt hooi en water. En véééél ruimte. En, de grootste + vergeleken met mijn oude plek.. Hij staat niet meer tot over zijn knieen in de drek/blubber.. :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:53

Akshay schreef:
bicci schreef:
bos ook mennen toegestaan

lees dat bord maar 's bij het liesbos ;)
[ Afbeelding ]
foto van gemaakt. Moerdijkse postbaan - ingang :)

Groot gelijk dat je 't doet hoor, staatsbosbeheer-mensen weten zelf niet dat dit op die borden staat :') _O-
maar officieel gezien mag 't dus niet _O-

Hier een paard wat gewoon 24/7 buiten slentert :) En in een grote loods kan, om te eten. Dus onder afdak. Hij kan in principe vrijwel voor alle windrichtingen schuilen en heeft onbeperkt hooi en water. En véééél ruimte. En, de grootste + vergeleken met mijn oude plek.. Hij staat niet meer tot over zijn knieen in de drek/blubber.. :)

buiten de paden zekers niet nee,
maar dan hadden ze maar geen men-wagen doorgangen moeten maken, incl karter-vangers, hahaha

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:56

is een nieuwe opsomstreep ;) je mag met motorvoertuigen ook in 't geheel niet, en niet alleen niet op de paden ;)

Is een leuk verhaal hoor, deze foto is van november ;) SBB had mij toen 2 dagen eerder gezegd dat het wel mocht, en dat die borden er écht niet stonden :') Ging al aan mezelf twijfelen :))

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:59

kan me voorstellen idd,
maar we komen vaak zat aanspanningen tegen, dus zal wel goed zijn denk.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:00

bicci schreef:
kan me voorstellen idd,
maar we komen vaak zat aanspanningen tegen, dus zal wel goed zijn denk.

sinds ik in de pannenhoef rondhobbel ben ik niet meer zo bang voor boswachters :')
Als ik door de honden van de boswachter achterna gezeten word, en hem voorbij zie komen met 2 loslopende honden in een bos waar de honden niet los mogen..

Is lastig om dat nog serieus te nemen :=
Is overigens GEEN staatsbos :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:01

hahahahahahah

zo is dat!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:27

Ik zit 25 minuten in de auto voor ik op stal ben, maar ik heb het er graag voor over. Heb in 5 jaar 5 stallen gehad, waarvan nu alweer 2 jaar in Schinveld. Ondanks de lange rij-afstand en brandstofkosten zal ik niet gauw meer wisselen. Heb genoeg van het gesleep met pony (nu paard). Overal is het wat, maar hier het minst ergernis... eigenlijk niets noemenswaardigs :) .