[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:05

Bananen voor rust.. Hmm.. Geef dat mormel van mij ook wel eens banaan :P Merk alleen geen verschil, die is al zo *Zen* (tot je hem ergens anders in een stalgebouw zet :P )

Ik ben echt helemaal gebroken.. := rug hartstikke auw.. oeps :P

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:07

Even samenvatting vanaf blz 282 hoor, is zat ;-)

@Aks: Met Rob gaat 't goed, heeft deze winter operatie aan oog gehad, daar zat iets engs op/aan, was even spannend, maar weer prima. Hij is van een meisje van 14 (geloof ik) en dat gaat super! Weet je toevallig iemand van wie hij eerst was en misschien zijn er wel veulenfoto's??? Dat zou dit penny-meisje denk ik wel heel gaaf vinden :j
Verder, wat een superleuk kado heb je gekregen, zo'n menles, echt gaaf zeg, ga je topicje zo bekijken!
@VHU: Baalde even van vervelende Bente, maar gelukkig snel weer bijgekomen :(:)
@Ollie: Hihi, Mick in de tuin, bleef keurig op ons terrasje staan, wij hebben iniminituintje met bestrating en borders en die borders staan zo vol met struiken/bomen en planten dat hij er niet eens inging, ging heel schattig beetje snuffelen aan de kleurige bloemetjes… en daarna op rust staan := En jullie even rondje oma's gedaan… tsja, de weken vliegen voorbij idd en je kunt je tijd maar één keer gebruiken helaas… bij ons schiet de familie er ook met regelmaat bij in en wij waren dus ook gisteren op familiebezoek :o
@Maisie: Ojee, schrikken met Ferro… ben benieuwd hoe hij er straks bijstaat, duimen voor geen HB :(:)
@Gem: *\o/* Over naar de L, super gedaan zeg! Gefeliciteerd
@Janouk: Haha, koninklijk geheim = de banaan… ik had het al vaker gehoord van mensen die dat voor wedstrijden geven :j
@Frensie: veel plezier met Gwin, die zal ook wel banaantje kunnen gebruiken na weekje rust :+
@Tine: veel plezier met les strakjes en super dat de bus goed bevalt!
@BI: koetjes-melkse :D

Trouwens... waar is Kiss eigenlijk gebleven???

Hier start onze laatste vrije dag vandaag saampies... eerst naar stal straks :wave:

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:11

Overigens, over die bananen, ik heb ooit ook eens te horen gekregen in een topic hier dat je daarmee moet oppassen omdat het bij dopingtest nog wel eens positief kan worden door banaan?

@prinsje; vorige eigenaresse kwam nooit.. Die had niet echt interesse in Rob zegmaar := dus ik gok het niet. Die heeft ook geen paard meer gok ik, staat iig niet meer bij ons.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:16

@Aks: aha, nou nu krijgt Robmans in elk geval voldoende aandacht, die geniet er van :)) (schade inhalen dan zeg maar)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:34

En een goedemorgen :D

Achteraf gezien baalde ik gisteren vooral enorm van mezelf dat ik het zover heb laten komen dat ik boos ben geworden. Ik vind dat een teken van zwakte >;) , ik hoor boven dat gerommel van haar te staan. Ik word eigenlijk in principe nooit boos op mijn paarden :o doe wel eens alsof zo van nou hallo waar zijn we mee bezig, maar echt boos :n

Maar terwijl ik naar de les van Aks keek heeft Bente de hele tijd met haar hoofd zo'n beetje op mijn schouder staan leunen dus denk ook wel dat zij aardig in de gaten had dat er iets in de communicatie gisteren niet helemaal goed is gegaan... :\ zij was in ieder geval niet beledigd (ik wel :x ).

Het mooie dan weer is als je Aks bezig ziet met Diddle, na mijn gevecht met Bente en de elementen, dan weet je dat het daar om gaat, plezier hebben met je paard, want dat straalde er bij Aks en Diddle zo van af, prachtig :D

@Maisie hoop dat Ferro weer wat op is geknapt...
@PrinsjeH hoe houdt Mick het op rust?
@Aks sterkte met je rug....ik kon gisteren de auto zo'n beetje niet meer uitkomen...nu gelukkig weer redelijk goed....

Bananen....die lust Bente denk ik echt niet.... :+ ze trekt haar neus bijna overal voor op. Maar ik zal even tros ophalen zo met boodschappen doen en meenemen naar stal. Misschien had ik gisteren zelf een banaantje moeten nemen _O-
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 25-06-12 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:36

VanHuisUit schreef:
Het mooie dan weer is als je Aks bezig ziet met Diddle, na mijn gevecht met Bente en de elementen, dan weet je dat het daar om gaat, plezier hebben met je paard, want dat straalde er bij Aks en Diddle zo van af, prachtig :D

:o

Crap, ik moet direct naar school voor het zoveelste gesprek waar niks uit gaat komen.. >;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:11

AKs..de foto's van didd's en jou les zien er echt goed uit !! en succes op school
Vhu....ach....soms heb je het even gehad...en later zie je precies in waarom iets gebeurde..gisteren was een hele samenloop van omstandigheden voor jullie, nog knap dat je het zo gered hebt met Bente !!
BI zoontje slaaptijden in de war...balen.
Maisie...ik duim voor Ferro...dat het niets ernstigs is..
Mick in de achtertuin...die van mij zou meteen alle plantjes opeten en daar vreselijke koliek van krijgen natuurlijk....
janouk aan de banaan....jummie lekkerrrrrr.
Tine's bus bevalt goed, nu nog een werkende stekker....
Frensie succes met Gwin !!!
Ollie..goed onder masker vandaan gekomen ??
Gem gefeliciteerd met je winstpunten, en de complimenten van een jurylid altijd fijn !!!

hier worden straks nog 2 honden opgehaald....zoontje is nog ziek....bewolkt buiten maar wel droog...verder.....het is weer maandag !!!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:34

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:51

Ik ga ook bananen kopen voor Detje. Janouk komt in alle bladen, populaire Haflinger!
Vhu wil een paard wat super loopt in de stromende regen (leuk hè zo'n hobby....)
Ik was dit weekend in Epe met menkampdinnetjes. Heb nu nog een kop vol watten. Maar de charleshoeve vind ik echt een aanrader, wat een mooi plekje en wat een aardige mensen. Ik was zonder Det, ff geen zin in. Lekker meegereden op de kar met de rest. Nu aan t werk (nou soort van)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:26

Ben vanmorgen begonnen met het koolhydraten arm dieet. Ik sterf nu zon beetje van de honger. GRRRRRRRRRR
Wordt een leuke week -O-

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:09

Ik zou eigenlijk ook wel moeten gaan dieeten, maar kan me er niet toe zetten. Slecht he.
Sterkte deze week!
O, wat voor bus heb je nu dan eigenlijk? Ik las op vakantie met de bus, dat deden wij ook altijd. alles kon mee heerlijk!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:38

Sterkte tine met je dieet !!!

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:42

:wave:

ik heb een tijdje south beach dieet gevolgd is ook koolhydraten laag dieet vond het wel makkelijk te volgen! ben er ook 6 kg afgevallen, zou nog een keer moeten beginnen haha

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:42

tine10 schreef:
Ben vanmorgen begonnen met het koolhydraten arm dieet. Ik sterf nu zon beetje van de honger. GRRRRRRRRRR
Wordt een leuke week -O-

Van wie of wat heb je dat dieet gekregen ? Ik zit nu 10 weken ongeveer op een koolhydraat dieet en ik ben inmiddels 24 kilo lichter en heb geen honger... wel heb ik het bij vlagen ontzettend koud, maar dat zal met de verbranding te maken hebben...

Ik denk persoonlijk dat Kiss het erg druk heeft gehad met haar koetsiersbewijsexamens welke gisteren zijn afgenomen.... *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:44

*\o/* *\o/* *\o/* ik heb weer een wagen voor Bente en een waar ik tweespan mee kan rijden met de pony's *\o/* *\o/* *\o/*

Kan de wagen overnemen die vroeger van Nouvel is geweest. Ben er super, super blij mee. Dankzij enige sponsoring van manlief :o :P
Ga hem vrijdag ophalen :D zo blij om zelf weer een wagen te hebben. Vind het superlief dat ik de wagen van de stalhouder kan lenen, maar vind niet dat ik die een hele dag kan meenemen naar wedstrijd, die mensen hebben hem zelf nodig voor de stal natuurlijk. Plus dat ik er echt niet van hou met andermans spullen te sjouwen (ben altijd bang dat ik iets stukmaak }:0 ). De wagen van Nouvel vond ik vorig jaar net wat te klein voor Rizanta (want toen had Nouvel hem te koop). Maar voor Bente is hij echt ideaal.

Er zit een tweespanboom bij zodat ik ook met de pony's kan tweespannen. Kan ik ook met mijn Clevertje maar daar mag ik niet mee wedstrijd rijden (met tweespan of pony > 1.17) ivm spoorbreedte 1.15.

Het is dus ook een Wijkmans, is gewoon goed :D

Vanochtend gemend met Bente. Ik had hele stukken goed druk in de mond en ook dat ze goed in de borst bleef lopen. Paar keer ook mooi vertrekken in middendraf 8-) nu we weer eigen menwagen hebben dus maar weer eens kijken naar wedstrijdjes in de buurt :D

Ben echt wel weer gesloopt van dressuurwedstrijdje gisteren zeg.... denk dat ik nog beter een endurance kan rijden dan twee dressuurproeven tjonge jonge. Rijjasje is trouwens nog steeds vochtig (is mooie wollen van Pikeur, maar dat blijft erg lang nat dus).

Nou nu klaar voor de volgende ronde, zoonlief komt met ADHD kind hier spelen :7
Tine ongelovelijk veel sterkte met je dieet lijkt me een ramp zoiets!
Ips even een Det-loos weekend, soms kun je dat zo hebben :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:18

@VHU: heel veel plezier met je nieuwe wagen *\o/* *\o/* .

Hier vanmiddag pony van dochter gemend, kijken of we tussen de buitjes door nog iets kunnen rijden of mennen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:22

Ik heb ook een tijdje een koolhydraat-arm dieet geprobeerd, maar had rond die tijd ook maagklachten en ik werd alleen maar beroerd van al die eiwitten. Heb nu de moed niet om het opnieuw te proberen dus doe maar het HMV dieet (helft minder vreten). Zie er alleen weinig effect van, maar hoef ook maar 5-7 kilo eraf. En soms snoep ik toch ook nog wel wat teveel :o

Gwin vanochtend heel kort even aan de longe had, was natuurlijk zo gek als een deur door weekje vakantie en vrij harde wind, morgen nog maar een keertje aan de longe zetten. Beer was mee naar stal en ik had een lijn om mijn middel en daar dan Beer aan, zodat hij leert dat hij bij mij moet blijven op stal en niet zijn eigen gangetje kan gaan. Maar zodra ik met paard aan de slag ga, gaat hij in de bench in de auto. Net is hij even meegeweest naar de winkels, gaat ie op de hoofdstraat, midden op de stoep, voor alle winkels, lekker zitten schijten :x Had gelukkig een zakje bij me.

Hij ligt nu lekker baldadig te doen in zijn bench, ze hebben net heerlijk buiten gespeeld en nu ligt ie ondersteboven te rollebollen. Hoezo tegen zijn slaap aan het vechten :D :+

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:22

Oh en VHU helemaal vergeten!
Wat fijn dat je een nieuwe wagen hebt! Heel veel plezier ermee!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:29

Txs :D
Briefjes van gisteren trouwens eens nageteld, blijkt het verkeerd te zijn opgeteld :+ dat punt wat je 2x moest rekenen was 1x geteld, ik had dus 168 en 174. Dat klopt wel met mijn gevoel. Die 168 liep echt nog niet, was bij de 'paraplu-ring'. Die 174 was in die enorme regen :7
Dus uiteindelijk nog wel 'soort van tevreden' :P .

Nou ik ga mezelf in beweging zetten, ADHD kind is rustig aan het tekenen .... ben benieuwd hoe lang de rust duurt hahaha.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:57

VHU: super dat het toch nog meevalt dus (zou wel even de organisatie melden) Als ze het in de computer juist hadden ingevoerd, doet die de berekeningen. Waarschijnlijk hebben ze alleen het eindresultaat ingevoerd. En dan klopt dus bij niemand de puntentelling. En fijn dat je een nieuwe wagen hebt gevonden, die multi-inzetbaar is.
Frensie: een rollebollende beer
Ollie: ik moest dit proberen van een soort maatschappelijk werker die bij de huisarts in de praktijk werkt. De man vindt zichzelf helemaal geweldig, wordt er een beetje misselijk van, maar goed, ik wil alles proberen om me fitter te voelen. Heb gegoogled naar wat recepten, want ik moest wel alles zelf uitzoeken van meneer. Die 24 kg minder wil ik ook wel, alhoewel, dan word ik wel iets te mager :D Maar 10 eraf ofzo, is best welkom.
Ips: bus is VW Transporter geworden. Rijdt erg fijn. Nu nog een werkende stekker bij de trekhaak. Nog niets weer gehoord van leaseplan, schiet niet op zo. Dus vanavond helaas neit naar les (alhoewel dat misschien ivm fitte gevoel maar beter is)

Dieet volg ik niet om af te vallen (wat wel mooi meegenomen zou zijn), maar ik zou er meer energie van moeten krijgen (al met 1 dag zou ik verschil moeten merken). Nou, ik merk alleen maar dat ik vreselijke honger heb, alleen nog maar aan eten kan denken en dat ik heel draaierig, koud en slapjes ben.

Nou, ik ga met zoon wat letterspelletjes doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:13

Bedankt voor de tip Tine.

Ik heb ooit een Aryuvedisch dieet gevolgd om meer energie en balans te krijgen. Werd er helemaal hyper van hahaha. Het hielp echt. Gecombineerd met acupunctuur trouwens. Was ten tijde van onze onvervulde kinderwens. Ik was toen behoorlijk depri. Na enige tijd weer losgelaten trouwens maar bepaalde principes helpen gewoon wel en die gebruik ik af en toe nog. Maar heeft gewoon te maken met gezond eten en leven. Geen alcohol, koffie. Veel fruit, groenten. Geen vlees en weinig / geen melkproducten. Dat soort dingen. Maar die geen koffie dat is echt niets voor mij ik hou zo van mijn koffie :+

Nu dus ook aan de koffie :9k

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:15

super VHU! :D Helemaal gaaf van die wagen!!

Ik ben net thuis.. Ik ben echt pissed... Zoveel gelachen als gisteren, zo hard gehuild vandaag...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:19

*kruipt even uit het sociaal isolement* (had mezelf voorgenomen om mij nog 1 dag te isoleren, heb morgen om half 2 mijn scriptieverdediging)

VHU wat leuk dat je weer een wagen hebt!! *\o/*

Tine, succes met je dieet! Zou misschien nog een oplossing kunnen zijn voor mij, ben de laatste maanden ontzettend moe... Misschien wordt het vanaf morgen weer beter, dan heb ik vakantie en kan ik weer lekker naar buiten met de beestjes, dat moet ik dus even afwachten.

*gaat toch maar weer in isolement* -O- De zin om verder te werken aan die presentatie is echt WEG!! Ik heb echt wel genoeg van school! :D Ik zal zooo blij zijn als het morgen 2 uur is!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:25

VanHuisUit schreef:
Bedankt voor de tip Tine.

Ik heb ooit een Aryuvedisch dieet gevolgd om meer energie en balans te krijgen. Werd er helemaal hyper van hahaha. Het hielp echt. Gecombineerd met acupunctuur trouwens. Was ten tijde van onze onvervulde kinderwens. Ik was toen behoorlijk depri. Na enige tijd weer losgelaten trouwens maar bepaalde principes helpen gewoon wel en die gebruik ik af en toe nog. Maar heeft gewoon te maken met gezond eten en leven. Geen alcohol, koffie. Veel fruit, groenten. Geen vlees en weinig / geen melkproducten. Dat soort dingen. Maar die geen koffie dat is echt niets voor mij ik hou zo van mijn koffie :+

Nu dus ook aan de koffie :9k

Ik had ook een hele lijst (a4) vol tips gekregen als leefregels, op 3 punten na (niet snoepen, niet teveel hooi op vork nemen en nog een, weet het even niet meer) deed ik alles al goed, dus daar kan ik weinig meer uit halen. Waren idd dingen als geen koffie en thee drinken, geen frisdrank, veel groente en fruit, sporten, huis veel luchten, slapen met raam open en nog veel meer. Dus ik leef eigenlijk heel gezond (op het snoepen na :o ) en toch zo vreselijk moe.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:56

Echt zo vervelend voor je Tine....
Wat ellendig Akshay....school weer bezig _-:(

Bente lust trouwens echt geen bananen hoor :+ ze wil niet eens in haar voerbak kijken als ik er stukjes inleg of gewoon een hele :))