[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eefielover

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:39

SL: Ik had vanmorgen al naar de da gegaan. Maar goed dat ben ik. Het klinkt namelijk als hernia-achtig of iets als spierbevangenheid ofzo.. Als ze anders niet zo reageerd is er dus duidelijk wat mis.

Trailerladen: Dan kan ik hopelijk ook volgende week gaan oefenen. Bij een grote trailer moet ze even kijken maar loopt ze er wel op. Maar dit is kleiner en wat lager. Wil het ook als een soort kunstje aanleren, dat ze inderdaad met een touwtje over dr nek zelf erin loopt en ik het hekje dicht kan doen, naar voren lopen en vast maken. Maar goed, dat moeten we dus nog even oefenen.

Tallechie: Succes bij de huisarts met Daan. Hopelijk valt het wel mee.

Dennis: Dat was dan denk ik een hint dat ze liever een mooie trailer wilde.. haha ;)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:23

Tallechie, ik ben benieuwd wat de huisarts zegt van daan

VHU, je hebt dus alles prima voor elkaar voor je komende wedstrijd?

dennis, klinkt als een handige trailer met die hekjes :j

Ik heb vanochtend lekker geshopt bij de primark :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:45

@ eefielover: ik zou dat ook graag doen hoor, maar helaas woon ik nog thuis en beslis ik niet over de honden. Enkel Romeo is 100% van mij. Zhora staat op mijn naam, dus heb ik wel nog wat over te zeggen, maar de afspraak is dat ze van mijn ouders is. Zoë staat volledig onder mijn ouders en ik heb ruzie hier als ik haar gewoon de auto in zet en naar de dierenarts ga.
Het is niet dat ze beulen zijn, maar ze zijn niet zo voor dokters. Als ik ziek ben, laten mijn ouders me ook niet zomaar naar de dokter gaan. Toen ik de mexicaanse griep had, heb ik zelf gezegd: "Ik moet NU naar spoed gebracht worden", dat zouden ze zelf nooit doen.
Ik ben gisteren gaan hardlopen met mijn moeder en de honden zijn mee geweest. Zoë had 3 jaar geleden al beginnende artrose maar daar hebben we nooit meer iets van gemerkt. Mijn ouders denken nu dat ze gewoon ontzettend veel spierpijn heeft van te lopen. Vorige week is ze ook mee geweest diezelfde 5 kilometer doen, maar onderweg zijn we nog moeten stoppen door dat voorval met mijn telefoon die ik kwijt was.
Ik ga het bekijken tot maandag, als het dan niet beter is, ga ik sowieso naar de dierenarts. Mijn ouders hebben er dan ook niets meer op tegen, omdat het na 4-5 dagen wel beter moet zijn normaal gezien.

Ze kwispelt ook heel hard, maar ze rent niet meer en ze is niet meer zo actief. Het is niet dat ze half dood in onze tuin ligt. Ik kan me wel voorstellen hoe veel pijn het kan doen als ik plots zo ver ga rennen en niet stretch achteraf...

@ tallechie: veel succes! hopelijk is het niets om je zorgen over te maken.

@ Maisie: bij Romeo gaat het in- en uitladen net zoals bij jou, heerlijk is dat!

@ Jenkins: leuk als hij zo graag in een trailer staat :D Romeo staat niet vaak in een trailer, maar hij doet het altijd ontzettend goed! Hij gaat er zonder problemen in en uit! Zelfs op een grote vrachtwagen tussen 14 paarden doet hij het prima :D

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:24

Mag ik mij hier melden? :o.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:56

alleen als je vertelt wie je voor een wagentje gaat knopen tass >;)
:))

@tallechie; balen joh dat het nu niet zo meezit :(:)

ben m'n auto wezen ophalen, hij is nu eindelijk goed! :):) en heb de kleine hond opgehaald bij m'n ouders, die is nu even hier, vanavond lekker weer terugbrengen, beestje ook even weg, eventjes rust voor die grote :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:58

Ben ik weer :D
Natuurlijk Tass, vertel eens wat van jezelf en foto's zijn we gek op :j
Citaat:
Hij drinkt al 2 dagen slecht, 's nachts wakker en wil nu om het uur drinken
soms heb je gewoon van die dagen erbij zitten. Dan moet je borstvoeding weer 'inregelen'. Doordat ze dan heel veel 'komen', krijg jij weer meer melk, jaja, het is allemaal puur natuur }:0 En dan kan hij zich na een paar dagen weer in een keer goed voltanken. Het waren altijd van die dagen dat ik zoiets had van ik word gek }> bereid je maar voor, heb je elke zoveel weken :+ zeker als ze goed groeien.

@IT yep alles is voorbereid, nu nog de uitvoering :=

Ben ondertussen ook bezig met Rizanta dus te trainen voor onze mendurance 11 juni in Zelhem. Dat doe ik ook door haar onder de man in het bos te trainen, yes yes het gaat goed, ben zo blij *\o/* Hoop dat ik over een week of twee, drie zover ben dat we een uur of twee in het bos kunnen rijden en lekker tempo draven. Vandaag dus 2 uur in het bos geweest, ging al zoveel beter dan zondag. Ook stukjes goed gedraafd. Maar nog vooral veel gestapt. Eekhoorntje en twee herten gezien, echt genieten hoor dat je gewoon zo relaxed buiten kunt rijden, ik ben zo'n enorme drukte gewend dat is toch echt eigenlijk helemaal niets met buiten rijden (joggers, hondenuitlaters, zelfs mountainbikers op de ruiterpaden, overal auto's, brommers, pfff). Eerst nog even losgereden in de bak, wat heeft dat dier toch een heerlijke galop <3
Jullie merken het ik ben zo blij met dit paard :D we worden steeds meer maatjes, echt super.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:01

vhu dat zijn regeldagen inderdaad. Dat is rond de 10e dag, toen is hij ook 2 dagen van de leg geweest. HIj is nu 16 dagen en dit is anders. Hij wil wel drinken, maar ook weer niet. Hij sabbelt meer en hapt niet en als hij al hapt laat hij weer los. En als hij al drinkt spuugt hij ook alles weer uit. dit is dus anders als die andere dagen. Daarbij komt dat hij de linkerborst helemaal niet meer wil hebben en hij erg onrustig is.

NOrmaal is het rond de 10 dagen, 6 weken en 3 maanden.

Ik zal heen gaan, tot later

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:05

Vooruit dan maar omdat jij het bent :)).

Ik zal mezelf en mijn paardjes even voorstellen :).

Ik ben Natascha, 21 jaar oud en woon in Sint Willebrord, een gat vlakbij Breda :=.

Ik heb 3 eigen paarden. Blondie een fjordenmerrie van bijna 9 jaar. Ze is helaas sinds januari officieel met pensioen. Ze staat nu bij een vriendin van mij in Drenthe dag en nacht op de wei met vriendjes en heeft het super naar haar zin :). Dan komen mijn 2 jarige fjordenruin Fiorano en mijn 2 jarige haflinger ruin Aiden :D. Met hun ben ik nu bezig met wandelen en grondwerk. Verder ben ik aan het kijken wat ik allemaal wil gaan doen met ze...

Normaal rijd ik onder het zadel, western :). Ik heb nog nooit iets met mennen gedaan, zelf niet op een kar gezeten :=. Maar ik heb maandag 2 mei mijn eerste menles omdat ik wil kijken of ik het leuk vind of niet :D. Mijn mannen moeten dan uiteindelijk in enkelspan en dubbelspan beleerd worden :D. Als dat allemaal kan en als het allemaal past en weet ik veel :=. Eerst maar kijken of het bevalt ;).

Blondie :+:
Afbeelding

Fiorano :+:
Afbeelding

Aiden :+:
Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:15

blond verhuisd? heeft ze 't naar d'r zin daar?
Je mag met mij ook altijd een keer mee om te groomen/mennen hoor! :j mijn kar staat veel te vaak stil omdat ik niet vaak iemand mee heb :=

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:19

Kunnen wel een keertje wat afspreken :)).

Ja Blond is nog steeds gewoon van mij. Alleen een plekje voor haar gezocht, waar goed voor haar gezorgd wordt en waar ze dag en nacht naar buiten kan. En bij vriendin van mij staat ze nu super!!! Ze heeft het naar haar zin en de mensen daar zijn dol op haar :D. Ze mag niks meer doen dus dit is de beste oplossing voor ons :). Volgend jaar gaan we kijken of haar been wat beter is geworden of niet. Dan mag ze terug naar huis komen. Maar voorlopig heeft ze haar rust nodig :j.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:20

is er nog wel kans dat het beter wordt?
is ook wat, je eerste eigen knollie gaat d'r been kapot :(:)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:23

Ja, ik baal er flink van, maja ze heeft geen pijn en kan er gewoon grasmaaier mee zijn dus daar ben ik wel weer "blij" om :).

Ze zal geen paard meer worden waar getraind mee kan worden omdat de pees te zwak is. Ze zou alleen nog mee kunnen op buitenrit, maar dat vind ik al prima :D. Dat vind ze zelf ook erg leuk :D.

De kliniek had nu slecht hoop, omdat het na een half jaar boxrust maar minimaal was verbeterd, maar wie weet wordt het nu beter met veel rust :).

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:25

Welkom Tass.
Weet wel waar je aan begint, want we gaan hier hard. Topic is geopend op 15/01. Dus we zitten op een gemiddelde van 3 pagina's per dag !!!!

Ik ben er mee weg; Ga een leuk ritje maken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:27

Je vindt mennen vast wel leuk.... bij sommigen hier (inclusief mezelf :+ ) heeft het even geduurd. Ik vond het zelf eerst echt eng... maar nu vind ik het vaak veel leuker dan rijden.

Citaat:
NOrmaal is het rond de 10 dagen, 6 weken en 3 maanden.

Ja dat staat in de boekjes, maar bij Han was dan nooit zo hoor, dat was volkomen onduidelijk wanneer en hoe. Dus pin je niet vast op wat in die boekjes staat hoor :+ kan ook spruw zijn trouwens. Maar goed huisarts weet wel raad. Overigens ben ik ook wel eens bij de HA en consultatiebureau geweest ook om zoiets maar hij kwam goed aan, zag er goed uit en ze wisten het ook niet :+

@Tass aha weer iemand uit Breda e.o. Ik kom uit Rotterdam, maar peerd staat in Rijsbergen.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:29

Ik ben benieuwd of het gaat bevallen :D.

Iedereen die ment zegt dat ik straks helemaal om ben :=. Ik weet het niet, zien we vanzelf :D.

Is het niet ver rijden? rotterdam-rijsbergen?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:31

ik vond mennen ook doodeng.. Nu vind ik rijden enger dan mennen _O-
en springen al helemaal :+
ik heb trouwens een partij spíerpijn van gisteren! niet te mals.. heel m'n rug en benen doen zeer :+ beetje toch spanning denk ik.. O:)

m'n hondje ligt in de zitzak te slapen, op 't balkon :+:

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:34

Aaahh wat lief :D. Lekker in het zonnetje zeker? :D.

Ik ga proberen het springen toch te doen :+.
Mijn plannen zijn nu :+:
Western
Dressuur
Springen
Cross
Mennen
Buitenritten
En nog veel meer :+.

De mannen worden al moe als ik het vertel denk ik _O-.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:42

Rotterdam - Rijsbergen is natuurlijk ver maar ik mag ook niet elke dag van manlief :+
Alleen als ik hier zou staan en ik zou 1x per week ergens anders menles nemen, regelmatig buiten willen rijden en ook nog een beetje leuk mennen in een bak / dressuurring, zou niet weten waar ik zou moeten staan waar ik dat allemaal heb. Dan ben ik ook steeds aan het heen en weer rijden, kost me nog meer tijd (en geld). Dus we doen het gewoon zo, als ik er zat van word zoek ik wel weer wat dichterbij. Maar voorlopig staat ze daar prima. Zijn ook gewoon hele fijne mensen met heel veel ervaring waar ik veel van kan leren, dat is superfijn.

Zo jij bent nogal wat van plan, leuk hoor.
Gaan we lijstjes maken met wat we van plan zijn?
Ik 'wil' / 'hoop' dit jaar op
mennen - dressuur, vaardigheid, ga als het een beetje kan gewoon de wedstrijden in Rhoon doen, misschien ergens een oefen SGW/marathon 8-) en mendurance Zelhem (11 juni), Drents Friese Wouden (augustus) en Etten Leur (september).
onder het zadel - ik hoop erop dat we toch weer eens ooit endurance kunnen starten en richt me op Wanroy, eind oktober
andere disciplines starten onder het zadel doe ik niet meer, geen zin meer in :+

@Tine veel plezier op Vlieland, jullie hebben er super weer bij!

@Tallechie, o ja, bedenk het me opeens weer. In zo'n periode heb ik ook eens de tip gekregen Han echt 10 minuten te laten huilen en hem dan pas op te pakken. Vond het barbaars! Maar 't hielp wel :+
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 15-04-11 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:48

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:50

Lijkt me een mooi streven Naaltje!
TREC moet er niet aan denken. Denk dat ik bij het eerste onderdeel, die rit door het bos met een kompas / of zoiets, al zo ver uit de richting zou gaan dat ik het wedstrijdterrein nooit meer terug vind :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:52

daar ben ik niet zo bang voor, ken de omgeving dus terrein terugvinden lukt :j
al die controleposten vinden gaat moeilijker worden _O-

en die hindernissen :wow:
om over 150 meter snél stappen en 150 meter langzaaaaaaaam galop maar niet te spreken
:') :))

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:59

TREC is leuk. 1e onderdeel heb ik niet gedaan, was toen oproep smid, dus niet handig om zelf ook mee te rijden ;).
De hindernissen vond ik grandioos. Heeft mij veel stof voor mijn ponylesjes opgeleverd (maar heel veel deden mijn pony's al bijna dagelijks :+). Heb op hoop van zege mee gedaan met een 4 jarige, net zadelmakke rillerige zijkmuts. Werd nog 1e bij de debutanten ook.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:07

bij ons zit de rillerige zeikmuts op het paard _O-
:+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:27

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:32

gaaf dennis :D
was die waterbak nou met een afsprong? :oo of lijkt dat zo?

nu ga ik aan tafel voor m'n vragenlijst :))