[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:31

VHU. je kan hier altijd je verhaal kwijt hoor.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:35

Ik heb vandaag besloten mijn tweewieler te verkopen. Iemand intsresse?

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:36

Hier stront verkouden en voel me belabberd.
Hidalgo gaat nog niet lekker afwisselend diarree......morgen komt de da zo ie zo bloed afnemen.
De ene dag drinkt hij goed en de andere dag weinig.....ik weet het ff niet meer.
Mijn gevoel zegt dat er nog iets aan de hand is maar wat.......

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:39

Ik heb gister een vrijheidsdressuur showtje gegeven op de poyclub was groot feest ivm de opening van de overkapte bak! Alleen ik had gister ochtend Buck geschoren dus hij was knettergek, en beetje dwars. :=

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:08

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:10

Ja, die had alweer 2,5 cm haar. Maja eigenlijk heeft het scheren van hem nu ook nog geen zin. Hij blijft pas echt kort in ze haar als ik hem in december scheer. Maar kan ik niet op wachten me zoveel haar zweet hij zich al de pleures. Zelfs zo kikkerkaal als die nu is zweet die nog als die aan t werk is.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:13

wei mesten doen wij niet, wij slepen inderdaad en elk jaar word er vers mest geinjecteerd.

Patrick beterschap.

Buck nu al weer geschoren? wanneer heb je hem de vorige keer geschoren dan? vind het erg vroeg voor nu al 2e keer scheren.

wat een geweldig leuke baby en dat eigenwijze koppie

Vanavond gefiets met Frits, hij deed het erg goed ondanks dat hij afentoe in mijn spaken en trappers probeerde te happen.

Als nog iemand iets nodig heeft, ook ik heb grote opruiming

[EA-TK-AP] dressuurzadel, dekens, bescherming giga veel in veel maten.
Laatst bijgewerkt door Pashon op 17-10-10 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:14

wobbe is gelukkig nog niet zo bijgegroeid.
hij staat ook ngo steeds onder zijn 200 grams deken.
en voelt daar nog gewoon lekker warm onder.
maar denk dat binnenkort de dikkere deken op gaat als het nog kouder word.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:14

Wij mesten de weitjes wel uit.
maar dat komt omdat het allemaal verdeelde stukken zijn.
als we dan de mest laten liggen dan word het zo'n strontwei.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:25

ik moet ook al weer bijna scheren. Zeker robijn. Miss doe ik m volgende week. Heb daarna 3 weken achter elkaar wedstrijd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:30

Nou Snuit was ondanks al zijn gedonder vandaag alleen beetje nat onder schoftje en hij wordt er ook niet slomer van dus ik hoop dat hij nog veel meer haren krijgt :+ En dat alleen op hooi en een boterham. Volgens mij zit er doping in dat hooi ofzo ik weet het ook niet. Alwyn was vandaag ook superfris, liep toch te rennen in de wei, Freddy erachteraan al bokkend. Wel leuk om te zien.
Wat leuk Maisie, al die wedstrijden, waar ga je allemaal naartoe?
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 17-10-10 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:32

eerst dressuur en vaardigheid in het dorp waar ook mn paarden staan en de week daarop marathon in vrouwenpolder en het weekend daarop door de tunnel naar westdorpe.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:41

Neem je ze allebei mee of niet? En ga je nog tandemmen of tweespan deze winter (wedstrijd bedoel ik he).

Met manlief overlegt en misschien gaan we ze deze winter in december, januari, februari misschien ook maart ergens op stal zetten met bak zodat ik wat gerichter kan trainen en we niet meer zo hoeven te sjouwen met water en hooi.

En dan natuurlijk Snuit nog wat meer in het gareel en Alwyn meer ervaring op laten doen :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 21:14

[VN] Paard verongelukt tijdens wedstrijd

en daarom ben ik dus geen cross gaan rijden.
vhu vervelend dat je zo'n ervaring hebt gehad. Ik had vrijdag ook een aanvaring met veale en heb ook behoorlijk hard getrokken, hij had dan wel geen bloed in zijn mond maar toch.
Het kan ook zijn dat hij gewoon op zijn tong heeft gebeten toch???

Maar inderdaad wat lessen nemen, is voor je zelfvertrouwen ook goed. Ik geloof niet dat snuit het met op zet doet, h ij zal je wel niet helemaal hebben gesnapt en met je mee hebben willen denken.

misschien inderdaad goed om ze op een stal neer te zetten, kun je toch specifieker trainen

drukke weken dus voor de boeg maisie.

Ik heb 6 nov, 28 nov, 18 dec, en 9 jan nog wedstrijden staan. Februari en maart wil ik proberen blijven te rijden, maar geen wedstrijden meer. Heb nu al moeite om alles klaar te krijgen qua schoonmaak en zo en qua training schiet het er ook bij in

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:26

ja ik wil nog wel een wedstrijd gaan tandemen. Naar deze wedstrijden gaan ze in het enkelspan mee. Als ik het zo lees bij jou zou ik wel eens een wedstrijdje met snuit willen rijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:42

Citaat:
Het kan ook zijn dat hij gewoon op zijn tong heeft gebeten toch???
Maar inderdaad wat lessen nemen, is voor je zelfvertrouwen ook goed. Ik geloof niet dat snuit het met op zet doet, h ij zal je wel niet helemaal hebben gesnapt en met je mee hebben willen denken.

Ik heb zijn mond nagekeken en kon niets vinden, alleen bloed rond het bit aan een kant :o zou maar zo lip of tong hebben kunnen zijn (hoop ik dan maar). Denk na een middag wat rondgedacht te hebben ook inderdaad dat het een groot misverstand is geweest. Dat leidsel en dan mijn wat angstige reactie, hij maar driftig doorstappen / draven, weet niet eens meer wat hij deed, ging zo snel allemaal. Ik ga gewoon door met oefenen en rij voortaan niet meer met mijn gewone leidsel maar altijd met antislip }:0

Ik vind dat punt gewoon een rotpunt en breng dat blijkbaar ook op hem over, denkt hij nu vast net zo over :o

@Maisie, ik denk dat Snuit helemaal geweldig is om een marathon/vaardigheid mee te mennen want hij luistert echt ontzettend goed en wil altijd door. Weet jij trouwens of je met D/V wedstrijden ook de dressuur moet doen of mag je ook alleen vaardigheid starten? Of moet je eerst een winstpunt in dressuur halen? Dressuur is zoals jullie zullen begrijpen niet echt zijn ding := Lijkt me wel leuk een startkaart met hem aan te vragen en dan vaardigheid te gaan starten (marathon is nog een beetje een brug te ver voor mij :+ ).

Vwb cross rijden, ik ben nog nooit ondersteboven gegaan met crossen, met paard en al dan, wel met springen. Maar crossen is voor mij wel heel lang geleden, vond het wel ongelovelijk super om te doen.

@Patrick, sterkte met Hidalgo! En met je zelf :(:)
@Flaver, ik heb een fijne tweewieler, maar wat voor maat is het / type? Misschien iemand anders?
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 17-10-10 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 21:45

Als je inderdaad wat angstiger bent laat je dat merken op je paard of pony en gaat deze ook twijfelen. Vooral bij ervaren paarden die met je meedenken.

Mijn vader heeft ook altijd gecrosst daarom vindt hij de marathons ook zo leuk.

VHU ga er wel vanuit dat de dressuur wel het eerste is als je vaardigheid wilt rijden. Gebeurd veel vanuit de dressuur, terug rijden, lijnen rijden ed

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:51

Snuit kan prima terug / voorwaarts rijden (vooral van galop - draf - galop enz) / links / rechts / lijntjes alleen loopt hij niet afgebogen maar met zijn koppie er nogal 'op'. Als ik op een veldje met hem rij en dan lijntjes / galop / draf doe enz is hij heel makkelijk te sturen en heel wendbaar. Ik denk alleen dat hij om winstpunten te krijgen in de B dressuur veel ronder en in lager tempo moet lopen }:0

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:52

ik vond crossen vroeger ook leuk !!

volgens mij kan je gewoon alleen vaardigheid starten hoor. Zou ik zeker gaan doen wordt je ook handiger met sturen en ga je ook meer aan je pony wennen en hij aan jou.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 22:09

Grappig dat jij crossen ook leuk vond. Vond het heerlijk door het bos, dender de dender in galop, focussen op de hindernis en hop erover en verder +:)+

Ik ga morgen wel even bellen met de KNHS. Die zouden het toch moeten weten :=
Het lijkt me erg leuk met Snuit wedstrijdjes te gaan doen, wat je zegt, goed voor mijn sturen en goed voor onze band.

Jeetje wat heb ik vandaag veel gepost...wat nodig blijkbaar...nou doei :evaw:

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 22:28

ik had een pony die sprong gewoon alles dus daarmee vond ik het wel leuk om vaste hindernissen mee te springen maar heel veel heb ik dat niet gedaan.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 22:30

Hihi ik was ook van het crossen en springen vroeger.. Tegenwoordig begin ik de dressuur ook erg leuk te vinden en boeit het springen me juist minder..!

VHU die vraag die jij hebt/had over dressuur/vaardigheid is voor mij precies tegenovergesteld. Ik wil met de nieuwe pony dolgraag dressuurwedstrijdjes rijden. Vaardigheid oefenen we 's zomers om de week op de club, voor de wedstrijdrijders wordt op t laatst nog een paar rondjes op spoorbreedte gereden, vaak wat smaller.

Vandaag een superleuke dag op de club gehad: spelletjesdag c.q. opendag. Heb geholpen: klokken bij de waterbak. Was erg leuk: we hadden wedstrijdrijders en menners die er echt niets vanaf wisten. Heb tot overmaat van ramp nog bij een haflinger achterop gestaan om nou eindelijk eens de goede weg te wijzen. Mensen waren al dik 5 min. in de hindernis en nog moesten ze naar poort D, ondertussen hadden ze iedere poort al op de verkeerde manier genomen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 00:39

Mijn man heeft 1 sterren cross gereden, dus die vindt het ook erg leuk :D . Ik heb met mijn laatste verzorgpaard crosstraining gedaan en een oefencross gereden. Paard kon niet echt springen (tuiger) maar we hadden 200 % vertrouwen in elkaar, daarom konden we eigenlijk alles aan. Maar ik vond het ook doodeng. Als ik nu de video terugkijk, snap ik echt niet dat ik het ooit gedurfd heb. Heb ook veel vertrouwen in Rembrand, maar durf met hem niet te springen (ook door blessure van voorbeen en hij heeft 0 ervaring met springen), laat staan crossen.

Je kunt gewoon alleen vaardigheid rijden, weet alleen neit of je dan eerst een wp in dressuur moet hebbben (zoals dat is met springen), maar ik kan er niets over terugvinden in de reglementen (ik dacht niet dat het nodig is hoor). Anders vraag even stellen bij knhs? oeps dat schrijf je al.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 00:42

VanHuisUit schreef:
Grappig dat jij crossen ook leuk vond. Vond het heerlijk door het bos, dender de dender in galop, focussen op de hindernis en hop erover en verder +:)+

Ik ga morgen wel even bellen met de KNHS. Die zouden het toch moeten weten :=
Het lijkt me erg leuk met Snuit wedstrijdjes te gaan doen, wat je zegt, goed voor mijn sturen en goed voor onze band.

Jeetje wat heb ik vandaag veel gepost...wat nodig blijkbaar...nou doei :evaw:

Dat is toch het mooie van dit topic, je kunt alles met elkaar delen. De leuke dingen, maar ook de vervelende dingen. En het schrijven maakt vaak al dat je je weer wat beter voelt. Ik snap dat je je wat schuldig voelt. Dat had ik laatst toen pony zijn tong zwart was na ons akkefietje bij de waterpomp, maar nu zie ik het als een les. Pony is gewoon erg gevoelig in de mond en ik hoef maar te denken aan een ophouding. Maar in mijn reflex/angst kwam ik veel te hard in. Ik neem aan dat Snuit het je vergeeft hoor. Amerigo in ieder geval wel, ondanks dat hij zeer gevoelig is.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 06:19

goedemorgen!