[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Esther

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:34

Ik vind een volle voorpluk ook wel mooi. Maar veel gemakkelijker als het is zoals nu. :)

Jij shetters zijn leuk in tweespan trouwens! :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:35

Dankje :D

Je ava, is dat die gast van harry potter? :P

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:39

Jaaa :D Rupert Grint :+: .

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:43

Hahah die vond ik altijd het stomste.. toen ik die films nog keek haha.

Heb je trouwens ook menfoto's?

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:51

Ik heb een foto van Billy voor de kar op de Sint-Hubertusviering (Met jerom op de achtergrond :)) )
Afbeelding

Van Jerom&Jeane komen er normaal morgen foto's van het lange lijnen en een beetje trekken. We wachten nog even met een karretje voor hun. (ik zit wat krap bij kas voor het moment :+ )

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:55

Hoe groot is die bonte? :D

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:56

Billy? Goh, 90cm een meter zoiets :D .

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:03

Leuk diertje is dat, zou leuk in tweespan zijn met mijn bonte :D

Is dat de wagen waar je altijd mee ment? Hij hangt zo te zien niet goed in evenwicht, of rust in ieder geval te veel op het schoftje. Hij lijkt ook aan de grote kant voor die pony. Je bit mag ook een maat kleiner ;)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:09

jup bit is wel erg groot. Neusriem mag ook strakker. Verder leuke shet heb ook een vosbonte gehad.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:11

Ja, dat is het karretje van de eigenaar, heb ik niet zoveel op te zeggen... Het bit die hij nu in heeft is ook van de eigenaar, ik men met mijn eigen bitje(wat een cm kleiner is en een enkel gebroken watertrens, ofzoiets ;) ).

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 21:56

Welkom Esther!
Voorpluk doe ik ook noooooit wat aan, vind ik echt iet mooi. Lekker zo lang mogelijk, ook bij mn rijpaard (alleen heeft die weer niet zoveel jammergenoeg) :D

Ik heb al 2 weken niet gemend, erf en weg onder de sneeuw. Dus thuis rijden zit er niet in, en met de trailer naar de manege ook niet want dan glijden we met combinatie en al de sloot of berm in... ALS ik em al van zn plek krijg haha.
Dus pony'tje heeft vakantie, en hij wordt me toch baldadig :D Apekop is et!! Zo snel als we weer wat kunnen gaat ie weer aan het werk, hij zet de hele stal op stelten...

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:04

Ik zou zo graag een grotere voorpluk bij mn merrie hebben, maar dat zal er wel niet inzitten :') Ga binnenkort een nieuw product uitproberen wat bij een tinker wel heeft gewerkt. Misschien hebben wij ook een beetje geluk :P
Morgen zullen Ginger en ik eindelijk weer lekker het bos in gaan :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:27

Fijne dagen allemaal gehad?

Heb het een beetje boel druk gehad.
Voorpluk doe ik ook niks aan. Veale heeft een hele lange en dikke voorpluk.
Heb vanavond sinds 1,5 week weer wat kunnen doen. Was opstappen en wegrijden. Woensdag of donderdag maar even weer mennen.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:10

zo mensjes ik meld me ook weer even, heb een week lang op iemands huis, honden en paarden gepast en had het dus zooo druk dat ik niet ff heb gereageerd, vandaag eindelijk weer even met de pony's tweespan gereden in de binnenbak verderop gereden, ik dacht wel dat ze druk zouden zijn maar zoo gek, jeetje net alsof we een indoor gingen rijden, ze stonden alleen maar te springen heb best wel flink met ze gereden ben wel blij dat ik eindelijk weer wat met ze kon en de pony's blijkbaar ook :P aan de andere kant snap ik het ook wel, ze hebben anderhalve week niets gedaan, zijn geschoren, in de binnenbak en weer voor de verandering oogkleppen op dus jaaa, volgende keer beter,

was wel jammer had eigenlijk wedstrijd maar die ging niet door :(

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:35

Zooooooooo zonde die voorplukken :\ jammer dat je het 'normaal' vind omdat iedereen het bij jullie op stal het doet :\
En dan ook nog met spullen op pad die niet in orde zijn :n sorry...... maar nee :n

Maar goed, welkom hier, hoop dat je een boel kan leren van de mensen in dit topic :)

Heb trouwens geen fotos gemaakt van het dekentje :+ volgende keer beter :D Keet is uhmn iets van 90/91 cm oid.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:42

Evelli schreef:
Zooooooooo zonde die voorplukken :\ jammer dat je het 'normaal' vind omdat iedereen het bij jullie op stal het doet :\
En dan ook nog met spullen op pad die niet in orde zijn :n sorry...... maar nee :n

Voorplukken is eigen keuze grotendeels hoor :) .

Spullen op pad die niet in orde zijn? Het bit heb ik al gezegd en karretje kan ik niks aan doen...

Het is de bedoeling om voor mijn eigen pony's complete tuigage op maat te laten maken zodat alles zeker past. Ik probeer mij ook zoveel mogelijk te laten omringen door kenners, en ook daarom leek het mij ook wel een goed mij hier te melden :) .

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:44

Klopt, hoop dan ook dat je ervan leert :)
Maar een wagen die niet goed in balans hangt die hindert je pony en een bit wat minimaal 2 cm te groot is ook :)
Als het niet goed is, moet je er ook niet mee rijden.
Erg jammer, maar om nu je pony te hinderen omdat jij het leuk vind, vind ik erg ver gaan.....
Maar dat is mijn mening :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:45

aan de manen en voorpluk van mijn kinders doe ik niets, behalve invlechten en een plukje weg waar het hoofdstel oprust! ik heb geen last van de voorpluk, op wedstrijd gaat er een vlecht in en een oornetje over en dan heb ik niets geen last ervan, maar daarvoor ga ik echt de schaar er niet inzetten :n daarbij is het in de zomer erg fijn tegen de vliegen in de ogen.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:53

Ik men niet met dat bit, ik men met mijn eigen bitje dat kleiner is een gewoon waterdinges ( :+ ) .

In de zomer heb ik hun nog nooit last zijn hebben van de vliegen, krijgen ze dr wèl last van, is een vliegennetje mijn held :) .

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 23:54

Meiden hier weten dat ik ze thuis kom opzoeken als ze me zoiets zouden flikken! Heb dan ook geen scharen binnen hun bereik liggen en het is het eerste wat ik zeg: er wordt NIET geknipt oid aan de manen en staart!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 00:02

als ik er achter komt dat iemand ergens de schaar in zet, wordt ik gek! zou er niet aan moeten denken dat een kwajongen dat een keer voor de gein bij mijn pony's doet want dan breekt de hel los

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 09:08

Pfffff wij hebben gisteren een rondreis gehad naar Drenthe en Groningen en weer terug .... ben blij dat ik weer thuis ben.
Wat betreft voorplukken... ik heb bij Simba met de schaar in mijn handen gestaan mag ik het zeggen :o
Afbeelding
Zijn voorpluk hangt als je het goed ziet hier over zijn voerbak heen ;)
Met wat oefening pruts ik hem nu in het menhoofdstel en die zet ik tegenwoordig, na jullie tips over menhoofdstellen die af kunnen glijden, vast met een riempje. Nu zit het dus wel goed.
Wat betreft dingen leren hier, ik heb al heel veel geleerd, dus blijf vooral foto's plaatsen wat voor commentaar je ook krijgt want je wordt er in ieder geval wijzer van.
Maar kan me ook alles voorstellen bij budget & aanschaffen van zaakjes hoor. Als je kijkt wat er te koop is is er zo ontzettend veel en eigenlijk zou je zus en eigenlijk wil je zo...
Ik wil vandaag heel graag gaan wandelen met het spul want het is hier ook goed ontdooit. Plus dat ik de paddock wil aantrekken (hopenlijk lukt het met een pony anders moet ik zelf aan de slag met de hark }:0 En het gaat aan het eind van de week weer vriezen heb ik begrepen...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:26

Zelfs met een klein budget kan het goed en veilig :) moet je alleen je best voor doen ;)

Halverwege de week verwachten ze weeer sneeuw :D

Gister wilde ik gaan rijden, maar begon te regen, dus mijn verzorgmeisje een lesje longeren gegeven. Keet begon haar echt heerlijk uit te proberen :D Daarna even de schuilstallen leeggetrokken en wat lucerne gevoerd :)

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:00

Leuk Evelli :) .

Vandaag nieuw hoofdstel gekocht en een nieuw bitje. Maat mini-shetlander :D . En nu duimen dat het past :+
Trouwens, ik zou zelf liefst mennen zonder oogkleppen. De pony's zijn echt 200% bomproof. Is dit verstandig? :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 12:05

dat hangt van de pony af, mijn pony's vinden oogkleppen niet echt fijn maar ze zijn ook niet echt bomproof :o die van mij die willen graag zijn wat er gebeurt maar er zijn nou eenmaal ook paarden die juist rustig worden omdat ze minder zien, ik zou lekker met blijven rijden als ik jou was.