[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:11

Ben weer thuis na een superweekend Horst. Volledig ondergedompeld in het wedstrijdsfeertje, heel anders dan wanneer je savonds heen en weer rijdt. Alles is naar wens en planning verlopen. Lesjuf heeft de dressuur gewonnen in de eerste grote wedstrijd van het jonge paard. Sterke vaardigheid (4e) en de marathon rustig en beheerst uitgereden (10e) . Overall 4e , maar dat was geen doelstelling ;)
Laatst bijgewerkt door Gem op 14-05-17 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:12

Dat klinkt als een top weekend!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:14

Echt geweldig om daar deel van uit te maken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:19

Ja lijkt me een hele gave ervaring!

Ik heb jaren geleden gegroomd bij degene waar ik paarden voor reed en dan ging ik ook hele weekenden mee, vond het altijd super leuk!

marga1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:45

Super Gem.

Nouvel wat een mooi arabofries.

VHU staat er nog een steen overeind in Rotjeknor? :D

Het was hier vandaag erg mooi weer en we hebben een rondje van 13 km gedaan met de shetten, voor het eerst weer zonder jas {:} , ben een mega koukleum :brr:

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 22:07

Klinkt al een top weekend Gem.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 07:08

Wat heerlijk Gem en je gaat totaal andere fase in als je je kinderen gewoon 'achter kunt laten' waarschijnlijk zullen zij denken van he he laat ze ons eindelijk gewoon ons gang gaan :=

Ziet er super uit Nouvel. En Ferro dus nu mooi steeds meer ook in oprichting, wat fijn dat dat nu lukt! De Arabo is een top paard :*

Ja 's ochtends is het nog aardig fris :brr:

Ik heb geen idee :oo heb alleen aantal soort van ontploffingen gehoord, heel veel getoeter (heb daar zelf ook aan meegedaan :o :+ ) en erg veel gezang en gejoel :)) straks huldiging, zoonlief gaat in de klas kijken (scheelt hoop verzuim ;-) ). Bijzonder was wel dat op 14 mei 1940 het bombardement van Rotterdam was dus rare dag eigenlijk.

Ben aan het denken hoe ik het met Cathey moet gaan aanpakken. Ik heb een keer eerder in mijn paarden-loopbaan een paard gehad wat een blokkade had en daar ben ik toen gewoon mee gaan stappen, buitenrijden, zo ben ik ooit begonnen aan endurance. Alleen is Cathey niet zo'n held en ik ben ondertussen 20 jaar ouder en ook niet meer zo'n held }:0 ff kijken of ik met paar mensen van stal dingen zo kan regelen dat we 2, 3 x per week uur of twee gaan stappen of zoiets. VOlgens mij moet dat naast de osteo behandelingen toch uiteindelijk zorgen dat ik dat 'in de kramp schieten' eruit kan krijgen.... **peins peins**

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 07:50

Zet haar eens een week op metacam en rij haar normaal verder. Op die manier kom je door haar "oeps" moment heen en wordt ze sterker op haar staakstuk. Gaat ze daarna toch staken dan kan er een lichamelijk probleem zitten.

Of paard een maand aan het bos zetten en dan lekker gaan buitenrijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:08

Er zit een lichamelijk probleem / verschillende problemen (van tongbeen naar schouders / SI / bekken / te veel spierspanning buik/borst) en dat werkt allemaal op elkaar in) dat is er de vorige keer met osteo ook al uitgekomen. Ze doet dit niet omdat ze niet wil maar omdat ze niet kan. Mijn ervaring is dat langdurig stapwerk, blik op oneindig, rechtuit, met wel aanleuning en dan laag/lang/licht rond heel veel kan oplossen. Maar dan moet ik het wel durven :o wat ze heeft kun je vergelijken met een frozen shoulder bij mensen.
Spoiler:
Erge is dat ze door vorige eigenaar regelmatig met sedatie is gereden... :x omdat ze 'zo heftig was' ja handiger is je af te vragen waarom ze zo heftig zijn dan... en haar vervolgens in elkaar meppen als ze niet wilde lopen... echt zo erg was het }:) en ik hoorde van de week dus ook dat ze vorig jaar begin van het jaar zwaar spierbevangen heeft gestaan, vriend van vorige eigenaar versprak zich... is mij nooit verteld... ze is ook gesedeerd met beslaan, met in trailer gaan etc ... tja... vond haar toen zo zielig is reden waarom ik haar toen heb gekocht had zoiets van zo'n gaaf paard dat moet anders kunnen... heb dat hier nooit zo gezegd want vond het eigenlijk te erg en loop daar ook niet meer rond maar zo was het wel -O-
Echt wonder dat dat dier niet totaal vertrouwen in de mensheid is verloren.. ;( ik heb het vermoeden dat ze vanaf dag 1 dat ze onder het zadel is geweest verkeerd is gereden, omdat ze van zichzelf zoveel houding, uitstraling en gangwerk heeft, dat iedereen die er mee bezig is geweest zoiets heeft gehad van die rijden we direct van 0 naar internationaal of zoiets _-:( -:(- ik ben de 4e eigenaar vanaf haar 3e jaar dat ze is ingereden... ik heb haar nu een half jaar, ze wordt dit jaar 6. Maar goed, we hopen dat het allemaal langzamerhand beter gaat... alleen moet ik eerlijk zeggen dat ik bij aankoop niet wist dat het zo erg met haar was :o heb ik verkeerd ingeschat. Maar ja je denkt ook niet dat het zo erg kan zijn eerlijk gezegd... gelukkig is het een vreselijk lief en aanhankelijk dier, daar heb je graag wat voor over.

Behandelaar is weer geweest, ze is bij haar borst/schouders/hals/hoofdaanzetting gedry-needled en verder cranio en stuk osteo. Ze is ruim 2.5 uur bezig geweest :oo Nu paar dagen rust/wei/wandelen, dan gericht longeren en dan erop kijken hoe het voelt. Ben heel benieuwd. Denk dat we absoluut op de goede weg zijn zo :) ik heb alles maar helemaal losgelaten en hoop haar 'gewoon' weer goed op te kunnen gaan bouwen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:33

Pittig.

Ik was vandaag bij Stippel. Het wordt een hele stoere hengst.
Afbeelding
Afbeelding
Degene die met hem loopt is 1.70 lang
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:05

Wow die is gaaf zeg!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 06:27

Wat een ont-zet-tend gaaf dier wordt dat Belker =:) :~

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 06:34

Hij is knap

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:10

Is dat er eentje van Neonlight, Belker? Hoe groot gaat die dan worden zeg ..... :oo

VHU, het zit je wederom niet mee met de paarden :(:) .

De Arabo is gaaf, Nouvel!

Marga, ja.... ff uitstrekken over de diagonaal is dan een hele rit :D

Welkom Chely!

Gisteren was het een jaar geleden dat we fysiek afscheid genomen hebben van onze neef Dennis. Hij vond het mooi genoeg geweest na een leven met EB. Aanstaande donderdag is het dan een jaar geleden dat hij overleed.

Ook gisteren ingeschreven voor de stamboekkeuring, en met de voorbrenger afgesproken dat hij Miepje volgende week zaterdag meeneemt naar huis. Hij is dan toevallig op een concours in Eindhoven. En dan gaat het grote circus beginnen, 8 juli is de keuring :):) .

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:42

Een jaar geleden alweer Gem. Tijd gaat snel :(:)
Leuk van de keuring. Spannend ook.

Ja dit is het laatste veulen van Neonlight. Ik de k dat hij nu 1.49 is en rond de 1.55 eindigt. Hij is echt gaaf. Nu nadenken wat ik wil en kan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:05

Ach jeetje ja Gem wat erg van jou neef ... herinner me dat nog goed.

Citaat:
VHU, het zit je wederom niet mee met de paarden

Yep. Hoe zoek ik het uit. Nu is het natuurlijk niet slim om een paard te kopen dat staakt. Ik wist dat er 'een probleem' was. Maar had niet gedacht dat het zo groot was :o? :o ^)
Zeker niet omdat ik er in principe aardig mee op weg was. Ik denk simpelweg dat ik op enige moment het idee had dat het best de goede kant op ging, wat ook zo was heb paar weken best aardig gereden / dat ik het idee had dat we op de goede weg waren, en dat ik toen toch weer dat mechanisme wat bij haar blijkbaar nog niet weg was weer heb getriggerd. Door (voor haar in ieder geval of zoiets??) te weinig voorwaarts/neerwaarts te rijden of te weinig aandacht aan het heel gericht longeren (denk dat vooral eigenlijk...) etc.
Maar denk dat ik het zonder osteo toch niet goed weg had gekregen hoor, daar zit dit te diep voor. Dus naja, het is niet anders en ik heb goede hoop op goede afloop en we zien het maar als een jong dier wat opnieuw moet worden ingereden.
Had ik dus net zo goed een jong dier kunnen kopen wat dit allemaal niet had meegemaakt, was waarschijnlijk stuk eenvoudiger geweest, maar goed, als je alles weet wat je nu weet dan... }:0
We doen het er maar mee. Ik vind het nog steeds een ontzettend lief en gaaf paard hoop alleen wel dat we haar ooit echt goed aan de praat kunnen krijgen :7

Wat gaaf joh de keuring :):)

Gewoon maar lekker laten uitgroeien en dan beslissen hoe wat Belker, verkopen kan altijd nog en zo'n dier verkoopt zichzelf wat een lekkertje.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:17

:(:) gem.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:34

tjeetje gem alweer een jaar geleden? sterkte voor jullie allemaal op zo'n sombere dag.
VHU: wie weet valt alles nog op zijn plek bij haar.hoe gaat het met pietje en ber? nog contact met die mensen?
zo dat word een flinke spikkel....en heeeeel veeeel poetswerk met zo'n kleurtje... :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:31

Zoiets is haast niet te plaatsen of te verwerken denk ik ... vreselijk was dat Gem :(:) -O-

Met Piet gaat het echt super. Loopt voor de tweewieler, gaat naar menles en langeteugel les. Echt heel leuk. Krijg regelmatig updates.
Met Ber gaat het ook goed. Het gaat goed in de groep waar ze in staat en ze stuurde vorige week nog een berichtje dat ze zo blij was dat ze haar nu weer bij zich heeft.
Ik wil binnenkort eens langsgaan bij allebei is ff kwestie van ff goed uitzoeken hoe / wat en dat iedereen ook die dag kan wat lastig is qua agenda's :list:
Piet had ik nooit aan getwijfeld, die is ook zo leuk. En liep bij mij ook zo keurig voor 't wagentje <3 zo'n leuke pony.
Ber weet ik nog steeds niet echt hoor.... ik hoop dat het goed blijft gaan maar Ber is Ber... nu is een voordeel dat ze dat weten en het zijn geen mensen van zomaar opgeven.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 20:19

Ik zie een paardje wat veel poetswerk vergt maar wel een leuk stippel.

Gem :(:)

Fijne berichten van Piet en Ber en veel geduld met Cathey VHU.

Het is duidelijk mooi weer want het is hier erg rustig, iedereen buiten aan het werk of aan het BBQen?
Wij wel ~~}> :Y)
Pony's zijn gister behandeld door de osteopaat en hebben vrij tot morgen dus ik voorbereidingen voor het verfwerk gedaan en vandaag het eerste stuk in de verf gezet (lamme handjes van).
Kater zit weer te mauwen op de tuintafel personeel moet de deur openen, meneer is te lui om om te lopen <<)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:12

Hier ook van die katten :+
Succes met het verven _/-\o_

Cathey vandaag voor het eerst weer aan de longe ze liep echt heel erg goed, eindelijk neusje naar voren eruit en van die ronde swingende bewegingen ipv dat het houterig lijkt. Hoop dat het zo blijft / zo doorgaat :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:50

*\o/* jeee Cathey

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 21:28

Houden zo Cathey :j

Vanmiddag zat Katerlief weer te zingen op tuintafel personeel is weer getraind ~~}> >;)
hier weinig water vandaag, maar de verf zou van de kwast waaien, dus pony's maar uitgewaaid. :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 23:37

Joehoe Catey! Ik heb vanavond aan mijn eigen paard lesgegeven met een clubgenoot op de bok. Superleuk. Det had gister heel hard gewerkt met mij in les, dus dit was een mooi uurtje spieren losmaken voor haar. Gezellig familie op bezoek, dus ik ga nu gauw slapen!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 08:28

Wat fijn VHU. Idd houden zo.

Pony's uitwaaien is ook lekker Marga.

Gister ook een fijne rit gemaakt. Helaas had ik donderdag autopech inclusief afslepen. Vandaag dus vooral veel garages gaan zien. Auto inleveren, eigen autosleutel afgeven ivm kwijtraken sleutel tijdens transport en dan andere leenauto ophalen. Ik rij nu wel leuk, maar de terugweg wordt afzien. :D Een Corsa, schakelbak.