[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:21

maisie:gecondoleerd sterkte met het verlies van beide :(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:46

Maisie: sterkte!!

_Dingetje_

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 07:18

Mogguh :wave:

Maisie gecondoleerd met de opa's :(:)
Gem veel km gehad van het weekend met veel obstakels.
Baudyh een niet zo goed resultaat neergezet op de wedstrijd maar toch een WP in de vaardigheid :D
VHU stuiter ollebolleke *\%/*
Tine ook weer druk in de voorbereidingen :Y) klinkt lekker :9

Hier verder rustig weekend gehad, beetje getraint met de Pown voor de wedstrijd.
Nu nog ff aan de arbeid :O

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 07:53

Goedemorgen

Zonnetje lijkt weer door te komen. Dat is mooi, want vandaag begint de kinderspelweek en het is voor de kinderen natuurlijk wel fijn als het een beetje droog blijft. Vandaag gaan ze hutten bouwen, morgen naar een familie/pretpark, allerlei speurtochten en dergelijke. Erg leuk.

Wat een gedoe, zo'n loopse teef als je ook een reu hebt. Vooral reu is nogal gestresst. Maar goed, we hebben er al ruim een week opzitten. We doen ze overdag om de 3 uur wisselen, ene hond buiten, andere of in huis of in de box van Amerigo. 's Nachts ligt Lika in een bench in de keuken en Mowgli ligt dan 2 deuren verderop in de zadelkamer.

Nou, ik ga snel de paarden voeren en uitmesten. Dan mag Rembrand mee naar huis om een ritje te maken. Gelukkig mogen we vandaag weer naar buiten, want 30 minuten in de bak stappen zonder serieus werk (alleen maar grote lijnen) is SAAAAAAAAAAI :o
Daarna naar het ziekenhuis, revalidatiearts voor mijn hand. Ik ben benieuwd wat hij/zij zal zeggen.

Fijne dag allemaal

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:08

Gecondoleerd Maisie... sterkte dinsdag.
Jouw pony's braver dan die van Tine, Janouk en mij :j

Citaat:
Gelukkig mogen we vandaag weer naar buiten, want 30 minuten in de bak stappen zonder serieus werk (alleen maar grote lijnen) is SAAAAAAAAAAI :o

Dat vond ik toen dus ook :)
Buiten kun je ook slingerlijnen maken, bewust dan he, om toch wat te gymnastiseren. Schouder voor/binnen en travers enzo zal nog wel niet mogen maar wat slingeroefeningen helpt ook al wel. Klinkt als leuke spelweek!

Hier zo weer eens naar de fysio.
Fijne dag allemaal.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:11

Ja is wel gek nu hebben mijn schoonouders nog maar 1 paard.

@ dingetje jij ging toch binnenkort op vakantie?
@ tine kan ik mij wat bij voorstellen dat 30 min stappen in de bak heel saai is. Buiten is er
toch wat meer te zien.

Kan je al een beetje wennen in je nieuwe huis biancacoo? En de hondjes wel zo te zien.

Nou ik ga snel weer aan het werk. Collega is op vakantie dus maak dagen van bijna 10 uur.

Als het goed is is de hoefsmid er nu dus Ferro is weer van zijn klapschaatsen af.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:58

VanHuisUit schreef:
Buiten kun je ook slingerlijnen maken, bewust dan he, om toch wat te gymnastiseren. Schouder voor/binnen en travers enzo zal nog wel niet mogen maar wat slingeroefeningen helpt ook al wel. Klinkt als leuke spelweek!

Ik rij op smalle maaipaden, dus kan geen echte slingerlijnen maken. Ook vanwege de bodem niet. Ik stap nu precies op het harde, vlakke stuk :+

Pff Maisie; sterkte 10 uur.....

Nu snel naar ziekenhuis. Tot later

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:37

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:37

Gefeliciteerd met je hippiade ticket Tine.

Maisie gecondoleerd.

Voor de rest weer vergeten geloof ik. Mijn hoofd is chaos.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:06

@Maisie dat is toch ook niet normaal hoe lang heeft je collega vakantie?
@Tine is de wei anders een optie? Of om het huis, langs de weg, over de weg in en uit de bak?
@Baudyh nu wel wat rustiger allemaal?

Hier zo'n hangende puber in huis....pfff

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:59

Goedemiddag,

Gem, dat zijn heel wat km's die je gemaakt hebt! En heel wat uren in de auto doorgebracht.

Biancacoo, fijn dat de nieuwe hondenkennels mooi droog blijven.

Baudyh, balen van de voorleesfout. Kan iedereen gebeuren helaas.

HT, proefjes doorgenomen en Sun gaat lekker zelf meedenken. Niet zo handig die wind bij je spiekbriefje.

VHU, gezellig naar Zandvoort geweest. Ollie was een beetje stout.

Maisie, gecondoleerd.

Dingetje, rustig weekend gehad en nog even getraind voor de wedstrijd.

Tine, hopen dat het droog blijft voor de kids. Een loopse teef en reu is dus niet zo handig samen. Succes in het ziekenhuis.

Hier voor het eerst weer even achter de laptop. Bram ligt te slapen en vriendlief is het bed weer op een fatsoenlijke hoogte aan het zetten, kan ik zo weer even normaal in bed stappen. Bram doet het prima en met mij gaat het ook weer stukken beter. Fijne dag nog allemaal!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:31

Claud: mooie samenvatting en fijn dat Bram het goed doet, en dat jij ook weer opknapt.
VHU: wei is of hoog gras, of niet handig om in te rijden ivm andere bewoners. Ach, nog een paar dagen en dan mag ik in het veld 5 blokjes van 1 minuut draf gaan proberen. En we doen alles voor het goede doel he?!
Baudy: beetje bijgekomen? en bedankt voor de felicitatie.

Nou, pony's staan op de trailer. Was nog even een dingetje, want Samoerai heb ik nog nooit in mijn uppie gedaan. Ze ging een paar keer mee naar achteren toen ik stang achter vast wilde maken, maar goed, ze staat vast. Amerigo staat met zadel en al al op de trailer, omdat het wat krapjes wordt zometeen. Spelweek is pas om 16 uur afgelopen en om half 5 begint de les. Dus ik ga nu met trailer op een afgesproken plek staan (kan met trailer niet bij spelweek komen, voor de veiligheid van de kinderen is daar de weg afgezet), daar komt zoon dan op de fiets heen en dan samen verder naar de manege. Ach, zo wordt mams lekker beziggehouden hahaha.

Vanavond nog samen met zoonlief oefenen, want woensdagavond is de talentenshow en dan gaan we samen een djembee-optreden doen, tenminste, als hij op tijd was voor de inschrijvingen, want er was plaats voor 14 optredens. En dan moet ik nog even iets van leuke kleding zien te bedenken. Pffff, weet niets.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:46

maisie.....gecondoleerd, en sterkte morgen...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 18:55

Ik heb een burn-out verleden zoals ik wel eens verteld heb. En soms met teveel aan mijn hoofd teveel stress. Komt de bekende druppel. Er gebeurde wat in mijn ogen vervelende dingen en dan is het klaar. Over en uit. Krabbel nu weer omhoog. Gaat heel langzaam maar het gaat weer.

Straks lekker naar les en woensdag met ons kampioen veulen naar Ermelo. Mag ze het tegen 19 andere toppers opnemen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 19:49

baudyh, herkenbaar..... :(:) :(:) :(:) sterkte voor jou...ik ben er nog niet overheen !!
vhu...hoe gaat het met jou...eigenlijk..buiten de fijne ritten en uitjes met de familie....heb je het idee dat je meer energie hebt, en alles beter een plek kunt geven ?
ik las hele mooie samenvattingen hierboven _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

wij zijn nog druk met van alles..huis is nog niet klaar..keuken valt wat tegen, electra ook.. ^) was ik al bang voor...maar goed, toch gewoon waardeloos...
maar..komt allemaal goed...
ik zal vanavond alles bijlezen..als ik mijn ogen tenminste open houden kan.. :O :O

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:52

Goedemorgen.
Maisie sterkte vandaag.
Tine verveelt zich met rembrand. Wat je zegt allemaal voor een goed doel!
Diversen met een burn out verleden. Lijkt me zo vervelend..
Ik ben alweer op de helft van mijn 10-daagse werkweek. Gaat snel.
En wat minder nieuws hier. Onze knuffelkat gaat ons denk ik snel verlaten. Iets met vocht achter zijn longen en hartproblemen arme dibbes.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 18:14

Dat klinkt niet goed Ips.... :(:)
Maisie sterkte bij het afscheid :(:)

@Biancocoo vwb mijn burnout, vandaag voor het eerst zo'n twee uur achter elkaar bezig geweest met een artikel schrijven. Dat is echt maanden geleden dat ik dat had gedaan. Ging erg lekker en ik ben zo blij dat dat langzamerhand weer gaat lukken. Ik moet wel heel voorzichtig doen, goed luisteren naar wat ik voel. Dus na die twee uur vandaag dan ook niets inspannends met mijn hersenen meer gedaan. Dan kijk ik of ik morgen weer wat kan doen, zo niet, dan niets doen, ook niet proberen maar gewoon de volgende dag weer kijken of het lukt.
Kan nu sinds een week of drie weer wat ingewikkeldere artikelen lezen en verwerken in mijn hoofd. Maar dan doe ik dat om de dag, een uur of drie (met pauzes), elke dag lukt nog niet.
Nu is kijken / hopen dat het elke dag weer paar uurtjes kan. Dan ben ik weer een aardig eind op weg.
Sociale dingen lukken vrij goed, maar ook dan moet ik erg opletten dat ik me niet te veel met van alles bemoei, beetje achterover leunen zeg maar.
En als ik een drukke dag heb gehad, de volgende dag rust nemen.
Totaal niets voor mij maar ik probeer het :)

Gelukkig is voor mij ook rust gewoon op de wei met de paardjes zijn, beetje poetsen, wei opruimen en wat aanrommelen. Wiske mee. Heerlijk rustig want de wei is afgelegen en er is niemand die me komt storen :7

Vandaag dus ook lekker op de wei bezig geweest en alle pony's een uitgebreide poetsbeurt.

@Ips ik had nooit gedacht dat het me zou overkomen, dacht dat ik dingen wel kon relativeren of genoeg rust nemen tussendoor .... tot afgelopen jaar. Ben ondertussen bijna 5 maanden thuis, kun je nagaan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:56

Hier ook heel herkenbaar en eigenlijk nooit meer helemaal overheen gekomen :o , maar goed, daar zullen ook wel positieve kanten aan zitten :) .

@Maisie: :(:) :(:)

@Ips: :(:)

Hier weinig te melden, beetje balen van het wisselvallige weer en wat gaat de schoolvakantie toch weer waanzinnig snel -O- .

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 22:00

Het afscheid was mooi. Kort en sober zoals mijn opa graag wou.

Hij heeft de laatste week thuis zelf nog van alles geregeld muziek uitgezocht
en wie er allemaal moesten komen enz. Het was natuurlijk ook wel verdrietig.

Vanmiddag dan toch nog even met de pony's gereden. Robijn ging best fijn
dus dat geeft moed voor de kampioenschappen zaterdag. Robin mocht nog niet
werken ivm de massage dus die is naast de kar meegegaan met een buitenrit
met Ferro.

Collega is 2 weken vrij dus nog 3 dagen moet lukken denk ik.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 07:22

:(:) maisie; zware dag; mooi dat het zo gegaan is als jouw opa heeft gewild.

@ips :(:) veel sterkte met poes. pfffff klinkt niet goed

@biancacoo rustig aan......komt goed allemaal. Het kan niet meteen allemaal. Je honden zitten er goed bij. En als jullie zelf maar een plekje hebben om te slapen, te douchen en te koken; dan komt de rest wel.

@Baudyh *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
heel veel succes vandaag in Ermelo

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 09:25

Merrie en veulen net gewassen en gevlochten. Moeten pas om 17.30 uur in de baan. Spannend hoor.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:23

@Baudyh: heel veel succes en plezier!

@Maisie: mooi dat je opa nog zelf wat dingetjes heeft kunnen regelen en het zo goed bij hem paste :(:) .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:46

Maisie, gecondoleerd met je opa!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:05

Maisie: mooi dat het op de manier is gedaan dat je opa wilde en dat zelf nog kon aangeven.
Baudy: heel veel plezier en succes!
Ips: sterkte met poezel

Vakantie gaat inderdaad wel heel snel voorbij, nog maar een paar dagen en dan moet zoonlief wer naar school. Vandaag hebben ze bij de spelweek gelukkig beter weer dan gisteren, ze hebben vandaag spelletjes in/op zo'n opblaasbaar waterglijding.

Vanavond de talentenshow. Heb gisteren bij de Action wat sjaals gescoord met een soort van Afrikaanse print. Ben benieuwd of het er leuk uitziet :P

Verder zelf momenteel niet zo lekker in mijn vel, maar toch vanmorgen wel lekker met de paarden bezig geweest. Met Amerigo gemend en even onze M-kur geoefend voor de demo van volgend weekend. Had hem al heel lang niet gereden, dus moest wel even kijken hoe en wat ook alweer. En vanmorgen weer droog gemend met Samoerai. Wat een heerlijk koele pony is het toch. Knallende motoren, wielrenners, maakt allemaal niet uit. De brug die vorige keer nog wel erg spannend was en we even naast elkaar moesten nemen was nu nog wel een beetje spannend, maar ik kon haar er met mijn stem overheen praten terwijl ik er gewoon achter bleef. We moesten zelfs nog even wachten op de brug voor het verkeer. Ook geen probleem. En dan te bedenken dat er aan de andere kant van de brug allemaal heel erg wapperende vlaggetjes waren.

Afbeelding

http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 1407938458

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:50

Verdrietig maar goed, :(:) Maisie...

Baudyh ben heel benieuwd hoe het gaat!
Avaluna bij jou moeten ze volgende week zeker alweer naar school? Begint het hele circus weer van alles op tijd enzo ... onze zoon heeft nog 2.5 week. Heeft nu vriendinnetje (dochter van mijn beste vriendin) te logeren. Is erg gezellig, afgezien van de puber-ik-ben-zo-moe-en-verveel-me-maar-wil-ook-niets-gedoetjes :P Vandaag naar dierentuin geweest. Vinden ze dan toch weer leuk, grapppig is dat.
Leuk is dat Tine dat Samoerai het zo goed doet. Past ook wel heel goed bij haar naam 8-)
Onze bokt-baby'tjes nog steeds OK? Wel lekker voor jullie dat die erge warmte er een beetje af is.

Hier gisteren voor het eerst de pony's kuil bijgevoerd. Ze stonden er verwaaid en wat opgetrokken bij. Het waait ook wel hard en af en toe die regen. Dan staan ze gewoon met z'n allen kop-kont in de schuilstal }:0 en eten volgens mij niet zoveel. Nu vandaag oogden ze al weer voller en rustiger.