[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 08:30

@Aks: dat klopt, die staat tegenover Mick :j (Rob) En wat was jij vroeg uit de veren!

@Frensie: die Zhazha... gossie, dat is ook wel weer aandoenlijk, dat ze je man zo mist! Ga jij niet lekker rijden vandaag??? Of heeft Gwin nog rust na de endurance rit van vorige week?

@Janouk: heel stoer die Janouk zo in de publiciteit :))

@Bic: gelukkig van Sneeuwtje en natuurlijk *\o/* van de hoofdpijn tussenstand, wow, gaat goed zeg!!! En wasmachine besteld, tot die tijd was-vrij :D

Volgens mij heeft het nog hard gewaaid vannacht, waren in mijn tuin hoop potten/bloemen omgewaaid... Verder is Poets, onze kater, beetje benauwd... haha, gisteren zo'n nieuwe kattenbak waar nog een deurtje inhangt gekocht en neergezet en hij durft niet door het deurtje geloof ik... hij huppelt met me mee als ik die kant uitga en kijkt me dan heel hulpeloos aan... even nog afwachten of het goed gaat (hoop 't wel :D )

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 08:33

zacht en vriendelijk doorheen duwen prinsje :))

wbt was-vrij...
zie de bult te verwerken was wel groeien, das serieus minder :-(

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 08:35

Even zuinig doen met creëren van was ;-) Net alsof je weekje op camping zit zonder wasmachine...

En als 't helpt mag je hier rustig komen wassen hoor!!! Is redelijk dichtbij ;-) En drink je ondertussen bakje koffie :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 08:39

brrrrrrrrrrrr....koffie...hahaha
ben blij dat ik dat neit lust ook, krijg je weer hoofdpijn van.

maar superlief aangeboden meid..
idd hier btje camping nadoen.
moet maar, ik hoop dat de nieuwe dinsdag wel er zal zijn :))
das te doen toch...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 08:42

Tuurlijk wel :))
enneh... heb natuurlijk ook wel thee, chocomelk, fris, water... etc. etc. :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 08:43

mmmm,...chocomelk :9

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 08:52

@ Janouk; wat gaaf dat Janouk in het blad staat!!
@ Bicci super ballonnen tussenstand!! Fijn dat Nijn ook beter gaat!
@ PrinsjeH; ik rijd nooit op zondag vanwege de zondagsrust en Gwin heeft inderdaad nog vrij. Denk dat ik morgen weer ga werken met haar, eerst maar aan de longe want na een week stilstaan stap ik daar niet vrijwillig op :x

Geen idee hoe het weer in de rest van het land is, maar hier regent het al de hele ochtend... -O-

Beertje is lekker zijn bench in gekropen en die ligt heerlijk te snurken :O :z Wat kan zo'n klein ding een herrie maken dan :? :D :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 08:56

Goedemorgen

Wat een @#$^weer zeg. BAH

Bicci: thuis aan het kamperen ivm kapotte wasmachine, en konijn dat weer wat herstelt. Hoofdpijn vrij *\o/* (ben jaloers :j )
Prinsje: wat een ontzettend triest verhaal van die pony. Voor de eigenaar ook erg verdrietig.
Frensie: Zhazha mist de leider en wordt daar misselijk van :r
Janouk: alweer in de picture.
VHU: heb je een grote plu mee om boven jou en Bente te houden :+
Aks: veel plezier vandaag
Tallechie: hopelijk heb je vandaag wel een leuke rit. Waardeloos dat jij en instructeur niet kunnen achterhalen waarom Veale zo doet, dan wordt het wel heel lastig om er iets aan te doen.

Ik zit moed te verzamelen om hier iets met de paarden te gaan doen. Heb ze al wel naar huis gehaald en onder dekentje gezet. Pony eerst nog afgespoten, die was zo vreselijk vies. Ben altijd zo bang voor drukkingen als ik ze nat op zadel/tuig. Want zand haal je nu nog minder goed weg dan wanneer ze droog zijn.

Iedereen een fijne dag

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 09:02

Ik had het verhaal aan 3 bladen gestuurd in de hoop dat 1 van de 3 het zou plaatsen. Maar tot zover hebben Paard & Sport en KVTH het al geplaatst. En de Mensport heeft een foto opgevraagd, dus die gaan waarschijnlijk ook plaatsen. :j Dus 3 uit 3; ik zou willen dat het in mijn werk zou lukken om de pers zo goed te bereiken.

Ik heb straks les aan de hand en onder het zadel. Ik wil werken aan de activiteit in de stap en de dribbel vanuit halthouden. Moet het wel eerst droog worden. Duim duim duim

@tallechi jammer dat Vaele in de blokkering gaat. Ze dacht juist in Ermelo zo lekker vooruit.

Veel plezier allemaal :j

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 09:44

@tine, niet jaloers zijn, ik duim heel hard dat er voor jou ook een oplossing komt

hoofdpijn sucks!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:22

Net in stromende regen met Rembrand gemend. Vraag me soms wel af waar ik mee bezig ben.

Nou, nu nog even met Amerigo. Zoon zou eigenlijk moeten rijden, maar met die regen in combinatie met zijn flinke verkoudheid lijkt het me toch beter dat ik maar wat ga doen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:51

Hier niet op buitenrit. Het weer valt me toch erg tegen. Ben niet fit en moet morgen weer werken. Dagje thuis is ook niet verkeerd. Volgende week maar een keer doordeweeks doen.

Thuis loopt veale super is ook geen probleem. Met inrijden gaat het ook nog goed, maar zodra ik een ring in ga is het dus mis. We zijn er nu achter dat ik niks doe, want ik laat los. Dus zou hij ontspannen moeten worden, maar hij reageert dus op geen enkele hulp, vasthouden, loslaten, zweep, het werkt allemaal niet.

Ik heb dus de wedstrijden in juli afgezegd en ik ga hem even wat meer ronder trainen. Half juli ga ik met instructeur naar leek om de hindernissen te oefenen, kijken als hij dan ook blokkeert. Anders is het puur het wedstrijdelement en ga ik denk ik maar een paar keer buiten mededinging starten.

Ik snap het ook echt niet, want het is een ervaren wedstrijdpaard.

Ik zal nog wat dingen regelen voor de wedstrijden, nog even aan de studie.

Janouk leuk dat Janouk in de verschillende bladen staat.
VHU en andere wedstrijdgangers succes.
Tine gaat gewoon door
Bicci super van de hoofdpijn, jammer van de wasmachine
frensie al vroeg met de hond gelopen. dat is een voordeel van de regen, dan wil die van ons niet naar buiten

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:55

pfff net dacht ik, het is even minder, ga uitmesten, bijna klaar met de paddock, begint het weer te gieten, braaf paddock uitgemest, wei moet maar wachten, paardjes in de paddock gevoerd. Anders alleen maar glibberen in de wei en vertrappen..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:58

Goedemorgen..
Prinsjeh..wat vreselijk zielig voor die pony...om zo te moeten sterven, bah....ook voor de eigenaar.. |(
tine en tallechie moeten allebei een dagje vrij nemen volgens mij.... :(:)
en al die mensen die dan toch dapper besluiten om vandaag op of achter een peerd te kruipen....veel plezier en veel succes !!
Tallechie goed dat je Vaele even uit de wedstrijden hebt gehaald, misschien gewoon wat veel na Ermelo ?? je weet nooit, even rust en dan pak je vast de draad weer heel fijn op !!
Lekker met Alwyn naar de wedstrijd,mooi leermoment.
Janouk in the picture in verschillende bladen, superstoer !!
Bicci, duim nog steeds hard voor sneeuwtje....
Frensie....goedemorgen voor jou...NOT......lekker wakker worden met een gestreste zhazha...hopelijk is het snel over !!
HT...waren jullie nu een paardje aan het beleren ??
Maisie hoe gaat het met robin ?
Ollie mislukte popcakes...hoe is het met Brutus ??
VHU en Aks...veel succes vandaag, en doe voorzichtig met die plu....anders stijgt Bente op....whoosh....daar gaat Bente...
BI paddock uitgemest...en weer regen...
hier al nat geregend na het uitlaten van de honden.....
en zoontje is serieus ziek met %) :r en alles.. ^)

fijne zondag allemaal, het beloofd een natte dag te blijven......lekker....
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 24-06-12 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:00

@tallechie, tis ook niet echt buitenrit weer. Even uitzieken vandaag, beterschapjes
misschien onderlinge wedstrijden? Niet voor officieele punten starten?
@janouk, gaaf het artikel
@tine, sportief in de regen bezig geweest..
@ngtje, balen van kapotte wasmachine en maandelijkse ......
@frensie, beer, voelt zich een grote beer, dan in winter rusig ivm winterslaap
@margreet, potten en bloemen omgewaaid, of tijdelijk deurtje uithalen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:23

Iedereen die het kan gebruiken even een dikke knuffel :(:) :(:)

Zag de hondjes van B, Janouk *\o/* , rompertjes :D en veel slecht weer, hoop dat we met z'n allen eindelijk zomer krijgen.

Voor wie komend weekend eens lekker naar Limburg wilt:

http://www.youtube.com/watch?v=je3y7yZs3LI

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:24

Nou, met pony mennen in de regen is zo slecht nog niet. Normaal duurt het 20 tot 30 minuten voor hij lekker ontspannen en nageeflijk loopt. Nu veel sneller (hoofd wil wel zakken met die regen hahaha). Ben na 20 minuten gestopt. Kon natuurlijk nog veel meer oefenen, vooral halthouden blijft een probleem (zodra hij stilstaan, valt hij naar rechts, dus oefen het nu veel op de hoefslag), en daardoor achterwaarts ook. Maar ik was het zat in die regen.

Heb zelfs besloten dat we de paarden op stal houden als we zo naar de dierentuin gaan. Is helemaal tegen mijn principes in, manlief was ook zeer verbaasd. Maar ze kunnen niet schuilen (onder de bomen, maar die lekken inmiddels ook door). Een flinke bui kunnen ze best tegen, maar een hele dag regen is toch wel heel veel.

Ik ga douchen en dan lekker naar de zoo. Als het weer beter wordt, zal ik nog even foto maken van mijn nieuwe bus. Ben er (ondanks problemen met trekhaak) wel heel blij mee. Is mooi ding (nu nog schoon en netjes hahaha), en zitten veel extra dingen op. Hardstikke luxe hoor. We gaan zelfs misschien wel met mijn bus op vakantie. Is wel zo practisch, we gaan kamperen, dus gewoon alle zooi achterin en gaan. Met de auto moeten we met skibox op dak rijden.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:25

biancaco: ik ben tiamo aan het beleren,maar doe elke keer wat anders om het "leuk" te houden,(longeren,langteugel,zelf erop,sprongetje aan de longe ,slepen aan de hand)

wat een naar weer vandaag,zag dat de distels gaan uitschieten,dus snel een grote kruiwagen getrokken van die zooi,leg het in het paddock,hebben de ponys en geiten wat te knabbelen vannacht :j
tine veel plezier in de dierentuin
en voor iedereen die toch stoer gaan mennen/rijden in de regen: veel plezier(of succes voor degene die gaan wedstrijdrijden)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:46

@Frensie: snurkende beer in huis en hier ook al hele ochtend regen… bluh…
@Tine: ondanks het weer toch dapper aan de slag met de paarden.
@Tallechie: toch maar vrije dag, groot gelijk heb je… vies weer voor buitenrit
@Biancacoo: :(:) voor zoontje, beterschap!!!
@BI: hij is zelf door het deurtje gegaan uiteindelijk, dus reden voor klein feestje :+
@Avaluna: wat heb je voor filmpje… ik ga zo eens even spieken
@Tine: veel plezier in dierentuin!!!
@Happytime: hoe oud is tiamo nu? Leuk dat je zo spelenderwijs met hem bezig bent en het is inderdaad groeizaam weer voor onkruid, grrrr…

Hihi, wij zijn vanmorgen met Mick naar huis gewandeld en hebben 'm in de achtertuin laten lopen... (bedenk: postzegelformaat tuintje)... sjonge, dat tuintje was ineens best soort van "vol", wat is zo'n paardje dan groot, hij kon niet echt een sprintje trekken :=
Stond beetje naar zichzelf in 't raam te spieken (hij is natuurlijk ook errrug knap :D ) en de plantjes afsnuffelen en toen ging hij op rust staan kijken naar ons _O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:20

Weer terug van de dierentuin.
Ben erg blij dat ik de paarden binnen heb gehouden, wat een regen is er gevallen zeg. Het lijkt nu minder te worden, dus ga ze zo maar naar de wei brengen.

Ben heel benieuwd naar wedstrijdresultaten.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:07

Was het leuk in de dierentuin Tine?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:20

Ja. Ze hebben ook heel veel binnen in Emmen. Ben nog niet naar achteren gegaan, het hoost weer hier. Brrr. Heb het nu vreselijk koud.

Manlief gaat zo even eten halen bij de Italiaan. mjammie.
Komende 5 dagen moet ik een koolhydraatvrij dieet volgen, kijken of ik dan meer energie krijg. Nou, ik mag bijna niets meer eten. Dus nu nog maar even volgooien hahahah. :Y)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:10

Goedenavond!

@Tallechie: Wat ontzettend jammer, hoorde de speaker inderdaad zeggen dat iemand had afgegroet, maar wist niet dat jij dat was. Heb een stukje van de dressuurproef gezien en dat leek wel goed. Maargoed, dan heb ik denk ik het beste stuk gezien. Jammer van zo’n mooie dag. Heb je het hele traject die dag ervoor gefietst? Doen wij nooit, zien het altijd wel.. Vooral met die paden in Gaasterland.

@VHU: Wat rot voor je zoontje! Nooit leuk om je kind zo te zien.

@PrinsjeH: Wat een triest nieuws. Arme eigenaren.. :(:)

@Janouk: Gaaf dat jullie erin staan! Haflingerpowerr!

Wij zijn gisteren ook naar de sgmw in Gaasterland geweest. Deden mee met tandem, drie pony's mee.
Henkie voor in de dressuur, Peppie voor de vaardigheid en marathon.
Dressuur liep niet heel geweldig, maar we waren best tevreden. Toen moesten we omspannen, maar kwamen erachter dat we het hoofdstel van Peppie vergeten waren. Dus maar even die van Henkie gebruikt.
Peppie liep niet helemaal lekker op dat bit, dus vaardigheid hadden we drie ballen.
Gelukkig kwam iemand later het goede hoofdstel brengen. Marathon liep als een speer. Peppie wilde sommige momenten veel te hard. De luchtvering van de wagen is niet meer optimaal, waardoor de kar naar voren duikelt. Dat leverde een paar spannende momenten op in de hindernissen. Een hindernis dacht ik serieus dat we om zouden gaan, maar gelukkig hadden we een engeltje op onze schouders.

We zijn eerste geworden en zijn weer drie winstpunten rijker! *\o/*

Verder ook nog een paard verkocht die het ontzettend goed gaat krijgen bij zijn nieuwe eigenaar.
Vrouw was zo blij, super om te zien!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:39

Poeltje dat was ik inderdaad. Toen ik jouw zag op de parkeerplaats ging ik mij net afmelden.

De dressuur viel nog mee achteraf, 140 en 157. Heb wel slechter gereden. Daar voelde hij ook nog wel goed, wel gespannen, maar wel te houden.

Daan heeft een traphekje gesloopt, doet hij goed.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:42

:wave:
lees straks! :)

Ben net pas thuis :') Klokje rond lastig gedaan bij VHU ;)