[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:38

@ Naaltje: je hebt een topknol /3 <3 <3
@ Tallechie: jij bent een van een tweeling, dan is het toch gebruikelijk dat het lichter is? 9 pond :oo . Dat lijkt me voor de moeder een hele klus!
@ Lanouska: HS is vast blij dat jij de paarden zo weer soepel kan krijgen. Ook leuk om te doen natuurlijk.

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:42

Is niet altijd zo Tine. Vriendin van ons heeft ook een tweeling gekregen en die waren beiden 6 pond.meestal zijn tweelingen wel lichter maar zo licht niet. Heb ook 3 maanden in de couveuse gelegen.

Moeders was bezig met een normale bevalling maar kind wilde niet door de uitgang heen, hartje van kindje ging achteruit en ze is dus met ambulance naar het ziekenhuis gegaan. Daar heeft ze een spoedkeizersnee gehad. Haar dochter is nu 6 weken maar ze kan nog steeds niet

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:25

Poe, heftig!!!

Net geprobeerd Thabor alleen te laden, maar dat lukt nog niet zo. Hij loopt keurig met me mee de trailer op, alleen zodra ik naar achteren loop om de stang vast te maken, gaat hij ook weer naar achteren. Na een paar keer wilde hij de trailer niet meer op, tja, dat was helemaal niet wat we wilden bereiken, dus maar wat brokjes erbij gepakt. Morgenochtend voor we weg gaan gaan we nog een keer oefenen, dan zondag weer en dan maar kijken hoe het gaat. Anders nog maar een weekje uitstellen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:43

Dat is lastig Tine. En je kan niet halverwege gaan staan en hem dan aan het halstertouw vast houden en dan met 1 hand de stang dicht doen?

Veale doet dit ook, maar ik heb een 1,5 paards trailer dus ik moet via het deurtje er uit en op dat moment loopt hij naar achteren.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:05

@ tine ik vind het ook erg leuk om te doen en ze worden er inderdaad beter van en wat H.S ook zegt en ie leuk vindt en dat doe ik onder het zadel ook als me paard niet mee werkt wordt ik nog fanatieker en zal ik er net zo lang mee bezig zijn tot het wel lukt.
zo had ik maandag dat ik buiten wou uitstappen met uzma en toen zag ie boomstammen langs de weg liggen en daar wou ie toch echt niet langs en toen konden we in 1 x heel goed achterwaarts dus we zijn ongeveer 10 x achterwaarts geweest voordat uzma het opgaf en toch maar gewoon erlangs ging

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:36

Naaltje, ik vind je heel dapper hoor :j

tallechie, daan kun je nooit genoeg spammen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:00

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:14

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:33

de nokia N97 is k u t hihi... heb die van mij in de la gesmeten! maare is er niet zo'n optie ergens bij instellingen waarvoor je kan kiezen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:50

tallechie schreef:
Wat ik nu lees,,, geen woorden voor

[NM] Moeder vindt zoontje dood in droger

:oo

ik kom weer even zwaaien, zulke drukke en lange dagen op 't moment, kom weinig aan bijlezen en reageren toe...
heb wel van de week even snel tussendoor de strandfoto's erop gezet, vond ze wel stoer geworden! 8-)

Zal morgen proberen weer even bij te lezen het laatste stuk, hoop dat alles goed gaat hier verder!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:11

tallechie schreef:
Wat ik nu lees,,, geen woorden voor

[NM] Moeder vindt zoontje dood in droger

Niet normaal, echt heel sneu voor dat kindje ook. En wat ongelooflijk onverantwoordelijk van die moeder, maar waar is papa? 5 kinderen, dan moet er toch ook ergens een vader in het spel zijn? of zijn ze allemaal half broers en zussen?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:36

Bah, wat een naar verhaal van dat jongetje!

@ Tallechie: toen wij nog 1,5 paards hadden vond ik het juist makkelijker. Sloeg het touw om voorstang heen en liep langs mijn paard naar achteren en deed achterstang vast. Nu moet ik eerst onder voorstang door, dan touw erover heen doen, dan via andere kant weer naar achteren. Dat duurt nu nog te lang. Bovendien volgt hij mij erg. Op zich heel netjes, maar niet als hij in de trailer moet blijven :D . Maar goed, morgen maar weer oefenen. Hij moet het eerst echt goed doen, dan pas ga ik alleen naar vereniging. Hij gaat het ook wel leren, maar denk dat we nu net iets te kort tijd hebben. Kwartje moet even vallen he?!

@ Lanouska: Quincy, het oude wedstrijdpaard van mijn man ging vaak zijn ruiter uitproberen door om te draaien en dan achterwaarts. Dacht ie bij mij ook te kunnen. Maar ik had zo iets van: jij wilt achteruit, nou, dan ga je ook achteruit. Op een zandpad bijna een km achteruit gegaan. Was het zelf goed zat hoor, is niet zo handig, maar ik moest het even winnen.

Nou, ik ga slapen. Morgenochtend kom ik nog even langs.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 22:45

wow dat is een eind achteruit! :wow:

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:13

haha dat was ook mijn reactie nouvel!! haha Maar als het moet dan moet het.

Tallechie: Wat een droppie is Daan toch!:)

Dat ongeluk, echt te triest voor woorden. Echt vreemd hoor. En dan ook de volgende morgen je pas afvragen waar je zoon is, ongelovelijk.

Hier niets bijzonders. Ben naar t ziekenhuis geweest i.v.m. nog altijd klachten aan mn gewrichten, met name mn heupen. Helaas werd ik orhopedisch al weer naar huis gestuurd. Op de foto's was weinig te zien. 16 mei kan ik nog bij de reumatoloog terecht, maar daar zal ook wel weinig uit komen vrees ik. In dat geval moet ik alternatief gaan zoeken, dat gaat nog wat worden.. bah bah.

Fijne avond/nacht nog..

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:17

@ tine uzma wil dan graag omdraaien maar dat wil ik niet natuurlijk dus ging die maar achter uit lopen dus we zijn ongeveer 10 x achter uit en weer vooruit gegaan en toen gaf ie het op en dan natuurlijk met een wijde boog om het enge voorwerp heen dat vind ik dan minder erg zolang ie maar voorwaarts gaat en je moet het dan natuurlijk niet opgeven want dan heeft je paard gewonnen

morgen een druk dagje eerst werken tot 1 uur daarna door naar coevorden stallen uitmesten, alles schoonmaken en dan parcour lopen in schildwolde en dan zaterdag onze eerste buitenwedstrijd heb er echt ontzettend veel zin in

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:26

Tine ik pas niet heel makkelijk bij veale langs. Maar inderdaad blijven oefenen.

Vorig jaar heb ik schildwolde ook gereden. Alvast succes

Lig al op bed maar wacht op vriend die heeft wedstrijd gehad. Duurt nog één uur

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:31

eefielover, wat vervelend zeg, sterkte...

lanouska, druk dagje, succes!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 07:19

goedemorgen :wave:

ik ga aan het werk. niet teveel kletsen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 07:54

he bah eefielover, dat klinkt allemaal helemaal niet goed en leuk.. :(:) hopelijk kunnen ze je helpen!

paarden achteruit lopen. Ja dat durft die van mij ook weleens, heb inderdaad gevonden dat hij van ''oke dan maar achteruit naar de kant die ík wil'' onder de indruk is en nog wel eens gewoon verder wil lopen :))

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 07:55

goeiemorgen, fijne dag allemaal!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:12

Goedemorgen. Alweer een stralend zonnige dag voor de boeg. Heerlijk 8-) .
@ Lanouska: heel veel plezier en succes morgen
@ Eefielover: Erg vervelend dat ze je neit kunnen helpen. Alternatieve circuit is doorgaans alleen maar geldklopperij, weet ik uit ervaring.

Trouwens, kreeg gisteravond mail van Van Schie. Maandag is mijn kar klaar, dan moet hij nog op transport naar NL. Hopelijk eind volgende week???

Nou, ik ga snel huishouden doen, uitmesten, puppy nog een keer op de trailer en dan naar Vlieland.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:16

ow spannend tine, dat gaat opschieten!

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:41

Ja maar ik moet toch iets tegen die tijd. Als ze echt niets kunnen vinden terwijl het toch elke winter een beetje erger wordt, dan kan ik over 5 jaar de paarden en mn werk wel opgeven denk ik. Ben zelf ook niet zo van de alternatieve ronde, maar goed een osteopaat en accupuncturist(hoe schrijf je dat??) wil ik nog wel wagen als het misschien wel helpt.

Tine10: Jee, bjina je wagen, nog heeeeeeel even geduld. :D Wel showen gelijk he?
Lanouska: wat ben jij toch steeds verschrikkelijk druk! Maar goed, wel gaaf en je leert er veel van denk ik.

Fijne dag allemaal!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:48

Even ego-post, moet het van me af schrijven.
Gisteren zijn we gaan lopen in het bos (mams is start to run bezig, gisteren laatste les, en ik fiets mee omdat ik niet mag lopen), we hadden beide honden meegenomen. Het ging heel goed, hondjes waren blij dat ze mee mochten.
Maar sinds we terug zijn, doet onze oudste hond (wordt 11 in juli) heel vreemd. Ze wil niet spelen met de andere hond, heeft geen interesse in balletjes, is veel te rustig(zo is ze nooit). Gisteren zat ze voor mij, en Zhora passeerde even om aandacht te trekken, ze raakte Zoë eigenlijk niet, en Zoë begon plots heel hard te huilen.

Als ik haar vraag om tegen me aan te springen, doet ze dat altijd met veel plezier, nu wil ze gewoon niet meer.(ze is de enige die mag opspringen, ik heb soms last van mijn rug als ik me buk om haar te aaien, Zhora is groot genoeg dus zij mag niet opspringen) Als ik haar vraag om te liggen, doet ze het pas als ik het 3 keer heb gezegd en dan is het met een heleboel gekreun.(bijna huilen) Uiteraard heb ik maar 1 keer gevraagd om te liggen, gezien het lijkt alsof het haar pijn doet. Ze eet wel (maar ook niet zo enthousiast als anders) en drinkt, ze doet ook haar behoeften zoals gewoonlijk.

Hebben jullie dit al ooit gezien bij jullie hondjes? Ik zou denken aan hevige spierpijn, maar ze gaat altijd mee als mams gaat lopen en heb haar nog nooit zo gezien. Of zou het toch kunnen dat het gewoon hevige spierpijn is?

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 08:51

Vind het niet zo best klinken maar dat had je denk ik zelf ook begrepen. als ze altijd meegaat lijkt het me stug dat ze er nu zoveel spierpijn van heeft dat ze niet normaal meer kan functioneren...

Hou d'r heel goed in de gaten en hou het spoednummer van de dierenarts alvast bij de hand, je weet maar nooit of het nodig is. En zeker maandag even naar de dierenarts.