@Maisie, je kunt denk ik niets aan mij kwijt
Citaat:
hopelijk is het snel allemaal beter en bekom je van de schrik...
Ik word er gewoon heel onzeker van. Snuit is een wedstrijdpony geweest (heeft mini-marathons gedaan, paar jaar, heeft 3x Twente Cup gewonnen) en heel pittig. De laatste 2, 3 jaar is er alleen met hem in het bos gecrosst, door een zeer ervaren dame die met hem kon lezen en schrijven. Langs de weg is hij super, hij schrikt nergens van, gaat overal langs, zo'n dappere pony. Hij kan uren lopen echt geweldig. Maar de fijne afstemming heb ik tot nu toe nog niet voor elkaar. Soms gaat het beter maar dit ging weer zo wanhopig mis. Dan denk ik echt wel kan ik hem wel aan en zijn we wel de juiste match. Echt oliebol is dat. Het kan maar zo zijn dat hij een maatje te groot voor me is, ik men nog maar een jaar, dus zoveel ervaring heb ik nou ook weer niet. Vind het aan de ene kant geweldig zo'n pony, maar aan de andere kant vind ik Alwyn, die veel relaxter is en altijd op mij wacht op zo'n moment wel veel beter bij me passen
.
Het is niet de eerste keer dat ik twijfel hoor, heb het wel meer gedaan maar dat zet je niet zo gauw op het forum. En het is voor Snuit enorm wennen, hij moet zeg maar 80% van het werk wat hij doet nu over de weg, in mijn tempo, heel veel drafwerk. Hij was gewend bos, afwisselend rijden en mennen, crossen en minstens 50% galopwerk. En hij werd ook nog onder het zadel gereden, dat gebeurt hier ook niet. Stond vanmiddag echt naast hem te janken van de spanning toen we weer terugwaren, wat een ellende.
Sorry, moest het even kwijt.