[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:08

Wow wat een drukte met alle nieuwkomers. Welkom !

Ik mest de kleine wei uit de grote slepen we.

Gisteren heb ik ze allebei even gelongeerd met touwtjes. Vooral ferro liep lekker
robijn kent de touwtjes nog niet. Gisteravond op verjaardag geweest en vandaag weet ik nog niet wat ik ga doen.

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 10:09

Goedemorgen,

Welkom nieuwelingen.

Ik ga met de administratie bezig en vanmiddag naar FC Groningen met vriendlief en neef

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:25

Alle nieuwelingen welkom!
Jeetje, wij hebben ons ontzettend verslapen :o Heerlijk dus :D
Net nieuwe snaren op gitaar van zoontje gezet, wat een k-werk }> kan het mannetje de rest van de dag zijn gitaar gaan stemmen :+ ik 'vlucht' zo naar de pony's, wat is het prachtig weer! Hoop dat het me lukt met allebei even aan het werk te gaan :evaw:

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:39

Goede morgen,

Lotte welkom!

L-rivaldo dat is balen ketel stuk.....is ook echt fris buiten.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:40

baal enorm wil ik net gaan douchen zegt mijn vader doodleuk neej het kan niet over half uurtje komt onze oom voor de cv ketel anders is hij erg heet.. wat wordt hier toch weer goed gecommuniceerd mijn moeder en ik waren dus niet blij :P

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:47

Vervelend is dat......

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:53

Hier is het ook koud! Wij wonen in een chalet.. en hebben alleen een gaskacheltje. :P

_Patrick_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:54

Brrrrrrrr

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:00

bij ons schijnt de zon hoor :P
ze zijn nu het maïsveld naast ons huis aan het afrijden & als ze klaar zijn, ga ik mijn shettie daar eens longeren :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 11:33

Goedemorgen!

Laura, koud zeg! kun je niet eerst een buitenrit gaan maken en daarna lekker warm in bad?

Rianne, kan me voorstellen dat je dolgelukkig bent met je dochtertje.
wat een mooi meisje!
vanaf wanneer maken jullie dan kans op een huurhuis?

lotte, welkom hier!

VHU, jij ook al zo lekker uitgeslapen?

Ik heb ook echt schandalig lang in bed gelegen voor mijn doen.
lag er rond 11 uur gisteren avond in en kwam er een half uur geleden (11 uur dus :P ) pas weer uit.
denk dat ik het nodig heb gehad ofzo.

Het is hier ook echt heel erg zonnig weer!
heb een hoop plannen bij de pony's.
Als er plek is met wobbe in de bak mennen (en anders ga ik een paar rondjes om de schuur voor het idee haha)
Ivy longeren of LLen met haar.
Rafiki borstelen, de fjord van mijn moeder in de molen.
2 stallen uitmesten & water bijvullen, weitje uitmesten en water bijvullen.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 12:50

Hoi
Ik ben net terug van het mennen met tabje. Wat was hiet koud :+

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 13:17

ben net terug, het maïsveld lag er nogal ongelijk bij, dus niet gelongeerd, maar we hebben er wel rondgelopen...
het lag er vol met putten en verhogingen enzovoort, en elke keer bij een put, sprong mijn shettie erover :P

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 15:24

Welkom aan alle nieuwelingen.
Voor de rest van hier weinig te melden behalve dat mijn pony's nog steeds vrij hebben ivm hoesten en vanmorgen lieten merken het daar niet mee eens te zijn, ze hebben een half uur gecrost door de wei.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 15:32

heerlijk rondje gement vanmiddag,
helaas nog niet met mijn nieuwe tuig, daar moet ik nog een paar dagen op wachten, grmbl..
maar...het ging super, was een tikkie fris maar hij liep lekker en heb genoten met mn lieve man.

hier net weer terug op het erf van stal,

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:03

Blijf het gevaarlijk vinden dat je die zweep niet vasthebt :oo Fijn dat het lekker ging.

Had me zo verheugd op een ritjes met Alwyn en Snuit, was uiteindelijk een rot-ochtend/middag.

Kom bij stal, kijk naar Alwyn, heeft hij toch een enorme wond in/op zijn neus, echt niet normaal, schrok er echt van. Alles in de bak nagezien, geen bloed aangetroffen maar zijn hele snuit zat dus onder het (opgedroogde) bloed en hij had een gat vlak boven zijn neusvleugel. Gelukkig net niet helemaal er doorheen ;( En gelukkig liet hij me het goed bekijken, denk dus echt niet dat iemand het hem heeft aangedaan. Mengseltje aan gemaakt met betadine scrub en neus paar minuten gedept met animalintex die ik in de betadine oplossing gedoopt. Toen zag het er alweer minder heftig uit. Toen verder maar wel met grote schrik. Besloten maar niet te gaan mennen met Alwyn, neus zag er wel erg gehavend uit.

Dus alleen met Snuit. Wil ik wegrijden rammelen de nieuwe snelsluitingen echt ongelovelijk hard tegen het lamoen van mijn tweewieler. Dus bij de auto gestopt en een poetsdoek in tweeen gescheurd, die er omheen, scheelde al veel. Daarna op pad. Maar het maakte toch nog veel lawaai, Snuit moest er ook wat aan wennen, was wat 'rillerig' zeg maar. Naar mijn pas ontdekte veld. Werd ik door een of ander opgefokte mevrouw weggejaagd, wat ik daar wel deed, ze ging me toch te keer. Naja, dus maar weggegaan. Met Snuit aan de gang met mijn 'huiswerk' van mijn instructeur. Halthouden, rustig wegstappen, wegdraven, verkorten / verlengen etc. Ging eigenlijk best goed. Toen ik richting huis ging ging het dus een stuk minder maar na wat gedoe was ik best tevreden. Geen enkele keer gesteigerd, elke keer goed halt en behoorlijk normaal voorwaarts. Dus dat was knap.

Toen moest ik de weg oversteken, is rotstukje, op dijkje en ik zet de wagen net verkeerd neer waardoor hij aan Snuit trekt (op mijn tweewieler zit geen rem). Dat vond hij heel vervelend. Stapjes naar voren. Stilstaan. Moest vrij lang stilstaan. En wagen duwde tegen de broek. Ik kan gaan, maar net op dat moment glijdt op een of andere manier mijn leidsel een stuk door mijn hand. Dus Snuit stuitert naar voren. Was heel bang dat hij niet recht uit zou gaan en op de weg terecht zou komen. Dus geef een ruk aan de leidsels, Snuit helemaal in de stress, ik in de stress, bah. Kan door de gang niet op tijd het opritje op, moest nog een keer een weg oversteken, weer halthouden, weer wachten. Dier snapte er niets meer van :n Denk dat ik veel te hard aan de leidsels heb getrokken want toen ik bij stal kwam had hij dus bloed in zijn mond ;( gatverdamme voelde me zo rot.

Zit nu dus bij te komen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:06

Goedemiddag allemaal,
Weer een nieuwe! Welkom. Wordt heel gezellig hier. Volgens mij hebben we deze week een record aan nieuwelingen. Ik hoop dat ik het nog bij kan houden hihi.

Ik zat vanmorgen om kwart voor 9 al op Rembrand, heb lekker in de bak gedressuurd en daarna 7 km met pony gefietst. Ik had het idee dat we al iets sneller gingen, had nl stukken met 10 km/u volgens mijn fietscomputer. Hij liep als een soort hondje naast me te volgen, kop naar mijn kant. Zag er wel schattig uit, maar ik heb toch liever dat ie recht loopt. Maar goed, hij was heel braaf.

Wat een fantastisch weer is het he, zit echt te genieten (alhoewel net ruim 2 uur geslapen, dus niet alles meegekregen ;) ) Ik ga zo de ramen maar eens zemen. Die zijn beestachtig vies. Vooral de buitenkant van de keuken. Die heb ik sinds de ramen er nieuw in zitten nog niet gedaan. Maar de verbouwing is nu klaar, dus geen excuus meer dat er nog aan/bij gewerkt moet worden.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:07

VHU, jeetje... vervelend dat het vandaag zo 'rot' ging.
gelukkig zijn er verder geen ongelukken gebeurd.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 16:11

vhu, das niet fijn joh...
hopelijk is het snel allemaal beter en bekom je van de schrik...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:30

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:46

@Maisie, je kunt denk ik niets aan mij kwijt :+

Citaat:
hopelijk is het snel allemaal beter en bekom je van de schrik...

Ik word er gewoon heel onzeker van. Snuit is een wedstrijdpony geweest (heeft mini-marathons gedaan, paar jaar, heeft 3x Twente Cup gewonnen) en heel pittig. De laatste 2, 3 jaar is er alleen met hem in het bos gecrosst, door een zeer ervaren dame die met hem kon lezen en schrijven. Langs de weg is hij super, hij schrikt nergens van, gaat overal langs, zo'n dappere pony. Hij kan uren lopen echt geweldig. Maar de fijne afstemming heb ik tot nu toe nog niet voor elkaar. Soms gaat het beter maar dit ging weer zo wanhopig mis. Dan denk ik echt wel kan ik hem wel aan en zijn we wel de juiste match. Echt oliebol is dat. Het kan maar zo zijn dat hij een maatje te groot voor me is, ik men nog maar een jaar, dus zoveel ervaring heb ik nou ook weer niet. Vind het aan de ene kant geweldig zo'n pony, maar aan de andere kant vind ik Alwyn, die veel relaxter is en altijd op mij wacht op zo'n moment wel veel beter bij me passen ;( .

Het is niet de eerste keer dat ik twijfel hoor, heb het wel meer gedaan maar dat zet je niet zo gauw op het forum. En het is voor Snuit enorm wennen, hij moet zeg maar 80% van het werk wat hij doet nu over de weg, in mijn tempo, heel veel drafwerk. Hij was gewend bos, afwisselend rijden en mennen, crossen en minstens 50% galopwerk. En hij werd ook nog onder het zadel gereden, dat gebeurt hier ook niet. Stond vanmiddag echt naast hem te janken van de spanning toen we weer terugwaren, wat een ellende.

Sorry, moest het even kwijt.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:56

denk dat het beste is altyd je hart blijven volgen ...

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:13

Leuke pony hierboven lamoen alleen wel erg lang..

Rianne welkom.

VHU: Je mag hier je verhaal altijd kwijt hoor, daar is dit topic immers voor. ;)
Wel sneu van het bloed in zijn mond dan moet je idd wel hard getrokken hebben... Misschien eerst les nemen met hem om hem wat meer onder de knie te krijgen ? Ik vind hem ontzettend leuk, kom hem maar brengen maja stalhuur is hier helaas te hoog voor nog 1 erbij. :(

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:14

een beetje lessen kan zomaar helpen ook voor je zelfvertrouwen :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:24

Thanks Buckje.
Snuit is ook ontzettend leuk daarom is het ook zo vervelend }> Als ik hem niet zo leuk vond vond ik het niet zo moeilijk.

Mijn instructeur is even met vakantie, als hij terug is moet hij me maar helpen.
Gelukkig heb ik wel het gevoel dat het beter kan worden en dat het 50% mijn onkunde, en 50% zijn manier om daarvan te profiteren plus zijn temperament.

Zo'n dappere pony als hij is vind je niet snel heb ook al zoveel plezier van hem gehad, dus mijn hart wil hem helemaal niet kwijt hoor. Maar het is niet zomaar voor elkaar en ik kom mezelf dus wel tegen :o denk je dat je hem aardig onder controle hebt en al aardig kunt sturen, gebeurt er zoiets :+

Aan de andere kant blijf je dan wel alert. Dat is dan weer het voordeel. Never a dull moment. Denk dat ik dat maar in mijn onderschrift ga zetten.

Nou het gaat al weer een beetje.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:31

VHU: niet opgeven hoor, je hebt ook heel veel fijne momenten met hem gehad, die moet je niet vergeten. Je hebt het goed opgelost, ondanks dat het spannend was. En inderdaad gewoon lessen nemen, dan komt het echt wel goed