[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nelleke_H

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 23:41

Ik weet niet precies meer wat ik allemaal gelezen heb maar.

Iedereen heel erg gefeliciteerd. Ja

Van het weekend Hidde kleine shet voor de kar gehad heb ik een paar maanden beleerd en heeft er toen 3 keer voor gestaan. Toen door tijd gebrek laten staan. (is van de staleigenaar waar Nanna staat) Ik heb hem zaterdag weer eens even gepakt. Hij deed of die er al jaren voor liep. Hij vind het geweldig werk. Ook zondag nog even een rondje gedaan. Ging super. Ja

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 08:46

Gek is dat he, ze vergeten het blijkbaar nooit. Wij hadden een jaar niet gereden en reden een paar weken geleden met het span zo het erf af, niks aan de hand. Ongeloofelijk!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 08:54

Idd, ze pakken het vaak zo weer op.
Ik men ook eigenlijk de hele winter niet, behalve op wedstrijd. Maar het is altijd inspannen en weg rijden (en vaak nog met winst thuis komen).

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 09:14

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 10:19

Ik heb een paar jaar geleden een pony uit mijn span naar Texel gebracht ivm zomereczeem. Hij is daar nooit meer voor de kar gekomen want daar was hij te vlot voor maar als ik er ben knoop ik hem voor de wagen en rij er zo mee weg. Ik kom er maar 1 keer per jaar.

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:11

Nee was echt mooi. Nanna heb ik ook wel een een half jaar niet voor de kar gehad en kon er ook zo weer voor.

Hidde had er alleen nog maar drie keer voor gestaan. Echt super. En hij vind het geweldig. Ja

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:02

zo ben ik weer na een lang en warm weekend.

alles bijgelezen en hierbij de reacties.
viola schreef:
Wat leuk wat jullie alemaal gedaan hebben en gaan doen. Iedereen heeft lekker zijn weekend vol gepland met paarden dingen zo te lezen.

Ik heb eergisteren sinds heel lang Eli weer eens voor de kar gehad en hij deed het nog super. Nu eerst de tandarts laten komen want er moet nog steeds een wolfskiesje uit voordat ik de training weer ga oppakken.

En gisteren heb ik mijn wagen verkocht. Nu kan ik op zoek naar een nieuwe. Ik wil graag dezelfde als 'vickelientje' en 'dennis' hebben, maar ben nog even aan het verder kijken naar andere opties.

vind ik ook mooie wagens maar moet dan nog even doorsparen Ja
Buxy schreef:
nou voor mij is zelhem in het water gevallen.. ben onderweg dr naar toe gevallen mer me scooter..

oei toch niets ergs hoop ik Ach gut beterschap
Buxy schreef:
kleine blik op mijn schade:
(mischien niet helemaal voor de mensen met een zwakke maag)
http://www5.picturepush.com/photo/a/670 ... CF1526.jpg
schaafje op me been die doorloopt tot me kont
http://www4.picturepush.com/photo/a/670 ... CF1525.jpg
zere vingertjes
http://www3.picturepush.com/photo/a/670 ... CF1524.jpg
asvalt exeem..

oei ziet er pijnlijk uit meis beterschap Ach gut
welsh_lover schreef:
Hoi allemaal!! Wat een dotje van een veulen !! Altijd leuk die kleine hummels!! Samantha ook een leuke nieuwe aanwinst !! Ga je hem ook nog voor de kar leren ?
Iedereen die wedstrijd heeft vandaag of morgen veel succes!!
Oehh Buxy ziet er pijnlijk uit die schaafwonden ! Hoe is het gebeurd? En weet je al hoe het met je scooter is?
Ik heb vanmorgen eindelijk weer met de jongste gereden. Hij had namelijk een tumor onder zijn oor en die hebben ze vorige week verwijderd. Aangezien hij er nogal gevoelig op was heeft hij even rust gehad, maar hij liep vandaag weer super!!

als hij groot en sterk genoeg is wil ik hem voor de sulky zetten. Hij is nu pas 9 maanden dus moet nog veel groeien hij is echt uber klein haha. Maar hoop dat hij een leuk maatje krijgt zodat hij voor de sulky kan staan Haha!
stef schreef:
KAMPIOEN KAMPIOEN KAMPIOEN!!!
Verslag volgt nog en foto's uiteraard ook, ga eerst ff douchen Knipoog

GEFELICITEERD Haha!
Nouvel schreef:
Marjolein, stoere kar hoor! Cool

sappos, mooie foto!

happytime, jee da's schrikken zeg als je singel knapt!
gelukkig niks gebeurd!

SuSEQ, fijn dat het goed ging en dat je voldoende ruimte had om wat met de overtollige energie te kunnen doen!

Zo, ik kom net ook weer thuis.
Vandaag voor 't eerst meegedaan met een onderlinge dressuur/vaardigheidswedstrijd van de vereniging.
Gisteren nog even aangespannen gereden en toen was ze erg gespannen en wilde het allemaal niet zo lopen, ik had er dus een beetje een hard hoofd in...
Maar vandaag begon ze eigenlijk gelijk al weer lekker ontspannen met losrijden en was ze voor haar doen best heel relaxed, dus weer goede hoop!
In de proef liep ze echt heel fijn!
Ze had wat actiever gemogen, want ze kwam af en toen wat te veel terug naar mijn idee, en ze sprong aan in de middendraf, maar verder liep ze haar buigingen netjes en geen rare dingen.
Ik was dus super tevreden!

Vaardigheid heb ik in een vlotte draf gereden, waren veel lange lijnen, maar ik wilde haar niet gelijk aan leren om te racen, omdat ze daar alleen maar druk van wordt.
Lekker doorgedraafd dus, was precies binnen de tijd en 2 balletjes eraf...
Ze werd niet heet en liet zich lekker rijden, dus ik was alweer helemaal blij met 'r!

Uiteindelijk bleek ik van de 6 enkelspannen 1e te zijn geworden zowaar!
Ik had 193 punten voor de dressuur, er was er eentje met hogere punten, maar die had 4 balletjes eraf, dus dat was mijn mazzel! Knipoog
Ik ben er ieder geval super blij mee hoe ze het gedaan heeft vandaag! Pling

mooie punten hoor netjes en gefeliciteerd Haha!

welsh_lover schreef:
Nouvel gefeliciteerd met je eerste prijs !! Niet zo gek met dit warme weer dat ze wat minder voorwaarts zijn. Die van mij lopen normaal ook actiever dan met dit warme weer !

Ziet er goed uit LADPR!! Dribbel is echt wel heel klein zeg !!

@ Samantha: Heb jij toevallig al een startlijst of iets voor zondag ? Ben benieuwd wanneer ze dat laten weten aangezien iemand anders met mijn pony's daar naar toe gaat.

nee nog niet gehad. Wel een mail met daarin een bijlage waarin je duidelijk aan moest geven waar je nu voor reed de KNHS of de regio. Omdat dat schijnbaar niet echt duidelijk was. Ik heb er nogmaals bijgezet dat ik het wegtraject niet rijd. Heb verder nog niets gehoord. vind dat wel erg laat hoor maar hoop dat ik morgen wat weet. Ik laat het je wel weten als ik een mail heb ontvangen.
Dennis schreef:
@ LADPR: Leuke foto's!
@ Nouvel: Gefeliciteerd!

Heb vandaag met Roosje voor het eerst Z gereden. Het was echt flink warm. Ik vergat in het begin echt gewoon netjes te rijden waardoor ze de kantjes er vanaf liep. Maar toen ik eenmaal ging rijden liep ze een stuk beter.

Na het rijden even pony naar huis gebracht en later weer terug voor de prijs uitrijking. Ik had 197 en 206 (was toen nog fout gereden ook). Dus ons eerste punt in de Z is binnen. Ik heb dus nu een echte Z-shet Haha!.

Er zijn een hoop foto's van ons gemaakt, maar ik moet er nog achter aan wie het was die ze gemaakt heeft.

Gefeliciteerd met de mooie punten Haha!

welkom monique. Ik men ook met kilometer teller maar dat is om zijn conditie te trainen Knipoog

Verder heb ik binky geschoren en is hij vandaag helemaal gezond verklaard door de DA dus hij kan zijn vriendjes gaan ontmoeten. Hij heeft vanavond even bij mijn shet bartje gestaan en binky probeerde heel de tijd te dekken haha. dacht dat het een merrie was Nagelbijten / Gniffelen Maar verder waren ze wel lief voor elkaar.

Ga nu even fotos uploden van kale bink Haha!

NinTaJeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:15

Hallo!
Ik zal me even voorstellen!
Ik ben Nina, 17 jaar. En verzorg twee fjorden op een kinderboerderij in rotterdam.

Ze zijn allebei beleerd voor de kar en ik men ook met ze, vooral recreatief en 1 keer in het jaar een onderling wedstrijdje.
Ooit hoop ik ze nog eens in het span te zetten, alleen hebben we geen tweespantuig helaas!

Groetjes Nina

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:17

sammykuh schreef:
welkom monique. Ik men ook met kilometer teller maar dat is om zijn conditie te trainen Knipoog

Ik ook, maar heb zo'n Garmin GPS apparaat, dat is gaaf: kun je later precies zien hoe hard je waar ging. Ook leuk om de route op Google Earth terug te zien!
Echt een geweldige aanschaf geweest!
Gebruik 'm zelf ook met hartslagmeter met hardlopen (ben wel nog een beginner maar ach) en wandelen in de vakantie in Zweden was ook leuk om thuis op de computer terug te zien.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:21

e_horse schreef:
sammykuh schreef:

Ik ook, maar heb zo'n Garmin GPS apparaat, dat is gaaf: kun je later precies zien hoe hard je waar ging. Ook leuk om de route op Google Earth terug te zien!
Echt een geweldige aanschaf geweest!
Gebruik 'm zelf ook met hartslagmeter met hardlopen (ben wel nog een beginner maar ach) en wandelen in de vakantie in Zweden was ook leuk om thuis op de computer terug te zien.

klinkt inderdaad wel leuk ja. Houd het voorlopig even bij mijn km teller Knipoog haha.

weer een nieuwe welkom

Hier de nieuwe geschoren Binky Haha!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:27

Waarom issie geschoren?

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:32

Sappos schreef:
Waarom issie geschoren?

Nou waar hij vandaan komt was hij geknipt. En dat zag er niet uit Nagelbijten / Gniffelen Heb hem geschoren zodat zijn haren mooier en gelijkmatiger terugkomen. Kaal was hij toch al.

Foto hoe hij bij mij kwam:
Afbeelding
Foto nu
Afbeelding
nu een stukke mooier toch?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:33

Whahah das wel mooi Huilen van het lachen Mooie bontlaarzen Ja
Ik snap dat je dit geen gezicht vond Hoewel ik ook de buik van mn veulen ene beetje geknipt heb maar enkel omdat hij helemaal vol met klitten zat

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:34

Wat een leukerdje!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:35

Sappos schreef:
Whahah das wel mooi Huilen van het lachen Mooie bontlaarzen Ja
Ik snap dat je dit geen gezicht vond Hoewel ik ook de buik van mn veulen ene beetje geknipt heb maar enkel omdat hij helemaal vol met klitten zat

ja maar een buikje voor de klitten vind ik iets anders dat gaat nogwel Knipoog Maar wil dat hij strax mooi in de haren komt en gelijk matig. Hij had nameiljk een schimmeltje gehad en zaten dus allemaal happen uit zijn vacht vandaar dat hij was geknipt Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:36

Pfff dat zag er wel heel raar uit inderdaad, nou is ie tenminste echt kaal staat een heel stuk beter haha

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:39

LADPR schreef:
Pfff dat zag er wel heel raar uit inderdaad, nou is ie tenminste echt kaal staat een heel stuk beter haha

haha ja he net een falabella Haha!

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:50

Oooh wat ziet die er leuk uit Haha!
Wel ee chique diertje. Ja

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:59

Heb gisteren weer even gemend en het ging weer super! Mijn instructrice die mij altijd paardrijles geeft heeft ook nog 2 tellen gekeken en ik vond het goed gaan alleen ik heb een klein probleempje.

Ze word onder het zadel bitloos gereden en met de kar gewoon met bit. Maar als ik een gebroken lijn wil rijden dan wil ze wel van de kant af maar ik krijg ze moeilijk weer helemaal naar de hoefslag gestuurd... Zat zelf te denken om haar iets korter te nemen (heb haar best wel lang omdat we niet willen dat ze hard in de mond word). Is dit een goede oplossing en zo niet wat dan wel?

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:12

silfie35 schreef:
Heb gisteren weer even gemend en het ging weer super! Mijn instructrice die mij altijd paardrijles geeft heeft ook nog 2 tellen gekeken en ik vond het goed gaan alleen ik heb een klein probleempje.

Ze word onder het zadel bitloos gereden en met de kar gewoon met bit. Maar als ik een gebroken lijn wil rijden dan wil ze wel van de kant af maar ik krijg ze moeilijk weer helemaal naar de hoefslag gestuurd... Zat zelf te denken om haar iets korter te nemen (heb haar best wel lang omdat we niet willen dat ze hard in de mond word). Is dit een goede oplossing en zo niet wat dan wel?

Gewoon de leidsels wat korter houden. Een paard word zomaar niet hard in de mond dan moet je er wel flink aan lopen sjorren en trekken. Wat met een kortere leidsel niet het geval is.

Mijn pony is ook heel zacht in de mond en toch hem ik in mijn bitje (bokkenbitje) de leidsels in het onderste gaatje. Puur voor een betere hefboomwerking waarop hij zelf lekkerder loopt en helemaal niet hard in zijn mond word. Ik hoef nu juist NOG minder druk te geven als voorheen dus alleen maar beter toch?

Met wat voor bit men je voor de wagen?

En is je paard OHZ bitloos heel makkelijk te rijden? je kunt ook bitloos voor de kar rijden (lijkt mij zelf niets maar er zijn er die het wel doen)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:25

De zweep aan de binnenkant erbij, ter vervanging van je beenhulpen. Als hij onder het zadel wel een nette gebroken lijn rijden kan, kent hij de hulpen op het been en de zweep is niet alleen om het tempo te bepalen maar ook om hulpen te geven bij het rijden van bochten en dergelijke.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:25

Oke. Ik zat er dus overin of het geen kwaad kon dat ik haar wat korter pak.. Ik men gewoon met een Liverpool stang. In het bovenste gaatje (dat hou ik graag zo:p) en dat gaat supergoed. Ze volgt je hand ook gewoon. Ik kan haar hals laten strekken en goed contact houden en zowat met de kin op de borst rijden.. Onder het zadel luistert ze ook gewoon goed met bitloos. Weet niet of ik nog bitloos ga rijden voor de kar (ligt eraan wat eigenaresse zegt) maar met bit gaat ook prima en onder het zade bitloos is ze dan ook gewoon superbraaf.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:45

Wanneer je van de hoefslag af rijd moet je je leidsels verlengen, op de X moet je je leidsels verkorten. Het paard komt in de wending namelijk iets naar je toe dus het contact met de mond wordt ook minder.

Ik rij ook al jaren met kilometerteller en hou alles bij in een endurance logboek (afstand, rijtijd en gemiddelde snelheid) Momenteel staat er al ruim 13000 km op van de afgelopen 6 jaar. Met de hartslagmeter heb ik ook wel gereden. Wel intressant om te zien hoe hun herstel is. Tegenwoordig doe ik dat met een simpele stethoscoop.

Gisteren moesten de pony's weer werken (na Zelhem). Beide een kwartiertje aan de longe. Ze hadden er weer zin in. Ik dacht Nick maar even een keertje weer zonder bit te longeren maar hij liet me direkt alle hoeken van de bak zien. Met bit geen probleem maar een halster heeft op een 1 of andere rede nooit indruk op hem gemaakt.

Vanmiddag maar even een klein ritje mennen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:16

Ik heb een vraagje aan de tweespan menners, hoe groot mag het verschil tussen de twee paarden in hoogte zijn, mijn eigen shetten zijn 84 en 87 cm. Nu kan ik er een van 92 cm bijkopen, kan dat ook in tweespan met mijne of is dat verschil te groot.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:52

ben ik weer net hebben mijn 2 paardjes kennis gemaakt met binky.

Het ging redelijk. Ze moeten natuurlijk even uitvechten wie de baas is dus veel gebijt en getrap naar elkaar. (niet raak gelukkig het trappen) Morgen weer even bij elkaar laten hopen dat het dan beter gaat.

@ sonja ben niet echt thuis in het 2 span maar denk dat die 10 cm niet echt een drama is hoor zie meer mensen mennen waarvan de ponys niet even groot zijn Ja