[AR] dressuur en vaardigheid 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 14:59

F_inley schreef:
Woensdag word hij vier :)

alvast gefeliciteerd! Faya wordt volgende maand 5

F_inley

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:55

Dankjewel! Jij ook alvast wil vanaf de zomer wat meer gaan doen met Fin hij loopt nu 3x pw voor de wagen wil dat 4x gaan doen en 1x longeren

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 09:41

Wat me trouwens opvalt dat er maar heel weinig menners hebben ingeschreven voor Lisse.... is dat wel vaker zo? Ze rijden die dag natuurlijk onder het zadel en voor de wagen.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 12:24

Linsey1998 schreef:
Wat me trouwens opvalt dat er maar heel weinig menners hebben ingeschreven voor Lisse.... is dat wel vaker zo? Ze rijden die dag natuurlijk onder het zadel en voor de wagen.

vorig jaar waren er ook niet zoveel

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:03

Oh haha vandaar! :o

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:32

lisse is ook alleen maar voor koudbloeden....tja zijn denk ik meer warmbloeden zoals mijn welsh :j en die mogen niet

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-17 13:41

mijne lijken op mini haffies haha

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 09:29

F_inley schreef:
Dankjewel! Jij ook alvast wil vanaf de zomer wat meer gaan doen met Fin hij loopt nu 3x pw voor de wagen wil dat 4x gaan doen en 1x longeren

Waarom in godsnaam 5x pw trainen met een 4 jarige pony? Moet ie volgend jaar internationaal starten ofzo?

Ik wou me ook inschrijven voor Lisse maar wouden geen welshjes hebben haha. Al mensen zich ingeschreven voor Utrecht de 13e mei?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:18

Nou inderdaad Bellarose..

Ja ik heb me daar al voor ingeschreven! Twee dressuurproefjes.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:23

Longeren aan een halster gaat die niet dood van en verder is trainen bij mij de ene x rondje naar buiten en andere x in de bak rijden. Verder staat die lekker 24/7 buiten. Pony's zijn niet van suiker hoor we trainen op b niveau geen hogere dressuur....

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 15:49

Mijn bijna 4-jarige loopt 2x per week een rondje in tweespan buiten. 5x per week is belachelijk, geef hem gewoon 2 dagen extra vrij of doe wat werk aan de hand. Pony's zijn niet van suiker maar ik zie graag dat mijn pony nog 30 jaar meegaat.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:57

Een 4 jarige pony die kan makkelijk 5 dagen per week aan het werk. 4 keer per week voor de wagen en 1 keer per week longeren, gaat hij echt niet kapot van, iig als je niet uren gaat trainen. Maar als hij een half uurtje per keer voor de wagen staat, kan dat echt geen kwaad. :)

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:15

Linsey1998 schreef:
Een 4 jarige pony die kan makkelijk 5 dagen per week aan het werk. 4 keer per week voor de wagen en 1 keer per week longeren, gaat hij echt niet kapot van, iig als je niet uren gaat trainen. Maar als hij een half uurtje per keer voor de wagen staat, kan dat echt geen kwaad. :)

Dan heeft mijn 6 jarige pony die op Z niveau getraind word vakantie met 3x voor de kar en 1 x aan de longe :')
Mijn 3 jarige loopt 1 keer in de week 10 minuten voor de kar, verder lopen mijn pony's maximaal een half uur als ik gewoon train bij les willen we nog wel is doorpakken tot een uur om zo wat dingen te trainen maar blijkbaar heeft die van mij het dan wel heel makkelijk :')
moet ik natuurlijk ook bij zeggen dat ik graag heb dat ze over 10/20 jaar nog met plezier bij me loopt :D

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 19:06

Bellarose schreef:
F_inley schreef:

Waarom in godsnaam 5x pw trainen met een 4 jarige pony? Moet ie volgend jaar internationaal starten ofzo?

Ik wou me ook inschrijven voor Lisse maar wouden geen welshjes hebben haha. Al mensen zich ingeschreven voor Utrecht de 13e mei?

Ja ik ga 13 mei met beide M vaardigheid starten.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:19

Fotografie91 schreef:
Linsey1998 schreef:

Dan heeft mijn 6 jarige pony die op Z niveau getraind word vakantie met 3x voor de kar en 1 x aan de longe :')
Mijn 3 jarige loopt 1 keer in de week 10 minuten voor de kar, verder lopen mijn pony's maximaal een half uur als ik gewoon train bij les willen we nog wel is doorpakken tot een uur om zo wat dingen te trainen maar blijkbaar heeft die van mij het dan wel heel makkelijk :')
moet ik natuurlijk ook bij zeggen dat ik graag heb dat ze over 10/20 jaar nog met plezier bij me loopt :D

Nou dan heeft mijn paard het heel zwaar... maar die maak je echt niet blij met 3x per week een half uurtje haha. Moest zelf ook wel wennen maar als wij hem 2 dagen stil zetten is hij strontvervelend, dan moet ik er echt aan rijden wil ik fijn trainen.. terwijl als ik vaker hem laat bewegen kan het korter en efficienter.. maar goed, die is 10

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:30

Ir1ne schreef:
Fotografie91 schreef:

Nou dan heeft mijn paard het heel zwaar... maar die maak je echt niet blij met 3x per week een half uurtje haha. Moest zelf ook wel wennen maar als wij hem 2 dagen stil zetten is hij strontvervelend, dan moet ik er echt aan rijden wil ik fijn trainen.. terwijl als ik vaker hem laat bewegen kan het korter en efficienter.. maar goed, die is 10

Haha nou dat is dan nodig natuurlijk haha :)
zo heeft mijn zus ook een dressuur paard 2 dagen in de week vrij is de max anders is dat ook een lastige haha maar ja die is ook 9 dat scheelt ;)
Natuurlijk is het afhankelijk van paard/pony maar ik vind voor een 4 jarige die gewoon B loopt zoveel trainen als wat hierboven genoemd werd wel heel veel.
Maar dat is mijn persoonlijke mening :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:39

Ik heb ook een dressuurpaard, maar die staat voor de wagen :Y)
Idd 2 dagen per week vrij is de max, gaat ook een heleboel voer in om hem dik te houden, maar je maakt hem gewoon echt niet blij met veel vrij...
Variëren is het belangrijkste, zo wordt hij nu ook onder het zadel gereden en longeer ik af en toe.
Dat laatste is volgens mijn fysio nog het meest belastend, scheelt dat hij het geen bal aan vindt :P

Ik vind t wel meevallen, hangt er vanaf hoe intensief je traint met een 4jarige en hoe deze in zijn of haar vel zit. Er zit nl behoorlijk wat verschil tussen het ene en het andere paard.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:17

Die van mij is net zo oud (bijna 4) en begint net. Eén of twee keer longeren (maar dan vooral niet aan het halster, daar slijt zo'n paard alleen maar van) en één of twee keer per week inspannen. Maar die loopt ook nog geen minimarathon. Over anderhalf jaar misschien, vroeg zat.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:23

Precies dat. Mijn volwassen (7 jaar en ouder) pony's lopen max 5 dagen in de week. Wil ze wel fris houden in het koppie. Mijn 4-jarige gaat dit jaar een keer mee op show, niet eens aangespannen maar gewoon aan de hand. Ik zou verongelukken als ik daarmee een minimarathon ga rijden :')

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:28

Gem schreef:
Die van mij is net zo oud (bijna 4) en begint net. Eén of twee keer longeren (maar dan vooral niet aan het halster, daar slijt zo'n paard alleen maar van) en één of twee keer per week inspannen. Maar die loopt ook nog geen minimarathon. Over anderhalf jaar misschien, vroeg zat.

Mijne loopt ook geen minimarathons ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:33

Bedoelde de jouwe ook niet ;)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:39

Dames, dit heeft toch geen nut. Iemand die al met een pony bezig is vanaf dat ie nog geen 2,5 was. Gaat nu ook echt niet naar ons luisteren. Maar 1 ding kom niet pruilen als hij het op een gegeven moment niet meer voor je doet.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:50

Ipsilonka schreef:
Dames, dit heeft toch geen nut. Iemand die al met een pony bezig is vanaf dat ie nog geen 2,5 was. Gaat nu ook echt niet naar ons luisteren. Maar 1 ding kom niet pruilen als hij het op een gegeven moment niet meer voor je doet.
Dit inderdaad.. zonde van de pony.

'Mijn' 4 jarige mag maandag mee voor twee dressuur proefjes in Garderen, voor het eerst op vreemd terrein en zijn eerste proefjes ooit (vanmiddag even geoefend). Normaal gesproken loopt hij 1x per week aan de longe en 1x keer per week voor de wagen. Eigenlijk zou mijn 10 jarige mee gaan en zouden we voor het eerst L gaan starten, maar helaas loopt hij niet goed.. dus hij mag lekker thuis blijven.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:15

Balen dat Sjors niet goed is Ayla!

Ik vind het ook erg veel voor een 4jarige. Mijn 5jarige loopt nu 2x per week voor de sulky en 1x longeren. Zijn weken bij dat ik dat nog niet eens red :+.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:43

Ipsilonka schreef:

True story, zonde van je tijd en moeite bij figuren die eigen lol boven welzijn plaatsen.

Balen Ayla! Maar met de jonkie ook een leuke ervaring. Succes!