[AR] Dressuur en Vaardigheid 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:51

Anke schreef:
Goed gedaan zeg.
Janouk dacht vast. Ach voor die laatste keer kan ik wel ff super mijn best doen.
Wat fijn dat Benno zich alsnog heeft weten te plaatsen.
Gefeliciteerd met de Hippiadetickets.

Eigenlijk had ik morgen mijn DK.
Echter door het ziek-zijn van mijn moeder liep dit jaar heel anders.
Vanochtend is ze overleden. Druk dus nu met alles te regelen
Wellicht ben ik in 2016 weer vd partij.

Gecondoleerd anke

hieke_81

Re: Dressuur en Vaardigheid 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 10:12

Gecondoleerd Anke.

Caya heeft echt lekker gelopen en in de dressuur 4de geworden en mag naar de hippiade. Vaardigheid ging ook heel lekker. We hebben hem beheerst gereden, kon lekker sturen en Caya erg braaf. Iets te beheerst waardoor we wat te langzaam waren. Maar ben meer dan tevreden. Was nog maar mijn 3de dressuur wedstrijd en mijn 2de vaardigheid, dus niks te klagen dan toch...

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 10:21

Gecondoleerd Anke! Heel veel sterkte!

Goed gereden Heike! Gefeliciteerd!!
Super leuk zoveel kleine pony's gisteren :D

Eerste keer zo'n grote wedstrijd voor Marja en mij en ze vond het heel erg spannend!
Toch een winstpunt gereden op zonde eerste DK.
Vaardigheid was Marja moe, door alle spanningen normaal gaat ze lekker hard. Helaas een balletje en over de tijd heen. Vond het niet nodig om haar op te jagen omdat ondanks de spanning onze proeven stuk beter waren dan laatste tijd :)
Jeanet en Stuiver met vaardigheid door naar Hippiade dus wij zijn er die dag toch bij!!!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 10:56

Gecondoleerd Anke.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:28

Anke.. gecondoleerd... Dan is een hippiade ineens niet meer belangrijk....

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:55

Anke schreef:
Goed gedaan zeg.
Janouk dacht vast. Ach voor die laatste keer kan ik wel ff super mijn best doen.
Wat fijn dat Benno zich alsnog heeft weten te plaatsen.
Gefeliciteerd met de Hippiadetickets.

Eigenlijk had ik morgen mijn DK.
Echter door het ziek-zijn van mijn moeder liep dit jaar heel anders.
Vanochtend is ze overleden. Druk dus nu met alles te regelen
Wellicht ben ik in 2016 weer vd partij.

heel veel sterkte.sterkte met alles regelen.
had je onder de man je DK?

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 15:53

Gecondoleerd Anke. Dit soort ingrijpende gebeurtenissen kunnen inderdaad je visie op bepaalde dingen in het leven veranderen. Sterkte de komende tijd!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:18

Even omschakelen (en daarom een apart bericht)...

Gefeliciteerd met jullie topprestaties dames!

Echt mooi om te zien dat sommigen het DK als laatste wedstrijd in hun hoofd hadden en dan (misschien wel door de relaxte mindset?) topprestaties neerzetten!

Super gedaan allemaal!

Sam heeft gisteren ook goed zijn best gedaan! Hij maakte het mij niet makkelijk in de vaardigheid, maar we wisten 's ochtends vroeg als vijfde start foutloos precies binnen (de alweer strakker gezette) tijd te blijven. Dus 's middags om 16h mocht het hele zooitje weer de wagen af voor de barrage. Er waren vier plekken voor de M vaardigheid enkelspan pony's en we dachten eerst dat er 3 barrage rijders waren, maar dat bleken er tijdens de prijsuitreiking 5 te zijn! De omroepster had namelijk niet bij iedere start de klasse erbij gezegd. Aangezien er al een M-er hard had gereden met een bal, heb ik heel bewust op foutloos ingezet (ook omdat die tijd best pittig was) - onder het mom van liever iets dan niets. Ik had een mooie tijd neergezet, maar ook heel bewust stukken gedraafd, dus het was super spannend, want de foutloze menners finishten binnen enkele seconden van elkaar. Maar ik bleek uiteindelijk de snelste die alle ballen had laten liggen, dus Districtskampioen M vaardigheid enkelspan pony! *\o/* *\o/*

Verder heel tevreden over mijn M dressuurproeven. Geen winstpunten en ook geen ticket, maar het algehele beeld was al zoveel beter dan voorgaande wedstrijden. Mijn doel was 55% rijden. In de eerste proef had ik 58,2% en in de tweede 56,5%, die was ook minder spectaculair. Ik kreeg zelfs een keer op mijn briefje dat Sam achter de loodlijn kruipt, terwijl hij tot nu toe op wedstrijd graag een paar momentjes pakt om sterren te kijken. Achter de loodlijn is natuurlijk ook niet goed, maar het scheelt dat ik hem nu kan gaan trainen op zijn hoofd leren dragen en meer kracht vanuit de achterhand in plaats van vechten om beneden te blijven.

Hopelijk volgend jaar nieuwe proeven (met veel galop) en dan kunnen we voor de 60%. :Y)

EDIT: Ik zag dat we ieder jaar een Hippiade topic hebben op bokt, dus eentje aangemaakt: [AR] Hippiade Mennen 2015

LetsdunitJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:46

Anke gecondoleerd

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten, het regent echt hippiade tickets, leuk.

Wij reden mee met tweespan ponies L. Ik wilde eens kijken hoe dit allemaal in zijn werk ging, ben niet zo van de dressuur maar wil alles een keertje geprobeerd hebben. Twee fijne proeven gereden, ponies zijn de afgelopen weken erg vooruit gegaan. Hier en daar nog wat slordige dingetje dus niet van uit gegaan een ticket te krijgen. Vaardigheid M door een communicatie foutje 1 baletje dus ook daar vanuit gegaan geen ticket. Ponies lekker naar huis gebracht en in mijn eentje toch maar even terug gegaan voor de prijsuitreiking. Op de valreep nog even mijn jasje gepakt, wist ik veel :)
En ja en toen, Kampioen alle klasse tweespan dressuur en naar Ermelo en ook nog eens een ticket voor de vaardigheid ondanks de bal. mijn verbazing was groot haha maar wel erg blij mee :)

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:16

_/-\o_ super prestatie, letsdunit.

iemand die in Midden Beemster foto's gemaakt heeft en misschien Janouk (startnummer 53) op de foto heeft gezet?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:26

leuk zoveel die naar de hippiade gaan, ik helaas niet,3 juryleden vonden het een winstpunt waard en de andere......dus niet. maar dit was onze 2de M dressuurwedstrijd pas en vind het wel een heel groot verschil met de L.....maar wel super trots op de pony die een paar weken geleden nog geen verzameling kon lopen.... _/-\o_
en ook dezelfde vraag als janouk; was er een fotograaf aanwezig(zag wel iemand met knhs trui aan)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:36

Jullie ook nog gefelciteerd en letsdunit, dan is het nog leuker! Als je het niet verwacht en nog kampioen ook!

Ik was vorig jaar reserve kamp. met de vaardigheid, die had ik toen ook niet aan zien komen.
En dit jaar dacht ik echt niet mee te mogen, maar jippie!! toch nog 5e en mag mee met de vaardigheid, had daar al heel erg op gehoopt en om die reden ook gebleven voor de prijsuitrijking, want had geen idee hoeveel er foutloos waren geweest. Blijkbaar dus maar heel weinig!

Overigens vond ik het wel nogal belachelijk dat het parcours verkennen om 11.40 zo ontzettend werd ingekort, ik was speciaal daarvoor vroeg gekomen, heb echt hard gelopen en maar 1 1/2 rondje kunnen lopen. Zet dan niet op het programma dat je dan kan lopen, dan was ik heel vroeg gekomen, dit vond ik echt niet kunnen. (Ben namelijk echt ontzettende kluts in het onthouden van parcours en lijntjes, dus wonder boven wonder niet fout gereden en maar 1 bal).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 22:27

M (M = menner en ik = groom) heeft zich vandaag in Prinsenbeek ook geplaatst voor de Hippiade. Ze rijdt het hele seizoen sterk in de L, maar vandaag was het erg magertjes. Toch voldoende (ook volgens 2 erg strenge juryleden) en we al bijna huiswaarts gegaan waren. Laten we maar zeggen: de Anda moet weer ff terug op de rails gezet worden en dan loopt-ie wel weer :D .
Het ís dat een clubgenootje van ons wél erg sterk gereden had in de B en wij als applauspubliek klaar stonden :D . Ze had inderdaad heel hoog gescoord, maar helaas waren er 2 anderen die net iets beter waren en er met de Hippiade-tickets vandoor gingen. Erg jammer, ze had het echt verdiend.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 18:48

wij waren 06:30 van huis weg en pas 21:15 weer thuis. Ben benieuwd of die uitslag van de vaardigheid nou klopte.Volgens mij klopte er nog geen snars van...

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:01

De uitslagen staan online!

Het klopt hoor, Patricia. De schrijver heeft aan het eind van de dag zitten slapen (en stiekem dus ook de jury die alles moet controleren).

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:25

_Marjola schreef:
De uitslagen staan online!

Het klopt hoor, Patricia. De schrijver heeft aan het eind van de dag zitten slapen (en stiekem dus ook de jury die alles moet controleren).

Ik hoorde vandaag dat iemand weer ticket moest inleveren. Die ze zaterdag had gekregen. Dus vandaar dat ik het mij afvraag ;-)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:39

Ik mocht mn ticket inleveren, maar nu toch weer niet. Dus we gaan gewoon voor de dresuur EN vaardigheid.

Eerst morgen met Deedee dressuur starten.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:46

Bedoel je Dennis, Patricia? Of iemand anders? Wel erg vervelend voor Henk dit. Als rekenkamer kun je er weinig aan doen dat schrijvers/jury zitten te slapen. Hopelijk klopt t nu voor iedereen!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:58

Dat is wel cru dan!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:15

Nog veel erger Marjola. Wij hebben alleen dressuur ingeklopt. Vaardigheid hadden we alleen het uitgeprinte ding van gekregen waar we de prijsuitreiking mee moesten doen. Degene die dat allemaal had ingevoerd was al lang en breed weg :( Dus we stonden echt even van oliebol wat te doen!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:33

Wat naar, Ips! Neem het jullie (van de rekenkamer) ook totaal niet kwalijk. Het was alleen zo'n domper op een voor de rest hele mooie dag. Heb verder geen grote klachten gehoord ofzo. Hopelijk loopt alles met een sisser af.

Ben wel blij dat het nu officieel in de uitslagen staat dat ik heb gewonnen. Durfde het toch nog niet helemaal te geloven dat ik eerste was. :o

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:20

Jammer dat het even fout ging! Gelukkig alles goed opgelost! Voor de rest was alles goed geregeld! Was wel een lange dag, 6.00 weg gereden en 21.30 weer op stal! Maar goed het was een leuke dag!
En leuk dat de uitslagen erop staan! Toch wel trots dat Marja en ik op onze eerst DK toch precies 60% hebben gereden :D
Helaas geen Hippiade maar was ik niet vanuit gegaan.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:29

Oei, dus toch nog een foutje? maar mag je hem toch houden Dennis?

Ik had ook zoiets van klopt het nou.. toen ik hem kreeg, vandaar dat ik nog heel droog zei dat ik wel ene bal had...

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 23:15

Edit :o

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 00:10

Aaah ollie... je maakt me nieuwsgierig!!