[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 10:42

Napie schreef:
Ik zoek het liefste 24/7 buiten. Sowieso in de zomer maar het hele jaar door is prima. Geen los weiland maar iets met toezicht (ik kan niet elke dag heen) max 200 euro afhankelijk wat er geboden wordt en met uitrijmogelijkheid.

Zoals ik al zei....ik ben erg verwent

haha nouja verwent ik snap het wel hoor :D veel bewegingsruimte hoort bij stukje welzijn toch?

Ik heb ook zoiets eigenlijk als jij zoekt! Alleen niet in de regio sorry!

Mijn ponys waren helemaal niet druk XD Had ik wel verwacht maar die wind doet ze vrij weinig.
Stalbaas Joop vertelde dat Taz sowieso wel een droogkloot is, hij gooide zo;n plastic bak voor hooi de paddock in en volgens hem bleef Taz gewoon staan slapen, terwijl die bak bijna op zijn tenen kwam haha. Bomproof :+

Het lijkt mij overigens ook wel gaaf om eigen weiland te hebben zoals jullie hoor. Wel luxe als je alles zelf kan bepalen. Voor mij met mijn werk alleen echt niet haalbaar om alles zelf te doen. Kan gewoon niet elke dag komen en zeker niet meerdere keren.

Napie

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 11:38

Dat ken ik ook. Ik woon op mijn pensionstal dus ik heb de pony's aan huis maar zelfs dan is het lastig ze helemaal zelf te doen. Als ik thuis kom van het werk dan ben ik in het donker met water aan het sjouwen als de boel bevroren is. Ik ben blij dat de pensionhouder daar op let. En dan nog onderhoud van de grond. Ik heb daar onvoldoende verstand van en het materieel moet je daar ook voor hebben. Ik vind het een prettig idee dat als ik weg ben er toch iemand is die er zo nu en dan een blik op werpt.
Grappige is dat weinig pensionstallen 24 uur weidegang aanbieden en op mijn stal 50 boxen leeg staan omdat de pensionklanten graag op het land willen blijven (stal is vooral ingericht op valantieverblijf. Er zijn maar een paar pensiongasten omdat niet iedereen het kan hebben de stal te delen of op de tweede plek te komen in het seizoen als er veel vreemd volk rond loopt)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 14:02

Ik doe wel alles zelf. Weide onderhoud is echt veel werk. Wij hebben bijvoorbeeld veel last van Bereklauw, dat geeft echt een enorme hoeveelheid werk. Maar er staat wel weer vrijheid tegenover.

(Al zou ik stiekem best naar een hele rustige privestal willen denk ik)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 15:19

Eigen wei is inderdaad erg veel werk. Wij hebben erg veel last van JKK. Narigheid is dat het weiland naast 'mijn weiland' grenst echt slecht onderhouden wordt. Dus het is soort van dweilen met de kraan open :7 . Maar goed. Als ik het goed bijhoud lukt het wel en ik zie het maar zo dat je dan ondertussen je pony's mooi kunt observeren, de hond uitlaten en je doet gratis aan fitness plus met mooi weer gratis zonnebank {:} en terwijl ik dan het onkruid doe doe ik tegelijkertijd de mest en check afrastering dat soort dingen.
Ik merk wel dat mijn pony's het erg fijn vinden bij slecht weer in/rond de container te staan (vooral uit de wind) of ook als het heel heet is, staan ze lekker in de schaduw, en bij erg slecht weer vinden ze de stalletjes ook wel bijzonder prettig. Maar dat komt denk ik ook doordat bij ons de grond niet geschikt is voor 24/7 jaarrond op het land, het is gewoon kleigrond en ligt heel laag, dus erg snel te nat en drassig.

Maar ik had het idee dat in Brabant het wel makkelijker is 24/7 plekken te vinden? Vaak is het zo dat je ze niet weet, omdat het meer van horen, zeggen is en dat iemand je een plekje gunt.
Hier in de regio bestaan ze feitelijk niet, niet jaarrond in ieder geval. En als het er is is het vaak één grote baggerzooi en van die rotzooistallen dat je denkt .... laat maar.

Ik heb flexibel werk, anders zou dit van mij ook niet kunnen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:07

Afbeelding

Polleke vandaag. Ik ga haar dus wel scheren, ze was weer zeiknat.

Welke maat dekens hebben jullie? Ze is iets groter als een meter denk ik.

Ohja ik lees vanavond even bij. Zit bij de kapper nu :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:11

Wat een prachtige staart heeft je poown!
Heb Ollie al 3x geschoren dit jaar, laatste keer vorige week, kwam weer berg haar vanaf. Scheer dekenmodelletje, helpt heel goed hoor tegen te zweterig/nat. Poown is 1.43, heb maat 1.65 deken bij haar. Andere poowns zijn 1.50, die hebben 1.70.

Succes bij de kapper :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:40

Dankjewel! Wel lastig onderhouden hoor, als ik hem helemaal heb uitgeborsteld zit ie na 1 minuut weer in de klit.

Reageren gaat prima op telefoon maar quoten op iedereen is zo lastig :S

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 19:10

Coldy en Lente staan al een paar weken alleen maar op de paddock (met inloopstal), omdat Lente een tikje hoefbevangen geweest is en daardoor van de DA een tijdje helemaal niet in de weide mocht.
Maar vanmorgen bedacht ik dat ze vandaag wel weer even lekker samen een paar uur de wei in mochten. Nou dat heb ik geweten...

Van de paddock is het maar een meter of 5 naar de ingang van de weide, maar zolang kon Coldy niet wachten. Zodra ze het poortje van de paddock uit was vloog ze weg. Ik kon het touw niet snel genoeg loslaten, verloor mijn evenwicht en lag languit in het gras voor de paddock. :D

Gelukkig liet madam zich meteen wel weer pakken, maar zodra het hek van de wei open was rukte ze zich weer los en stormde in volle galop het weiland in. Met een paar flinke bokkesprongen die ik maar net kon ontwijken.

Hoezo een frisse pony...! ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 19:47

Blingh schreef:
[ [url=m/Tq4a0K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohja ik lees vanavond even bij. Zit bij de kapper nu :))

Ik gok dat je 135 hebt mijne zijn 1.08 en 1.12 en hebben 145 onderlengte als we eerdaags afspreken kan je hun deken even passen op polly.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 22:03

AH das lief Laura!

Napie waar sta je nu dan? Want ik begrijp dat je gaat verhuizen? Ik heb het nagevraagd maar we hebben op het moment geen plek meer voor nieuwe paardjes. Nu gaat er een pensionstalling om de hoek open, is wel heel luxe maar misschien hebben hun een mogelijkheid voor je (pensionstalling moleneind)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 22:39

Ik ben ook aan het rondkijken om een hectrare land te huren maar zoals verwacht (is gewoon lastig te krijgen hier) nog niet gevonden mocht ik zo wel iets vinden zijn je paardjes welkom nanda.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 01:31

Ik woon nu in Wateren in het Drents Friese Wold. Dat ligt op de grens Drenthe/Friesland. Mijn vriend woont in Oisterwijk en het plan is inderdaad om te verhuizen in april. Rond die tijd kijk ik wel weer eens dan.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:00

Blingh schreef:

aaaww wat een super leuk uitzicht! Ik wil ook een men-shet :D!!!!

Booster heeft 145 (hij is 1.16 groot) en Kyano past die dekens ook al zijn ze hem ietsje ruim nog (1.18). Maja het hangt nogal van merk af en lengte van de rug denk ik. Shetje zou 125 toch wel moeten passen?

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:01

Nou, ik heb m'n oenenmoment wel weer gehad deze week: paspoorten vergeten alsde dierenarts komt voor de jaarlijkse entingen, zucht. Heel vervelend want nu zitkerst en het weekend ertussen voor ik op de kliniek langs kan gaan, en dan ben ik precies een dag te laat. Maar ik neem aan dat ze gewoon entingsdatum schrijven toch?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:02

Blingh schreef:
Dankjewel! Wel lastig onderhouden hoor, als ik hem helemaal heb uitgeborsteld zit ie na 1 minuut weer in de klit.

Maar wel heel mooi haha :D!!

VHU: Mijn Taz heeft nogal dikke billen haha, die is 1.35 en heeft 1.65 (volgens de vorige eigenaar dan iig, heb zelf nog geen deken voor hem)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:03

LinSa schreef:
Nou, ik heb m'n oenenmoment wel weer gehad deze week: paspoorten vergeten alsde dierenarts komt voor de jaarlijkse entingen, zucht. Heel vervelend want nu zitkerst en het weekend ertussen voor ik op de kliniek langs kan gaan, en dan ben ik precies een dag te laat. Maar ik neem aan dat ze gewoon entingsdatum schrijven toch?

Mag aannemen van wel dat is toch wat telt?! Ik kreeg altijd gewoon sticker mee haha XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:03

Napie schreef:
Ik woon nu in Wateren in het Drents Friese Wold. Dat ligt op de grens Drenthe/Friesland. Mijn vriend woont in Oisterwijk en het plan is inderdaad om te verhuizen in april. Rond die tijd kijk ik wel weer eens dan.

Ik houd je in gedachten, mocht er iets vrijkomen :j

@Toydoll, 125 klinkt vet klein haha. Mijn Tinker heeft 195/205 haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:05

LinSa schreef:

Ik moest dan gewoon een dag later of soms een aantal dagen later langskomen op de praktijk :j

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:10

Blingh schreef:
Napie schreef:

Ik houd je in gedachten, mocht er iets vrijkomen :j

@Toydoll, 125 klinkt vet klein haha. Mijn Tinker heeft 195/205 haha

haha ja tinkers hebben altijd wel grote dekens :P Dikke billen :D

Mijn E pony (1.52) had altijd 185; maaaar, als ik verkeerde merk kocht met te weinig schouderruimte moest er 195 op. Maar die waren eigenlijk wel te lang.

Booster heeft het eerste jaar 135 op gehad! Toen was hij ook al 115 hoog alleen vooral ook heel smal!

En Kyano heeft zelfs dekentje van 115 gehad :D Als jaarling :P Wastie 1.14 haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:33

Hoe cute maat 115. Prijzen vallen me alleen tegen Zeg. Je zou denken minder stof dus wat goedkoper. Helaas.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:50

:wave:

@Laura: beterschap voor je schoonvader. Gelukkig is het relatief goed afgelopen. Ik ken iemand die een soortgelijk bedrijfsongeval heeft gehad en die kan het helaas niet meer navertellen.
@Napie: succes met je zoektocht naar een stalling.

Verder gelezen over dekens in minimaat ;)
Daar weet ik niks van, geen ervaring met die dekenmaat.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 11:55

Mijn shetten van rond de 1.10 hebben in de winter maat 1.45 en in de zomer 1.35. Dik pak haar geeft wat meer omtrek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:21

Napie schreef:
Mijn shetten van rond de 1.10 hebben in de winter maat 1.45 en in de zomer 1.35. Dik pak haar geeft wat meer omtrek

1.45? Dat klinkt wel erg groot. Ik weet ook niet precies hoe groot Polly is. Misschien moet ik dat eerst eens meten :')

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:51

Barney en Pip dragen ook 145 cm met hun ongeveer 110-112 cm

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 21:24

Die van mij zijn gewoon kort gebouwd, allemaal van die arabieren-ruggetjes :7

Zou leuk zijn als jullie bij elkaar zouden staan Napie en Rivaldo :j
Is de baan doorgegaan Napie?