[AR] [Info] Het grote "Beleer" - topic (MENNEN)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:57

Hallo. Mag ik vragen of jullie een adres weten van iemand die aan huis beleert in de omgeving van purmerend? En hoe is jullie ervaring daarmee? Ik doe t liever samen met iemand zodat je wordt meegenomen in het process en ik vind wegbrengen ontzettend eng

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 15:01

RMHorse: Hiervoor hebben we de lijsten in de FAQ.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:04

Gem schreef:
RMHorse: Hiervoor hebben we de lijsten in de FAQ.

Hier staat niet zoveel op, hoopte dat iemand nog wat wist

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:46

Heb nu contact gehad met monte visser, die beleert aan huis. Iemand ervaringen mee? Van www.bloid.nl

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 20:30

Ik had nooit van hem gehoord, maar hij zit dan ook in een heel ander gedeelte van het land :) .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:10

ik val ook weer even binnen, met een leuke reden...

we hebben een superleuke pony voor mijn vriend gekocht waarmee hij wil gaan (leren) mennen! *\o/*
Vrijdag gekeurd, zaterdag opgehaald en gelijk door naar de VDB stables gebracht om te beleren voor de wagen.
We zijn echt ontzettend benieuwd hoe onze nieuwe aanwinst het gaat doen!
Vandaag hebben ze er al achter gelopen met het tuig op en hoofdstel met oogkleppen en dat had 'ie superbraaf gedaan!

Aartje

Re: [Centraal] Het grote "Beleer" - topic (MENNEN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:21

Hier ook geen ervaring.. ik ken mijn pony zelf het beste en als ik ergens niet uit kom stel ik vragen en laat ik andere meedenken, maar tot nu toe gaat dat prima. Lekker rustig aan zelf opbouwen. Niks overhaast.

Wat leuk Nouvel! Klinkt goed. Hoe oud is die pony? :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:22

hij is 6 jaar, 1.46

kreeg vandaag bericht dat hij keurig rongewandeld heeft met het tuig op:
Afbeelding

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:23

Aaah super zeg! Is ie ook onder het zadel beleerd? leuk beestje, wat is het voor ras?

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:23

Wow, dat heb je even snel gedaan! Haha, superleuk! Staat vast mooi voor de wagen (:

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:28

leuke pony Nouvel, die gaat vast erg mooi staan voor de wagen! Veel plezier ermee

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:29

Aartje schreef:
Hier ook geen ervaring.. ik ken mijn pony zelf het beste en als ik ergens niet uit kom stel ik vragen en laat ik andere meedenken, maar tot nu toe gaat dat prima. Lekker rustig aan zelf opbouwen. Niks overhaast.

Wat leuk Nouvel! Klinkt goed. Hoe oud is die pony? :)

Dat iss ook wel lekker inderdaad, ga nu oefenen aan de lange lijnen en de stemcommando's, wennen aan de oogkleppen en spelenderwijs het lamoen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 08:06

thanx allemaal!
best spannend hoor, mijn vriend zijn eerste eigen paardje, hoop zo dat 'ie het braaf gaat doen!

Aartje schreef:
Aaah super zeg! Is ie ook onder het zadel beleerd? leuk beestje, wat is het voor ras?

Hij is 6 jaar, met 4,5 onder het zadel beleerd en hij loopt L dressuur.
Het is een PRE x Lipizzaner :)

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 08:34

Nou na alle reacties gaat dat hem toch niet worden, denk dat het wegbrengen wordt wat het is moeilijk om iemand te vinden die aan huis beleert.

Stal de vries is nu een optie dat is voor mij dichtbij kan ik op de scooter heen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 08:41

Gaaf Nouvel! De Lippizaner trekjes zag ik meteen :D .

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:53

Hallo allemaal!

Als eerste, wat ontzettend leuk om te zien hoe iedereen bezig is met beleren :)

Zelf heb ik een net 3 jarige haflinger ruin waar ik ook mee bezig ben.
Hij loopt nu in het tuig voor mij uit. Stemhulpen zijn al bevestigd en ik ben hem aan alle mogelijke 'ongemakken' aan het laten wennen. Verder lopen wij voornamelijk buiten aangezien hij al erg verkeersmak is en het straks in onze kleine bak lastiger voor hem is om de bochten te maken met sulky. Dus wij gaan direct naar rechtuit naar buiten.
Het stuur moet nog wat beter bevestigd worden maar als dat beter gaat dan gaan we hem een band laten slepen. Vervolgens zal hij voor de sulky gaan. Kan hij lekker km's maken en zijn spieren ontwikkelen zonder dat ik er al op zit.
Mijn andere haflinger van 18 loopt al jaren braaf in het enkelspan en hem heb ik ook zelf beleerd.

Het is de bedoeling om volgend jaar zomer een marathonwagen en tuig aan te schaffen voor tweespan en dan ga ik op zoek naar iemand die mij daarin kan begeleiden :) (omdat ik daar zelf ook onbekend mee ben)

Dus leuke vooruitzichten maar wel alles op zijn tijd :)
We gaan pas een stap verder als alles bevestigd is.

Ik hoop lekker mee te lezen in dit topic :)

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:03

Bij mij heeft het tuig er voor het eerst op gelegen :D

Afbeelding
Afbeelding

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:45

Agut wat een schatje! Erg mooi tuig ook!

Zal ik mijn tuig dan ook maar showen

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:11

@Nouvel dacht eerst dat het eenzelfde maat was als Ferro maar dus een D, wat ontzettend leuk dat je man gaat mennen <3
En zo'n ponymaat is zoooo handig (& verslavend :P )

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:03

Story, leuk! Gelijk naar buiten is meestal ook het fijnste voor je paard. Kan ie lekker rechtuit leren trekken. Niet te moeilijk (:

Lauwttje, we hebben echt bijna hetzelfde tuig! Kijk maar in m'n profiel (: Ben echt verliefd op bruin tuig.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:19

Ga je het slepen dan ook buiten op de weg doen of dat wel in de bak?

Leuk dat het zo goed gaat met iedereen! :) Wij rijden al een tijdje lekker rond met de sulky in de bak, tussen pionnen en balkjes door enz. :)

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:37

Ja echt leuk om de vorderingen te horen van iedereen!

Helaas staat adje even stil. Was zaterdag een lange rit aan het maken toen plots mijn band 'pang' zei. Pony op hol... gelukkig niks gebeurt, alleen maar een groot gat in mijn band. Ben daarna stappend naar huis gegaan. Maar ik ga nooit meer van het asfalt af met mijn 4wielige wagentje. Het kan wel maar het is scheinbaar zo slecht voor die bandjes. Dus nu ga ik even doorsparen voor een sulky. Waarschijnlijk een cavalier :) iemand ervaring met de cavalier sulky's?

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:21

Pff nou hier een tegenvaller. Ik was super blij met mn mentuig, maar nu toch wat minder..

Het past verder prima, maar die oogkleppen vind ik geen succes... Stalker is gewoon echt veel schrikachtiger en helemaal niet relaxt.. Ik heb hem nu 3 keer gewoon laten lopen door de bak, maar hij schrikt snel en draait dan 180 graden om zodra hij iets hoort... Zal dit nog overgaan? Ik heb ze echt op zn wijdst nu staan, maar dat helpt niks.. -O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 20:59

Dorike, ik rij heel veel buiten het asfalt. Tuurlijk ook wel eens een lekke band, maar je hebt gewoon een keer pech gehad. Moet echt gewoon kunnen hoor. Sulky vragen mogen in het sulky-topic, hier houden we het bij beleren ;) : [AR] [Centraal] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Aartje: oogkleppen is gewoon een kwestie van wennen. Maar afhankelijk van de ervaring van de beleerder leren ze er sneller op te vertrouwen.

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:58

Ja moet ook wel kunnen, maar mijn wagen is niet geveerd :o Dus dan vangen de bandjes alles op. Heb er een paar keer iets te ruig mee gedaan. Sowieso wou ik ooit een sulky erbij voor het crossen. Okai !

Oogkleppen werkt bij het ene paard heel goed en bij het andere paard niet. Je kan ze daarom ook gewoon weglaten als dat beter gaat