[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 08:26

Goedemorgen

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 08:30

Goedemorgen Tine :wave:
Lekker geslapen??? :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 08:33

En goedemorgen :9k

Vanochtend komt DA Bente enten dus zit de ochtend op stal :7 en ik moet vanmiddag twee tentamens maken **totaal geen zin in en staat al twee weken op mijn 'to do'-lijst :o **

Fijne dag allemaal :wave:

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 08:37

Ik post hier nog maar even het volgende (ben zelf geen organisator, maar als je vragen hebt, kun je me pb-en)

Indoor Menwedstrijd Etten-Leur 2012
15 december Pony’s
16 december Paarden

Paarden Fokvereniging Kring Breda organiseert weer de “Indoor Menwedstrijd Etten-Leur” in de ruime binnenbak van Stal ’t Sander, Sander 13 4871 NA te Etten-Leur. Iedereen kan hier aan meedoen ongeacht of u wedstrijd- of recreatierijder bent.

De rubrieken zijn verdeeld in enkel-, dubbel- en meerspan met onderscheid tussen deelname WestBrabant Competitie of recreant.
Voor kinderen tot 16 jaar is er een speciale kinderrubriek-recreatief. Deze dienen wel begeleid te gaan van een volwassen groom.

Deze wedstrijd is de eerste wedstrijd die meetelt voor de West Brabantse Mencompetitie seizoen 2013 en wordt onder dat reglement verreden.

De wedstrijd bestaat uit een binnenparcours over twee manches.

Er is een speciale prijs voor de leukste aanspanning in kerstsfeer.

Het inschrijfgeld bedraagt € 20,- inclusief borg voor het hoofdnummer (5 euro) die u terugkrijgt bij inlevering van het nummer.
Voor eigen leden van de PFKB geldt een inschrijfgeld van € 10,- inclusief borg.
Uw inschrijving is pas definitief als het verschuldigde inschrijfgeld tijdig is overgemaakt.
Inschrijven kan tot 5 december 2012. Het verschuldigde inschrijfgeld dient uiterlijk op die datum bijgeschreven te zijn op de rekening van de PFKB. Let op Vol = Vol !! U komt dan op de wachtlijst te staan.

Er wordt geheel op eigen risico gereden.
Wij wijzen u erop dat een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering verplicht is.
Zorg dat u een geldig paspoort van uw paard / pony bij u hebt met de daarbij behorende juiste inentingen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 08:41

:)* enten.... moet hier ook gebeuren... direct da maar bellen. Dan heb ik ze voor de wedstrijd van 10 nov geent

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 08:53

Jammer dat ik dat met dids niet haal smikkel.. Te ver rijden..

Succes met entingen en tentamen vhu

Hier te twijfelen over middag thuis werken.. Best flink last van mn rug namelijk.. Maar nu eerstnaar den bosch..

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:11

Goedemorgen :wave:

Wat gaan jullie ongeloofelijk hard zeg, heb gewoon moeite om het zelfs bij te lezen :o

Las dat Frensie van haar buikgriep af is....volgens mij begint het bij mij op te spelen -O- heb al 3 dagen van die rommelingen in mijn buik :(
Leuke wedstrijd bij Smickey, jammer dat het zo druk is de komende maanden....Etten-Leur is nog wel aan te rijden, maar we hebben gelukkig zelf ook genoeg indoors van de winter *\o/*

Ga maar is een bezoekje inplannen bij de Osteo, kan bijna niet meer op of neer....probeer wel een beetje mee te lezen en af en toe te reageren :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:40

Zoooo :brr: :brr: :brr: . Heb net gebrigadierd, maar moet eerst opwarmen voor ik op een paard kan klimmen. Is voordeel van mennen, kan je skibroek aandoen. Maar mennen kan even niet. Rembrand heeft plekjes op plaats van bomen en Thabor durf ik nog niet alleen.

Moet hier ook dringend naar de fysio, maar kan morgen gelukkig al weer.

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:11

Goedemorgen!

Tine: wat een werk om 400 bloembollen te planten :oo
maar heb je inderdaad wel een mooi resultaat van
VHU voelt zich weer top & pony ook :) + succes met je tentamens!
Gem gaat naar het ballet kijken, wat leuk!
Bicci druk met sinterklaasoptocht. Lijkt me leuk om zoiets te organiseren :D
Cp : mooie foto’s weer! Ik heb het normaal niet zo voor tinkers, maar die van jou is echt prachtig!
Ipsilonka : leuk dat je een karretje gevonden hebt :) al iets in gedachten van tuig? & rijbak lijkt mij ook super, maar helaas niet mogelijk bij ons…

& :(:) voor iedereen die zich wat ziekjes voelt!

Ik heb vandaag geen plannen met de pony's. Ga proberen wat voor school te werken... We hebben nu herfstvakantie en de week daarna enorm veel werk voor school, dus wou al wat op voorhand doen in de herfstvakantie. Maar tot nu alles al uitgesteld -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:45

^) goeiemoggel..... ^)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:46

:(:) Moggel Baiancacoo

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 11:04

Biancacoo :(:)

VHu al aan tentamens (nakijken of opstellen???) begonnen? succes :(:)

Tine was :brr: koud koud en nu paarden aan het werk aan het zetten denk ik

Dingetje jammer dat wedstrijd te ver weg is -O-

Aks ook jammer van vervoerprobleem

Tallechie snel enten, moet geloof ik paar dagen van tevoren toch?

Zo, en nu snel aan de slag hier, voor ik weer hele tijd achter dit ding zit :D

:wave:

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:43

Over vervoer problemen gesproken... Had een afspraak in den bosch. Treinverkeer op zn gat.. Kan niet terug..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 11:58

AKs: wat een ellende zeg. -O-
Smickey: mooie samenvatting en aan het werk jij ~~}>
Bianca: :(:)
Lottex: ook mooie samenvatting en lekker vakantie

Beide grote mannen hebben weer wat gewerkt, man wat was het koud :brr: . Vanavond mag pony met zoon mee naar les. Nu ga ik snel douchen en nog even rusten voor ik het middagprogramma in mag duiken :list:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 12:56

Hi.... hier uitstelgedrag ga zo echt beginnen :o
Dacht dat DA langs zou komen, maar dat is volgende week :7 dus met stalgenoot eind gewandeld met de paarden in het bos, Bente was zeer alert :wow: maar goed te hanteren, gelukkig. Ze begint nu ook goed te eten, ook weer hele opluchting.

Verlichting auto is voor maar half, had ik laten fixen bij niet-Alfa-garage en nu is het weer half, denk toch kwestie van zekeringen of zoiets? Maar goed, vanmiddag dus maar even naar de Alfa-garage want Alfa's en het electrische circuit zijn vaak bijzondere zaken :roll:

@Tallechie staat me zo bij dat Snuit vorig jaar gelijk met Bente is ge-ent, dus op 7 november. Je moet minimaal 7 dagen voor de wedstrijd enten dus dat wordt een spoedje.
@Dingetje en Tine sterkte met het fysio/osteo gebeuren. Heb mijn rug weer redelijk onder controle, merk dat met minder autorijden het direct al stuk beter gaat in combi met opletten op houding e.d. dus ben hopenlijk van het fysio gedoe af, heb er zo'n hekel aan ^)
@Aks grrrrr wat een gedoe... -:(-

Nou ik ga mezelf bannen, schiet niet op zo :=

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:43

@ Aks zal ik dids komen halen. Zetten we m voor mijn wagen en dan rondje scheuren. Moet nog
inschrijven maar wil wel mee doen wel een keer leuk jullie kant op komen.

Het waait hier erg hard. Geloof dat we vanaf morgen storm krijgen? Hoop dat het meevalt voor zondag want wedstrijd is buiten inrijden. Les voor zaterdag gaat niet door instucteur is opgenomen in het ziekenhuis. Gelukkig niet super ernstig maar wel schrikken!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:56

Grr... heel bericht weg, drukte op verkeerd knopje.

Vanochtend om 9 uur al op stal Daan kon spelen bij kinderen van staleigenaar, dus had mijn handen vrij. Eerst beide pony's gedaan. Ze krijgen nu wel last van hun vacht, vrijdag worden ze geschoren, dus maar 20 min gereden. Gingen beiden wel goed. Daarna veale gelongeerd. Kon hem niet voor de wagen zetten, had nog maar een half uur voordat er lessen begonnen. Die liep niet fijn rechtsom, fysio er maar weer bij.

Daarna zou ik richting huis gaan, komt staleigenaar binnen, zijn de jonge paarden door de draden gegaan. Snel grote stal leeggehaald, kunnen ze daar vanmiddag in. Wordt nog een heel karwei, komen eigenlijkk niet in handen. Maar da moet bij een komen.

Dus net thuis, Daan ligt op bed. Zal even de afwas weg werken en rest van huishouden doen.
Bladvegen moet ook nog gebeuren.

Vhu ligt mij iets van bij dat 11 stond, maar weet het niet zeker. In ieder geval moeten ze alle drie begin november geent worden. Heb dierenarts gebeld en die komt morgen, dus dan heb ik tijd zat.

Maisie balen van instructeur, hopelijk is hij snel opgeknapt. Is dat zo storm?? Nog niks over gehoord. Heb gelukkig dit weekend niks.
Aks balen zeg.. stom openbaar vervoer ook
tine ook al weer druk bezig geweest.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:00

Morgûh :O

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:31

middag inmiddels.Ben nog steeds niet fit maar wel al iets beter.Maar er komt nog niet veel zinnigs uit mij.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:41

Hier ook weinig zinnigs.
Heb vanmorgen Ster gelongeerd. Fout moment want SH sr. had de paarden nog niet buiten gezet. Elke paddock werd voorzien van hooi en daarna de paarden naar buiten, terwijl ik aan het longeren was. Ster was woest dat Bella (haar paddockgenootje) al naar het eten mocht -:(- . Begon te rennen aan de pessoa, bokken, hinniken naar Bella en zelfs omdraaien |o . Tja... dan volgt er toch echt een kleine correctie van de baas ~~}> . New Foresters en eten, zucht ^) .

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:57

vraagje onder al jullie fanatieke wedstrijd ruiters.Ik die net kom kijken zeg maar zie dat ik overal bij mij in de omgeving maar 1 dressuurproef per wedstrijd ( indoor) kan starten.Stel dat ik nou gek ben en ik wil naar een ander mendistrict gaan om daar een wedstrijd te rijden waar ik wel 2 dressuurproeven kan rijden.Mag dat dan en gelden die twee proeven dan allebei voor punten?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:59

Hier planning weer op de schop, want er kwam een vriendje mee naar huis. Dus de jongens flink aan het werk gezet. Ze hebben 160 bloembollen in de grond gestopt, super hard gewerkt dus. Zelf nog even doorgegaan. Moeten er nu nog 100 in, dan ben ik klaar. Maar gestopt, want ik moet nog energie overhouden om zo zoon naar les te brengen en vanavond ga ik nog naar het theater (wel zielig alleen, want manlief zit in verweggistan). Ga naar Guido Weijers :D

En volgens mij komt er inderdaad storm, kinderen waren super druk (ondanks harde werken) en paarden zijn ook steeds aan het rennen en bokken in de wei.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:01

baudyh schreef:
vraagje onder al jullie fanatieke wedstrijd ruiters.Ik die net kom kijken zeg maar zie dat ik overal bij mij in de omgeving maar 1 dressuurproef per wedstrijd ( indoor) kan starten.Stel dat ik nou gek ben en ik wil naar een ander mendistrict gaan om daar een wedstrijd te rijden waar ik wel 2 dressuurproeven kan rijden.Mag dat dan en gelden die twee proeven dan allebei voor punten?

Je mag in heel Nederland starten, maakt niets uit. Ja, de reistijd voor jezelf. Indoor is bij de meeste verenigingen maar 1 proef. Hier in het noorden zijn bij mijn weten maar 2 verenigingen (waarvan wij er 1 zijn) waar je 2 proeven kunt rijden.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:05

Tine welke 2? Ben jij ontstwedde.Ik weet dat die er 2 heeft maar welke dan nog meer?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:10

Ik "ben" Onstwedde. Volgens mij Sonnega ook, maar weet ik niet 100% zeker.

*check* Nee, het is Oudega. Maar dat is voor mij te ver weg.