[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:46

Maasmechelen, daar kom ik ook vaker, is lekker dichtbij, misschien moeten we toch maar eens een menmeeting doen :j .

@SL: heerlijk zo met een groep honden en water <3

@Naaltje: have fun.

Blotevoetenpad was leuk, maar ik ben helemaal stuk op de één of andere manier, heb sowieso veel last van een voet en mijn knie...
Manlief nog geholpen met klussen en daarna de bbq aan, weet nooit hoe vaak het nog kan, hooi van de buren is ook weer binnen, dat konden we mooi volgen tijdens het eten.

Rhine_

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:47

Avaluna waar woon je dan, als ik mag vragen?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:48

@Biancao: lief dat je gestemd hebt <3 , maar ik ben het niet, is "gewoon" een bokker.
Ik zou willen dat ik er zo uit zag :') , hahaha, tijden zijn voorbij voor mij, hahahaha, maar dat is ook helemaal niet erg, daar zijn andere tijden voor in de plaats gekomen :j .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:49

Rhine_ schreef:
Avaluna waar woon je dan, als ik mag vragen?

Sinds kort wonen wij bij Landgraaf (Zuid-Limburg) de grens over (Duitsland).
Heb jaren in Maastricht gewerkt en wij komen regelmatig in Maasmechelen en Lanaken en omgeving voor onze zaak om ergens wat te gaan eten of zo.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:05

Avaluna: een Menmeeting? Klinkt leuk :j
Verder kwam een huilerige Daan voorbij bij Tallechie, maar die beugel/spreidbroek zal ook wel echt erg wennen zijn voor 'm en dan ook nog geprikt... ah gossie :(:) Sterkte Tallechie!
Naaltje moet morgen eindje rijden
Biancacoo heeft lekker veel hooitjes naar binnen gereden, tiptop met dit weer, echt geluk gehad !!!
SL had Konikpaarden geaaid tijdens wandeling en ik heb door goed te lezen geleerd dat dit helemaal niet mag (zou ik ook echt niet geweten hebben hoor... )
en Maisie had pech met regen (heeft 't echt geregend of was buienradar mis???)

verder vergeten vrees ik...

Net bij Harley geweest, maar weer even aan halster gelongeerd, want singel ging nog niet lukken, nog maar was wondspray op gesprayd, was nog niet helemaal dicht, en met dit broeierige weer maar even beetje voor de zekerheid. Hoe lang zou dat duren voor het dicht is? Is toch al gauw zo'n 4 cm wondje (2 bij 2 cm zegmaar...)...

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:35

zit er al iets een korstje op ?

ik heb charly vanavond gelongeerd en hij vond dit keer het bijzetten niet zo erg.
had ze maar erg los gedaan een paar keer bokken en natijd deed hij gewoon,
de volgende keer maar iets korter want nu had het eigenlijk niet veel zin ;)

en morgen middag lekker met asmiro mennen alleen hopen dat het droog blijft

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 22:17

goede avond

ik ben er ook weer

gister avond gereden op uzma eerst even dressuur en daarna nog even naar buiten geweest
zaterdag hebben we arabo keuring in oldekerk en heer streutker heeft bedacht dat we zelf allemaal ons 'eigen' paard mogen voorbrengen dat moet dus nog even geoefendt worden.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:18

@ Rhine: ja ik had de auto in Opgrimbie staan, maar ik weet niet precies of het gebied tot Opgrimbie of Maasmechelen hoort...

@ avaluna: Maasmechelen is met de auto een kwartiertje van mijn thuis af, ik woon in Genk. Ik heb geen trailer (en ook geen rijbewijs voor een trailer), dus ik moet altijd in de buurt blijven... Volgende week gaan we wel te voet naar Opitter, maarja dan blijven we daar overnachten en dan rijden we daar een paar dagen rond en dan komen we weer terug.
Zo een groep honden en water is inderdaad heel erg leuk, ze hadden dolle pret :D Het was erg heet, dus dat water was zeer welkom!

@ PrinsjeH: het was Rhine die zei dat ze Konikpaarden geaaid had :) Bij ons vandaag zijn de paarden echt naar ons toe gekomen, we wilden het eigenlijk niet (omdat we niet wisten hoe ze op de honden zouden reageren en andersom). We konden nergens meer naartoe omdat de paarden ons insloten (wij stonden aan het water en de paarden kwamen richting het water over het wandelpad), dus we hadden geen keuze. Ze zijn in onze rugzakken komen neuzen en ze kwamen kijken of wij geen eten in onze broekzakken hadden, maar omdat we hen niets gaven zijn ze weer vertrokken.

Een wondje van 2 bij 2 cm, dat is al een aardig wondje! :oo (ok, tov Fifi is dat niets, maar als singelwondje kan dat toch al tellen... :o ) Bij Romeo is het aan de ene kant ongeveer 1 op 1 cm en de andere nog wat kleiner.

@ askazita: ik hoop dat het droog blijft als je gaat mennen, hier voorspellen ze hevig onweer :(

Morgen moet ik nog hooi gaan inhalen, hopelijk kan het nog voor de regen... Ik ben al blij dat ik hooi heb voor deze winter *\o/* Vorig jaar heb ik aardig moeten zoeken om hooi te vinden, toen heb ik wat gevonden omdat kennissen een sterfgeval hadden en dus veel te veel hooi gekocht hadden gezien ze ook op dat ene paard gerekend hadden.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:21

sander_lotte ik hoop het ook.
hier zou het warm worden met regen ofzo,agja we zullen zien.
vorige week kwam ik net niet droog thuis met me brommer kwam net een stort bui.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 00:36

Lanouska daar heb ik altijd menles. Ik heb wedstrijd dus kan niet komen.

Daan is om acht uur naar bed gegaan én slaapt .i nog

Ben net terug uit de kliniek paard van stal genoot had koliek dus ben chauffeur geweest. Hoop dat hij het red. Nu slapen, straks daan weg brengen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 05:51

@SL; dat is precies de reden dat je die dieren niet moet aanhalen en voeren. In NL althans. Maar ik dacht dat de belgen daarin toch ook wel bezig waren. Als de dieren nu toevallig opgejaagd waren door een hitsige hengst oid dan ben je het haasje. En geloof me, ik heb een keer te dichtbij gestaan (was aan het kijken voor stage, naar het pasgeboren veulen, had toestemming om te naderen, stond op 10 meter) en toen kreeg de hengst last van zijn hormoontjes.. Dan zijn paarden écht niet gaaf meer ;)

@tallechie; oei! :oo hopelijk red het paard het :oo :(:)

nou gisteravond in het park geweest. Vandaag dagje werken en vanavond eindelijk weer naar Didsie toe. Ben benieuwd hoe happy hij eruit ziet in zijn wei met vriendinnetjes :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 06:06

Grmbl!!!
word net gsmst door stalhouder, meteen gebeld. Je weet maar nooit :+ (smsje was te vroeg verstuurd.. :+ )
maar niks ernstigs.. nouja.. De kudde waar dids in staat is gisteren ontsnapt naar het lange gras. Door dubbele draden. En alles was stuk en lag omver..
Nou moet ik heel eerlijk zeggen dat ik daar Dids niet helemaal van verdenk.. Hij is meer van het eronderdoor kruipen.. Maargoed, hij wordt als 1e schuldige aangewezen en staat nu dus weer in zijn eigen weitje, alleen..
damn.. ^)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 08:40

Goede morgen!

@ tallechie: hopelijk komt het goed met dat paard van je stalgenoot!

@ Naaltje: Ja ik begrijp het zeker en vast waarom het niet mag. Er staan ook plaatjes dat de paarden absoluut niet gevoerd mogen worden, dus hebben wij dat ook niet gedaan uiteraard.
Vervelend dat Dids de schuld krijgt van de uitbraak :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:56

@Tallechie: hoe is het met het paard?

@Naaltje: dat is niet leuk :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:02

naaltje dat is niet leuk !! balen zeg...
tallechie ik duim voor het paard van je stalgenoot....

grom grom....er komt een regenbui aan, en er ligt nog hooi voor zo'n 100 pakjes op het land....help me even die bui opzij te blazen aub !!! misschien helpt het......
de loonwerker belde een dorp verderop spetterd het al....baal baal baal, maar goed, mijn eigen hooi is al binnen, dit is voor de verkoop, geen ramp maar wel zonde als het verregend....dan hebben we er niks meer aan.......duim duim duim duim...nou ik ga nog maar harken als we wel pakjes kunnen laten maken is het in ieder geval allemaal klaar om 13 uur.....

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:49

heb je t binnen biancacoo?! Ik duim nog.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:01

ik heb vandaag weer even gement en het ging heel goed, hij was al een stuk sneller bij mij.
en het bleef gelukkig ook droog en ben ook droog thuis gekomen ;)
vrijdag of zaterdag halen we hem weer op.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:11

ha, nee hooi ligt netjes te wachten...maar ja is gewoon natgeregent.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:38

Biancacoo: balen!! kun je er nog kuil van maken?
Naaltje balen. Snap wel dat ze jouw paard gelijk verdenken, maar hij doet het "normaal" inderdaad anders.
Tallechie: hopelijk loopt het goed af met paard. Heb je al een keer met Alwyn gemend?

Hier vanmorgen Amerigo en Rembrand weer gemend. Vooral Amerigo ging erg fijn, Rembrand moet nog veel beter. Daarna Thabor ohz gereden in de bak. Daar staat ook wat schriktraining, maar ook met hem is dat erg saai.

Eerst vanaf de makkelijke kant (slierten waaien van hem af)
Afbeelding

Dan vanaf de moeilijke kant, even aarzelen
Afbeelding

Vooruit, dan buk ik wel
Afbeelding

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:28

Hallo dames, hier nog eveneens berichtje vanaf Lanzarote. Morgenavond naar huis. Tallechie, hoe laat start je zaterdag in de marathon? Ik zit bij de start van traject A. Tevens start/finish traject E.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:35

Zo ben er nog evntjes.

Ik vind Thabor een kanpperd!
Naaltje balen dat het mis ging zeg....

Net met mijn nieuwe stalgenote een rondje gemend. Eerst met haar merrie Vosje, een welsh merrietje. Staat nog niet zo lang voor de wagen maar deed het echt super!
Daarna een kort rondje met Keet gedaan. Ook die deed het super braaf.
En toen was ik de regen zat, dus nu lekker thuis de laatste dingen opruimen en wassen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:40

Tine, leuke foto's !! knap peerd !! echt een gaaf dier.

Hooi is verkocht en die kopers hebben tussen de buien door kleine baaltjes laten persen...en het ligt nu op een grote wagen hier buiten, wil dat spul niet in mijn schuur hebben...brrrrrrroei erin ??? weg schuur.

dus staat buiten met een heul groot dekzeil erop.
maar goed, mijn land is schoon *\o/*
Vanavond nog even kijken bij menles...lekker deprimerend....zo zonder menpown.

Vriendin van me heeft het welshje gekocht....echt een leuk dier....had net mijn man zover O:) dat ik hem mocht kopen..grom grom... nee zonder gekheid, ik denk dat ze er een heel fijn paardje aan heeft, superleuk diertje !!!
:~

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:53

hehe, dan ga je 'm afentoe ''lenen'' biancacoo? het welshje?

:(:) voor het menponygebrek
en gelukkig dat dat hooi toch verkocht is!

@tine; gaaf!! :D knap beest :D

@evelli; lekker even gemend, alleen jammer van 't weer :+

zo! :) net thuis. Bijna in de krant gekomen nog... Reed een ford fiesta afgeladen met hongerige mensen over de snelweg... Mensen afsnijden, slalommen op hoge snelheid, na het afsnijden opeens keihard remmen etc... Patrick weet als het goed is het kenteken.. Heb hem gebeld en dat doorgegeven, kon het niet opschrijven en niet in m'n telefoon zetten dus dan maar zo :+
die gaat naar wegpiraatvandestraat.nl

en nu ga ik pizza bakken, want moet over een half uur al weg :')

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:13

Naaltje balen zeg.

Avaluna het gaat goed met het paard. Heeft vannacht klein beetje gemest, maar vandaag verder niet. Hij moet een percentage halen voor dat ze weer gaan voeren en pas als hij weer volledig voer krijgt mag hij naar huis. Maar voor als nog hoeft hij niet geopereerd te worden. zijn vanmiddag bij hem geweest en hij was buiten aardig alert. Het is een fries, maar hij laat niet blijken dat er wat aan de hand is.

bianca hooi nog droog binnen gekregen? nee dus, balen zeg. hooi toch verkocht en je gaat kijken bij menles. Is inderdaad minder leuk dan mee doen, maar je kunt beter langer wachten dan te vroeg beginnen

askazita fijn

tine alwyn heeft er voor gestaan, maar lamoen is te lang en ik vind hem niet mooi voor de kar staan. Heb te weinig ervaring om het voor elkaar te krijgen en heb dus AP gebeld, maar die is tot 9 aug op vakantie en dan kan ik hem pas bellen. Duurt nog even dus. Super foto's van Thabor en super dat de anderen ook goed gingen.

Ipsilonka ik start om 1245 de marathon. Rijtuignummer 1975

naaltje eetsmakelijk en je hebt er rare chauffeurs bij

Ik was om 10 uur op stal. Les van stalgenoot gekeken, ik had de goede kleren aan, want zou gesprek voor stage hebben. Belt ze weer af. Grrr.... nu de 15e gesprek over wanneer ik kan beginnen.

Daarna vroeg stalgenoot als ik mee wilde naar de fries in wolvega. Hij stond er dapper bij. Maar nog steeds niet meer gemest na gisteravond. Dat moet eerst gebeuren dus nog even spannend.

Nu bekaf want heb van half 3 tot half 7 geslapen. Wil morgenavond misschien nog even naar stal, morgen eerst tuig poetsen, huishouden, studie

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:52

Zo, net thuis van weer een enorme baggerdag op kantoor :x
Let's hope dat eind van de maand meer duidelijkheid komt van de twee andere kantoren...

Ik ga ook maar eens aan de studie, heb een tentamen procesrecht ingepland en zal toch minimaal even in het boek moeten bladeren voor de vorm :+
Verder hebben we gelet op het weer vandaag de kampeerplek omgeboekt naar een mooi huisje, dus de tent gaat in de doos naar zolder, misschien volgend jaar meer geluk. Zo hoeven we niet meer na te denken of de vakantie straks in het water gaat vallen en zitten we sowieso prima. Vanavond sla ik MLP (my little pony) keertje over, het wondje heeft een korstje gekregen, gaat goede kant op dus!

EDIT:
jeetje, de helft van m'n tekst is weggevallen, heb ik ws overheen getypt en niet gezien met al dat scrolwerk hier...
maar zag dus gave foto's van schriktraining Tine!
en Naaltje die bijna ongelukken had op de weg
en Tallechie aan de studie
en Biancacoo hooitjes verkocht +:)+

en... de rest Y;( vergeten...