[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:31

Even wat info voor Rivaldo en maar even in topic ipv pb want misschien hebben nog meer mensen hier belang bij
Solidago, zit o.a. in
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... um/103102/
algemene 'ontgiftende' werking zeg maar heeft
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... um/102506/

Heel veel mineralen zitten ook simpelweg in zeewier, maar dat moeten je pony's wel willen eten (die van mij eten gewoon niets met een geurtje)

@Poeltje, ego post is excuses, gaaf zeg!
@Schaduw: zo dat is knap +:)+
We verwachten natuurlijk wel uitgebreide topics ;)

Rhine_

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:32

Tabje krijg pavo basic.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 23:37

@Poeltje, helemaal super *\o/* , en we zijn blij met je egopost hoor :j Slaap lekker :z

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 09:16

Goedemorgen.

Zag goede wedstrijdresultaten, problemen met plassen en mogelijke oplossingen daarvoor, korte hoeven en verder weet ik het niet meer.

Voel me super zombi. Hoofd zit helemaal vol /dicht. Zometeen om 9 uur priveles mennen en om 11 uur naar paard kijken. Echt een fijne volle dag. :O

Just2fast

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:36

Ha Tine,
Volgens mij komen de koetsen die Kraay verkoopt bij de Lemerij vandaan, heb je daar al geinformeert?
http://www.delemerij.nl/

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 12:02

Jammer dat veulen verkocht is. Veel succes vanmiddag bij het kijken van het andere paard.
en hoe ging je les/lessen?

Lot heeft nieuwe spullen voor haar nieuwe kamer

Goede wedstrijdresultaten gezien. GEfeliciteerd.

Poeltje succes vandaag.

Ik ga vandaag aan de boekhouding en studie. Btw aangifte moet de deur uit.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 12:20

marjo, wat leuk dat je zoontje zelf een nieuwe fiets uitgezocht heeft
stoere vent hoor, vallen en meteen weer opstaan.

Ollie, wat een super goede resultaten! gefeliciteerd hoor

maisie, gefeliciteerd met je winstpunt

tine, veel plezier met het bekijken van het nieuwe paard

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 12:43

hmm..
het politieavontuur krijgt een staartje. De politie had gelijk. En wij ook.. bij 't postkantoor is het fout gegaan met ontschorsen. Ik rijd dus inderdaad al die tijd met een auto rond die nog geschorst staat, alleen hadden wij dit niet kunnen weten omdat er wel ontschorst is en betaald is voor ontschorsen..
Dit betekent dus ook dat ik nu niet meer mag rijden met de auto tot dit geregeld is.. Dus naar stage gaan zit er sowieso maandag niet in.. En daar baal ik gruwelijk van ivm laatste stage-week...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 12:44

Wat vervelend naaltje. Wie is de schuldige dan. Want jullie hebben dus wel betaald.
Balen dat je niet naar je stage kan.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 12:51

ja.. helaas zal de pliesie wel naar ons gaan wijzen.
Maar wij willen gaan door wijzen naar het postkantoor, die gisteren tegen mijn vriend ook bekend hebben dat zij een fout gemaakt hebben.. En ''dan wel de helft willen betalen'' maargoed... we willen helemaal uiteraard..

we shall see :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:01

Wordt vervolgd dus.... Ben je nog bij dids geweest? Dat wilde je toch doen?

Ik heb een verplicht rustdagje, gisteren te lang gestaan en daar heb ik nu last van.
Als het goed is nog maar een weekje werken.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:16

Ollie en Maisie Gefeliciteerd
Verder nog niet bij gelezen.

We zijn districtskampioen geworden,het was een spannende finale.
Supertrots op mijn turbo cob.
Heb dit keer niet afgeremd voor de hindernissen,en ben er vol in gegaan.
In de finale reden de meeste korte lijnen,wij hebben de lange lijnen gereden,waardoor we hem gewoon konden laten lopen.
Het resultaat was dat we de snelste tijd hadden,wel 1 balletje,maar dat konden we hebben.
Nooit gedacht dat we hier zouden winnen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 16:15

ik vandaag een poging gedaan om wobbe aan de lange lijnen.
Maar het ging voor geen meter haha en ik vond er echt geen reet aan haha.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 16:21

*\o/* Schaduw, van harte gefeliciteerd, superknap !!
Zijn er nog foto's van gemaakt ?
Lijkt me gaaf om te doen, maar zo ver ben ik nog lang niet, hihi, superbeginner.....

En de rest ook gefeliciteerd met jullie resultaten !!!

Vandaag nieuwe palen in de grond gezet om een nieuwe weide af te zetten voor de paardjes.....ben kapot !! :7

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 16:44

Schaduw gefeliciteerd.

LL wordt ik doodmoe van, als veale stapt moet ik al bijna rennen en is hier dus ook nog niet zo'n succes.

Marjo hard gewerkt en nu lekker rusten.

De boekhouding is klaar. Nu nog aan de studie

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:14

Goedemiddag allemaal.

Gelukkig beetje rustig hier, zo is het tenminste bij te houden. :D
@ Tallechie: succes met de studie
@ Marjo: lekker bezig geweest
@ IT: ik ben meer van het longeren met dubbele longe, maar ook niet mijn favoriet. Zit er toch echt het liefst op of achter, hoeveel je met longeren ook kunt doen. Na een paar keer wordt het toch saai.
@ Schaduw: super gefeliciteerd. Heel knap!
@ Naaltje: dat is ook lekker. Denk je alles geregeld te hebben :(
@ Just2fast: bij lemerij zijn ze of te smal (1.00 meter) of te zwaar (vanaf 190 kg). En als Kraay zijn wagens verkoopt, dan liegt Kraay dus gewoon. Maar goed, die reageert nu toch al helemaal niet meer, dus we gaan komende zaterdag alleen naar Van Schie. Ik was liever naar 2 gegaan om te vergelijken, maar het is gewoon niet anders.

Mijn les vanmorgen ging goed. Rembrand moest duidelijk wel weer even inkomen, had een week niet voor de kar gestaan (had een klein schuurwondje op schouder van boom, dus dat wilde ik even laten rusten). Maar na een tijdje liep hij weer fijn. Alleen basis gedaan, maar goed, dat is het grootste werk.

Daarna naar Groninger wezen kijken, met een hele lijst bij de hand. Het lijkt een leuk, vrolijk en alert paard. Wel een tank soms. Dressuurmatig is het niets, maar goed, daar kopen we hem ook niet voor. Hij wil wel graag lopen, goed aan het been. Ik had mijn dubbele longe meegenomen, om ter voorbereiding van het mennen te kunnen proberen. Hij werd door hun eigenlijk nooit gelongeerd en als dat wel gebeurde liep hij maar 1 kant op, de andere kant op ging hij staken en weer omdraaien. Leve de dubbele longe. Hij deed het heel netjes, heb ook de hele tijd met hem gekletst en beloond en na een tijdje ging hij ook best ontspannen lopen. Aan de teugel of iets zit er (nog) niet in, maar hij luisterde wel.

Daarna eerst laten voor rijden, toen man er op en ik als laatste. Hij zit heel lekker. En ik denk stiekum dat als ik hem goed over de rug kan krijgen door training, dat hij dressuurmatig nog best eens leuk zou kunnen gaan lopen.

In ieder geval vinden we het dus een leuk paard. Over 2 weken gaan we weer langs (ik koop nooit na 1 keer zien/proberen). Dan neem ik tuig en kar van Rembrand mee. Ik had gehoopt dat mijn meninstructeur dan ook mee zou gaan, maar die kan helaas niet. Wel weet ik nu hoe ik veilig eea kan opbouwen om te zien hoe hij het voor de kar doet. Hij is in het verleden beleerd en heeft ook gewerkt in het tuig. Dus volgende keer eens zien of we hem uiteindelijk ook even de kar kunnen laten trekken. Vind het wel een beetje spannend, want tuig en kar moeten dan 2 weken later nog wel heel zijn voor de kampioenschappen. Maar goed, met de opbouw die instructeur heeft verteld zou ik het wel moeten merken of het gaat lukken of niet.

Nou, ik ga weer als een dood vogeltje op de bank. Zoooo moe, vol hoofd, bah, hou niet van ziekzijn.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:35

Fijn tine dat je niet voor niets bent geweest en dat je er een goed gevoel over hebt.
Jammer dat instructeur niet kan. Uit nood, mocht het nodig zijn mag je mijn kar ook wel lenen hoor. Maar we gaan van het positieve uit.

Hoe oud is hij?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:50

Hij is 11 jaar en het ouderwetse type Groninger, oftewel model bulldozer :D . Maar dat willen wij ook graag. Is helemaal wat we zoeken. Zou wel grappig zijn als het allemaal doorgaat, hebben we 1 witte, 1 zwarte en 1 zwartwitte <3

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:52

tine, het beviel dus wel?
ben benieuwd over 2 weekjes

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:58

@ tine de lemerij heeft wel wagentjes die voldoen aan jou eisen. ook wij hebben een lemerij wagen (dan wel iets groter) die is met masieve wielen 1.26 en met luchtbanden 1.28 breed en weegt maar 165 kilo en is niet kapot te krijgen al vaak rare dingen mee gedaan en van het zomer door een samenloop van omstandigheden omgegaan en geen schade aan kar. en ik druk de kar in me eentje in de auto (misschien heb je me moeder wel is zien rijden met de bonte pony) in exloo zijn we er weer. bij de lemerij kun je alles zo bestellen als je wil maar je moet het wel op de mail zetten. wij hadden een super service bij de lemerij nooit geen problemen gehad

en ja lemerij en kraay hebben zelfde wagens komen uit dezelfde fabriek

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:04

Maar de Lemerij zegt zelf in mail dat ze niets geschikts hebben. Gaat vanaf 160 kg en hij zegt dat ik geen marathonwagen moet hebben, maar een presentatiewagen.Terwijl verder iedereen zegt, je moet een marathon hebben, die zijn lichter. Echt, ik zou heel blij zijn, als dit allemaal achter de rug is en ik nieuwe wagen heb.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:19

Goedenmiddag allemaal!

Alles eindelijk bijgelezen maar vrees dat het zoveel was dat ik het niet meer onthouden heb!

Las wel over Rivaldo met Tum, Wij hebben die hoefsmid ook een hele tijd terug gehad. Alleen bij ons bleek hij meer oost-indisch doof te zijn! Soms als je wat van hem moest hebben leek hij je niet te horen, riep je hem in eens, keek ie zo om! :+

Vandaag lekker gemend achter mn vader aan! Hij reed met 2-span paarden, no problemo voor mij! :)
Klein filmpje:

Las ook hele goede bericht vanuit Barsingerhorn!
Dennis goede ervaringen op gedaan, Schaduw kampioen geworden, Poeltje heerlijk gereden! Nou super allemaal! Gefeliciteerd!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:25

ze houden het 2span paarden in ieder geval goed bij :j
speedy's!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:25

Eveline cool filmpje, wat voor tuig heb je?

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:28

haha ja zeg dat wel, mn shetten hebben echt een forse draf, dus dat ging inderdaad makkelijk!

Ik heb een clever tuig, en dan in het bruin!