[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 13:58

Ik vind een stukje dressuur ook wel heel belangrijk voor de basis, de gehoorzaamheid en soepelheid, maar ook gewoon voor een stukje rijplezier!
Ik rijd veel plezieren met een paard dat soepel en fijn aan de hulpen is dan dat ik de hele weg moet gaan zitten 'rukken en trekken' om het grof te zeggen...

Wij hebben vanmorgen ook heerlijk gereden, let nog wel een beetje op, want ze blijft bij vlagen wat hoesterig...
Dus eerst lekker ontspannen stuk rechtuit over de weg en aan het eind nog eventjes paar rondjes op 't veld, om 'r toch nog een beetje los te maken...
Al een poosje niet echt dressuur gereden en volgende week weer wedstrijd...
Ze loopt sinds onze veluwe-vakantie weer heerlijk, mooi vlot en licht op de hand, heeft 'r echt goed gedaan!
Nu alleen weer wat aan de buigingen werken, want dat doe je in 't bos en op de weg toch ietsje minder dan wanneer je echt dressuur traint...
Het kan natuurlijk wel heel goed, maar ik heb het nu bewust even gelaten, even lekker ontspannen rechtuit, ook wel eens fijn voor ze!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:46

Dennis schreef:
Dressuur is niet alleen het soepel houden. Dressuur is niets meer dan gehoorzaamheid voor de hulpen. Dus ook onmisbaar bij het buitenrijden.

Helemaal met je eens. Maar ik ken helaas veel recreanten die vinden dat hun paard heel gehoorzaam is en dus de dressuur niet nodig hebben. Hun paard/pony is echter wel zo stijf als een plank, vandaar dat ik juist het soepel houden had genoemd.

Fysio is net geweest en heeft Quincy kunnen behandelen. Hij lijkt al iets beter. Donderdag komt ze weer. Ze heeft in ieder geval de plek waar het probleem zit gevonden en de rest van het lichaam dat een blok beton is geworden door rare houding weer los kunnen maken.

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:48

vriendje checkt zo Dids zijn deken op weg naar huis :)
morgen als het even droog wil zijn aan de lange lijnen weer eens een ronde maken :)

intussen probeer ik me hier nuttig te maken met wassen en opvouwen en ga zo ff aan de strijk :=

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:26

daar zeg je wat...
hier moet ook nog wel wat in huis gebeuren... :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:32

sorry :P
ik heb in die 40minuten 3 blousen gestreken
dat kan ik dus écht niet he :)) _O-

over de dressuur trouwens; Ik heb dids onder begeleiding van Lacuna nu 1x écht dressuurmatig getraind (zo voelde 't voor mij dan iig) en ik merkte dúidelijk verschil op buitenrit :j (met de kar)

heb nu m'n taken gedaan vind ik zelf, ben niet voor niks thuis..
lijkt wel of ik elke keer opvliegers krijg joh _O- snoeiheet opeens..

nu verder tekenen :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:00

:D

ik moet nog steeds beginnen met stofzuigen... :+

zo even hond uitlaten en hooi klaar zetten voor paardje en dan bij m'n ouders eten...
dus stofzuigen zal wel vanavond worden... :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:02

ik heb geveegd.. heb hoofdpijn dus geen behoefte aan 't geluid van de stofzuiger :P O:)

t gaat zo regenen hier.. bah :=

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:07

Hallo luitjes!

Vandaag heeft de puppy in het tuigje gelopen.. wat een heerlijk beest, moest best om hem lachen want als we langs rivaldo kwamen (daar liep mijn ma mee in de bak) en dan wilde hij niet van hem weg :P.. hihi.. hij is echt nog een puppy in het tuig. Heel anders als Quenzo zijn eerste keer.. zo heeft tum ook al een keer recht voor me gestaan en echt van hey baasje daar zit je dus :P.. de broek om doen was hij erg gespannen van.. dus heb eerst 5 minuutjes achter hem gestaan zodat hij zijn staart ging ontspannen. Ik zo zo een topic maken.
Zitten ook hele leuke bij dat je ziet dat rivaldo aan het toe kijken is :P..

Mijn moeder heeft ook gereden, begon eerst angstig bij het poetsen, maar in de les toch mooi los in draf geweest :D.. Ze heeft helemaal de smaak te pakken!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:44

Mooi Laura dat het goed voelt. Mijn puppy's zijn vandaag alleen gepoetst, en wieneke ook lekker gepoetste en getut.

Mijn pleegdochter bedacht dat candy wel een roze pet op wilde, dus pet op het hoofd en Candy heeft ze zeker een kwartier door de wei gelopen, die kijkt echt nergens van op.

Wieneke loopt normaal uit zchzelf lekker ontspannen en soepel en is gehoorzaam, maar nu loopt ze als een kapotte plank ik heb echt nu a zenuwen voor dinsdag als we naar de kliniek gaan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:46

:(:) voor Sandra en Wieneke.
Volgens mij is je pleegdochter echt een schatje!

Inmiddels hebben mijn beide meiden een br4ever halter + touw :D heb ik het roze dekje :D en zijn de zweetdekens in bestelling.
De regendekens zijn ook wel gaaf

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:02

Tjee... Nou Laura, wees maar blij dat je de rit naar Puttershoek niet gemaakt hebt. Het was heel magertjes.
Geen enkele echt leuke pony ertussen, dus nog geen 4-span ;)
Maar 2 paardenkraampjes, en dan voornamelijk met mode-artikelen in plaats van dingen die je echt nodig hebt. Vreselijk dure hoofdstellen die ik niet eens echt mooi vond, en welgeteld 1 enkelspantuigje... maatje minishet zonder hoofdstel. *zucht*

Gelukkig zit er op P'hoek wel een paardenwinkel, dus daar maar even gaan shoppen. Zo toch nog een heel leuke zadelpad gekocht, grijs met geel, erg leuk. En ook voor een hoofdstel geslaagd, hartstikke mooi zacht onderlegd kopstuk en neusriem, en mooi met blinde sluitingen bij het bit en de teugels, en de neusriem loopt over het kopstuk heen, dus geen mogelijkheid tot knellen of klem zitten ofzo :D Moeten nog wel ff wat gaatjes bijgemaakt worden in de neusriem zodat ik m hoger kan hangen, hij hangt nu op zn neusgaten ;)
Verder nog 2 zonnebrillen gekocht, 2 ontwormpasta's en het boek "De Hobbit" van tolkien. :)

En mn lichtblauwe touwhalsters voor de twee mannen zijn binnen. Die van Sun vandaag gepast en paste super; Storm mag er dinsdag aan geloven.

@naaltje: nou, ik vind het anders heel dapper van je dat je toch weer op hem bent gaan zitten. Als die cap en het hoofdstel jou een veiliger gevoel geven, dan moet je dat gewoon op die manier opbouwen. Ik heb Rob ook een tijd alleen maar met hoofdstel en bit, dresuurzadel met diepe zit en dan nog alleen maar in stap durven rijden, nu rijden we ook in draf op het touwhalster en mn boomloze zadeltje en pakken we zelfs af en toe een galopje mee. :) Gewoon rustigaan opbouwen, dan komt het vanzelf weer goed.

Groetjes, lacuna

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:08

gelukkig inderdaad niets voor niets gereden :D

Voor Tum heb ik nu een knalroze pinokkio zadeltje :D.. kreeg ook nog een kinder bodyprotector voor de kids die ik les geef, dekjes en dekens voor mijn zus :D.. echt zo lief, ze waren hun kasten aan het opruimen. moet ik ook maar is doen.. alles licht nu meer buiten de kast als in de kast :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:09

@lacuun; fotos van 't hoofdstel en dekje :D
meestal geeft het zadel me een vertrouwder gevoel.. Maar omdat ik overal zó de balen in had gisteren, maakt het me niks uit om te vallen en me zeer te doen.. En dat is de instelling die Dids nodig heeft, om te snappen dat fratsen geen nut hebben :P

want als ik normaal doe, doet hij dat ook _O-
morgen lange lijnen, klim er van de week savonds in de bak nog wel een keertje op, want het voelde wel weer heerlijk :o

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:13

ik heb rivaldo maar een regendeken op gegooit, regent nu hier zo blijft hij wat warmer en krijgt hij het niet super koud vannacht met die regen. Arm paardje.. konden ze maar praten!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:17

evelli, die halsters bedoel je toch die paarse mee? die zijn gaaf!

Laura, ben benieuwd naar je topic.
maar hij was dus wel braaf?

naaltje, maar je hebt er toch mooi weer even op gezeten! goed zo!

Nouvel, nog een beetje hoesterig af en toe.
hopenlijk is het met je wedstrijd nog minder

Dat dressuur bij de basis hoort dat snap ik.
en ik probeer er ook wel aan te werken.
maar op dit moment lukt het gewoon nog niet echt om hem echt nageeflijk te rijden als een dressuurpaard zeg maar.
maar wel dat hij ontspannen in zijn hals/kaak/hoofd is.
alleen niet rond, snappen jullie wat ik bedoel?

Vanmiddag dus een lekkere menmiddag gehad.
eerst met die ene fjord een uur gement door het dorp.
en daarna zijn we naar mijn paardjes gegaan.
Toen zijn we met wobbe een stuk gaan rijden.
zij op de fiets ernaast en ik met wobbe met de sulky.
Hij had er lekker de pas in en was lekker vrolijk! maar ook makkelijk te sturen en terug te rijden.
We hebben ook nog een galopje gedaan in een brede berm :D vond meneer leuk! en ik ook :D
Hij was sowieso erg blij vandaag, hele tijd koppie vrolijk omhoog en oortjes naar voren.
en lekker doorlopen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:30

ja erg braaf, maar nog wel gespannen, ook als ik met de zweep lichtjes aanraakte dan kon hij zo naar voren schieten of zijn billen laten zakken. En later ging dat veel beter. We zijn een kwatiertje bezig geweest, puur voor het begin :)

lekker gemend zo te horen! :Y)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:34

lekker aan laten wennen toch? rustig aan dan went ie er vanzelf aan.

ja ik heb zeker lekker gement.
morgen weer, maar dan alleen met wobbe.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:41

ja precies morgen weer kwatiertje. dit keer doe ik dan de broek vast aan het borsttuigje. Had ze vandaag even aan de buitenste singel.

Moet ook even extra gaatjes laten maken in mijn schofttuigje. Tum is echt te slank voor de pony maat, de rest van het ideal tuig is wel shetland :P.. maar daar was rivaldo toen nog te dik voor haha :P

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:41

jippie het regent hier, wat is mijn wei blij, ook van de stuifzooi in mijn paddockje af...
weet iemand hier of ilona mens ,menles geeft?
ben helemaal fan van haar boek,(dressuurmennen) maar een les of clinic zou geweldig zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:47

Dag allemaal,
Heb nog niet alles gelezen want vandaag echte paardendag gehad. Dus even ego-post, sorry :o
Twee prachtige ritten door Den Haag. Heb paar foto's kunnen maken/laten maken, bij deze.
En ... las iets over dressuurmatig rijden, nou als je dus door DH rijdt met tweespan (ik was groom hoor) dan moet je wel dressuurmatig kunnen rijden anders red je dat niet ;)
Het was echt genieten. We waren op stap met twee van mijn favorieten, Zarah (rechts in span, links op foto waar ik voor sta) en Uniek.
Vanaf de bok...
Afbeelding
Wachten op een groep mensen... centrum Den Haag, vlakbij Mauritshuis / Hotel des Indes / Binnenhof.
Afbeelding
En hier hebben we de eerste tocht gehad...was een beetje moe van alle indrukken en mijn plastron zit dus over mijn kraag :+
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 29-05-10 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:47

Hier ook een klein beetje regen :D. Eindelijk!

Heb 2,5 week geleden kunstmest gestrooit, er van uit gaande dat m'n pony's 2 weken terug op dat land zouden kunnen. Maar nee hoor, het trok toen echt zwart dicht, je kon de regen grijpen maar het bleef toen droog.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:20

Ik kan het hier allemaal ook niet bijhouden hoor, maar vind het wel leuk af en toe mee te lezen.

Leuk zo met zo'n span op pad Maaike! En Dennis, wat ga jij hard met Roosje zeg!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:23

staat je goed VHU :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:56

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:05

VHU, leuke foto's! lijkt me echt leuk om dat te doen.