[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:10

Ja heb ook nog met de slee 2 keer gewerkt en 1 keer in de sneeuw (lag te weinig voor slee) met mijn 2 wieler. Opzich gelukkig wel wat gedaan,, maar daarvoor stond hij ook 6 dagen stil :P.. dat gebeurdt nooit hihi

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:14

Zo hier een pan nasi klaar staan voor vanavond :) zo de kip nog bakken

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:06

Ik heb gelukkig bijna alle dagen wat kunnen doen met de paarden. De bak met de sleep zo goed als sneeuwvrij kunnen houden (behalve de paar dagen dat de traktor het niet deed, olie was te dik, waardoor hef niet werkte), donderdag en vandaag ook lekker priveles onder het zadel gehad. Verder staan ze overdag lekker in de bak buiten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:56

Ben ook superblij met onze paddock, kunnen ze lekker in aanrommelen. Vandaag de boel eens freestyle flink aan het werk gezet, als een soort circustrio liepen ze achter elkaar aan. Het is wel een kledderzooi maar goed, hebben ze toch iets gedaan en heb ik ook het gevoel dat we weer iets hebben gedaan :+ Vandaag het hooi weer lekker buiten kunnen voeren, scheelt zo enorm in de viezigheid in de stallen. De mest haal ik natuurlijk ook uit de paddock, maar de stallen worden dus veel minder nat en vies omdat ze dan gewoon eigenlijk steeds buiten staan. Alleen onze Freddy, alias Fredmans (volgens ons zoontje) staat liever in de stalletjes. Hij houdt gewoon niet van nattigheid, een ongelovelijke tuttebel. Maar wel errrrrug schattig....

Mischa onze hond heeft uit de bak met leervet zitten vreten, echt niet normaal hoe ze nu stinkt :oo :r
Gelukkig krijgen we geen eters vanavond :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:11

VanHuisUit schreef:
Mischa onze hond heeft uit de bak met leervet zitten vreten, echt niet normaal hoe ze nu stinkt :oo :r
Gelukkig krijgen we geen eters vanavond :+

Leuk he honden. Hier hebben ze ook al van alles gesnoept. Gekke beesten. En stinken dat ze dan doen. Oef. Kun je inderdaad blij zijn dat je geen gasten hebt haha.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:50

Ik ben net op de fiets terug van stal,, heb er zo's 4 1/2 uur geweest.. heerlijk :D.. moest 5 paarden doen en nam me hondje ook maar mee in het fietsmandje (malthezer) die overigens nu helemaal zwart is :P.. was nog behoorlijk spekglad in het park, en heb een stuk om gefietst waar de weg mooi sneeuwvrij was gemaakt. Rivaldo stond weer op het land, had gisteren nog hekken geplaatst, maar hij is gewoon onder een ander draadje gekropen, dus heb alles dubbeldradig gemaakt. Alle paardjes voorzien van een schone stal en eten en nog kwatiertje gewandeld met de hond en rivaldo :D Heb nu ook echt het gevoel, ik heb wat gedaan :D

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:54

Ik heb ook al een paar dagen niets kunnen doen. Maar gelukkig kan ik weer redelijk rijden.Moest onderhand wel, want ik heb morgen een wedstrijd waar ik altijd al aangespannen naartoe ga. Dan is ze al redelijk losgereden.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:56

doe je mee aan de indoor marathon in Geldrop?

Een kennis van mij doet ook mee. Morgen kan ik niet maar de rest van de wedstrijden ga ik groomen!

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:11

Ja ik doe mee aan de indoors in geldrop. Start meestal op zondag in de eerste groep. En nadat ik mijn paard heb weggebracht, ben ik meestal de ringmeester.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:22

Wij starten ook op zondag. deze keer 2e groep geloof ik.
Ben wel benieuwd, is de eerste keer dat we een indoor wedstrijdje gaan rijden. (zowiezo pas het 3e wedstrijdje)

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 22:23

Dan zullen we elkaar vast wel tegenkomen.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:06

Hier kan de pony nog niet aan het werk. De weide is momenteel nog een grote ijspiste, het bos durf ik dus ook nog niet in. en vandaag hebben ze hun inentingen gehad dus krijgt ze een extra dagje rust.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:14

Vandaag de inentingen, wat een vreemde dag daar voor.

Ik werd vanmiddag om half drie al wakker gebelt door vriendin (ik heb nachtdienst dus dan lig ik er rond half 9 's morgens er in) Ze had de pony's buiten gezet maar ging nu weg naar familie en dan kon ik ze wel binnen zetten.Geen rekening houden met mijn eventuele afspraken. In de kleren dus en naar stal. Mijn pony's stonden er nu wel wat sip bij in hun half ontdooide landje, vieze prutbende. Die wilden wel weer naar binnen. Haar pony's hadden niet zo'n haast. Dat zijn van die welsh-A'tjes die vooral de voetjes niet nat wouden hebben en bang zijn dat ik ze ga slaan ofzo.
De rest van mijn kerstavond heb ik gevult met het in elkaar naaien van 1 van de dekens. Straks na het werk meerst maar snel de deken opleggen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:18

jij ook al aan het naaien geslagen van de dekens?

Ik had er laatst ook al een helemaal in elkaar gezet.. van lies naar lies, tot aan de staartflap.. Had nog nooit genaaid,, heb maar wat gedaan.. maar hij is nog steeds heel :D.. nu mijn 2de deken nog.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 12:28

Eindelijk weer gemend met de pony. De weg was eindelijk weer begaanbaar met een trailer. Hij had er 2 weken niet voor gestaan, maar liep heel braaf. (wel gelongeerd in de tussentijd hoor). De bodem van de binnenbak was vol hobbels en bobbels, waardoor de kar weer erg tekeer ging, maar pony raakte er zowaar niet meer van in paniek. Dus ben supertevreden. Nageeflijkheid kan nog wel beter, maar ach.... Nog 3 weken, dan zijn eerste menwedstrijd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:07

K wil vanmiddag eigenlijk nog even op pad :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:39

Ow scheuren in dekens naaien bah, ben blij dat ik daar vanaf ben met mn bucas dekens! ;)

gister gemend, rondje door het bos met nog een aanspanning, was leuk :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:22

Moet nog 1 deken borduren en plakken :+

Stond net helemaal klaar, keet ingespannen, begint het me toch te regenen......
Dus weer uitgespannen.
Wel even mijn Zilco dekentje gepast en die ligt alsof ie voor der gemaakt is :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:56

Oh bah die regen hea :( het hoost hier de hele dag zo ongeveer al!!

Heb je een fototje van zilco mendek op keet? ben verliefd op die mendeken :D hoe hoog is keet?

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:58

Mag ik mij hier ook melden? :)
Ben net begonnen met het beleren van mijn 2 pony's voor de kar, en ga wekelijks met Billy mennen. :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:08

Welkom!

Heb even in je profiel gekeken, die bonte is erg leuk, maar wat heb je met zn voorpluk gedaan?

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:17

Bedankt :D !
Ik knip hun voorpluk altijd bij zodat het juist boven de ogen hangt, verder niets. :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:24

Uhm oke dan := :=

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:26

Das toch normaal? :+ Bij ons op stal knippen ze alle manen zo hoor (behalve van de tinkers) :+ .

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 19:29

Nouja als ik heul eerlijk ben vind ik het er niet uitzien, vooral niet als het zo 'geknipt' is. Het ziet er nu niet echt natuurlijk uit maar gewoon rats recht met de schaar. Vind het bij shetten altijd wel leuk staan een lange volle voorpluk.

Maar als jij het mooi vind, is dat toch prima? ;)