[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:04

Oh, als Janouk er ook belang bij heeft, mag ze hem uiteraard overnemen :j .

Komend weekend de SWM in Horst, ga dit keer het hele weekend als groom mee. Mijn dochter (de jongste) is nu 15, de broers ouder, en ik ga het er maar eens op wagen om ze een weekend "alleen" te laten :D . En zo heel ver van huis is het ook niet, dus in 45 minuten ben ik weer thuis als het moet ~~}> _O- .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:15

Gaaf!
Veel plezier!

marga1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 20:01

Gem veel plezier ~~}> gas erop.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 21:46

:wave: Nouvel leuk je hier weer te zien :) en wat een zoektocht is het voor jullie geweest zeg maar nu ziet het er gelukkig toch heel leuk en gezellig uit helemaal top +:)+

Gem ook weer wat in gewone doen, gelukkig maar :(:) super spannend jouw prachtige merrie voor de keuring <3

En HT prachtige dekens aangeschaft voor de kudde *D en goed bezig _/-\o_ Ips ook op bootcamp +:)+

Hoop dat het lekkere weer iedereen in de positieve modus krijgt :):) hoe gaat het met DB Baudyh? En wat is het een prachtig werkelijk ubergaaf merrieveulentje wat jullie erbij hebben gekregen zeg, die Miantha wat een plaatje dat filmpje op Facebook :* =:) die zelfhouding vind dat wel uniek hoor zo jong en zo mooi al.

Hier vandaag heel hard gewerkt, nu bijkomen met wijntje nog wachten op een gast die nog moet aankomen maar wiens vliegtuig was vertraagd :O heb giga exceem aanval op mijn hals/ kin echt zwaar K, het lijkt weer af te zwakken gelukkig maar ziet er niet uit ... :oo heb dat echt jaren niet gehad -O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:08

Eczeem is meestal het gevolg van een lage weerstand toch? Misschien eens een flinke vitamine-boost proberen, VHU. Hoop dat je niet al te lang wakker hoeft te blijven voor de gasten...

Over de wedstrijd, ik ga niet over het gaspedaal :D .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 23:23

Klopt Gem lage weerstand, blijkbaar toch te veel hooi op mijn vork maar voel dat niet zo.... -O- stom he.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:15

Afbeelding

Klopt Vhu een van de betere weer. Wel grappig we waren met de moeder van dit veulen in maart naar een beoordelings avond voor tuigpaarden geweest en die vonden onze keus voor de hengst maar niks. En nu is er een goed veulen. Zo zie je dat 1 + 1 niet altijd 2 is. Merrie moet meet front, vader ook. En veulen heeft zat front.
Zo een veulen kan ik wel tig keer verkopen maar helaas heb ik er maar 1.
Maar wel weer bij dezelfde hengst gedaan.

Gem het mooie weer komt er ook aan dat helpt!

Leuk, Ellis ook hier.
Ik zie jou paardjes vaak langs komen op fb. Zijn erg leuk. Waarom is die schimmel eigenlijk weer weg, ging dat niet?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:57

Gaaf veulen!

En inderdaad, mooi weer scheelt heel veel voor hoe je je voelt en je weerstand...
Voor mens en dier... 8-)

De schimmel was te voor ons...
Helaas, het was een super stoer dier, maar behoorlijk dominant en toch nog te weinig afgericht voor een beginner.
We hebben het een half jaar geprobeerd, maar het werkte niet...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:09

Nee dan moet je keuzes maken...

Gaat Miantha naar een fokker of naar iemand die er ook in de sport iets mee gaat doen? Hoe is het trouwens met Anni? Is ze weer terug in de sport?

Heb besloten mezelf te trakteren op weekje Vlieland. Helemaal voor MEZELF. Zonder man en zoon. Even helemaal niets voor iemand anders doen alleen maar voor mezelf. Vind dat ik daar na denk ik zo'n ... twintig jaar niet meer in mijn eentje op vakantie te zijn geweest wel onderhand aan toe ben. Lijkt me zo zalig. Kan ik ook eindelijk een keer zo'n ijslanderrit doen *\o/* neem misschien een hond mee (Wiske) anders vind ik het misschien ook wel beetje eng }:0 :=

Vandaag Cathey weer gelongeerd en daarna erop schoot weer 2x in de stop, typisch dat houdinkje dan... als ze daar weer uit is gaat het weer goed. Ben benieuwd of osteo ook voelt dat het beter aan het worden is hoop het wel...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:19

Oja vraagje, wie weet er een goede muggendeken die ook waterdichte rug heeft of zoiets dus eigenlijk kruising mug/vliegendeken maar dus wel geschikt voor als het warmer weer is???

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:13

Miantha gaat naar de man die ook de vader Icellie op stal heeft staan. Hij wil haar nu niet verkopen, maar is een handelaar. Dus je weet het nooit.

Anni loopt weer in de sport nog geen grote wedstrijden hoor. Dus gaat goed. De mensen van anni hadden ook interesse in Miantha maar waren net te laat. Tja

Jammer Ellis maar wel begrijpelijk. De arabo fries nu past dan beter. Die komt erg braaf over.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:56

Heerlijk VHU, naar Vlieland. Wij gaan komende herfst eindelijk ook weer heen en daar horen dan ook 2 ritten op de IJsko's bij. Heb de eigenaresse al gemaild ;-).

Zo leuk, vanavond waren beide bijrijdsters van Rembrand er en ze gingen elkaar helpen/lesgeven met het rijden. Zo mooi hoe goed dat onderling gaat. Heel blij mee.
Vandaag mijn stinkende best gedaan bij de rekenlessen, maar ze bakten er helemaal niets van, dus morgen nog maar eens extra herhalen. De methode maakt soms ook zulke onlogische en grote stappen.
Dus vanavond flink zitten overpeinzen hoe ik dat morgen nog op andere manier kan aanbieden.

Zoonlief wordt morgen geopereerd, moedervlek wordt weggesneden. Hij is er stikzenuwachtig voor. Hopelijk valt het erg mee (denk dat het niet zo heel veel voorstelt, maar goed, voor hem natuurlijk wel heel eng).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 20:36

Ach wat sneu Tine maar extra verwennen dan!

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:34

VHU en Tine gaan lekker naar een eiland eiland.

Tine is het goed gegaan met Patrick?

Baudyh fijn dat Miantha zo mooi gelukt is, hopelijk de volgende ook.

Hier in de kwast gekropen en van mijn vakantiehuis een houtengevel aan de zonkant geschilderd samen met manlief voordat er weer gasten in komen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:11

Tine, Hoe is het met Patrick?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:49

Alles is goed gegaan. Hij was stikzenuwachtig, maar na de eerste prik voelde hij er niets meer van. De verdoving zal zo wel uitgewerkt raken, maar het is maar een klein plekje, dus hopelijk blijft het meevallen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 17:49

Gelukkig

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:06

Vroeg het me net ook af hoop dat het meevalt als verdoving eruit is :(:)
Hier paar dagen hard werken =:) zondag is het weer rustiger :D dus vandaag geen paard gezien en morgen ook niet :\

Peerd vandaag voor het eerst 's nachts geen dek op maar het is zo warm, dat moet kunnen. Hier regent het ook (nog) niet dus hoop dat het beetje droog blijft nog ff.

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:52

Hallo bokkers,

mag ik me melden als aspirant menner?

Mijn man en ik hebben hebben het er al jaren over dat we willen leren mennen maar het kwam er nooit van.
Uit gemak pakte ik steeds het zadel en maakte we zo leuke uitstapjes :+

Vanwege zwangerschap rij ik niet meer dus dit is het moment om met een koetsen aan de slag te gaan!.
Na veel goede verhalen gehoord en gelezen te hebben zijn we vorige week bij VDB stables gaan kijken en dit beviel goed.
Dus volgende week brengen we onze merrie *\o/*

Hopelijk vinden we mennen het leuk en kunnen we het plezier in dit topic delen :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:00

Welkom Chely
Leuk vooruitzicht. Mennen is verslavend. Leuk voor het hele gezin

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:17

Welkom Chely, super leuk als je samen kunt gaan mennen +:)+

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 09:13

Welkom Chely, het is super leuk om met zijn tweeen te mennen doen we hier ook, en het is reuze verslavend.

Gister bij een mede menner in een 40 x 80 rijbaan gereden dit is duidelijk wennen je moet heel groooooot denken met shetten :) . Maar fijn dat ik daar mag oefenen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 12:03

Da's een eind he die bak dan :+ ^) :))

Iedereen die naar Horst gaat kijken of groomen of vrijwilligen heel veel plezier!

Nou heb echt waanzinnig intensieve week overleefd pffff zeg. Komende week ff geen gasten en ook op mijn onderwijswerk zeer relaxed weekje dus ffff bijkomen :) maandag komt osteo weer voor Cathey ben heel benieuwd...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:50

Zoooo ontplofte stad hier Feyenoord kampioen :)F

Helaas is het met Cathey gewoon echt nog niet goed, na longeren even rondgestapt en dacht probeer een drafje maar dan direct weer in de staak. Ze doet twee, drie passen en slaat dan soort van 'op slot' ;(

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:50

Oh dat is oliebol zeg, sterkte ermee...

Ik heb vanmorgen onder het zadel een clinic gereden bij Herman Wientjes met de arabo, hij gaat al steeds fijner lopen, echt blij mee!

Afbeelding

En gisteren barokke wedstrijd gehad met Ferro, dus weekend vol paard... 8-)

Afbeelding