[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:41

Ik ben weer terug uit Drenthe. Heerlijk dagje gehad, nu vlug slapen...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:07

Fijn dat je wel bent gegaan Ips, zo laad je ook weer wat op voor je 10-daagse :(:)
Op de zaterdag is er meestal ook al flink wat publiek, erg leuk evenement Gem!

Hier regent het al twee uur rustig :D goed voor de wei. Ben wel blij dat het even minder warm is eerlijk gezegd. Huis is weer helemaal schoon en opgeruimd, ben erg aan de poets & klus & opruim momenteel }:0

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:38

Goed bezig VHU: mocht je klaar zijn.... hier ligt nog genoeg hahaha

Vanmorgen weer heerlijk gemend met Amerigo. Ik hoop dat hij nog een poosje in deze "flow" blijft. Erg genieten zo. En jaja, heb voor zoonlief de dispensatie binnen, dat hij met Samoerai nog in de bixie mag starten als hij straks met Amerigo L1 rijdt (dan mag je namelijk officieel geen bixie meer rijden). Heb nog niets over mijn eigen dispensatie gehoord. Duurt wel erg lang, maar ja, degene die erover gaat is op vakantie, dus we wachten nog maar.

Hier eindelijk ook een klein beetje regen. Het land heeft dat heel dringend nodig.

Verder al druk bezig met poetsen en inpakken voor de DK.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 08:13

Goedemorgen
Rustig hier

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:40

Tine, wachten, wachten, wachten. Zou wel fijn zijn als je zoon nog even bixie mag starten met Samoerai, het is toch een behoorlijk nieuwe combinatie.

Wij hebben nog steeds niet veel regen gehad, maar dat zal de komende dagen wel goed komen. We kunnen wel een beetje hebben zo onderhand.

Ips, succes met je werk 10-daagse!!

Zo gisteren even een mooi compliment gehad.
We waren op de keuring in Hardenberg. Van de hengstenhouderij hadden wij een veulen mee, zijn elite moeder en een 9 jarige ruin uit diezelfde elitemoeder. Veulen had net een B-premie, maar dat hadden we ook wel een beetje verwacht. Moeder werd eerste bij de Elite merries en de ruin werd kampioen van de ruinen. Heb ook een behoorlijke poos een kennis geassisteerd bij het voorbrengen en dat paard werd de uiteindelijke dagkampioen.
Na de felicitaties aan de eigenaar van de juryleden e.d. kwam de grote baas van het stamboek naar mij toe met de microfoon dat hij mij ook moest feliciteren. Dacht nog, nou niet mijn paard hoor, maar hij zei dat als er een prijs was voor beste voorbrenger/aanjager dat ik die dan had gewonnen!! Hij legde vervolgens nog uit waarom, maar ik was heel blij met het compliment. Ben nogal onzeker, dus zo'n bevestiging dat je het wel goed doet is dan heel mooi!

Tea is nog steeds niet rad, maar er leek toch weer een kleine verbetering in te zitten. We doen het nog maar even kalm aan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:29

Wat leuk Jeskim :D jammer dat Thea nog niet 100% is, hoop dat het kwestie van nog even geduld is :(:)

Ik was vanochtend heel vroeg op (5.30 uur, oeps) omdat zoonlief vriendje langskreeg en ik toch nog wel even naar de pony's wilde, tja je moet wat overhebben voor je hobby he :7
Dus ik liep al om 7.00 uur te wandelen met Ber, dit was het langste rondje tot nu toe, 7 km. Ze krijgt steeds meer vertrouwen, zo mooi om te zien. Ze loopt lekker los swingend door haar lijf. Da's genieten.
Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:36

Jeskim _/-\o_ een goede voorbrenger is goud waard. Complimenten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:09

Jeskim, goed voorbrengen is een kunst :j . Van de NF-keuringen weet ik dat de meesten alleen maar heel erg hard lopen, maar de kunst is om merrie en veulen (of hengst) ontspannen en op eigen benen te laten lopen zodat de bewegingen maximaal tot hun recht komen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:12

Dat rennen is echt vermoeiend. Ik heb geen keuring meegemaakt op een mooie grasmat. Altijd lang gras dat is echt zwaar.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:46

Ik heb zelf niets in draf voorgebracht, ik kan gewoon niet hard genoeg lopen. Wel in stap gedaan en vooral erachter gelopen. Ik had goed oog voor het paard, dus mooi laten stappen, draven en opstellen, aanwijzingen geven aan de begeleider van het paard, erbij zijn op het juiste moment, iets harder, iets zachter, even het hoofd wat attenter erop. Daarbij liep ik op de juiste plaats, ik hinderde de jury niet door ervoor te lopen o.i.d.
En oog voor detail, dus met het maken van de foto zorgen dat het paard goed staat, net even die voorpluk goed hangen, de oortjes erop.

Kreeg in de loop van de dag hier en daar al complimenten.

Ik denk bij de fjorden in draf altijd de heenweg van het driehoek proberen een nette ontspannen draf te laten zien en als het er in zit dan op de terugweg proberen te knallen. Als het er niet in zit, niet proberen, dan wordt het alleen maar rommelig.

@ Ips, We hadden gisteren best lang gras hier en daar. Heb uiteraard als aanjager ook wel tempo moeten zetten. Maar dat vind ik toch altijd nog fijner dan sommige buitenbakken. Daar hebben we ook wel eens lopen ploegen zeg!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:46

Even een vraagje, binnenkort gaan wij waarschijnlijk : speel uw spel doen. Ik heb de reglementen al nagekeken, maar snap het nog niet helemaal. Moet je bijv bij de garage stil blijven staan en mag je gewoon willekeurig de poorten nemen?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:15

hallo allemaal..
vhu, fijn dat Ber zo goed gaat, mooi is dat !!!
Jeskim, super gedaan !! een goede voorbrenger is goud waard..
Janouk..hoe is het met je ?....heeft je zoon het naar zijn zin ?
Tine, fijn dat Amerigo het zo goed doet.
Ips uitstapje gedaan en hard aan het werk !! succes.
Gem, gaaf dat je met Moos plannen hebt om hier en daar te starten, stoer !
Bicci is weer druk voor wspa en brooke !
baudyh, is op pad.
ava, nog gemend of op buitenrit geweest ?

hier beetje afgedraaid nu....speelveld en kennels zijn klaar..ik plaats geen foto op internet van het eindresultaat.......
wel van de blije honden op het speelveldje..
Afbeelding
Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:25

Gave fotos van hele blije honden *\o/*

Mijn zoon heeft prima naar zijn zin.
Ik heb hem straks nog op skype gesproken, hij slaapt nu. Het scheelt 7 uur.
Het is wel wennen met koken. Ik heb steeds over.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:41

Janouk: haha, dat is vast even wennen inderdaad met het eten klaar maken. Fijn dat het goed gaat
Bianca: mooie samenvatting en je honden hebben een prachtplek zeg.
Jeskim: mooi compliment dat zo te lezen meer dan verdiend is. (ik heb er totaal geen verstand van :o ). Voorbrengen is voor mij niets, ik heb al moeite met het "voorbrengen" bij de dierenarts :x
VHU: gewandeld met brave Ber

Vanmorgen weer met Rembrand in de bak gestapt. 30 minuten duren wel erg lang als je alleen grote lijnen mag maken, maar goed, hij ging aan het eind wel soepeler dan 2 dagen terug, dus het is wel nuttig. Zoonlief heeft zijn ponys moe gemaakt en proefjes geoefend.

Bijna alles voor de wedstrijd is klaar, salades ook (heb krabsalade gemaakt deze keer; en de standaard wortels en watermeloen :Y) :9 ). Morgenvroeg nog pony wassen en vlechten. In de tijd dat ik daarmee bezig ben, worden de andere 2 nog even door de heren des huizes gereden. En dan zo snel mogelijk daarna op pad. Manlief is gevraagd om ook te helpen op het secretariaat, dus hij wil bijtijds heen.

Nou, ik ga zoonlief naar bed brengen en er dan zelf maar snel achteraan. :O En dan maar duimen dat Amerigo nog steeds in die enorme flow is en de jury het weet te waarderen, danwel dat ik alle ballen laat liggen ~~}>

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:04

Janouk fijn dat je zoon het naar zijn zin heeft, skype is dan wel heeeeeel fijn !! haha..eten te veel....invriezen dan maar..
Jaaah, de honden waren echt helemaal blij !! zo fijn om te zien !! _/-\o_

Tine.succes morgen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:37

Even snel :o

Wat een leuke foto's, Biancao; hondjes hebben het prima naar hun zin zo te zien <3 , Jeskim als beste voorbrengster +:)+ , graag meer foto's van Ber, VHU; prachtig <3 , mmm, lekker Tine, fijn dat Rembrand beter gaat en veel succes :)F , fijn dat het je zoon goed bevalt, Janouk, hahaha, te veel koken :D .

Hier heeft dochter weer wat met pony gedaan, wel nog wat last, maar ze mag, we moeten het wel in de gaten blijven houden en beetje opbouwen.
Verder weer lekker druk hier, niet op een heel vervelende manier, trouwens :o .
Menles gehad, vanmorgen, ging ook niet verkeerd.
Flink wat regen, zo ff de paardjes doen en hopelijk lukt het om eens op tijd in het mandje te liggen :O

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:16

Goedemorgen,
ava, fijn dat je dochter weer wat mag gaan doen, ik hoop dat het snel weer beter met haar gaat !
en menles gehad ! super !

tot later maar weer...t'regent hier en waait flink..we gaan bbq-en vanavond..haha.. >;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:07

@Biancao: hahaha, onze buren bbq'en alleen als het slecht weer is, hahaha, dat vinden ze dan heerlijk op de veranda :D . Idd veel regen, vandaag naar een bruiloft, hoop toch echt dat het vandaag droog blijft; vannacht is hier genoeg gevallen en flinke storm.

Mooie dag, allemaal!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 15:08

Vandaag wedstrijd gehad. De eerste proef ging niet. Ook nog een mega hoosbui op onze kop. Maar het liep niet lekker. 175 punten. Dat klopte met mijn gevoel.
De tweede proef ging een stuk beter. Alleen mijn voorleester sprong in de proef van punt 16 naar punt 20. Ik dacht nog met groeten dat ging wel erg snel. Nou ja ze voelde zich er erg rot over. Dat doet ze nooit meer fout. Maar jammer.

Maar met de vaardigheid eindelijk een wp gereden. 1 balletje in de tijd. Blij mee.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 20:53

Goeienavond!

Biancacoo: blije hondties :D .

Baudy een minder goeie proef, een goeie proef maar met een fout en een goede vaardigheid met wp. Valt er iig ergens toch heel blij om te zijn :) .

Ava, ik zag net op FB foto's van het 8-span op de bruiloft. Leuk hoor!

Janouk kookt teveel :Y) . Ik kook vaak voor 2 dagen; de andere dag een prakkie eten. Of restant in de vriezer.

Ik heb weer zo'n 1000 km autorijden achter de rug in 2 dagen -O- . Dochter ophalen van fietsvierdaagse. Eerst vanaf Mainz naar Laren, veel files gehad op de A3 in DL. Files door wegwerkzaamheden, door ongelukken, door een ongeluk als gevolg ván wegwerkzaamheden, een kapotte auto precies in de versmalling van wegwerkzaamheden, het vreselijke stuk bij Oberhausen / Essen / Dortmund..... en dan nog de laatste 2,5 uur véééél regen. Ik heb er 6 uur over gedaan zonder stoppen, ik ga nooit meer over die -:(- - A3 .
Daarna met dochter naar huis gereden, bijna 2 uur. Slapen en vandaag van huis naar Mannheim. Godzijdank over de A61, op de Duitse radio meldden ze alweer veel "Stau" op de A3.
Had vanmorgen nog willen koetsen met Moos, maar zoals Avaluna ook al zei: veel regen en wind vannacht, dus ik vond het weer vanmorgen niet stabiel genoeg. Ben geen mooi-weer-menner, maar had geen zin om daarna nog 4 uur in de auto te zitten met natte kleding :n .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:32

wauw..wat een km-ers Gem !! wat een gedoe op die snelwegen...file's e.d...niets aan..gelukkig ben je weer veilig thuis gekomen !
baal voor je..ik heb pasgeleden het boek gymnastiek in het gareel weggegeven....sorry.. Y;( is echt een aanrader !! hoop dat je het snel vind.

baudyh, balen van je dressuur..voorlezer met foutje, kan gebeuren..
ava, is het droog gebleven bij de bruiloft ?

hier een hoosbui..alles is nog droog..ook de hondenkennels zijn goed afwaterend, dus erg blij mee !

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:46

helaas is het boek niet meer te verkrijgen,een kennis zoekt hem ook....jammer ik haal er nog steeds dingen uit....beste menboek ooit!
heerlijk alles droog biancacoo.....dus goed aangelegd
hier vanmorgen voor de bui nog ff op de manege proefjes doorgenomen...sun gaat wat meedenken,dus maar deze week alles anders indelen....ik had mijn proefjes erg groot uitgeschreven :list: en op mijn voorkant vd wagen met knijpers vastgezet :)* ....erg handig..tot de wind kwam......onderste onleesbaar door gewapper. hele gym om voet er tegen te houden _O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:12

hahahaha...ht, ik zie je gaan met je wapperende spiekbrief !! maar super dat het met Sun zo goed loopt !!
Hoe is het bij iedereen gegaan met het weer ??...ik las bij hellendoorn e.d. toch echt wel veel bomen omgewaaid..en een dak van een varkensschuur ingestort....hier is het gelukkig reuze meegevallen...tot nu toe dan...duimen dat het zo blijft..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 21:29

ff snel tussendoor: hier weinig last van woei, we waren vanmiddag/vanavond in Zandvoort met vriendenclubje, erg gezellig. Bij een strandtent uiteraard. Wel paar buien maar ook nog heerlijk buiten, hou ik wel van van dat weer.
Thuisgekomen bleek het hier in Rotterdam behoorlijk te keer te zijn gegaan.

Vanochtend rit gedaan met Ollebol, die was paar keer echt stout <<) zeg maar 1.5 uur/17 km stuiterbaan dus denk dat alle pony's van het topic weer hun stoute dagje gehad hebben :roll:

Ik was ze wat ponybix (maar halve schep per dat maar toch reageert ze daar behoorlijk pittig op) bij gaan voeren omdat ik dacht dat dat nodig was (nu denk ik eigenlijk, waarom maar goed, ben altijd snel bang dat ze iets tekort komen qua vitamines enzo, maar denk dat ze maar weer teruggaan op alleen pulp ~~}>

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 22:00

Nou VHU robin was wel een beetje huppelig maar viel wel mee en Robijn was eigenlijk best
wel braaf terwijl het toch wel te keer ging met de wind.

Hier ook veel wind en wat regen maar valt mee. Morgen komt de hoefsmid en krijgt robin een
massage.

Dinsdag ben ik vrij. Dan is de crematie van mijn opa. Hij is afgelopen donderdag overleden. Net
als de 32 jarige kwpner van mijn schoonouders.