[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 20:40

BI: ik zou ook niet komen fotograferen als het baggerweer is; je hebt groot gelijk :j . Hopelijk valt het weer mee -O- .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 20:52

Goedenavond, was even benieuwd hoe VHU en Tallechie het hebben gedaan vandaag.

Verder even weinig te melden hier.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 20:52

Zo jij bent nog ijverig Aks, hier wilden we uit eten maar alles zat natuurlijk vol ivm dat CHIO dus maar wat opgehaald en dat net opgegeten. En...ben je klaar voor morgen?

@Tine ik mag morgen...helaas, schijnt baggerweer te worden...
@Gem veel succes morgen, ge-wel-dig verhaal van die shetlander hahaha

Vanavond zoonlief dus opgehaald bij het vriendje dat naar USA gaat, bah arme kind was helemaal van slag, huilen en ellendig. Werd er zelf ook helemaal naar van ;( Wilde hij morgen perse nog bij vriendje spelen (ze vertrekken maandag) maar ik heb een goed gesprek met hem gevoerd en uiteindelijk is hij gelukkig tot de conclusie gekomen dat hij dan weer verdrietig zou worden, nog een dag zo in de tranen (was gisteren en eergister ook al zo) dat dit nu het afscheid was geweest. Afscheid nemen bestaat niet, je bent er wel maar ik zie je niet. Agossie het leven is soms hard als je 10 jaar bent -O- .

Vandaag fijne stap buitenrit gemaakt met Bente en stalgenootje. Daarvoor heb ik nog wat spiertjes losgewerkt in de bak, zodat we spierpijnloos naar morgen toe kunnen :+ Alles gepoetst en schoon, morgen alleen nog even vlechten en staart uitborstelen. En ze zal wel weer een vieze voorvoet hebben, dat heeft ze altijd :+

Daarna met Rattan geknutseld :7 hij gaat steeds meer ontspannen en dan kan hij echt lekker gaan lopen. Is toch grappig hoe veel lol je kunt hebben met een 18-jarige pony en dat hij (meestal) elke keer weer ietsje beter gaat.

Nu hier nog even alles klaarleggen/bij elkaar zoeken van handschoentjes t/m de goede kniekousen }:0

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:12

Hier een waardeloze dag gehad die we snel gaan vergeten.

Om half 6 opgestaan, helemaal kapot van gisteren, 18 km gefietst over zandpaden wat meer modderpaden waren, paar keer hele stukken moeten lopen. Waren gisteravond om 23 uur thuis van wassen.

Op het terrein aangekomen proppen gedraaid, opgetuigd en ingereden. Inrijden ging super. Richting vaardigheid werd hij wel gespannen, maar was nog wel aan te rijden. Mijn ring lag naast de vaardigheid en had dus al niet zo'n goed gevoel. Ik wil de ring inrijden, meneer weigert de ring in te gaan. Dus zweep er bij en uiteindelijk slingerend binnengekomen. Hij wilde bij de kant van de vaardigheid geen oefening doen, alleen maar snel en kop er op. Aan de andere kant wel goede stukken laten zien. Moest een half uur wachten voor de vaardigheid dus nog veel gedraafd, hij liep braaf. Ik kom binnen bij de vaardigheid, wil hij niet stilstaan. Dus snel groeten en gaan stappen. De bel ging, kop erop en direct in gallop, kon hem niet terug krijgen. Poortje 1,2 en 3 gingen goed. Poortje 4, hij komt omhoog en draait 180 graden om, dit tot vier keer toe. Ik kreeg hem er niet door heen. Dus heb afgegroet en heb me afgemeld. Het was niet meer veilig om te starten. Ik kende de twee juryleden en ben naar hun toe gegaan en heb gezegd dat ik mij zal afmelden voor de marathon. Ze vonden het een verstandig besluit. Ik weet dus nog steeds niet waarom hij er niet langs wilde. Hij was erg gespannen, zelfs bij de trailer nog.

Twintig minuten voordat we bij stal waren krijgen we een klapband op de snelweg. Met de trailer. Dus 112 gebeld, politie was er binnen 5 minuten, proberen trailer om hoog te krijgen. Band kregen we er af, maar kregen de andere band er niet om. De krik wilde niet verder omhoog omdat veale er stond. Dus veale er af en politie vroeg of ze de snelweg moesten afzetten. Er stond genoeg gras en hij was relatief rustig dus eerst geprobeerd. Band zat er zo om, veale de trailer weer op en naar stal gereden.

Mijn trailer direct naar de dealer gebracht om na te laten kijken.

Kom ik thuis is de vaatwasser ook nog stuk. Daan is al 2 weken niet te genieten. Heb geen stem meer. Dus heb het even helemaal gehad.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:16

he bah tallechie! :(:)

@VHU; :(:) voor Han!
En indd nog laat bezig.. Was op stal even het pad op en neer gestapt (meer zat er ivm mijn rug niet in) en uitgebreid gepoetst! :)
Of ik er klaar voor ben... Mwa.. := :P
Ik ga in elk geval zo m'n wekker zetten, brood smeren, drinken klaarzetten, kleding bijeen rapen en eens goed bij mezelf te rade of ik nou met de fiets ga of niet ;)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:17

tall.....
ik ben ineens heel blij met "slechts" overleden wasmachine..

en voor jou ook, want ook al was het een opeen stapeling van rot dingen,
het is toch goed afgelopen :(:) :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:40

Gem schreef:
Kon het niet laten om hem een smsje te sturen: dat hij geweldige vrienden heeft, die weten dat hij ALLES voor zijn vrouw en kinderen over heeft :') ! En de pony zal blijven (mits braaf natuurlijk).... daar ben ik zeker van ;) .

Krijg net smsje terug: "TRUT!!! Als je het maar uit je hoofd laat om een legging (paardrijbroek ;) ) voor mijn zoon te kopen!" :') _O- ! (Zijns inziens zijn álle "paardrijders" homo's :D )

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:51

Hahaha Gem wat een mooie actie van die vrienden :D
Tallechie even wat tegenslag te verwerken...
VHU lekker gereden en gemend.

Hier onverwachts een avondje/nacht alleen. Manlief werd eind van de middag door kennis gevraagd om met vrachtwagen mee te rijden naar Luxemburg om daar 2 paardjes op te halen. Is 350 heen en weer 350 km terug dus die zijn wel eventjes weg. Er is alleen niks op tv wat ik leuk vind...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:17

@ Gem: geweldig van die vrienden :D

@ Tallechie: wat verschrikkelijk, zo veel pech op een dag... Het kan je al een rotgevoel geven als een wedstrijd niet goed gegaan is, dan krijg jij er nog een klapband bij en een kapotte vaatwasser, pff... :(:)

@ VHU: wat erg voor Han. Hopelijk is hij er snel bovenop.

@ Frensie: Toch lief van je man dat hij met die kennis wil meerijden!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:21

Tjeetje Tallechie wat een gedoe zeg! Wat een dag. Nu was Veale op de wedstrijd natuurlijk echt om -:(- zeer verstandig dat je bent gestopt want dat heeft totaal geen zin. Maar met het afladen en weer opladen toch wel super braaf zeg. Wat erg een klapband....
Gelukkig weer veilig thuis pffff.

@Gem jij hebt ook wedstrijd toch? Heb net buienradar gecheckt maar bij ons schijnt het meeste in de middag te vallen, geluk voor mij, pech voor Akshay. Nou ik hoop ook dat het gewoon mee gaat vallen maar ik moet toch gewoon onder het zadel vind ik stuk minder vervelend dan met de wagen in de prut op wedstrijd.

@Frensie jouw man op de vrachtwagen, die van mij zit gewoon op zijn hobby kamer ook niet meer gezien vanavond hahaha.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:30

^) ^)
*pakt nog een éxtra extra setje kleren :+
en een paraplu..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:45

Moeten we morgenochtend nog maar even gaan oefenen met die plu hahaha.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:48

Wij zouden morgen op buitenrit met de manege, maar dat gaat niet door ivm slechte weersvoorspelling. Ik ben een bikkel. Ik ga samen met mijn vader 20 km rijden. (of ik moet nog zieker worden). Ik heb een leentrailer, een nieuwe van 2012, twee paards, eigenlijk wel even gebruik van maken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:51

VHU: stom, dacht dat het vandaag was. Nou, dan nogmaals heeeeel veel succes morgen en ik hoop voor je dat het een beetje droog blijft. En sterkte voor/met je zoon.
Aks: lieslaarzen ook niet vergeten in te pakken
Gem: geweldige actie
Tallechie: meid, wat een ellende allemaal weer. Wat raar dat Veale zo vervelend deed; het ging zo goed de laatste tijd. Is dat dan toch jouw stress die hij over neemt? Je schreef laatst dat je instructeur hem zo ontzettend goed vond gaan. Heel verstandig dat je af gegroet had, want wie weet hoe het anders was afgelopen. En dan een klapband brrrrr. Heel veel sterkte met alles, ik hoop dat je toch een beetje kunt slapen vannacht.

Welterusten, kan lekker uitslapen morgen. Heerlijk. Zal je natuurlijk zien dat ik rond half 8 wakker ben, maar goed, het idee alleen is al prettig. Morgen dus geen buitenrit met zoonlief, want in de auto van man kan geen fiets mee naast onze zadels, hoofdstellen en dergelijke. Bovendien wordt het ook slecht weer. Dus gaan we morgen, nadat we Amerigo en Rembrand hebben gereden (thabor krijgt vrij, gaf vermoeide indruk vandaag), naar de dierentuin.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:52

Tallechie: moet jij niet gewoon eens een dagje niets doen??? (zegt het hopeloze geval hier heel schijnheilig :o )

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:55

zo tallechie dat was even een baaldag voor jou zeg !! Vreemd dat hij zo reageerde in de vaardigheid.

VHU duim voor je dat het mee valt met de regen morgen. Zou ook nog wel graag een rondje willen doen.

Robin staat inmiddels voor de wagen en dat gaat goed dus ik denk dat we hem binenkort weer op kunnen halen dan kan ik er zelf mee aan de slag.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:13

@Tallechie, wat een rampendag zeg vandaag :oo .. gelukkig alles verders goed afgelopen en ik zou deze dag maar snel schrappen uit je agenda :(:)
@VHU, heel veel succes morgen +:)+
@Maisie, super dat Robin voor de wagen staat *\o/* en pfff wat moeten we volgende week vroeg zeg! en ook nog vóór 8 uur de vaardigheid verkent hebben... en het is nog al een stukje rijden voor ons :j .. heb er al een beetje spijt van dat ik me opgegeven heb :o
@Aks, hopelijk zijn de weergoden je goed gestemd morgen :):)
@Bicci, gelukt met de nieuwe wasmachine ?
@Gem, geweldige actie _O-
@Biancailona, heeft haar wasmachine ook overuren laten draaien :):)
@Biacacoo, flying Dakota :):) , leuke foto van je doggies :j

Nou vanavond wilde ik met zoonlief popcakes maken (cake op een lolly) echter bleven ze maar niet op het stokje zitten bij het in de chocolade dopen en decoreren... O:) we hebben ze maar van het stokje gehaald en in een cupcake dingetje gedaan zodat hij ze alsnog kon decoreren... maar dit is niet ons ding en we houden ons maar bij taartjes maken op zijn tijd ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:20

Tine dat moet inderdaad, maar ik organiseer twee wedstrijden die volgende week en over twee weken zijn en dus moet er nog wel wat gedaan worden. Verder wil ik veale inspannen om te kijken of hij dit op vreemd terrein in het bos het ook doet.

Mijn instructeur heeft hem gezien en heeft gezien dat Veale volledig blokkeert. Waarom en waardoor geen idee... instructeur zag hem veranderen. Ik heb opgelet wat ik deed. Heb los gelaten, wat ik heb geleerd in Ermelo, maar daar gaf hij niks om.

Kreeg net een mailtje van jurylid, ergens anders over, maar zat vandaag bij vaardigheid en die gaf ook aan dat het een verstandig besluit was

Edit ik zeg de wedstrijden met veale wel af in juli. Dus marathon leek doe ik niet mee en dressuur roden niet. Ga naar roden alleen met de pony

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:28

ik kom ook ff langszwaaien :wave:
ik heb nouvel al een tijdje niet meer gezien?
die daan uit zijn humeur
beer in de boekenkast
en ik zeg :evaw: en duik terug onder mijn steen(en hoop dat ik daar droog zit met het weer wat ze voorspellen morgen)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 02:10

Zag leuke foto's van de hussen Biancacoo, wat een energie spat er van die beestjes af :D
De rompertjes van Biancailona ook erg schattig :))
En Beer met nieuwe carriere Frensie, echt superschattig <3

Bijgelezen, Tallechie, voor jou even een :(:) Wat een pechdag zeg! Hoop dat morgen (nou ja, vandaag) gewoon relaxed mennen wordt voor jullie en dat je er beetje van kunt genieten!

Verder SL, gelukkig dat je benen weer beter gaan en zelfs 300 gram afgevallen hihi :+

Bij ons op stal vanmiddag iets zieligs gebeurd... in één van de andere kuddes kwam een nieuwe pony en dat is altijd beetje druk en anders dan anders zeg maar. Maar het leek goed te gaan, dus alles mocht blijven staan. Bleek vanmiddag dat één van de oude pony's in de sloot terecht was gekomen, zou kunnen erin gejaagd, maar dat weet je nooit. De pony is verstrikt geraakt in draad en is overleden, echt heel zielig, zo'n braaf en gezond dier...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 05:58

He bah prinsje! Wat rot!

En verder vind ik mezelf een idioot :')
't is zelfs op de rondweg hier doodstil _O-

@prinsje; staat er bij jullie op stal trouwens een haflinger. Ruin, beetje ''lomp'' type zegmaar, redelijk korte manen, grof koppie. Hij heette Rob, weet niet of hij nog zo genoemd wordt?
Volgens verhalen zou die bij jullie op stal staan? :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 07:05

Goedemorgen!!!

Manlief is de hele nacht op pad geweest met kennis en is net thuis. Zhazha de ridgeback ziet mijn man echt als dé roedelleider, dus als hij er een nacht niet is, dan is ze toch wat gestresst... en dat uitte zich door vanochtend om 6 uur eens even lekker te kotsen... het zat zelfs op de deur... Dus ben maar opgestaan om het op te ruimen en tja, toen werd Beer natuurlijk ook wakker, dus ben ook maar meteen gaan wandelen etc...

Hoop voor VHU en Aks dat het een beetje droog blijft, hier regent het al flink door.
Maisie fijn dat Robin voor de kar loopt!
PrinsjeH wat ontzettend sneu van die pony!
HT duikt weer onder de steen.
Tallechie gaat op buitenrit.

Veel plezier allemaal vandaag!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 07:29

Janouk staat in het KVTH Glossy stamboek blad.

:D Staat ze eindelijk op de Cover, maar dan aan de binnenkant.

Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 07:42

keistoer Janouk :))

@prinsjuh, jeemig, wat sneu.
helaas word zoiets altyd te laat ontdeakt natuurlijk -O-

iemand vroeg naar wasmachine-tussenstand, we zijn op jacht geweest, maar die we wilde niet in de winkels verkrijgbaar.
was internet-model :? najah, hebben hem nu besteld, was en goedkoper en de enige met 8kg trommel.

sneeuwtje-tussenstand, ze is nu beweeglijker dn gisteren zie ik vanuit de kamer (heb hele dag zicht op de diertjes in de tuin)
heb nu minder zo-zo gevoel dan gisteren zeg maar..hopelijk blijft het idd alleen maar verbeteren.

owjah,
laat ik ook eens een ballonnen-bicci tussenstand doen.
mensen, wat ben je snel gewent aan hoofdpijn-vrij...
en wat is dat ontzettend heerlijk, serieus.
mensen in mijn omgeving vinden mij er minder moe uitzien bv.
nu is de score op de schaal van 0=perfect en 10=schiet mij maar lek, standaard rond de 0,5 ofzo..
echt heeeellll veel beter dus.
rond de maandelijkse ellende-tyd is het wel erger, maar daarvoor mag ik gewoon ibu bij nemen.
en zelfs dan komt het niet meer tot die 7ens en 8ens van voorheen *\o/*
ik ben heel erg blij hiermee...

@tall, vind het heel erg voor je met veale, nu ben je weer terug bij af -O-
heb je inmiddels al een beetje plan van aanpak?
bedoel met uitvissen hoe het nu komt enzo?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 08:28

@bicci wat geweldig dat je hoofdpijn nu zo goed als weg is. Wat zalig.