[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 08:58

Afbeelding
Wat is ie mooi he :+: ben er zo blij mee :D
Gister van 10 tot 17 bijna in 1 stuk in de auto gezeten en 400km gereden waarvan 300 met trailer :) is best zwaar. Maar ben er erg blij mee :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:00

mooi ding evelli! :)
wat weegt zo'n ding nu? en tot hoe hoog kunnen er ponys in (schofthoogte)?

''als ik later groot ben''... :z

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:01

Goedemorgen...
Rillerige type's....ik heb altijd paarden die ril zijn....en is net of ze je beter aanvoelen ofzo...voorzichtige paarden zijn dat lijkt het wel.
ook ik ben erg meesleepbaar...hihihi....ongeacht maat paard.
Soms word ik ook onzeker doordat het paardje ril reageerd op dingen, dat is dan weer mijn eigen angst, eigenlijk zou ik gewoon een rauwdauwer moeten hebben, zo'n braaf loopt altijd en immer maar ongestoord door paardje...
maar heb nu 2 rauwdauwer pup's. :+ en heb al zo'n zin om ermee te gaan trainen, geweldig gewoon !! *\o/*

tine balen dat je kuil nog op het land ligt, kunnen ze er nu nog niet op....volgende week komt er weer regen...zijn ze je niet vergeten ??
Tallechie sterkte met leren en examen !!! En ik hoop dat Daan zich binnenkort in een beter ritme voor je kan vinden....lastig hoor...duim voor je.

Bicci een fijne rit gedaan, lekker !!!!

nou moet dringend aan het werk, druk hier....bah. ! :(

Evelli : SUPERRRRRR !!! dat is toch heel fijn, wij hebben een 2-paards ! enorm ding maar errug makkelijk hoor !! moest alleen wel de trekker gebruiken om bij de vereniging te komen... :j mijn koets is nogal zwaar, dus zakte de auto te ver door zijn kontveren, hahahaha...maar daar zul je met deze kleine uitvoering geen last van hebben.
Gefeliciteerd met je mooooie trailer !!
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 28-10-11 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:01

Deze weegt 540 leeg en heeft een binnenhoogte van 190. Als je schoft plus 50cm aanhoudt past er iets in tot 140 :)
Maar je hebt ook nog de afstand tussen de stangen, dus moet niet een hele langgelijnde 140er zijn dan :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:02

Mooie trailer Evelli ! Veel plezier ermee !

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:05

Evelli schreef:
Deze weegt 540 leeg en heeft een binnenhoogte van 190. Als je schoft plus 50cm aanhoudt past er iets in tot 140 :)
Maar je hebt ook nog de afstand tussen de stangen, dus moet niet een hele langgelijnde 140er zijn dan :D

oh gaaf dat zou nog moeten passen dan :Y)
en de MTM? want er kan ook nog een wagen op tuurlijk. Dus dat zal niet mis zijn?
(2 paards ( :P ponys :P ) trouwens, ja toch? )

zou als ik later ooit eens groot ben he, en rijk enzo. Best ook zo'n aanschaf willen doen, vandaar m'n nieuwsgierigheid :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:08

1300 mtm :) heb er een tussenschot in, maar kan ook zonder tussenschot met een achterschotje :)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:12

VHU mazzel met je telefoon!
Maarreuh... ik wil die strengophouders nog wel hebben hoor!! :+
:(:) voor Daan en tallechie en succes maandag met examen!

Omgaan met paarden, vanaf de grond maakt het mij niet zo heel veel uit; natuurlijk heb ik de voorkeur voor een stabiel paard dat goed in zn eigen vel zit, maar dat zijn meestal niet de paarden die ik in handen krijg :7 (ik geef onder andere grondwerkles)
De rillerige tiepjes, als je die stabiel hebt, zijn vaak ontzettend fijne, gevoelige dieren die je op de allerkleinste verandering van je lichaamstaal kunt sturen. Fijne paarden, maar lastig om aan hun eigenaar te leren hoe ze hun lichaamstaal in moeten zetten, want de paarden reageren op elk hulpje; ook degene die je onbewust geeft.
De lompe types, das een kwestie van zelf 200% consequent zijn, op elke vraag een reactie eisen en met eindeloos geduld de paarden ook de 36.000e keer vertellen dat ze dat sprietje gras moeten laten staan. Zodra die grenzen echter duidelijk zijn, kun je binnen dat kader wel heerlijk met ze werken en worden dat de paarden die heel fijn reageren maar wel de onbewuste lichaamstaal-signalen van hun eigenaar "vergeven"
Onder het zadel kan ik absoluut niets met de onzekerdere/rillerige/kijkerige types. Op het paard kan ik geen leiding geven, en die combinatie werkt dan absoluut niet :+

Morgen om 13.21 starten... :D Ben heel benieuwd!
@VHU, ik ben waarschijnlijk rond 11.30 op het terrein te vinden; parcours verkennen, ff bakkie koffie doen, paard inspannen en losrijden... ik heb mn tijd gewoon lekker nodig :+

Groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:13

oh 1300, jeetje dat valt nog mee :oo
ik zat echt over de 2000 te denken :=

Dacht dat koetsframers altijd onwijs zwaar waren :o

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:13

evelli, super zeg, gave trailer!

lacuna, succes!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:14

Evelli, ik zat weer te lang te typen: Gaaf je nieuwe trailer!! :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:16

Het is niets voor niets een PONY trailer :+
Een humbauer (?) 2paards met frame heeft een mtm van 2000 kg :)
Maar het is echt een pony trailer hoor, weet niet of er fjordenbillen inpassen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:20

Zo'n pony trailer valt wel mee.
Mijn trailer is een wolfs in schaaps kleren. Hier mijn oude (grote grijze) en mijn 'nieuwe' (20 jaar oude) kleine bruine trailer naast elkaar (heb heel suf geen foto's van de voorkant).
Afbeelding
1,5 paards was mtm 1300 uit m'n hoofd. Mijn kleine trailertje is 2000 :+. Leeg gewicht scheelt 10 kg oid.
Verschil is dat mijn kleintje een vee-trailer is en geen paarden trailer, zit veel betere vering enzo onder. Ooit wil ik mijn trailer in het nieuw (gaat alvast weer verder sparen).

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:20

Mijn ponytrailer (ook inderdaad tot schoft 1.40) past een fjord in...
Nja... Naaltjes fjord paste er toch best aardig in, hoefden we niet heel erg op te vouwen ofzo... :P
Groetjes, lacuna

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:21

Evelli wat gaaf! Ik zeg, lid worden bij de Zaanse Ruiters!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:22

Ik heb er nog geen ponys ingehad, dus weet niet in hoverre er ruimte is :)
Standaard zou mijn trailer trouwens 20 cm lager zijn. Standaard maat is 170. Maar aangezien ik zelf over de 180 ben, zou ik dan moeten bukken in de trailer en dat vind mijn rug niet grappig.
Dus de lengte is niet aangepast, alleen de hoogte

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:24

Ipsilonka schreef:

Haha, zou je bijna zeggen he :)
Maar heb nog geen bijbehorende auto voor de deur en mijn ouders vinden het niet grappig als ik elke keer hun auto kom lenen.
Daarnaast heb ik geen tijd voor verplichte bardiensten (net zoals ik dus geen tijd heb om mijn stallen uit te mesten, gaat ten koste van de ponys)

Maar de tijd zal het allemaal zien :)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 09:26

ook goedemorgen

evelli mooie trailer heel veel plezier er van

ik ben weer is lekker druk draai dikke uren in winschoten draai nu in 3 dagen 23 uur waar ik normaal in stadskanaal 5 dagen over doe. ga maandag, dinsdag en woensdag ook weer naar winschoten omdat ze dan weer personeels tekort hebben en ik vindt het niet erg is goed voor de centjes

ik ga weer moet nog me nieuwe mc kleding ophalen :evaw:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:34

Lacuna schreef:
Mijn ponytrailer (ook inderdaad tot schoft 1.40) past een fjord in...
Nja... Naaltjes fjord paste er toch best aardig in, hoefden we niet heel erg op te vouwen ofzo... :P
Groetjes, lacuna

die had ruimte zat om op de snelweg nog achterom te staan gluren :=

@evelli; ik heb een zeer beschaafd fjordje, al zeg ik het zelf. Dekenmaat 165 laat zien dat ie kort is, en verder is hij ook vrij normaal :)) voor zover een diddle normaal kan zijn :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:37

Zal eens meten hoever de stangen van elkaar afzitten. Als het tussenschot eruit is kan ie over dwars staan :+ ruimte zat.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:39

oh voor ik genoeg geld heb voor zo'n droom ben ik ook eeuwen verder hoor...
Misschien dat jij 'm over een jaar of 8 2e hands wil wegdoen :P dan sta ik vooraan in 't rijtje, goed :P

voorlopig mag ik niet eens met een aanhanger rijden achter de trekauto :+ trekauto te zwaar _O-

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:42

Haha :D ja een E rijbewijs is erg handig. Ik mag deze zelfs achter mijn Starlet hangen :D
Ik had een meevaller van de zomer. Dus kon in eens vrij veel sparen.
Maar zit nu ook beetje aan het einde van mijn centjes hoor :) trailer, bank, pony, tuig :+

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:49

Evelli schreef:
Ipsilonka schreef:

Haha, zou je bijna zeggen he :)
Maar heb nog geen bijbehorende auto voor de deur en mijn ouders vinden het niet grappig als ik elke keer hun auto kom lenen.
Daarnaast heb ik geen tijd voor verplichte bardiensten (net zoals ik dus geen tijd heb om mijn stallen uit te mesten, gaat ten koste van de ponys)

Maar de tijd zal het allemaal zien :)

Als je je druk maakt om een keer een bardienst te draaien. Is maar eens in de zoveeeeeel tijd hoor, echt niet 3 x per maand ofzo. Ze hebben er ook verschillende lidmaatschappen, alleen voor de startkaart, startkaart + gebruik accomodatie en startkaart, accomodatie en les .

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:49

naja, ik hoop nog altijd op verandering van de wet :+ en die zit eraan te komen.
blijf het namelijk vreemd vinden dat je met een ''dat kan net combi'' wel op B mag rijden, maar als je een grote bus hebt die met 2 velgjes in z'n grill zo'n trailer weg gesleept krijgt niet mag... mij maak je niet wijs dat een peugeot 206 met een 1,5 paards, teruggekeurd en pony erin veiliger is dan een VW transporter met een 1,5 paards met een pony erin. Beide op B rijbewijs :+
*frustratie* (voorbeeldje peugeot is overigens geheel willekeurig, niemand hoeft zich aangesproken te voelen! *dekt zich in* )

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:50

hele gave trailer evelli...
(kassaaa,....ikke nog keiveel sparen :-( )

talechie succes vandaag!!..hopelijk gaat met met daantje ook beter nu?

zo...bammetjes op....eens kijken wat ik zal doen vandaag :)
morgen onze 2de wedstrjd op sintels....
nu alles in kannen en kruiken hoor :))
ben benieuwd of we het dan ook ietsje beter doen dan laatst :D
Laatst bijgewerkt door bicci op 28-10-11 09:57, in het totaal 2 keer bewerkt