[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 15:50

Ips.een fijne verjasrdag *\o/*

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 16:59

Wat lief van jullie, dank je wel!!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:11

Gefeliciteerd nog ips, lekker verwend ?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:54

Nee, alleen een bos bloemen van een collega gehad. Manlief zegt je koopt toch alles wat je hebben wilt haha. Dus heb maar leerverf besteld vandaag hihi.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:11

Gefeliciteerd Ipsilonka. Y)(^)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:13

Geweldig Ips :+ wie heeft er hier eigenlijk wel een romantische man?????

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 15:30

Hier niet hahaha

Vandaag een geweldige dag gehad. Deze menner is met dressuurzadel gestart bij een westernwedstrijd en is in de drie onderdelen die we zijn gestart 1e, 2e en 3e worden *\o/* *\o/* *\o/*
Bij de trail zijn we 2e geworden (had 1e kunnen zijn als de achteruit iets minder goed had gewerkt bij de poort ;-) )
Afbeelding
Bij de pleasure 3e prijs. Zoonlief deed daar ook heel dapper mee
Afbeelding

Afbeelding

En ter afsluiting nog de horsemanship, waar we de 1e prijs meenamen
Afbeelding

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:05

IPS alsnog gefeliciteerd *\o/* sorry een beetje laat maar gister geen puf meer om op de computer te kijken.
Ook hier een nuchtere vent dus ik heb hem een minitrekker voor zijn verjaardag gegeven (kan hij mooi de mest er mee verspreiden over het land).

Fijn Tine zoveel lol met je knol en zo veelzijdig.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:24

Gefeliciteerd Tine en Patrick, goed gedaan.

Vandaag voor het eerst Sav op de trailer meegenomen naar ander terrein voor een clinic schriktraining. Ze was zoet.

We hebben genoten en zijn beiden nu doodmoe :+
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:28

@Tine _/-\o_ wat een topper toch die Rembrandt :*
En jeetje joh Belker wat stoer van jou en Savannah helemaal top +:)+ *\o/*

Pffff heel Rotterdam in rouw gehuld .... en nu maar hopen op volgende week maar ik heb er een hard hoofd in ik weet het niet hoor :\

Nog heerlijk eind gewandeld met Cathey was heerlijk rustig op de weg :)) zo heb elk nadeel z'n voordeel zeg maar :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:47

Belker _/-\o_ zoooo wat gaaf !
Tine, wat een leuke dag ! Top.
Vhu, lekker met Cathey langs de weg....ik heb romantische man..haha...echt zo fantastisch !!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 05:45

Ziet er gezellig uit, belker. Goede oefeningen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 08:57

Leuk Belker!! En wat doen jullie het goed.
Sorry, even puppyspam. Ze doen het zoooo goed samen <3
Afbeelding

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:23

Dat gaat super Belker.

Tine wat schattig, dat het zo goed gaat met de hondjes dat ze de pup als hun roedel kind beschouwen. <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:32

Heerlijk Tine.
En Biancacoo een romantische man, volgens mij ben jij de enige in het hele topic :+ good for you!
Die van mij is echt compleet a-romantisch }:0

Vandaag 15 minuten of zoiets uitstekend gestapt. Doe nu riempje om haar hals en hou daar een hand aan vast, zodat ik niet in de verleiding kom, mocht ze even versnellen of wegspringen een te harde ophouding te geven. Niet dat dat nodig was, want ze deed niets :') maar merk wel dat ik mijn handen dan stiller houd en ik veel beter mijn lange teugel durf te rijden... :o 't Valt ook niet mee zo'n jong ding op je 53e ^) :=

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 06:23

<3 wat een lieve foto, tine. Smelt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 07:36

Mag hier na jaren lange afwezigheid weer binnen vallen....

Na het overlijden van mijn witte spook is het mennen hier stil gevallen helaas.
Mijn zwarte kerel besloot dat alles achter hem eng was, na een aantal pogingen met slepen zijn we voorlopig gestopt met de menambities en ben ik gewoon lekker verder gegaan met onder het zadel rijden wat prima bevalt!

Op een gegeven moment gaf mijn vriend aan dat hij het miste om er samen met de wagen op uit te gaan en hij wilde heel graag zelf gaan leren mennen met een eigen paardje.
Dat is een weg met veel obstakels geweest helaas en vooral veel verdriet met net de verkeerde paarden...
Maar nu uiteindelijk na 2 jaar tobben en 4 paarden verder lijken we hem te hebben gevonden!
We hebben nu een 10 jarige arabo fries waar hij nu eindelijk mennend mee aan de slag kan!
Ik rijd 'm ook nog 2x in de week onder het zadel en af en toe mag ik de leidsels nog even vast houden...

Gelijk hier ook een vraagje...
Ik wil voor hem voor de vakanties graag een menvliegendeken aanschaffen.
Ik heb er eentje van ideal nog van mijn merrie, maar dat is een 195 en dus te klein, dus die ga ik weg doen (iemand nog eentje nodig toevallig?).
Ik zit nu te twijfelen of ik een 205 of 215 nodig heb voor een paard met dekenmaat 205 (Rambo).
Naar mijn idee viel die menvliegendeken niet heel groot, maar ik weet het niet zeker meer...
En zijn er nog andere opties dan ideal of is dat gewoon de mendeken?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:46

Heee Nouvel, dat is lang geleden. Leuk dat jullie weer mennen, wel jammer dat het met zoveel obstakels moest gaan. Ik heb voor Amerigo zo'n deken(tje) en vind die wel groot uitvallen eigenlijk. Dus dan zou je gewoon 205 kunnen nemen. Voor zover ik weet zijn er geen andere menvliegendekens dan ideal.

Vanmorgen eindelijk weer eens gemend met Sam en nu een bericht uitstaan voor een les volgende week. Dat kan ze wel weer aan en ik heb dringend hulp nodig, loop tegen van alles aan wat ik niet opgelost krijg. Nu nog even lessen voor bereiden voor morgen en dan vanmiddag nog extra invallen in groep 3/4.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 11:34

Mijn man is wel heel lief hoor (meestal lol).
Tine, ik vind het zo leuk dat jullie zoveel verschillende dingen doen met de paarden! En de honden zijn echt schattig samen.
Belker mooi op pad geweest, gaaf dat het allemaal lukt en goed gaat zo samen.
Vhu weer heel kalm aan het rommelen met Cathey, lekker hoor genieten met paard.

Ik heb vorige week voor het eerst les gehad van een vrouw hier uit de buurt, ze zat er zo rete bovenop (ze heeft ook wel internationaal gereden en is ook jury etc) pfff doe ik nog wel iets goed haha. Maar erg leuk en vooral heel eerlijk naar Det toe, dat ik volgende week weer heb afgesproken. Mezelf schop onder de kont om meer serieus te trainen. Zondagmorgen ook naar de vereniging gegaan heerlijk in de buitenbak gereden, die is 45 x 85 ofzo echt heel fijn.
En nu weer gauw werken, winkel naast ons is dicht dus genoeg te doen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:49

Ik wil je menvliegendeken graag overnemen, Ellis. Ik stuur je een berichtje op facebook

Ik heb een menvliegendeken voor Janouk. Eigenlijk willen we voor Meneer Anton erook eentje in het tweespan. Ik zat er tegen aan te hikken, omdat we maar een paar keer per jaar met het tweespan echt op pad gaan. En ik hem dus maar weinig nodig heb.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:56

Goeiemiddag...... kom ook zo langzamerhand weer in mijn normale, goede doen :) . Met het zonnetje en hogere temperaturen wil dat ook wel!

Nouvel, welkom terug! Fijn dat je vriend nu zijn menpaardje heeft gevonden, kwam al zoiets tegen op de FB - pagina van VDB - Stables. Ik heb een Imperial Riding - mendeken, vind het wel een fijn ding. Is met 205 wel een hele maat groter (voor mijn vorige paard kocht); heb het liever ruim zitten dan krap. Mocht de deken te groot zijn voor mijn huidige paard (ze heeft hem nog niet opgehad), kunnen we misschien wel ruilen.

Iedereen verder weer lekker aan de gang met de paardjes zie ik!

Miepje gaat eind deze maand naar de voorbrenger om klaargemaakt te worden voor de stamboekkeuring Gelders paard. Ben benieuwd hoe ze het daar gaat doen. Voor nu heb ik twee keer in de week les: één keer dubbele teugel en één keer kort longeren en daarna inspannen. Verder aan de hand wandelen, veel laten zien en kan ze af en toe met haar grote vriendin enkele uurtjes op een grasweitje.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:01

Fijn gem, dat je je normale doen weer een beetje vindt. :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:05

Teveel tegelijk gebeurd de laatste tijd ;)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 14:28

Hai nouvel,gaaf dat je weer eens op de bok zit.
Gem.rustig aan en vergeet niet te genieten na een drukke periode _/-\o_
Hier alles rustig,beetje met de ponys spelen aan de longe.vanavond marathonles met sun en vandaag 3 bruinefleece jassen opgehaald voor de dames.nu op zoek naar letters in beige.
Straks komt bestelling schrikdraad binnen en kunnen we weer hobbyen morgen .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 14:41

Dank allemaal!

En gem succes en sterkte met alles!

Ik ga de mendeken vanavond even opzoeken, ligt al even op zolder opgeborgen.
Janouk was het eerst, als die 'm niet wil is ruilen misschien wel een optie inderdaad!

We zijn inderdaad vorige week 5 daagjes naar VDB geweest, Richard heeft 3x menles gehad en we hebben met Ferro lekker onder het zadel door het bos gereden, Richard op de mountainbike mee.

Afbeelding

Afbeelding