[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:19

had er gister 1 van 1,37 die 1,47 werd _O- ook ongekend _O-

en voor geen goud mee kwam ^)
blaas en bries zou nog mogen
stuiterdestuiter en poinkpoink zou die wel achterwege moeten laten om het acceptabel te houden :))

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:38

Goedemorgen!
Aks wat vervelend dat Dids zo bang is voor varkens! Geeeen idee wat Gwin daar van zou vinden...
Tine en Baudyh geslaagde rit gehad, ondanks dat de route niet heel duidelijk aangegeven was.
Gem kan meepraten met Aks over varkensangsten ;)
Iemand was druk bezig geweest met dekens wassen (HT?)
Smikkel lekker buiten in het zonnetje koffie gedronken!
Tallechie uitgelopen dagje door cross ongevallen, wel leuk geweest?
Avaluna lieve dochter aan het knutselen geweest voor achterovergeslagen buurmeisje
En zo verder maar ik weet het niet meer.

Hier al goed bezig geweest, hele kamer afgesopt en de gezogen. Wie weet vanmiddag nog stoeien met de dweil, maar nu niet.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:51

@baudyh: leuke foto's :j

Concours gisteren was waanzinnig stomme actie van me }:0

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:39

zo..jullie zijn hard gegaan..ziet olympia foto's...en het zou me toch niet verbazen als ze wel drachtig is...jeetje...feestpakketje dan... :+
ava...iemand achterovergeklapt..tjeee...dat is schrikken.
mooie foto's van baudyh, gaaf tuig heb je.
aks..die een groooooote did's bij haar had...lekker dan !!! ^)

en verder..moet ik nog uitgebreid nalezen, maar ga eerst met mijn honden in de tuin zitten, appeltje eten, en ontbijtkoek erbij..tenminste...als die 4 honden dat niet sneller gejat hebben dan dat ik het op kan eten.. >;) >;) ..heb net e.e.a. in huis opgeruimd en gepoetst, dus vind dat ik dat wel verdiend heb... :)) O:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:26

En een goedemorgen :)
Hier vanaf 7.30 mannen over de vloer ivm een gasleiding die moet worden vernieuwd. Wat een toestand.

@Biancocoo ik heb ook enorm mijn twijfels over Ollie, vooral ook gezien de vorm van haar buik (en die uiers natuurlijk, plus niet hengstig maar die buik is anders dan bij andere merries). Zie het deze week aan en laat dan als het zich doorontwikkelt toch DA komen. Ze zal als ze drachtig is toch geent moeten worden enige weken voordat veulen komt en dan kan hij gewoon even scannen weet ik het 100% zeker en kan ik als het nodig is maatregelen nemen en heb ik een idee van hoe ver het is... Hoop dan toch echt wel dat ze op de stal kan blijven staan .... dat is eigenlijk mijn grootste zorg. Manlief heeft zoiets van je zult zien dat er wat in zit en dat je dan toch weer met twee pony's zit :') ik heb al gedroomd over een bonte muilezel :+

Zo naar de tandarts ... en de rest van de dag die kerels in de gaten houden hier.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 15-04-13 10:34, in het totaal 2 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:27

voel je nog geen getrappel als je je hand tijdje op houd?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:34

Gisteren niet echt de tijd voor genomen, wilde gaan mennen en had zoiets van als het er zit zit het er .... maar hoop dat ik vandaag even rustig boel kan observeren / bevoelen... B-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:01

Spannend VHU!

Hier net het lint in de zomerwei gezet, dus ik denk dat ze morgen een half uurtje gras mogen knabbelen (pfff, wat een werk dan weer, al dat heen en weer lopen)
En ben bezig om zweet- en onderdekens te wassen. Droogt nu lekker buiten. Heb er nogal wat, dus krijg het niet klaar vandaag, maar goed, het begin is gemaakt.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:07

houd buienradar in de gaten tine.. Er is regen onderweg naar het oosten..
Lekker, paardjes morgen wat gras knabbelen :)

Dids was ook alweer wat aan het pitsen in 't weitje waar hij loopt :) gras is blij met dit weer :))

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 11:24

Goedemorgen (nog net zie ik),

Mooie samenvatting van Frensie zag ik _/-\o_

Had ik de dekbedden lekker buiten gehangen omdat ik dacht dat het een mooie droge dag zou worden... wat een gans ben ik toch ook, zeiknat zijn ze geworden ^) Liggen dus nu voor de verwarming die ik lekker hoog heb gezet. Gelukkig eventueel nog wel reservedekbedden indien nodig, maar baal van stomme actie }:0

Wens iedereen een fijne dag en ben benieuwd of je iets voelt VHU bij Ollie, wel spannend!
Ava rustig aan vandaag na niet-slimme-concoursdag! ~~}>

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:38

@ tine was jij het ook waar ik tegen zei dat je een tinker had? en dat je zei nee gewon een kwpn-er?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:44

hahaha, dat was ik inderdaad _O- . Knappe tinker he? :D

Nou ja, hebben we elkaar toch gesproken :+

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:16

ja precies, grappig toch weer!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:34

Knappe tinker hahaha. Leuk hoor.

Vanmiddag met zoonlief en poown een flink eind door het bos gewandeld, wat is dat toch heerlijk

Voordat we gingen wandelen Ollebol naast haar grote vriend Jelle (enorme Fries) gezet, nou die vond ze wel enorm interessant, gillen, staart omhoog.... Dus tja.... zeg het maar :+

Nu snel wat eten :Y)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:52

VHU: In de laatste 3 maanden van de dracht kan de DA echt niet meer met enig zekerheid stellen hoever ze is. "Dracht geconstateerd" is dan het enige dat ze nog kunnen zeggen (en dat doet de PP ook, en kost minder ;) )

Ik dacht vandaag ook dat het droog zou blijven -O- . Moos heeft vanmorgen met lesmees flink gewerkt aan de dubbele longe (en weer een stapje verder: de rugriem met culeron zat er aan :) ) , het was bovendien warm en hij was flink bezweet. Uitgestapt, lekker laten rollen in de bak tot hij van onder tot boven onder het zand zat en dus zonder deken de paddock in gelaten "omdat het toch niet ging regenen" . Wel dus :\ .

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:59

Grrrrrrr wij hebben varkenstraining gehad... Dom rondjes rennen en niet voor reden vatbaar zijn...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:01

__PSM__ schreef:
Grrrrrrr wij hebben varkenstraining gehad... Dom rondjes rennen en niet voor reden vatbaar zijn...

:=
you serious? :oo

Ik kreeg de tip om een stoel en een picknickmand mee te nemen, en gewoon te gaan zitten wachten tot ie 't opgeeft om zich druk te maken..
Voor mij een grote geduldtraining

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:19

Dat wist ik niet Gem.... 'k weet er gewoon zowiezo eigenlijk niets van := :+

Jeetje wat een varkens-perikelen allemaal.... lijkt me lastig. Enige wat ik kan verzinnen is er zo vaak mogelijk langsgaan eerst aan de hand (maar zal voor PSM met haar kasteel wel lastig zijn), dan onder het zadel (zo mogelijk) en dan met de wagen plus groom enz. Bij mijn vorige stal waren ganzen, die waren ook erg irritant en ook ezeltjes, vinden sommige paarden ook bijzonder vreemd :wow:

Ollie's brommertjes-is-eng-gedoe is denk ik onderhand helemaal weer onder controle, vandaag wel 7 brommers tegengekomen en ook nog 2 motoren maar ze bleef compleet relaxed.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:36

Ik ging longeren in de bak... Dat was echt niet meer dan dom rondjes rennen... Daarna nog maar even aan de hand erlangs gelopen... Erheen ging nog, maar erbij weg... Vroem vroem... De idioot...

Fijn dat olie zo goed ging!

Gëm, mops zal toch niet smelten? Fijn dat het goed ging!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:44

Hier nu heel vieze paarden in de wei. Had ze vandaag zonder deken gelaten, maar ja, als het dan regent en ze gaan rollen in de aarde (zand was nog niet zo erg geweest), dan krijg je heel smerige beesten. Heb Amerigo wel weer een dekentje op, die heeft het snel koud. De andere 2 blijven voorlopig nog naakt (er komt weer kou aan heb ik gehoord).

Vanavond met Rembrand naar les ohz gegaan, maar ik vond het niet zo goed gaan. Hopelijk morgen nog tijd om de kur te rijden, maar heb het erg druk. Eerst naar huisarts, daarna moet ik spullen ophalen die manlief bij een veiling gekocht heeft. Ik hoop dat alles in mijn bus en trailer past ( hij heeft onder andere 9 houten schragen gekocht, om straks te gebruiken als marathonhindernis). Als ik dan op tijd terug ben en alles heb opgeruimd (trailer heb ik later weer nodig, dus zal alles er in mijn uppie uit moeten zeulen), hoop ik nog te kunnen mennen, maar ja, het is zo weer 12 uur en dus tijd om bij school te staan.

Nu ga ik snel nog even hooinetten vullen voor het helemaal donker is.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:49

PSM: Mops :D ? Nee, maar ik ben daar een muts in en eigenlijk erg van de dekens :o . Dit paard was bij aankoop geschoren geweest (óf erg dun behaard van zichzelf, daar ben ik nog niet uit), wel doorlopend wat wit neusvloeisel (maar hoest of niest nooit), dus na zweten ben ik dan toch bezorgd dat hij het koud krijgt.
Ster had ook altijd een regendeken op en gedijde daar goed bij. Nooit ziek, nooit verkouden.... Alleen als de kraaien van het dak vielen, had ze uitsluitend een vliegendeken op ivm de vele dazen hier.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:00

Hier ook een heel vies schimmeltje, dat bezweet lekker ging rollen :D .
Moet nog even moed verzamelen om hooi te gaan geven :')

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:11

Tjee wat een varkensgedoe zeg! heb er geen ervaring mee dus ook geen tips!

Hier ook de was buiten gehangen voordat ik naar het werk ging in de veronderstelling dat het droog bleef. Niet dus... |( Beetje jammer.

Leuk dat het zo goed gaat met Moos!

Vandaag tuig verkocht en ingepakt en verstuurd. Scheelt toch weer qua ruimte in de garage. Ben erg blij met mijn eurotech tuig. Is zo heerlijk soepel.......

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:47

:oo bah, bomaanslagen in boston.. :\

@annemie; fijn dat tuig is verkocht
en balen van de was..

Ik heb nog heel productief wat mails verstuurd en notulen uitgewerkt.
Morgen voor m'n ecologie profiel aan de slag.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:36

Gisteren weer sinds een maand of zo les gereden met Dalerboy. Hij liep super. Helemaal geen protest met middendraf. Hij deed het gewoon. Tijdje vrij en de boslucht van gisteren heeft hem goed gedaan denk ik.
Blij dat er weer een stijgende lijn is.