[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:57

:(:) voor tallechie en daan

@vhu; hij durft het ook als ik erbij ben :P een van mijn verzorgster-pogingen liep hij gewoon pontificaal voorbij te steken heel de tijd :+
was wel grappig om te zien (ja sorry, ben zo iemand die dan gewoon lachend toekijkt :P )

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:11

Woont er ook iemand in de buurt van Leiderdorp?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:58

@Tallechie, wij wonen in Rotterdam. Dat lijkt dichtbij Leiderdorp maar het is wel erg filegevoelig. Als ik perse om een bepaald tijdstip in Leiden moet zijn (ligt nog net voor Leiderdorp) reken ik 1.5 uur reistijd. Met de trein van Rotterdam naar Leiderdorp moet je vanaf hier eerst met de metro. Is ook nogal een gedoe, al met al. Dus als iemand dichterbij/ op makkelijker toe te rijden stuk zit, zou fijner voor je zijn. Hoe laat is je examen?
Bijv als ik om 8.30 uur op school moet zijn, ga ik hier om 07.00 uur van huis, ben ik er tussen 8.15 en 8.30 uur meestal. Vanochtend was ik er spontaan al om 8.00 uur, maar dat is een grote uitzondering. En dan ga ik met de auto, en moet aan rand van Leiden zijn (dus niet de stad door, zo langs de N44 vanaf Wassenaar).
Mijn zus doet heeft ook regelmatig examens gedaan in Leiderdorp, die nam daar dan een hotelletje (welke weet ik zo niet meer) omdat ze de stress van in de auto en in de file staan niet wilde (of met de trein, dat je niet weet hoe het loopt).

@Naaltje, had Diddle toen ik bij je was zeker een hele goede bui :+
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 27-10-11 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:00

Tallechie: wat een ellende toch steeds weer. Kan me voorstellen dat je zo niet aan leren toekomt. Staat je hoofd ook niet naar als je je zorgen maakt om je kind. super dat je stagegesprek goed was.
VHU: meesleepbaar _/-\o_ ; super dat je het niet hoeft te betalen. Ga je nu je spullen uit de verkoop halen ;)
Tass: is verliefd op haar paardjes
Frensie: pannekoeken waren heel lekker :Y) Veel plezier met les. Mijn ervaring is dat echte (stal)rust heel zelden goed is.
Bicci: mooie rit gemaakt

Vanavond naar les geweest. Had er zo'n zin in, pony loopt de laatste tijd zo goed. Maar dat rottige lijf deed het niet meer, heb 2 dagen 10 minuten onkruid gewied en dat was te veel voor mijn spieren en gewrichten. Pony is zo super gevoelig, dat hij daar meteen op reageerde. Erg jammer. Ben echt zo tevreden met de instructeur, die is echt zoveel beter les gaan geven. Echt leuk om te zien hoe iemand kan groeien.

Nou, pony zal wel droog zijn, kan hij zijn jas weer aan en naar buiten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:04

:P zei mijn man ook: je blijft toch wel opruimen :D
Moet zeggen dat ik probeer de positieve vibe mbt opruimen vast te houden, heb nog veel meer staan wat echt wel weg mag. Gewoon komende tijd elke week topicje openen met nieuwe en nog niet verkocht materiaal. Toch leuk zakcentje }:0

Onkruid wieden is heel zwaar werk, ik kan/kon het ook niet meer op de tuin. Had dan zo'n spierpijn echt niet leuk meer. Net als spitten, ook zoiets ergs.

Moet hond uitlaten, manlief heeft het vanochtend gedaan, dan ben ik nu aan de bak. Morgen moet ik om.... 5.30 uur opstaan. Heb rondleiding bij de bloemenveiling, deze keer Rijnsburg. En 's middags bezoek aan hoofdkantoor Ikea (bij stagiaires op bezoek, mijn favoriete onderdeel van docent zijn *\o/* ). Allemaal hartstikke leuk, maar moet er al om 7.30 uur zijn :7

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:07

Zo, heb je een lekker drukke dag voor de boeg.

En nu schop ik mezelf naar de stal, arme pony..

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:10

Meesleepbaar _O-
Grappig woord :').

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:24

Wat fijn VHU dat je de rekening niet hoeft te betalen! Scheelt vast weer wat zorgen.

Arme Daan houdt Tallechie van het leren.

Tine gaat pony zijn jasje aantrekken.

Ik heb lekker gereden in de les. Ze begon weer stijf en onregelmatig, maar ging daarna gewoon goed. Lekker lang uitgestapt en met dekentje om naar stal gestapt. Ze zweet gelukkig heel weinig (was amper bezweet nu).

Naaltje morgen verzorgster les. Veel plezier!

Nou zo lekker slapen. Trusten allemaal.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:30

Zo kom ook nog even gluren voor ik ga slapen zo.

Als de grenzen duidelijk zijn tussen jou en je paard hoeft hij je toch niet omver te lopen? Of het nou een shet, groot paard, koudbloed of volbloed is dat moet niet uitmaken.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:32

@ingridM; klopt. Maar er zijn nou eenmaal paarden die niet zo best met een bepaald type mens/signalen om kunnen/willen gaan (en andersom, mensen met bepaalde paarden/signalen). Om exact dezelfde reden dat ik slecht bij een hieperdepieper pas. Ik kán het wel, maar kost me tonnen energie
VHU kan het ook prima (vermoed ik), maar past niet helemaal bij haar waardoor het minder vlotjes gaat

Dids loopt mij overigens alleen omver (sleurt mij mee) als hij vindt dat ik wat fout doe. En vaak heeft hij daar gelijk in. Mag hij dat dan, ja :+ want hoe moet hij me anders op mijn fouten wijzen? :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:40

VanHuisUit schreef:
:Onkruid wieden is heel zwaar werk, ik kan/kon het ook niet meer op de tuin. Had dan zo'n spierpijn echt niet leuk meer. Net als spitten, ook zoiets ergs.

Is ook wel zo, maar heb al een flinke klussenlijst voor manlief met dingen die ik echt niet kan. Daarnaast wil hij ook wel even gewoon niets denk ik in het weekend, dus ik dacht, als ik nu iedere dag 10 minuten iets doe, dan moet het wel lukken. Valt dus een beetje tegen. En 5 minuten, dan schiet het echt helemaal niet op, dan groeit het achter mijn rug zo'n beetje weer omhoog :+

Hier word ik gelukkig ook niet omver gelopen. Over het algemeen luisteren ze goed, hebben respect. Ik moest Thabor na de vakantie er wel weer even op wijzen, dat als ik hem naar stal breng, hij voor de deur stil moet staan, zodat ik halster af kan doen. Hij moet dan stil blijven staan (los) tot ik zeg dat hij de stal in mag. Dat ging prima, maar in de vakantie was dat blijkbaar even weggezakt. Maar sommige dingen lukken ook gewoon niet. Thabor en (vooral)Amerigo kunnen prima los staan op de wasplaats als ik poets en zadel/optuig, maar met Rembrand krijg ik dat echt niet voor elkaar. Ja, na het werken, dan is hij moe.

En nu moet ik gaan slapen. Morgen weer een superdrukke dag.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:54

jeetje zeg niet bij te houden dit.

Tine balen dat je er zo last van hebt tijdens de les. Nu maar beetje uitrusten dan. Enne wat een flut service van de
keukenboer.
Tallechie wat raar dat ze boos op je zijn nu. Net of je niets beters te doen hebt.
VHU verkooptopic. Wou nog reageren op je webtech strengophouders maar ben te laat :+
Frensie heeft lekker gelest.
Bicci flink rondje gedaan was er ook wel weer voor !

Nog gelezen over paarden die je omver lopen. Ferro absoluut nooit. Die wacht netjes. Robijn probeert het
zo af en toe nog wel eens maar weet donders goed dat ie dat niet mag.

Kom ik net bij de paarden ff kruiwagen leeggooien gaan pp en robijn rennen en ferro beetje spastisch rondjes
draaien. Zat ie dus met zn achterbeen in de dingel :7 #) Been er uit gehaald toen draafde hij gelijk weg
been was gelukkig niet dik ofzo. Deken een klein beetje uitgescheurd.
Robijn gelongeerd die was braaf maar had het warm. Net even een dikkere deken besteld en dan ga ik
morgen of overmorgen het scheerapparaat er weer over halen.

Zo nu ga ik het hondje uitlaten en lekker slapen. Man heeft nachtdienst dus ik lig alleen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:56

Citaat:
Als de grenzen duidelijk zijn tussen jou en je paard hoeft hij je toch niet omver te lopen? Of het nou een shet, groot paard, koudbloed of volbloed is dat moet niet uitmaken

Klopt en uitleg Naaltje klopt ook. Het is wel grappig dat Naaltje Snuitje en Bente volgens mij best leuk vindt, maar dat zijn paarden die ze nooit zou kopen. Ik vind Diddle (maar ook de paarden die ik eerder noemde en die steviger zijn) echt heel stoer, maar ik zou ze ook nooit kopen. Ik heb gewoon mijn beperkingen in mijn benen en handen, ben motorisch niet altijd 100% / sterk en heb mijn eigen manier in omgaan met. Dat past meestal meer bij hyperende types dan de stoere types. Natuurlijk kan ik het, maar wil niet zeggen dat ik het wil...

Mijn haflinger moest ik bijv. gewoon regelmatig een stoot voor zijn kop geven, dan bleef hij bij me, of een flinke dreun tegen zijn ribben of duw, nou, da's dus niets voor mij :o

Zo lekker aan de wijn, ff bijkomen en dan :z

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:00

ik vind snuit heel gaaf
bente ook, maar die is nog heel indrukwekkend hoor VHU :oo :D Ik moet nog die fotos sturen trouwens, van m'n telefoon! Doe ik morgen even!
:j
Maar ik ben daar zelf in m'n hoofd niet sterk genoeg voor. Zou te snel onzeker zijn en niet durven loslaten
terwijl ik dat bij mijn lamme drol wel durf. Die dus braaf genoeg is om schijnbewegingen in galop te maken waardoor ik m'n rug zeer doe..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:05

:+
Bente is zo'n heerlijk ding.
Peter longeerde haar vandaag eerst rechtsom ipv linksom. Werd ze boos.... ik doe het altijd andersom, begin altijd linksom :7
Foto's :j :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:06

Tine wat een ...keukenboer.
Tallechie balen van daan, en hopenlijk wordt je examen toch nog iets. Op stal bij jou zijn ze gek.
VHU ik denk dat iedereen inderdaad een bepaald type paard zoekt. Mijn pa heeft standaard de rillerige, maar doordat hij onervaren is reageert hij niet snel genoeg waardoor hij ze geen duidelijkheid kan geven en de pony's nog rilleriger worden. Ik heb zelf wel een mieperdepieper gehad, Jimmy maar dat was niet alleen een rillerige maar ook een angsthaas, een heel vluchtig paard vond ik het altijd en hoewel ik genoten heb van onze tijd samen zou weer zo'n type niet mijn keuze zijn. Ook met mennen durfde ik echt niet wat ik nu doe, want hij had me er nooit onvoorwaardelijk doorheen getrokken. Ik heb hem regelmatig in hei uitgespannen omdat hij echt geen pas meer verzette.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:11

@Maisie wat is een dingel? Toestand zeg!
@Sonjim mijn ervaring is juist dat als je die rillerige types zeg maar voor je 'wint' ze alles voor je doen. Maar je moet inderdaad heel duidelijk zijn en niet twijfelen. Gelukkig nog nooit ergens midden op de hei hoeven uitspannen. Wel eens dat ik denk, ik ga maar stappen of op zijn Rene v/d Gijps: laat gaaaan }:0 Maar dat zal vast ook voor die andere types gelden :j

Ach weet je, ik heb ook het stadium dat ik denk dat ik alles moet willen en overal mee om moet kunnen gaan allang achter me gelaten. Weet precies wat ik wel of niet aankan en heb ook absoluut niet de ambitie daar meer of anders in te willen ^) :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 06:47

tallechie schreef:
Woont er ook iemand in de buurt van Leiderdorp?

ja, wij wonen in Hoofddorp

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 07:34

goodmorning! :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 07:36

goedemorgen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 07:44

goeiemorgen!

't is weer snel gegaan hier...

las iets over omver lopen, Fifi is gelukkig heel voorzichtig, dat is met wandelen net een hond, loopt altijd keurig achter me, en zal me nooit omver lopen, tenzij ze echt ergens van schrikt...

ik heb wel een tijd een paard verzorgd dat me gewoon omver maaide als het haar zo uitkwam, als ze iets zag, of ergens naar toe wilde, behoorlijk lomp... :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 07:46

Ik heb maandag ochtend examen in leiderdorp. Ben om half 12 klaar.
Ik ga zondagavond al in een hotel. Maar dacht misschien kan ik 's middags bij iemand langs komen

Hier van 1 tot 6 geslapen. Zo daan weg brengen, leren, slapen, leren, stal, leren, boodschappen doen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 07:49

Ik woon ook niet heel ver uit de buurt, maar ik moet maandag de hele dag werken...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 08:02

Tallechie,succes met de studie.

Ik ga alle paarden maar even longeren vandaag, heb niet genoeg tijd om ze in te spannen of ohz te doen. Vrijdag is altijd erg druk met zwemles en judo. En morgen heeft zoon weer onderlinge, dus moet daar ook nog alles voor voorbereiden. Met een beetje geluk hoef ik bij pony alleen zijn staart te wassen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 08:15

Goedemorgen allemaal

Tallechie alvast succes met examen en succes met leren vandaag.
Tine lekker longeren, ga ik vandaag ook doen.

VHU houdt meer van de rillerige types, dan is mijn paardje echt wat voor je :D
Zij heeft echter ook haar lompe momenten waarop ze door mij heen probeert te lopen. Maar die zijn zeldzaam. Ik probeer een redelijk vast stramien aan te houden van wat ik doe en wanneer en in welke volgorde. Dat geeft Gwin de meeste rust. Dinsdag bijvoorbeeld, toen is ze 's ochtends in de paddock gezet. Normaal ga ik rijden of longeren voordat ze buiten gezet worden, dus ze is gewend dat als ze meteen buiten wordt gezet, ze lekker vrij heeft of pas 's avonds wat hoeft. Dinsdag was dus even anders, want de dierenarts kwam. Tja, dan moet ze de paddock weer uit en toen moest ze op en neer draven aan de hand. Allemaal anders dan anders en dan wordt ze druk, haha.
Maar als ik bijvoorbeeld op wedstrijd ga en het volledig anders is dan normaal, dan is ze rustig (ik denk doordat ze dan wat onzekerder is en wat afhankelijker van mij is). Gekke paarden.

Allemaal veel plezier vandaag!

Oh VHU dingel van Maisie is vast een Singel (van de deken).