[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:36

Zie er ook niks mis mee om een paard zonder deken de wei in te laten, maar bij hem begon het waarschijnlijk met een verkoudheidje die gewoon nooit goed doorbehandeld is.

Geloof zeker dat ze meer aankunnen dan mensen :) Paarden zijn natuurlijk ook veel meer gehard, helemaal die koudbloeden.

Ze hebben daar veel eigen shetlanders staan dus met hoefbevangenheid zullen ze zeker wel bekend zijn. Ze vertelde dat ze een eigen fjord had die erg snel dik word en dus op een schraal landje staat, dat is ook mogelijk voor Mastro. Graaskorf heb ik voor zitten kijken maar vind het toch niet helemaal geschikt, eventueel wel een optie als hij toch te veel vreet.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:46

na.. dids stond ook gigantisch te vervetten in een weide met 3 paarden waarvan er al 2 hoefbevangen waren geweest ;) dus ik zou niet teveel uitgaan van ervaring van anderen..

;)

zo, was opgehangen, stofzuigactiviteit afgerond, nu m'n lip in de artikelen, ben al een halve week aan het zoeken naar een bepaalde richtlijn, maar dat lukt niet, geen idee waar die verstopt is :P

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:48

heb je lekker snel gedaan dan :P vrij dagje vandaag?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:49

noop, stage
maar ook huishouden :))

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:25

Ollie heel veel sterkte met brutus, solliciteren en je auto. Zo komt alles tegelijk :(:)

Veale staat al alle dagen in de wei, dus geen probleem met opbouwen. Maar ik zal wel proberen op te bouwen, sowieso wanneer het fructaan hoger wordt. Regendeken doe ik ook alleen om als ze slecht weer voorspellen. Helaas woon ik 20 min van stal af en kan ik niet zomaar wisselen.

Tine hoe is het met E? Heeft hij nog veel pijn?

Ik ben gisteren nog even bij de manege geweest. Blijkt er nog maar 1 menner te zijn. 1 is geblesseerd, 1 komt niet zonder af te bellen en 1 kon gisteravond niet. Ze vroegen al wanneer ik weer kwam :-)
Helaas mag ik nog niet van vriendlief ivm de wond. Eerst 6 weken verder zijn.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:45

Jeetje ollie wat een pech! succes/sterkte daarmee!
Tallechie: Nog even geduld, je mag bijna;) Hoe gaat het met jullie, daan en opa?
Naaltje is al weer druk geweest vandaag en heeft weer gesprongen! Goed zo!! :D
Milanka is druk met verhuizen en wel/geen deken ijzers en veel gras. Vooral veel gras in een keer zou ik niet zien zitten. Misschien toch even proberen of je niet met strookbegrazing wat kan doen. of een paar uur de wei in en dan op het schrale weitje, ofzo?
Biancacoo: heeft ruzie met een programma en vind op bokt het antwoord hopelijk:P
Tine10 gaat voor puppy dr trailer toch maar laten repareren, zodat ze veilig op pad kan.

Hier nog altijd druk met de trailer. De laatste kleine onderdelen zien te scoren en bevestigen. Ik hoop dat hij dit weekend af is! Daarna het sulky systeem nog verder uitwerken en monteren, maar dat is weer een ander verhaal;)

Vanmiddag lekker trainen, heb mn bit een maatje ruimer gekocht, die ik had zat voor het mooie net even te strak, ben benieuw of ze er dan weer anders op reageerd. Hoop het niet eigenlijk want ze liep wel lekker :D:D
Fijne dag allemaal!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:07

Goedemiddag

Ik sluit me aan bij de samenvattingen :D

Trailer was binnen 5 minuten gerepareerd, moest er alleen 1,5 uur voor rijden (heen en terug dan). Maar goed, is nu weer veilig.

Fructaan gehalte is juist nu hoog. Kort gras kan gevaarlijker zijn dan lang gras hoor. Het stapelt zich op als het zonnig weer is, maar het gras niet goed kan groeien. Bijv omdat het nog te koud is of te droog, zoals nu het geval. Ik ga het straks wel opbouwen als ze naar de volle zomerwei gaan (volgende week) maar dat is neit zozeer voor het fructaangehalte als wel voor de volle buikjes. :Y) Door het met een paar dagen op te bouwen hebben ze het eerste deel van de beschikbare wei wat korter gegeten, dan gaan ze over en komt er iedere dag een meter ofzo bij. Anders kan ik ze naar huis gaan rollen als ik met ze wil gaan werken.

Heb vanmorgen puppy al gelongeerd en er ook even een stukje achter gelopen. Interesseerde hem niets. Ik heb bij het longeren zelf nog wel af en toe dat hij over buitenschouder weg loopt, en als dat gebeurt loopt hij wel bij de uitgang. Nu weet ik alleen niet of dat komt omdat hij jong is of omdat hij me uitprobeert.

Straks zoon naar muziekles, dan ga ik even shoppen. Moet een paar nieuwe shirts hebben. Hopelijk heb ik daarna nog puf om Amerigo te mennen en Rembrand ohz te doen.

Man heeft niet veel last van zijn oog gelukkig. Is natuurlijk wel gevoelig en hij ziet ook nog niet scherp, maar het valt allemaal mee gelukkig.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:45

Met Daan gaat het goed, groeit goed, drinkt goed en slaapt goed. Hij heeft net wel gespuugd, maar hij verslikte zich ook. HIj heeft zich gisteren op zijn buik gedraaid, als dit nu toeval is weet ik niet, maar ik heb hem nu in het ledikant met een slaapzak liggen.
Met opa gaat het ook goed. HIj loopt weer, wel wat langzamer en onzekerder, maar hij doet het nog.

Tine succes nog met wat je allemaal nog moet doen.

Ik doe vandaag weinig, wat last van mijn rug, denk wat spierpijn van gisteren of zo.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:00

Zo tallechie, dat doet Daan snel! Dat kindje van de familie waar ik schoonmaak is van september en die probeert nu beetje om te draaien.
Gelukkig gaat het beter met je opa!
Lekker dat je weer even bij veale bent geweest!

Naaltje jij succes met je huiswerk(?:P)

Tine, gelukkig was de trailer snel klaar, jammer alleen dat je zo lang moest rijden ervoor :P
Leuk shoppen! Moet ik ook maar weer eens doen.. nadat ik t geld heb terug gespaard wat ik aan mn tuig heb uitgegeven haha.
gelukkig heeft je man niet veel last van zijn oog, lijkt me een nare operatie! Hopelijk gaat hij veel beter zien :D

Ikzelf heb +0.75.. tenminste dat had ik 2 jaar terug :P moet t maar weer eens laten controleren.

Mijn lichaam is raar bezig, word er beetje moe van.
Heb altijd wel wat... Hoofdpijn is nu wat minder, pijn in kaak ook minder.. maar nu weer pijn in me keel! Wil me ook gewoon eens gezond en fit voelen :P

Ben nu op school aan mn huiswerk bezig en men cup a soup en een kop rooibos thee tegelijk aan het drinken haha!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:08

Jenkins ik vraag me nu alleen nog af als het bewust of onbewust is gegaan. Hij draait wel verschrikkelijk veel, ook met zijn hoofdje.

Ik heb ook besloten om kinder ehbo te gaan doen. Is handig voor thuis maar straks met mijn werk natuurlijk ook. Dus krijg het nog druk.

Ik moet mijn ogen ook weer laten controleren, is ook al weer 2 jaar terug en begin weer meer hoofdpijn te krijgen.

Succes Jenkins en Naaltje met school Ik zal straks ook even aan de studie. Maar eerst even een rondje met Dribbel lopen en naar de winkel

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:10

Ik denk onbewust tallechie, maar daar leert hij toch van haha :P
Kinder EHBO lijkt me erg handig!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 14:21

Daan die heeft zich in het ziekenhuis verslikt, en ademde toen even niet. Dat had hij net hier thuis ook, gelukkig wist ik wat ik moest doen, maar anders... vandaar dat ik het nu wil gaan doen en daarbij komt dat het handig is voor mijn werk straks

ik denk ook onbewust inderdaad, maar de artsen zeggen allemaal wel dat hij enorm sterk is. Tilt zijn hoofdje ook al bewust op dus kijk nergens meer van op

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:25

Daan spam
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zijn nog foto's van de eerste week.
Van de 2e week heb ik nog geen foto's op de pc staan

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:39

Wat een knap ventje zeg! <3

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:41

fotos kan ik even niet zien,maar lees dat daan t super doet. Tallechie gaat kidsehbo doen,slim.
Trailer gemaakt
Trailer bijna af
Rooibosthee en cupsoep tegelijk
Ik lig even bij dids op n graas stukje,even wachten tot ie wat droog is,heb m afgespoten na t rijden maar hij moet zn eczeemdeken zo weer op. Best lekker weer!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:13

daan is een knappe baby :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:09

Wat een lekker ding is die Daan!!! <3
Kinderehbo heb ik paar jaar geleden ook gedaan. Voor je eigen gevoel gewoon erg prettig, alhoewel ik weinig nieuws heb geleerd. Krijg je bij je opleiding tot kinderjuf geen ehbo dan Tallechie??

Shoppen vind ik helemaal niet leuk. Kan nooit vinden wat ik zoek namelijk. De mode van tegenwoordig is allemaal strak en kort, en ik wil lang en wijd. Vind het geen gezicht om al mijn (of andermans) vetrollen te zien. Dus maar heel grote maat gekocht. Ik had ook maar 3 kwartier (tijdens de muziekles), dus moest redelijk turbo de winkels door. Maar goed, heb gelukkig een paar dingen gevonden.

Toen ik thuis kwam werd ik door manlief naar bed gestuurd. Zag er helemaal uit zoals ik me voelde blijkbaar. Dus Rembrand en Amerigo krijgen maar vrij. Baal ik goed van, is niet goed voor het trainingsschema. Maar ja, als ik nu wel iets zou doen, lukt het toch niet goed en raak ik gefrustreerd of boos. Da's ook niet eerlijk. Dan maar vrij.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:13

:(:) tine!

Ik heb 13 km gereden op gemiddelde snelheid van 7,8 km/h
Ben over het ruiterpad om de vennetjes op de heide heen gereden, mooi :j
Dids was alleen heel erg aan het rotzakken de eerste 4 km ^)
Hij draafde als een kameel, dacht allemaal dat hij kreupel was, hij stapte heel krabbelig en bijna achteruit..
Galopje ging zelfs heel stekerig.
En opeens werd er wat gebriest, en rondgekeken, en toen had ik mijn paardje terug :D
Ik denk dat het misschien ook aan mij lag, want ik kon op dat moment (daarna? ) ook opeens ontspannen :))
heerlijk gereden dus :)
En dan weet ik weer dat ik heel trots moet zijn, en dolgelukkig dat hij me dit zo laat doen, rondje buiten, alleen, bitloos.. :+:

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:23

Nee tenminste niet wat ik tot nu toe kan vinden.
Mijn zus had het er ook niet bij inzitten.
Maar ik heb zoiets van het kan geen kwaad om hem te doen.

Wat een knapperd hé :-)

Ik bestel de laatste tijd altijd via het internet. Ik heb ook zo'n hekel aan winkelen. Dat geslenter, niks voor mij.

Tine als het niet wil, wil het niet. En ik neem aan dat E dat niet voor niets zegt hij kent je goed genoeg. Is niet anders. Volgende keer weer beter.

Super naaltje. Knap hoor. En inderdaad misschien was je wat onzeker dat je dat op dids overbracht of zo. Ze voelen je zo goed aan normaal gesproken.

Morgen komt er iemand langs voor het intake voor het consultatiebureau. Dan wordt Daan ook weer gewogen. Ben benieuwd. Hij begint bolle wangetjes te krijgen.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:25

Tallechie wat een prachtig kindje!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:37

geef je 'm slagroom tallechie? :D
't is wel een lekker ventje :+: :)

Dids pakt zulke dingen altijd erg goed op ja.. zeker als hij denkt dat hij er zijn voordeel mee kan doen :')
hij was daarna wel heel lief, had hem losgelaten op een weitje naast de bak, zelf op een zweetdeken erbij gaan liggen, en hij kwam heel keutelig om mij heen grazen, en als ik mijn hand optilde ging hij weer 2 meter terug grazen _O- hij kan het wel :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:43

@Tallechie, wat een heerlijk mannetje..
@Tine, je man kent je door en door, wel goed dat hij je 'even terugroept'...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:49

Thanks iedereen.

Mijn vriend roept mij momenteel ook terug. Als het aan mij had gelegen was ik vanavond al weer naar stal gegaan en eind april al weer een wedstrijd gereden. Helaas mag ik dit nog niet van hem... maar hij zal wel gelijk hebben :-(

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:24

@ tallechie Dan is een schatje hoor !! En idd nog even rustig aan doen.
@ ollie heel heel veel sterkte voor bruutje en ik duim dat het allemaal meevalt. Auto is balen heb dit jaar
ook al 2 rekeningen van 500 euro gehad. Enne 7 mei start ik bij de kroo.

Nou was om 10 voor 7 terug uit Almere zit er nu een beetje doorheen dus ga douchen en daarna bankhangen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:32

Ollie: sorry, helemaal je Bruutje vergeten. Hoe gaat het nu met hem??