[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:28

Appelgroen wordt lichte kleikleur :+
Het is een heerlijk huis, maar wel afzien als je comfort gewend bent. Gelukkig hebben we dat waar we nu wonen ook niet :D . Eerst verhuizen, dak vervangen en dan sparen voor houtwerk vervangen door keralit en kunststof kozijnen met houtuitstraling. Alles is relatief bij ons.

marga1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 12:33

Baudyh mooie naam voor de nieuwe aanwinst.

Belker gefeliciteerd met jullie nieuwe huis in een mooie omgeving.

Assie ja shetlanders zijn zo eng!!!!!
Aanleuning ???? ja bij ieder dier verschillend, zou eerst bij mij zelf kijken we zijn zelf ook niet gelijk sterk in de handjes, zelfs de zweep vasthouden kan van invloed zijn. maar nooit het trekspelletje aan gaan. Bit kan ook niet fijn zitten (wang tussen bit/bakstuk en kiezen).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:03

Wat een plaatje van een huis Belker en persoonlijk hou ik dus wel van wat kleur :# en hier en daar een pittig accent vind ik ook altijd wel leuk. Zo hadden we in ons andere huis een muur in een soort zeegroen/blauw iedereen zei altijd zo zeg dat is een heftig kleurtje maar wij vonden het prachtig :+ Eerbeek is zo'n prachtige omgeving, vlakbij Laag Soeren, Camping Boszicht :D mijn favoriete vakantiebestemming met 't peerd.

Hier lekkere chilldag met zoonlief :') oftewel weinig activiteiten. Schijnt voor pubers goed te zijn :)) voor moeders ook zo af en toe :9k vandaag nog twee weken vrij geboekt in de agenda van ons B&B zodat er tijdens de grote vakantie ook tijd voor elkaar is naast de vakantie die we gaan doen naar Engeland. Voelt wel lekker luxe maar vind dat we dat verdienen. Moet zoonlief wel overgaan anders moet hij die twee weken naar summerschool (organiseert de school als kinderen bespreekgeval zijn). Maar mocht hij het zo bont maken dat dat nodig is (bij hem weet je het maar nooit) dan heb ik besloten dat ik dan lekker in mijn eentje (liefst met paard trouwens maar dat weet ik nog niet of dat gaat lukken) naar ... Boszicht ga een paar dagen :D lijkt me zalig.

Oja shetlanders Cathey vond een van de shetlanders, die is ondertussen verhuisd, echt zo eng. Was zwart bonte denk dat ze niet begreep dat het geen koe was of zoiets :')

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:56

Als je naar Boszicht gaat moet je maar PB-en, kunnen we meeten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:10

Zo Wauw Belker..
Vergeleken bij ons huis is dat een paleis !! Niks afzien...hahaha
Ziet er erg mooi uit ! Gefeliciteerd. *\o/*

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:44

Biancacoo, zo voelt het ook aan voor ons. Ons huidige huisje is 10x4 en alles gelijkvloers. We gaan gewoon 3 x groter wonen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:51

Heerlijk Belker ! Genieten... nu al van de voorpret :)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 16:42

Gefeliciteerd Diana, heel veel geluk en gezondheid gewenst in jullie huisje :)

Interessant jullie input. Ik krijg mijn schimpie zelf doorgaans wel los, maar ik vind het altijd interessant om te lezen hoe anderen het doen. Misschien kan ik er beter een topic voor openen ;)

Enne.. shetlanders zijn supercute. Schimpie is er mee opgegroeid, maar alle andere paarden voor de wagen zijn blijkbaar eng :')

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 18:11

Vind ik zo raar aan Cathey die vind paarden voor de wagen helemaal niet eng. Blijkbaar heeft ze die ooit ergens vroeger ook gezien ofzo. Vandaag weer paar rondjes gestapt en wat over het erf. Ik had zowaar enige aanleuning hoe is het mogelijk }:0 Eerst uitgebreid gelongeerd overigens. Rijden stelt nog niets voor mag ook niet maar ik ben wel heel blij om er weer op te zitten.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:43

belker: gefeliciteerd met jullie nieuwe huis
weer een prachtig veulen baudyh!
tja die aanleuning...ik probeer ze goed door de hoeken te sturen en binnenhand iets te geven en rechterachterbeen te activeren. vierkanten voltes wil ook nog wel eens helpen en veel van hand veranderen.
hier zondag clinic gehad van jurylid, zeer intresant,ik mocht eerst mijn proef rijden en daarna les in verbeteren van punten...zo die sun kan dan gesloten lopen.....heel ander dier..nu zelf trainen en consequent blijven (dat vergeet ik nog wel eens)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 20:52

Wat ontzettend leuk HT _/-\o_

Hier vandaag op mijn werk gesprek gehad met manager. Ze wilden me heel graag houden op de school. Of ik wilde zeggen wat ik wilde (hoe bestaat het ... echt waar...). Dus gezegd dat ik meer 1:1 contact wil met studenten en meer richting schoolmaatschappelijk werk. Iemand die dat werk nu doet gaat met zwangerschapsverlof tot december (wist ik ;-) ). En nu blijf ik dus tot december met ander takenpakket. Ben benieuwd. Vind het erg leuk 2 dagen per week 'de deur uit te zijn', en ik wil dit wel een kans geven. Dus nog wel onderwijs maar dan meer leerlingenzorg zeg maar :D want zorgleerlingen die heb je volop in het onderwijs... sta soms echt met mijn oren te flapperen :oo

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:06

Leuk VHU, dat je toch een andere vorm gevonden lijkt te hebben.
HT leerzame clinic gehad
Belker, heerlijk <3 <3 <3 En prachtige omgeving. Qua buitenrijden mis ik de Veluwe nog steeds heeeeeeel erg

Vandaag weer flink vermoeiende dag gehad. Maar halverwege kregen we onverwacht heel leuk nieuws. In plaats van morgen te moeten werken, krijgen we morgen vrij. Het bestuur was even vergeten dat in de cao-po staat dat 5 mei een officiele vrije dag is. _O- Vandaag veel tijd genomen in de klas voor dodenherdenking. Mooi hoe de jeugd daar toch wel erg mee bezig is.

Vanavond is Amerigo weer meegeweest naar verenigingsles met zijn bijrijdstertje. Kregen ze springles, deed die gekke pony ineens superbraaf een "parcours" Raar beest. Zoonlief nog springles gehad met Sam en andere bijrijdster les met Rembrand.

We hebben hier thuis al hele week springparcours in de bak (9 hindernissen), maar morgen wil ik het weer opgeruimd hebben. Zoonlief zal toch even een weekje niet springen, heb ik net wat meer ruimte (en veiliger!!) om maandag en dinsdag lekker te mennen.

Nou, ik ga nog even bankhangen en dan lekker uitslapen morgenochtend (word vast gewoon rond half 7 wakker, maar goed)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 06:13

Klinkt goed vhu *\o/*

Gekke Amerigo, fijn dat hij het goed kan vinden met zij bijrijdstertje

Ik heb twee dagen de naschoolse opvang hier op stal gehad. Ze wilden de hoofdrolspeelsterJanouk ontmoeten uit het Boek van janouk.10 pennies in de bak haha :D respect voor de juffen en meesters.
Janouk was voorbeeldig.zoveel geduld met ieder kind een rondje over working equitation parcours gelopen. Zo trots op mijn drakie

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:05

Ga ik dan zeker doen Belker !
Zo ontzettend leuk dat je dat hebt gedaan Janouk, heerlijk, dat vergeten die kinderen nooit meer _/-\o_

Heb nog geen idee hoe het gaat uitpakken op school maar als ik het niet probeer weet ik het ook niet :) heb wel zo'n 20 jaar ervaring in onderwijs en begeleiden van probleemgevallen (van zowel docenten als leerlingen :+ ) vind dat zo zonde om dat allemaal overboord te gooien... maar goed moet er zelf wel gezond bij blijven dus zal goed moeten blijven opletten O:)

Na Cathey heeft gisteravond zo ongeveer de hele avond staan draaien in haar stal, die wil op de wei blijven blijkaar :roll: ik zet haar op stal zodat ze kan bij-eten en kan rusten maar blijkbaar heeft mevrouw daar geen behoefte aan... dus vanavond blijft ze op de wei en ik doe haar wel even een regendeken om dat ze het niet te koud krijgt (lees: dat ze wel op gewicht blijft want ze is erg gevoelig voor kou).

Gaan jullie nog leuke dingen doen voor Bevrijdingsdag? Het is hier zo rustig... verderop is een bevrijdingsfestival maar ik vind dat allemaal veel te druk. Denk dat ik straks lekker naar 't peerd ga in alle rust. Zoonlief is uiteraard wel de stad in, manlief moet werken en er zijn geen gasten :)F

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:01

Super Janouk, onvergetelijk voor die kinderen
Cathey wil lekker buiten staan haha

Geen geen festivals voor ons. Ik vind die drukte echt helemaal niets, kan daar echt niet tegen. Gewoon lekker thuis. Moet straks nog 2 ponys vlechten dus heb ons eigen feestje hihi

Zoonlief heeft vanmorgen weer zo lekker gefreubeld met Fabels <3 Lekker zonder zadel rijden en knuffelen

Afbeelding

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:01

VHU klinkt goed nu zelf regie blijven houden.

HT goed aan de gang.

Janouk op haar best, zijn merries altijd voorzichtiger met kinderen? Mijn oude dame destijds was ook altijd voorzichtig met kleine kinderen.

Belker uitkijken dat je dit grote huis niet helemaal vol sleep met spulletjes (moet je ook afstoffen).

Tine fijn dat het zo goed klikt tussen Patrick en Fabels.

Hier gister Ultiem (shetlander) door de tandarts(veearts) behandeld, beest kreeg een dubbele dosis verdoving omdat hij zich niet wilde overgeven aan de behandeling. Deze was echt nodig, het vlak was onregelmatig (hoog laag) ook zat er hier en daar wat ruimte tussen zijn kiezen waar dus veel etensresten tussen zat, deze zijn gevuld en veel bijgewerkt nu mag hij over een halfjaar weer omdat het te veel was om in een keer te doen.
En daarna was het roes uitslapen in mijn schoot :z heb zo wel 1,5 uur gezeten tot dat hij weer wat interesse toonde voor zijn omgeving, daarna nog ruim een half uur in de tuin gelopen en dan pas de wei weer in, hij is namelijk de laagst in rang.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:36

Mijn ruinen zijn ook altijd super met kleine kinderen. Ik denk dat de meeste paarden dat wel zijn eigenlijk

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 15:54

Afstoffen doen wij niet aan. Zo een vraag had de UWV arts vandaag ook al.

Heerlijke foto Tine. Wat fijn dat P. Zo geniet van en met Fabels.

Geen gasten VHU, lekker, even rust.

Mooi van Janouk. Zoete merrie.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:34

Sorry, nog even spam. <3
"hulp" bij het vlechten.

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 16:43

Wat een scheetje toch jullie pupsel <3
Geweldig Belker afstoffen doen we niet aan _O-
Agossie arme shettemans :(:)
Geen idee of het een ruinen of merrie ding is, denk het niet eigenlijk. Cathey is ook vreselijk lief, Ollie was af en toe nogal lomp zeg maar }:0 Ber was ook heel lief met kinderen en Piet die was Piet hahaha wat een clown was hij. Hij was niet dat je kunt zeggen lief maar ook nooit gevaarlijk <<)

Wat je zegt Marga, nu eigen regie houden. Scheelt al een hoop dat het financieel allemaal ook prima zonder die twee dagen per week kan dus als ik denk dat het niet meer gaat dan zet ik er gewoon een punt achter. Maar vind het best wel heel gezellig ook gewoon twee dagen per week uit huis en lekker tussen de mensen, klinkt misschien beetje raar maar met B&B ben ik altijd in mijn eentje bezig, met paard eigenlijk ook en zoonlief en manlief zijn overdag ook van huis dus tja beetje stilletjes dan regelmatig...

Nou heerlijk boerderijmiddagje gehad dus kan er weer ff tegen oa de laatste paplammetjes flesjes gegeven <3

Begin er bij Cathey steeds beter achter te komen wanneer ze 'blokkeert' en wat ik dan kan doen. Heeft echt alles met haar houding op bepaalde momenten te maken. Als ze in die houding schiet, door stress reacties gebeurt dat af en toe, gaat ze daarna nog eventjes door en dan gaat ze in de rem. Zaak is dan de boel naar voren/beneden te kunnen laten afvloeien. En dat systeem moet ze door gaan krijgen, dat ze door ipv steeds meer omhoog te schieten, omlaag/naar voren te gaan in een prettiger gevoel kan komen. Had vandaag eindelijk in stap aan de longe en onder het zadel een mooie lange naar voren gestapte en goed actieve stap. Zo'n stap van 6, 7 km/uur zeg maar, heerlijk gevoel. Kreeg haar eerst meestal ook wel uit die stressmomenten maar dus niet lang los in haar lijf. Nu dus wel, dankzij de osteo behandeling :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 07:22

Ips Y)(^) goedemorgen, gefeliciteerd ! Fijne dag vandaag Y)(^)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 10:27

*\o/* van harte gefeliciteerd Ips Y)(^)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 11:03

Gefeliciteerd Ips

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 14:25

Afbeelding
Happy birthday to Youuuuuu, Roos.