Helaas ging de mararthon niet zoals het zou moeten. Moest voor het B traject naar de veterinair en daar was het heel spannend en wat deed meneer weer. Fout stappen. Dus helaas einde verhaal. Geen hindernis gezien. Jammer want het gaat de laatste tijd echt beter.
Lees morgen even bij. Ben het echt zat.
Gem
Geplaatst: 03-08-14 20:58
Hier vandaag een keer zondag-rustdag . Niks, maar dan ook helemaal niks anders gedaan dan in een tuinstoel zonnen, oude Mensporten lezen en zoon fotograferen. Hij wilde een koppelverband maken (2 schepen voor elkaar zoals deze , maar dan met onze nieuwe aluminium boot als duwboot en de kunststof Jeanneau als "bak" ervoor). Na een hoop gepruts is het dan gelukt . Helaas bij de laatste keer naar huis het fotokabeltje weer meegenomen en vergeten weer mee terug naar boord te nemen, dus ik kan hem niet plaatsen . We zouden vnaaf uit eten gaan, maar een glaasje wijn (ik) en een flesje pils (hubby) maakten dat we zo duf werden dat we genoegen namen met pannenkoeken bakken. En dat blijkt geen verkeerde keuze: er is een enorme regenbui op komst !
happytime
Geplaatst: 03-08-14 23:18
gem: nog meer oude mensporten? ik ga eerdaags eens flink opruimen,zitten ook nog heel veel Bit's bij vanaf zowat het begin..... Baudyh: balen zeg dat de stap niet zuiver was... vanavond sun maar weer eens gelongeerd, ik geloof dat sun zich erbij neergelegd heeft dat haar tong echt onder het bit moet blijven.....ik 'klop' het af maar het gaat nu al tijden goed, geen tong over het bit gehad zag ik een man op de dijk naast ons: dood schaap in de sloot, eigenaren gebeld: niet te pakken te krijgen ,voorbij gangers hadden de politie al gebeld,word je doorgeschakeld naar de dierenambulance die niets mag doen (omdat schaap al dood is,moet eigenaar er zelf uithalen) pffff ben benieuwd of die er morgen nog ligt....
avaluna
Geplaatst: 03-08-14 23:56
Tjee, dat is echt balen, baudyh , hahaha, janouk is echt helemaal verstopt, fijn dagje voir gem, tine ook lekker wezen zwemmen en schaapje bij ht niet op het droge .
Hier naar een feestje geweest, dochter met wat aanpassingen toch laten zwemmen e.d. is altijd zo leuk, alke kids samen, elkaar wat plagen, zwemmen, spirten, kampvuur , daarna natuurlijk wel veel last. Morgen sowieso nog ff terug en dan moet ze echt even rustig aan gaan doen. Was nog noodweer, heb er hier ook op gewacht, maar geloof dat het ons bespaard blijft. Zo alle paardjes maar lekker de wei op laten.
janouk
Geplaatst: 04-08-14 07:23
@avaluna au voor je dochter. Ik hoop dat het snel weer beter aanvoelt.
@ht Gekke Sun, ze gaat het nog leren met haar tong onder het bit te blijven. (^&* schaap in de sloot, ze zijn echt reddeloos verloren als ze in het water vallen: wol zuigt meteen vol met water.
@Gem: zalig een rust dag en pannenkoeken En zelfs Tine heeft uitgerust met een boek heel goed
@baudy Echt balen dat je het B traject niet in mocht. Aan de andere kant wel goed dat er veterinaire keuring is. Ik hoop dat hij vandaag weer goed stapt.
Hij stapt niet altijd slecht. Toen ik bij de veterinair wegreed weer op de straat stapte hij alweer goed. Het zijn momenten dat hij slecht stapt. Maar snap de DA wel hoor.
VanHuisUit
Geplaatst: 04-08-14 11:25
Zwaar balen Baudyh.... maar ja, DA moet keuren wat hij ziet op dat moment ... heb het ook wel eens gehad hoor met endurance. Paard had ik net gekoeld, dus net teveel ... ze liep helemaal stijvig en rommelig. Afgekeurd. Nog geen kwartiertje later liep ze weer helemaal soepel. Zal bij DB dan net de spanning van die omgeving net op dat moment zijn geweest. Lastig, kun je bijna niet op trainen, anders dan ervaring op laten doen bij wedstrijden (maar dan moet hij wel goed lopen anders lukt dat niet)
HT met Sun tong weer op de juiste plek Janouk weggedoken, deed Snuitje ook altijd Tine zowaar rustig aan de plas Avaluna dochter nare blessure maar wel lekker zwemmen, wel een bikkeltje dus Gem's zoon aan de knutsel en een arm schaap in de sloot, vind dat toch altijd zo sneu wat Janouk zegt ze zijn gewoon reddeloos verloren
Stond vanochtend al vroeg in de wei. Wil zo wat spullen op marktplaats zetten en daarnaast de dagelijkse zooi als boodschappen, wasgoed en stofzuigen
Bijna iedereen een rustdag gehad, zo waar wij ook, lekker burgelijk bij het vliegveld om een ijsje geweest Nee geen wedstrijd VHU ik woon vlakbij Maisie niet bij Baudhy in de buurt, maar start wel in Noordwolde omdat we daar dan met vakantie zijn en trainingsweek hebben bij Paul Versluis Balen Baudhy van de stap dat hij niet goed was....niet rad of kort?
Straks naar de tandarts kwam ik net achter.....daarna even met de Pown om zijn jaarlijkse prikkie
tine10
Geplaatst: 04-08-14 14:30
Ik stel de vraag ook maar even hier. Hebben jullie ook dat je in de vaardigheid toch wel heel wisselende poortbreedtes ervaart? Ene wedstrijd denk ik: jee, wat een ruimte, andere keer past het nauwelijks. Het blijft natuurlijk mensenwerk, maar ik verbaas me er toch wel over dat het zo verschilt. 147 is 147 zou je denken, maar dat lijkt in de praktijk toch wel een variabel iets te zijn.
Gem
Geplaatst: 04-08-14 14:33
Ik heb het een tijdje geleden met stalgenootje M en de Anda wel meegemaakt . Er was één poortje waar ze in de eerste ronde niet door kwam omdat ze aan beide kanten erg weinig speelruimte dacht te hebben. Later bij Speel Uw Spel kwam ze er met een andere lijn rijden ook niet door. Das toch raar.
janouk
Geplaatst: 04-08-14 14:53
Bij ons is het toch zeker geen regel dat de afstand tussen de pionnen te wijd staat. Met een meetstok is dat toch prima te regelen. natuurlijk komt bij het wisselen wel eens voor dat een poortje vergeten is van de 20 hindernissen, maar het is mij nog nooit opgevallen.
Gem
Geplaatst: 04-08-14 15:10
Ik kan er zelf gewoon helemaal niks van . Of ze nou smal of breed staan, ik rij ze toch wel om .
happytime
Geplaatst: 04-08-14 15:36
dat is ook knap hoor Gem maar dan wel elke keer een overwinnend gevoel als je er 1 of meer laat staan.... hier nog steeds een dood schaap in de sloot....eigenaars niet te pakken te krijgen, hoop zo geen botulisme
Gem
Geplaatst: 04-08-14 15:46
Mijn lesmees heeft na de instructie (met Ster, was zo'n "zoeker") wel eens achterom gekeken: "Zoooo, nu gaan we eens kijken waar je ze hebt laten liggen." . (En niet zeggen "hoeveel" hè, maar "waar"... )
VanHuisUit
Geplaatst: 04-08-14 15:58
Ik was met Bente altijd zo bang om ergens overheen te rijden (omdat ze zo kon flippen) dat ik vrijwel geen balletjes had maar ja dan zit je weer met de tijd, dankzij haar wel heel precies leren sturen
Zo de eerste spullen staan op marktplaats, laat de bieders maar komen
Wat stom zeg dat ze zo'n schaap zo lang in het water laten liggen.... da's niet handig zeker niet met die zomerse temperaturen.... helpt het niet als je de dierenbescherming, politie of desnoods het plaatselijke suffertje belt?
@Dingetje wat heerlijk zeg een hele week training bij PV en dan ook nog een wedstrijd
happytime
Geplaatst: 04-08-14 18:43
gem: mooie reactie 'waar"je ze gelaten had... VHU: schaapie is weggehaald...pffffff weer een zorg minder hebben jullie deze zomer ook zoveel gras? tjonge ik maai me een slag in de rondte....ben ik aan de ene kant klaar,staat de andere kant weer hoog.....(of ik mis de kwpner die aardig wat wegvrat)
Jeskim
Geplaatst: 04-08-14 21:22
Getver, onvoorstelbaar dat ze zo'n schaap zo lang laten liggen. Niet fris en met zulke temperaturen helemaal niet. En dan de ziektes..
Heb geen ervaring met vaardigheid mennen. Wel eens over een pion heen gereden als dat ook telt. @ Gem, je lesmees had wel door dat het geen topronde ging worden, hihi.. Lekkere luie rustdag gehad, moet af en toe gewoon!
@ Avaluna, gelukkig wel een leuk feestje gehad en geen noodweer. Hand niet te pijnlijk hoop ik?
@ Happytime, klinkt goed. Hopelijk blijft die tong vanaf nu lekker onder dat bit!!
@ Baudyh, balen zeg. Zeker als het lekker gaat, maar die rottige spanning dan roet in het eten gooit.
@ Tine, ook al een lekker relaxed dagje gisteren. Ik verbeelde me dus niet dat de dazenplaag iets af lijkt te nemen. Ik had dat idee tenminste ook al. Vanmorgen Tea de deken niet op gedaan, al was het donderdag of vrijdag wel weer hopeloos.
@ VHU, ik heb, geloof ik, voor zover ik weet, nog geen kinderen. Je bedoelt Sonjim neem ik aan, hihi..
@ Janouk, vast een hele opluchting dat hij aangekomen is. Toch wel spannend!
@ Biancacoo, Happy birthday!!
Hoe het hier gaat.. Tja.. Er zit verbetering in, ze lijkt in feite een stuk makkelijker te lopen. Alleen linksom loopt ze nog niet fijn, maar dat wijt ik momenteel aan de steen en de schade daarvan. We moeten het nog een week geven van de hoefsmid. Afwachten dus..
Zowel Jeskim als Tea zijn wel erg blij om mij te zien deze dagen. Dat zal wel niet echt aan mij liggen, meer aan het feit dat het woord 'honger' weer in het woordenboek voor komt. De dames zijn weer op dieet, stakkers!!
Overigens een klein dilemma. Ik heb voor mijn verjaardag een bon gekregen om een armband te laten vlechten van paardenhaar, weet niet of ik alleen van Jeskim zal doen of ook haar van Tea erdoor.
Ik ga ff mee op de samenvatting hierboven. Vandaag in Opmeer geweest erg leuke dag gehad! Dingetje dat is gaaf bij Paul hoe heb je dat geregeld? Jeskim dat moet je toch echt zelf beslissen. Misschien iets laten vlechten met 4 strengen en dan half om half?
@ Ips Wij vertrekken met drie aanspanningen naar Friesland en dan huren we Paul een dagdeel een hele week in voor instructie, dit is in de morgen gepland. We hebben gewoon onze eigen instructieweek zeg maar Volgend jaar misschien toch wel weer naar Ermelo, vond het daar vorig jaar toch ook heel leuk
Gem
Geplaatst: 05-08-14 08:24
Goeiemorgen!
Jammer dat Paul zo ver weg zit, ik had graag nog eens zijn mening over en eventuele alternatieven voor de vierrings-trens gehoord.
Jeskim: Dit jaar de één, volgend jaar de ander?
HT: schaap gelukkig weg, zijn idd kansloos in water. Ik heb eens een lam gevonden, helemaal opgezwollen.
@ Gem, je kunt toch altijd eens contact opnemen met Paul en erover spreken? Misschien dat hij je aan de telefoon ook raad en daad kan geven?
Gem
Geplaatst: 05-08-14 09:43
Vind ik lastig omdat het gevoel vaak wisselt, zelfs in één trainingssessie. Dan is het best moeilijk uitleggen wat je voelt. Ik ben wel tevreden over de vierrings-trens, maar hij wil wel eens draaien in de mond. Bakstukken door beide ringen heen voorkomt draaien, maar daar doet Moos het minder goed op.
tine10
Geplaatst: 05-08-14 10:22
Sorry, even enorme egopost. Net les gehad met Amerigo. Waar hij het vandaan haalde weet ik niet, maar hij ging ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO goed. Gewoon in stap en draf mooie oprichting. Werkelijk, ik op de koets, juf aan de kant, we zaten beiden te kwijlen. Als hij dit nou eens zaterdag zou laten zien
Er zit nog steeds meer in, ongelooflijk. Nou ik ga verder drijven op mijn roze wolkje
Ja dat is ook moeilijk om te beschrijven Gem......ik ben zelf ook al wat aan het zoeken geweest voor een goed bit (wat ik nu gelukkig wel heb). Je kunt altijd eens informatie opvragen en kijken wat hij ervan zegt.......misschien raad hij je eens wat anders aan om te proberen of niet.....je kunt dan altijd nog op je gevoel afgaan wat jij prettig vindt........Bakstukken door beide ringen is de functie van de vier ringentrens ook weer opgeheven. Pown heeft een hele zachte mond en houdt ook niet van te veel druk, ik rij zelf met een liverpoolstang die redelijk dik is met losse bakstukken, zodat hij geen druk achter de oren heeft. Maar heb wel een noodrem door de kinketting en die heb ik ook af en toe wel even nodig als hij voor zichzelf gaat beginnen Oh misschien nog wat voor in de toekomst....bij de menner mag je altijd een bit proberen en als deze niet bevalt dan betaal je maar een gedeelte van het aankoopbedrag......dan loop je niet zo leeg op het bittenassortiment.