[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:44

oef avaluna :oo achterover geklapt..
en jij wel rustigaan he :oo *kijkt streng*

gem een gruwelijk eind gefietst... :oo

Wij hebben ook nog 'n ijsje gegeten :)
Dids in de wei gezet om te ontstressen en opgeruimd. Daarna nog halstertje omgedaan en 't bos in gereden, stond de ijscofiets nog net :)

Allebei ijsje met 2 bolletjes :9
Voor dids een hoorntje gekocht wat hij heerlijk heeft opgesnoept :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:45

Hier ook net weer thuis. Liep allemaal uit door twee ongevallen. Pony s maar weer vrij morgen weer een kans. Nu bank hangen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:46

Aks: niks gruwelijks, alleen voor de eerste keer was het een beetje veel voor onze winterbenen en spierloze achterwerken. Over een paar maanden fietsen we weer fluitend 40 - 50 km. :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:47

@Gem uiertje staat hier boven op foto. Had ik ook gedaan om vergelijkingsmateriaal te hebben... soms wil je wat zien he. Maar dit wilde ik niet zien hoor :+ Jeetje wat een eind gefietst zeg ... respect!
@Annemie wat een braaf en knap paard zeg niet in de stress van motor rijders. Ollie vindt dat nog best wel eng net als van die gillende brommertjes.
@Avaluna hoe zo rustig aan :+ kan me het wel voorstellen hoor, maar verstandig is het natuurlijk niet. Gelukkig dat AB aanslaat.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:53

Wilde eigenlijk nog mennen in de bak met romeo, maar dat red ik echt niet meer, dus niet, ben dus toch soms verstandig.
Morgen met manlief het vaardigheidsparcoursje van de bixie eens opbouwen.

Zag ook heel akelig uit, kind liggend in de rijbak, opgehaald door ambulance, dochter heeft net een mooie rozet geknutseld <3 voor buurmeisje.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:01

Dat is lief van haar zeg... fijne meid!
Vriendinnetje van mij heeft zo haar bekken op meerdere plaatsen gebroken, vergeet ik ook nooit meer brrrr.

Wat een mooie avond is het he. Heerlijk.

Aks wilde vriend nog wel een keertje met je mee? Was natuurlijk redelijke prut-ervaring zo bah -O-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:13

vriendje had grote ogen en trok de kar wel naar stal. Dids wilde die niet meenemen := :o
Ik denk wel dat ie nog 's mee gaat :)
Maar ik wil 'm pas mee als ik Dids weer wat vertrouw :) Zal niet heel lang duren denk ik :)

Hij snapt nu wel waarom ik zo op mijn hoede ben buiten op verkeer/fietsers.
En waarom ik de 2 (jonge, 8 ofzo) dochters van kennissen niet mee wil op de sulky :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:25

zijn voor sommige mensen wel de beste eye openers he aks.
scheelt hoop uitleggen en soms zelfs ruzie, als ze met eigen ogen hebben kunnen zien wat er gebeuren kan.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 20:43

Hij zei elke keer wel ja. maar zo jhaaaahaa :))
Nu zei die op stal ''ik vond 'm eng.. Blij dat ik met die kar mocht lopen''
Heb maar bekend, dat ik 'm ook eng vond om hoe die deed _O-

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:00

tine10 schreef:
Ben naar Annen geweest. Had me opgegeven voor de 15 km. Toen we onderweg waren, zagen we ineens dat er 25 km op het papier stond. Gelukkig heeft Rembrand een goede conditie, dus was het geen enkel probleem (hebben er 2 uur en 1 kwartier over gedaan).

De markering onderweg was erg slecht (of niet herkenbaar of weg, of op vreemde plaatsen), gelukkig hadden we ook een kaart (die wel onduidelijk was) en een beschrijving (waarvan ik aan het begin dacht, wat moet je daar nu mee) mee. Want hebben de route eigenlijk puur op de beschrijving gereden. Begreep dat er meerdere mensen verkeerd waren gegaan. Wij gelukkig niet, want dan waren het nog meer km's dan die +10 van nu geworden. Dus heb ze even wat tips gegeven, verder was het prima verzorgd. Was hun eerste keer, dus ja, dan kunnen er dingen nog een beetje fout gaan he?

Nu snel even rusten, dan mag Thabor straks nog even voor de kar.

Ook wij waren in Annen vandaag,helaas martine niet gezien.
Wij hebben 18 km gereden twee lussen afgesneden omdat we juist niet zo ver wilden.
impressie foto
Afbeelding

Mijn gezelschap
Afbeelding
Melissa mol op zelko(ons paard maar zij rijd hem.) en
Afbeelding
Willemien baarslag op haar blossum.

Inderdaad was de route erg slecht aangegeven. Als je dat kaartje met uitleg niet had was je mega verdwaald volgens mij. Maar mijn groom Bianca heeft ons prima door het drentse landschap geleid. Spannende route erg leerzaam voor db. Tunneltje was spannend en de hoordes porsches
Afbeelding
dwars door dorpjes en over een groot bp tankstation.
Een geslaagde rit. Hij was erg braaf. En moe op het eind maar volgens mij vooral door de indrukken.

Ga nu ff bijlezen

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:14

Wij hebben sinds kort ook twee zwijntjes op stal, en met boy is t ook drama...

Gelukkig was vriendlief erbij aks... Hier vloog boy dus ook het erf over met ons op de kar, terwijl hij de 15 km daarvoor super braaf was geweest...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:17

Wat is dat toch hè.... dat ze de geur van varkens zo verschrikkelijk vinden! Ben het wel met ze eens hoor :x .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:26

Bente vond het altijd wel wat spannend die varkensluchten en kadaverbakken maar ze liep er uiteindelijk wel braaf langs (langs alles trouwens, dat is het rare, ondanks al het gestuiter heeft ze me nooit laten staan), Snuitje dus net zo. Maar Ushi, mijn dravertje, heb ik met endurance een keer zo over de pis gehad bij een varkensstal, kwam er gewoon vrijwel niet langs. Sleuren en trekken en denk 30 minuten vertraging :P Ollebol geen idee, nog geen varkens tegengekomen. Wel lama's, die vinden ze in het begin ook heel eng, stinkt ook :+

Wat een leuke foto's Baudyh! Knap hoor van DB al die dingen. En gezellig zo op pad met wat mensen onder het zadel erbij, leuk!

Oeps PSM was dat vandaag? Dus geen zwientje erbij bij het trouwen :+
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 14-04-13 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:29

@baudy; gezellige fotos! leuk met die porche :))

@Psm; ik ben in elk geval blij te lezen dat die vreselijke oer-reactie uit meer paarden voortkomt, dat 't niet aan mij ligt :o

@vhu; zwientje? vèhrehkèhs joah!! :')

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:47

ja varkenslucht vinden de meeste paarden niks. En kadavers langs de weg al helemaal niet. snap ik best wel.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:50

hij mag 't best niks vinden :j
Maar tussen 't niks vinden en reageren en in paniek willen wegrennen zit een verschil..

Ik vind school ook helemaal niks :') _O-
Maar mag niet wegrennen :)) En dan is het nog niet eens gevaarlijk als ik wegren van school :))

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:54

Dids moet maar eens een dagje op bezoek bij de varkensboerderij

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 21:57

ja dat denk ik ook. Dids moet op varkens cursus.
Biggetje in z'n stal!!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:01

heb dat de laatste weken regelmatig gedacht :j ''daar moet ik wat aan doen''
fiets altijd langs 3 stallen naar huis namelijk (vanaf stal).

En elke keer uitgesteld.. Vandaag was mijn straf _O-

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 22:14

:wave: Goedenavond allemaal

Ondanks dat het zonnetje pas laat op gang kwam hier, toch een mega lekker dagje zeg, wat heerlijk om eindelijk niet rillend naar buiten te moeten en gewoon even in de tuin koffie te kunnen drinken!

@Aks: da's balen met die kadaverboxen! Mick is toen we hem net hadden een keertje pijlsnel 180 graden omgedraaid waarbij de kar schaarde en wij bijna in de sloot belandden. De naastwonende boer kwam al naar buiten rennen om hulp te bieden en Mick zette het op een rennen. Gelukkig na een paar stappen op stilstand gekregen en vervolgens ben ik er naast gaan lopen en vriendlief op de kar om hem er toch langs te krijgen en gelukkig voor ons gaat dat nu tegenwoordig aardig goed. Hij blijft altijd uitwijken en dribbelachtig, maar hij gaat er langs, fjiewww. Hopelijk lukt het jullie straks met Dids ook weer, je komt ze toch her en der wel tegen. Lukt het onder het zadel ook niet om er langs te rijden? En aan het halstertouw aan de wandel???

@Ava: wat schrikken van buurmeisje :oo En nu jij rustig aan doen hoor!

Verder bijgelezen ladies, ga even mee met de reacties die al gegeven zijn :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:22

@smickey; we hebben geen onder het zadel meer :)
En gezien mijn lichamelijke staat, is dat ook geen optie (en teveel risico := )

halstertouw al hele tijd niet geprobeerd, zo ver kom ik vaak niet.. Loop niet graag meer.. Maar dat gaan we oppakken :)

't is wel echt de ''zwientjes'' (sorry vhu, maar die vind ik grappig :D klinkt schattig :)) ) lucht, niet de kadaverboxen echt de stank..
En dan zal vandaag vast 1+1=2 geweest zijn dat er ook een kadaver lag..
Was wel blij met m'n 2 wielertje :D Die doet niet zo eng als ie achteruit gaat etc! :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:41

Nou.... ik heb met Ster weken achter elkaar langs de zwientjes gelopen. Ze vond ze gewoon walgelijk, wanstaltig, wat voor superlatieven kan ik nog meer bedenken? Iig hetzelfde als dat ik van slangen vindt := %)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 07:38

maar ze ging erlangs gem? :))

Dids mag vinden wat ie wil :P als ie er maar langs gaat :))
Ik kan 't niet hebben dat hij heel het verkeer overhoop gooit als hij een zweempje hamlappen ruikt :))

Ik heb gruwelijk last van m'n schouder :') hij wilde gisteren weg terwijl ik hem vast had.. Dat heeft er zo te voelen best in gehakt :+ autsj :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 07:58

Goedemorgen

Aks: wat vervelend die rit van gisteren. Is inderdaad wel iets om aan te werken als je zoveel stallen in de buurt hebt. Veel paarden vinden varkens stinken. Lastig hoor.
Baudy: ik heb jullie wel in de kantine gezien. En nu ik die foto zie, jullie menwagen stond na het rijden voor ons in de weg toen we met de trailer achteruit het terrein af wilden. Ik heb wel even zitten twijfelen of jullie het waren of niet, maar ik dacht dat julile toch andere mensen waren. Sorry, volgende keer toch maar gewoon even vragen.
Wij kwamen inderdaad wielrenners tegen, die in onze nek gingen hijgen, allerlei soorten en maten autos, waaronder de porches, traktoren in het dorp Eext en nog veel kijkerige dingen. Gelukkig had ik Rembrand mee, die schrikt niet zo snel.

Hier schijnt de zon al lekker. Zometeen lekker buiten aan de slag met allerlei klussen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:17

Aks: ja, aan de hand... en hoe! Stuiterdestuiter, blaas, bries, *poink poink poink* wel eens een pony van 1.45 m een paard van 1.65 m zien worden? :')