[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:08

das wel heel makkelijk gedacht idd tallechie.. als ik het al zou durven vragen zou ik het zeer zeker no snappen als het niet kan ok..

:(:) voor de schuiltent bij tine! :(:)

@frensie; klopt :j zo deed de osteo het bij mij en dids ook :j

Nou buitenritje gelukt! 7,2 km in 1,5 uur :) Is dat rustig of rustig :)) Wel 3x een galopje gedaan. eerste 2 heel kort, dids was wat twijfelig, gedurende heel het begin van de rit eigenlijk, hij voelde heel goed aan dat ik ook heel twijfelig was :o
Merk ook dat mn rug minder is dan ik hoopte hoor. Ik zit geweldig scheef (zak naar rechts) en kan m'n evenwicht niet houden :o
maar het ging goed :D 2x een greppeltje geoefend (stappend erdoor) en een boomstam over gestapt
en het trappetje gestapt. Heel technisch bezig geweest :P

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:36

Naaltje, dat is echt rustig aan! Pablootje liep rondje polder van7,5 km in 25 min.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:45

naja ik kon niet draven (ofja, kon wel, staand in de beugels en steunend op dids zijn hals :') ) en die galopjes gingen niet heel veel beter.
Dus vooral gestapt. En dat gaat bij een pony op zo'n 4,5 km/h :+
ooit kunnen we weer sneller :P

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:53

Naalt toch lekker gereden :D.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:53

Jee, balen tallechie, vind het wel erg gemakkelijk om zonder overleg een dag en tijd te beslissen.
en idd auto's en trailer kunnen ze ook inhuren.

Tine, schuiltent gesloopt, zoiets hoef ik hier ook niet neer te zetten, is meteen binnen 5 minuten niet meer herkenbaar als schuiltent vrees ik, succes ermee, hoop dat thabor er af blijft....

Heb lekker gewandeld in het bos, was heerlijk !! puppen waren lekker moe en voldaan.

Naaltje lekker met diddle bezig geweest ! *\o/*

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:06

Afbeelding
dids is beetje de pispaal := hij is zo ontzettend goeiig, hij laat zich alles doen. Zelfs de 2jarige krijgt hem gewoon bij het voer weggejaagd :=

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:18

Weet ook nog niet hoe en wat. Denk er nog over na. Tine wil je graag helpen maar ben nu nog op stal.

Net heerlijk gereden ohz ging super 45 min gereden. Veel gestapt
Nu rondje achterop met fjord en dan alwyn nog doen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:53

Zo hier zeer hectisch dagje achter de rug -O- zo'n dag dat je denkt dat je relaxed dingen kunt doen, alles goed geregeld en steeds wordt gestoord door allerlei mensen die hun zaken niet voor elkaar hebben en waarvoor je dan reddende engel kunt gaan spelen.... da's dan eenmaal maar niet weer....nog ff vet in de file gestaan en ik ben nu dus helemaal %) :O gaar.

Met stal gesms't dat ze Bente even longeren, want ik had gehoopt dat na mijn werk te kunnen gaan doen, wilde zoonlief meenemen, even rondje doen met Snuit (het is zulk heerlijk weer) maar dat wordt hem nu dus niet meer }>

Tja ik ben dus wel van de rillerige types, vind het ook niet erg hoor van Bente, denk ook wel dat het steeds beter zal gaan. Maar weet ook zeker dat ik altijd bij haar zal moeten opletten want ze is gewoon enorm wakker. Als ik kijk hoe Snuit was toen we hem net hadden, die was gewoon half op hol als ik net op de wagen zat, zo bont maakt Bente het (gelukkig) nog niet :+ Vind het over het algemeen heerlijk om mee te werken. Ben zelf vrij nuchter en moet er meestal wel om lachen als ze zich zo aanstellen. Meestal he :=

Als ik ergens de pest aan heb is het paarden die niet opletten, gewoon doorbanjeren als je ze aanspreekt en overal doorheen lopen en denderen. Of dat ik moet slaan of schoppen voordat er reactie komt. Ben ik zelf ook veel te veel een watje voor. Dit was mijn haflinger hahaha, die liep ook overal met me heen, hopeloos.... daar kan ik dus niet meer omgaan.
Afbeelding
Wat een peerd he :7
Op stal sleurde Harley me dus ook al mee. En met Tom, de geweldige tinker die er nu staat, zou ik ook niet matchen. Maar met een nieuw welshje dat net op stal is om beleerd te worden, net uit het land, doodsbang voor alles, ja, daar hou ik van :D

@Tine ben benieuwd hoe je het hebt opgelost. Ze hebben hier bij de garage zo'n haal en breng service, halen ze je auto op met beurt en brengen hem weer terug. Of je brengt je auto en dan brengen zij je weer naar het adres waar je moet zijn en halen je weer op, of je krijgt leenauto'tje mee. Krijg je in zo'n grote stad is zoveel concurrentie, moeten ze iets doen om zich te onderscheiden.

@Lanouska zo een 8, da's mooi +:)+ ga je nog verder leren of ben je nu 'klaar'?

Tja die mannen ver van huis. Hoop dat Bart morgen niet naar Zwitserland moet, stond op het programma maar dan is hij dus pas zondag weer thuis....heb even zware behoefte aan een ongecompliceerde paardendag (en die had ik gehoopt zaterdag te kunnen doen).
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 27-10-11 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:58

@VHU; bij mijn baas worden mensen die geen huurauto willen als ze de auto brengen ook naar huis gebracht inderdaad (héérlijk werk! :D Lekker met die mensen kleppen, en wat rondrijden in leuke auto's, dat kan ik bést lachend doen :P )

:(:) balen dat je dag rot ging

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:59

Zo weer thuis van 3 dagen notuleren. lekker gaar!
Ik zie al dat jullie je niet echt gehouden hebben aan weinig posten.dat wordt nog heel wat doorlezen.

Even over het verschil tussen osteopathie en manuele therapie
Osteopathie behandelt alle structuren in het lichaam. Manuele therapie behandelt uitsluitend de botstukken. In de manuele therapie is het bewegingsapparaat, de spieren en het skelet, het uitgangspunt voor de therapie. Osteopathie is een behandelingswijze die zowel het bewegingsapparaat (pariëtaal) als het orgaanstelsel (visceraal) als het zenuwstelsel (craniosacraal) behandelt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:02

Superservice vind ik hoor :j
Pfff je moest eens weten wat ik allemaal nog moet doen, loop zo achter met van alles. Had gehoopt dat vandaag af te kunnen maken, maar door dat gedoe ben ik steeds gestoord bij wat ik wilde doen en heb dus zelf net niets kunnen doen.

Maar goed, had ik maar meer om me heen moeten slaan ~~}>
**neemt voortaan menzweep mee** :+

Over menzweep gesproken, ik heb nog een heel mooi ideaal menzweepje te koop, zo een met bamboe 'stok' zeg maar, zal even plaatje zoeken. Is een van 1.20, ideaal voor achter sulky / tweewieler in combi met shet/welshje.
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... amboe.html

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:23

Loop hier ook mega achter.

Mijn hulp heeft me naar garage gebracht. Is kwikfit, die heeft geen thuisbrengservice.

Lanouska: mooi cijfer.

Verder reageer ik even niet, geen tijd.

Moet zo eten maken, kind op bed en naar les.

Maar moet even kwijt dat ik echt mijn dag niet heb. Doe net keukenkastje open, valt deur er uit. Schroeven in scharnieren recht afgebroken en uiteraard het einde zit nog in de wand. Kan er dus ook niet even nieuwe schroeven in draaien. Kan deur ook niet laten hangen, want onderste scharnier zit nog wel vast. Keuken heeft een godsvermogen gekost, dus ik keukenboer bellen. Gaat die kerel me toch vertellen dat ik het zelf kapot heb gemaakt en de deur onfatsoenlijk gebruik en er rare dingen mee doe. Die schroeven zijn gewoon van te zwakke kwaliteit. Dit mag toch gewoon niet na 1 jaar tijd. Is zo'n hoekkast (met van die draairoosters voor pannen), dus zware, opvouwbare deur. Komt dus veel kracht op die scharnieren. Wat een service. NOTTTTTT

Nou, als jullie keuken willen kopen, pb me even, kan ik laten weten waar je niet moet zijn.

Heb nu maar een klusjesman gebeld of hij me kan helpen.
Balen kuil liggen NOG STEEDS op het land, hun schudder ligt nog steeds in de weg op het erf.

AAAARRRRGGG

Sorry, moest het even kwijt. :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:27

Tine zoekt boksbal, ik ook :x := _-:( :+

Tallechie ook denk ik trouwens. Jeetje zeg hoe halen ze het in hun hersens om er maar vanuit te gaan dat jij dat paard op zou halen, zijn ze helemaal gek. Het is toch niet jouw verantwoording dat dat paard op stal komt? >;) moet niet gekker worden }:)

Ik heb lekkere kippebouten opgehaald bij de poelier hier, zooooo heerlijk.
Beetje rijst erbij, appelmoes en doperwten en het lijkt weer heel wat.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:28

adres VHU??? Klinkt lekker! :9

Wij eten thaise curry met aubergine.. no idea, zag er simpel uit, dus smaakt vast wel :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:31

tine... :(:)
talechie....dat ze maar omvallen dan....jou agenda,jou tijd, jou slijtage van goederen...jij baas!
naald..braaf rustig gedaan..

zelf 20km met kikkerkar rondje gedaan...
van stal door prinsenbeek over t spoor naar de haagse beemden, rondje gedaan, toen via de kruizing bij bndestem naar t nac stadion...kan je langsaf naar de veiling in breda...zo richting t liesbos, buitenlangs omheen gegaan...toen over het asvaltwegje die door t bos gaat terug naar de boswachter en zo weer naar stal...

geweldig weer gehad zeg...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:31

Hier in Rotjeknor, Lusthofstraat :9
Betaal je voor 3 enorme kippebouten 6 Euro. En is biologisch verantwoord....zeggen ze :x
@Janouk, helder uitleg :j jeetje zeg 3 dagen notuleren :list: zo da's heftig!
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 27-10-11 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:32

ik ga nu maar pannekoeken maken, is lekker snel. En zoon ook weer blij.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:32

ohja @ janouk; thanx, nu kan ik de scheiding tussen de 2 een beetje snappen :) dacht eigenlijk dat osteo en manueel th. een beetje hetzelfde onder andere naam was :)

pff, zal zo maar eten gaan maken, vriendje wist niet hoelaat hij klaar was, maar wel lekker als 't al klaar staat :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:24

Janouk thanks voor de heldere uitleg, das dus het verschil.

VHU dagje achter de feiten aan gelopen.

Bicci lekker rondje gemend.

Tine wat frustraties vandaag. Waren de pannekoeken lekker?

Tallechie heeft lekker gereden.

Ik ga zo nog in de les rijden. Hopen dat Gwin wat minder struikelt vandaag. Dierenarts is het met mee eens dat rust niet goed is nu, dus wel beetje rijden. Morgen longeren. Zaterdag ritje in bos. Zondag heeft ze altijd vrij, misschien a.s. zondag ook beetje aan de longe, maandag osteopaat. Heel blij dat ze eerder komt!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:54

Citaat:
Als ik ergens de pest aan heb is het paarden die niet opletten, gewoon doorbanjeren als je ze aanspreekt en overal doorheen lopen en denderen. Of dat ik moet slaan of schoppen voordat er reactie komt. Ben ik zelf ook veel te veel een watje voor. Dit was mijn haflinger hahaha, die liep ook overal met me heen, hopeloos.... daar kan ik dus niet meer omgaan.

Op stal sleurde Harley me dus ook al mee.

:?

apart

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:40

Goede avond :D.

Mijn paardjes waren weer geweldig <3.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:51

@PrinsjeH is niet vervelend bedoeld of zoiets, hoor, ligt echt aan mij. Har sleurde me mee toen ik die ene keer met hem ben gaan wandelen, toen hij net zo slecht was. Maar een shetlander sleurt mij ook mee. Ik ben gewoon 'meesleepbaar' blijkbaar :+ Ik kan ook niet goed kracht zetten, als ze bijv snel naar een grasspriet willen, of hun hoofd willen schuren, mijn benen zijn niet sterk genoeg (daar moet je je dan mee schrap zetten) en ik ben niet snel genoeg met aan halster trekken, want daar ben ik dan te sloom in. Ik moet het echt hebben van soort van band ofzo met een paard, dan luisteren ze naar me.. . :o

Ben zo blij :D dus toch nog goede dag..... hoef mijn rekening van de gestolen telefoon niet te betalen *\o/* mijn manager heeft even haar best gedaan. Topmens.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 27-10-11 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:53

super VHU! :D

Dids sleurde jou niet mee :+ die sleurt mij dan weer mee als het hem uitkomt >;)

morgen verzorgster les met dids, ben benieuwd! :D
En voor nu zit ik maar vakantiefotos te sorteren :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:55

Daan is momenteel weer zo slecht, dat ik de hele avond al met hem op mijn arm zit. Leren gaat dus niet lukken. ben bang dat ik het examen zo niet ga redden... kom gewoon niet aan leren toe.

Gelukkig wel een positief stagegesprek gehad vandaag

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:56

@Naaltje Dat was wel zo, maar jij was daarbij he :j scheelt ook altijd een hoop.
@Tallechie :(:) voor jou en Daan...