[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

b485

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 20:08

Als ik de mensen niet echt gezien had, had ik het niet gelooft.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:46

Ziet er leuk uit hoor Naaltje, Dids springt wel apart bij die 2e, alsof die heel hoog gaat maar eigenlijk toch niet zo :')

Vandaag stiekem beginnetje gemaakt met het mennen, ben er achter gaan lopen, maar het werkt toch echt niet met de spullen die ik nu heb. Ben jacht aan het maken op hoefschoentjes, en daarna op zoek naar een mooi tuigje en karretje :D Hij deed het wel braaf vandaag, hij was een beetje in de war maar pakte het al snel goed op en liet zich braaf sturen!

Als iemand nog een tuigje heb op full formaat hoor ik het graag :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:19

ik denk dat ik snap wat je bedoelt. We springen vanuit galop, dat gaat me het beste af omdat ik dan de afzet het beste aan voel komen, en hij springt niet echt omhoog omdat het niet hoog is, meer een vooruit-sprong zegmaar?

waarom al hoefschoenen voor je gaat beginnen? :) heeft ie slechte pootjes? :)
ik kuch me hélemaal kwijt, niet leuk meer.. mag onderhand ook wel stoppen zegmaar...

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:27

Het is inderdaad een soort vooruit sprong, als een soort kat :P Of ja, waar kan je dat nou mee vergelijken...?

Hij loopt nu nogal gevoelig op grind en zijn hoefjes gaan hard. Omdat hij niet in de bak te rijden is (hij krijgt het elke keer voor mekaar om mij eraf te gooien, hoe dan ook) en buiten erg braaf is slijten zijn hoeven veelste snel. Dus ik wil nu toch gaan proberen of hoefschoenen hem wat minder gevoelig maken... Tenminste aan de voorkant. Achterkant gaat minder vlot. :)

Heb vanmorgen een 0 grams regendeken voor hem besteld, 1 mei gaan we het land op en dan heeft ie toch een beetje bescherming nodig snachts... Dat word ook meteen van 10 minuten, naar een half uurtje fietsen voor mij maar hij staat dan tenminste lekker op het land! :) Merk aan hem dat hij er nu ook wel echt aan toe is.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:29

ah.. ik zou 'm in de bak gaan braaf maken dan :)) ;)

Ach, dids zijn springtechniek is goed, alles wat hij nu raar doet is me to blame, maar we kwamen samen aan de overkant, dat vond ik al een hele prestatie, en ipv te gillen kon ik nu na de sprong ''goedzooooo en nog een keer!!'' uitkramen :P

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:38

Maar wat zag ik nou ook voorbij komen, ga je trec doen? of las ik dat verkeerd? Als je nog wat meer oefend met springen krijg je vanzelf meer feeling ervoor en word het straks echt een super sprong denk ik! :D Zit er wel naar uit dat jullie beide het wel leuk vinden!

Ja we moeten er inderdaad wel aan werken ja. Helaas ben ik zelf helemaal geen ruiter, zit veel liever op de kar, of loopt er naast, dus de kracht vinden om hem flink door te rijden in de bak is ver te zoeken bij mij :o Ik heb een bijrijdster die kan echt alles onder het zadel met hem, rijd dus ook in de bak met hem, en rijd buiten uren met hem, super combo is het.

:+ geef mij maar een karretje en een tuig en ik maak hem wel klaar voor de kar, daar heb ik ook echt vertrouwen in, weet ik wat ik doe en heb ik oprecht plezier in... :') Beessie vind het zelf ook leuker dat ik er naast loop, ben ik in eens een stuk meer te genieten. Ben er denk ik te vaak en te vroeg in m'n leven af te gevallen, het plezier van er op zitten zit er bij mij gewoon niet in helaas. Alleen soms als ik met iemand anders mee rij, dan kan ik het nog wel is leuk vinden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:41

ik ga TREC doen, ben zelf bang met springen, deze stunt vandaag kwam geheel onverwacht, en ik schrok gewoon van mezelf dat ik het deed :=
heb 2 jaar terug een val gehad van dids (niet eens direct gelinkt aan een sprong) waarbij hij bovenop mij viel, en dat maakt vanalles *ENG* :+

als je rijden zelf niet leuk vindt := dan moet je het ook niet doen toch ;)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:43

Wow, jeetje, ja dat kan ik me voorstellen als je zo beland! Wel super dat je nu toch weer de stappen zet om het toch te proberen :)! Verder geen permanente schade opgelopen tijdens die val?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:44

jawel.. véul hoofdpijn :=
en de gewoonte op dids te gaan tieren als hij zo onoplettend doet dat hij gaat struikelen, want ''straks gaat ie weer'' :+
Na, paard kon er ook niks aan doen, alleen dat springen he.. dan heeft ie zo weinig pootjes aan de grond, en kan ie heel snel vallen :') (dat heet naaltje-logica :j )

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 05:21

En juist met springen letten ze dan beter op. Dan struikeld ie eerder over een boomwortel in het bos. Maar ik snap je bangheid hoor. Ben ook eens niet zo lekker van een paard gevallen. Of beter gezegd met paard gevallen en vond daarna ook van alles eng.

@ tine ik had nog niet gereageerd maar je man is wel heel leuk zo op thabor hoor!! Dat gaat wel goedkomen met hem bij jullie.

Zo ik ga me nog ff fatsoeneren en dan op weg naar Almere. Hoe verzinnen ze het.

Weet dus ook nog niet hoe laat ik thuis ben.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 05:39

naaltje, ik vind het bsuper knap van je dat je weer gesprongen hebt :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 07:59

Goedemorgen!
@ Naaltje: ik vind het ook superknap van je hoor.
@ Maisie: dank je
@ Milanka: waarom zou je nu nog een regendeken op doen? Paarden voelen zich het prettigst bij 5 tot 15 graden, dus als het even kan zou ik het zonder proberen. Kan de vacht zelf zijn werk doen. Ik vind het wel dapper van je dat als hij je in de bak afgooit, je wel naar buiten durft. Zou ik echt niet durven hoor. Zeker als hij het bij bijrijdster niet doet. Maar ja, ik ben dan ook wel een bange muts. Wil je er bewust geen ijzers onder? Ik vind hoefschoenen zelf niets eigenlijk. Ze moeten al perfect passen, wat vaak niet het geval is. Als je ze vaak gebruikt, heb je veel kans op schuurplekken en rubber remt de natuurlijke afzet enorm. Veel meer dan een ijzer, dat glijdt nog een beetje over de weg, net als een hoef.

Ik ga zo met de trailer op pad. Er is iets afgebroken waarme de voorkant van het schot in de bodem staat. Daardoor staat het schot zeg maar los. Is met Rembrand en Amerigo geen probleem, die staan super stil op de trailer, maar met puppy, die bij het laden en lossen al wil gaan als achterstang nog niet los is, toch wat eng. Dan komt het aan de voorkant namelijk iets omhoog. Dus moeten ze maar even snel maken.

Weet niet of ik daarna nog tijd heb om iets met een van de drie te doen. Het wordt in ieder geval weer heerlijk weer.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:18

Goedemorgen,

Hier ook even iemand met een dipje :o

Hier gaat het nog niet zoals het zou moeten. Bruutje staat vanaf maandag in Utrecht voor allerlei onderzoeken. Als het goed is gaat hij vandaag op de tredmolen.. dus hopelijk hoor ik meer vandaag....en mag ik hem snel weer ophalen

Ook vwb mijn werk zijn er wat hobbels....het komt er op neer dat ik uiterlijk over 1,5 maand ben uitgewerkt. Nu dus druk aan het solliciteren.

Als klap op de vuurpijl kwam ook mijn auto niet door de keuring heen met als gevolg € 2.500,- reparatiekosten volgens de garage...

Dus deze berichtjes kreeg ik allemaal vorige week te verwerken... daardoor had ik even geen zin en tijd om vrolijk mee te posten. Ook ben ik druk bezig met het wedstrijdweekend aankomend weekend voor de vereniging.

@VHU, het hangt er een beetje vanaf wat er uit komt bij Bruutje of ik de 23e start. Mocht dat niet gaan lukken dan ga ik misschien wel voor het eerst met Simba starten voor de ervaring... maar dat moet ik nog even afwachten.
@Milanka, wat fijn dat het goed gaat met je paardje en je het hoesten onder controle hebt
@Maisie, waar ga je 7 mei dubbelspan starten ? bij ons op Rockanje het oefenmarathonetje ?
@Naaltje, wat ben je toch super stoer, met die springfoto's +:)+
@SL, en Lisanne leuke*-:) van jullie kanjers
@Tine, beterschap voor manlief met zijn oog :(:)
Verders weet ik het even niet meer :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:22

ollie wat k*t van je auto! als je nou dichterbij woonde...
weet je wat er precies mis is aan je auto? (of heb je 'm al niet meer?)

een dikke :(:) :(:) :(:) voor jou in elk geval, ik duim voor je sollicitaties, en voor bruutje :*

@tine;aaah dids heeft ook weleens in een trailer gestaan waarvan dat mankementje aanwezig was, dat is inderdaad héél eng als ze dan op de stang gaan zitten..
En als je er 2 in zet kan het schot opzij (dat kon bij die trailer in elk geval wel) dus het paard naast hem had dids toen helemaal klem gezet, beest had heel dat schot naar hem toe gedrukt.. :+

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:29

@Naaltje, Ik heb hem bij die garage opgehaald en gisterenavond heb ik hem naar iemand gebracht die gaat kijken of hij hem voor minder kan repareren... en vooralsnog kreeg ik daar gisterenavond wel goede hoop op. Dus hopelijk kan mijn toet nog een jaartje mee....Hij ziet er nl. nog super uit ook al is hij van 1998.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:33

super :)
wilde anders hier al iemand laten speuren of het niet goedkoper kon ;)

de koppakking lek ofzo?..
Autos zijn altijd rot hoor.. Ook als je ze bij een schadeherstelbedrijf hebt staan ( Denkt aan dr golfje :)) )

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:36

@Naaltje, volgens de garage moet mijn gehele uitlaat vervangen worden .... fuseekogel, rubber van draagarm,2x gordel achter, schokbrekers achter lekken ... als ik zo mijn lijstje neerzet vind ik het wel meevallen, echter mijn portemonnee niet en voor dat bedrag laat ik hem zeker niet meer maken...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:39

haha, dat is altijd met auto's ;)
maar als ik je lijstje zo lees (met mijn mee-kijk-kennis bij vriendlief) is het vooral manuren waarop je op zo'n rotbedrag uitkomt! En dat is gunstig, want op manuren kun je bezuinigen ;) Op onderdelen niet, want ook beun de haas moet onderdelen kopen ;)

auto's zijn ^)
ik ga eventjes m'n balkonnetje geschikt maken voor m'n wasrek, lekker buiten was drogen. En dan even met de stofzuiger spelen :')

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:07

Ollie :(:) :(:) voor Brutus !! ik hoop dat het allemaal snel goedkomt, sterkte !!!
En dan je auto....balen !! meestal valt het tegen qua centjes......
Hoop dat je snel een leuke andere baan vind !!!

Wij hadden een keerring van de vooras van de trekker lek, er druppelde olie uit de vooras zeg maar....
Ja hoor stuurlagers versleten, moest een heel nieuw ding in ......... ook dat was bijna 1000,=.....baal baal baal

Naaltje, super knap dat je gesprongen hebt, ziet er helemaal niet verkeerd uit !

Milanka, lekker met je haf aan het werk, leuk, houd ons op de hoogte

Verder probeer ik te werken met het programma concours3.5,.......maar krijg met geen mogelijkheid deelnemers in de deelnemerslijst....
ben zo'n digisukkel !!! %) kom er gewoon niet uit, en het lijkt me echt een handig programma, de tijd dringt ook. dus als iemand weet hoe het programma werkt, laat het me weten, zelfs de uitleg en handleiding zijn niet uitleggend genoeg voor mij !!!
Dus: HELP := >;) :roll:
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 13-04-11 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:08

Regendeken gaat alleen op als het waarschijnlijk gaat regenen ;) hij staat nu lekker zonder deken, maar ik heb een gevoerde waterdichte deken die opgaat als het gaat regenen, maar die vind ik nu echt te warm... De dierenarts adviseerde een regendeken voor dit paard als hij met regen naar buiten gaat :)

Bij mijn bijrijdster bokt ie ook maar zij blijft even wat beter zitten op hem, en heeft daarnaast ook veel meer vertrouwen in hem dan ik. Zij ging ook met hem naar buiten, ik ging op de fiets mee zodat ik kon zien hoe hij reageerde, en sindsdien ga ik ook met hem naar buiten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:15

ik weet niet.. regendekens lijken mij van die klamme zeilen..
Ik heb zelf vaak met een regenpak gefietst, en ik bleef droog :j maar kreeg het me toch een partij kóud altijd :=

@biancacoo; thanx voor 't compliment :o
helaas ken ik het programma niet, sorry.. succes ermee, kun je geen internet-forum vinden waarop gepraat wordt over dat programma?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:19

Naaltje schreef:
@biancacoo; thanx voor 't compliment :o
helaas ken ik het programma niet, sorry.. succes ermee, kun je geen internet-forum vinden waarop gepraat wordt over dat programma?

dat is een idee !! ga zoeken !!!

Edit : stom... er is gewoon hier op bokt een topic over, ben niet de enige met problemen....
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 13-04-11 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:22

Het is denk ik ook meer voor de bescherming omdat hij zo gevoelig is, ik betrap mezelf erop dat ieder ding dat hem mogelijk ziek zou maken, ik helemaal probeer uit te bannen zonder hem in de weg te zitten :o Zoiezo gaat hij straks zo lang mogelijk het land op, en dan is het rond de herfsttijd ook wel fijn als die een beetje droog blijft. Er zijn daar geen schuilstallen waar die kan staan.

Waar ik me wel enorm mee in m'n hoofd zit, is dat hij nu helemaal geen gras eet, alleen soms aan de hand (en dat is meestal nog als ik het niet wil ook, bijvoorbeeld als ik met een kruiwagen in mijn handen loop _-:( ) maar hij gaat daar full time het land op. Nou weet ik dat dat eigenlijk niet goed is, en dat een paard daar goed ziek van kan worden om van niks naar heel veel te gaan. Maar ik kan het ook niet echt laten wennen, op deze stal hebben ze geen grasweilanden en op het andere land staan ze dan niet meer op stal...

Kan het echt zoveel kwaad dat ie er straks koliek van krijgt?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:26

nee koliek niet zo gauw
hoefbevangenheid eerder
en fikse diaree.. daarmee moet je meer oppassen dan met een buitje regen ;)
Ik zou daarvoor dus zeker iets gaan regelen! Een graaskorf, strookbegrazing, enkele uren maar in de wei..

Als ik voor dids alles wil uitbannen waar die ziek van kan worden (en ik weet het, die is niet ziek)
maar hij staat 24/7 zonder deken (ja eczeemdeken) en nu zonder schuilstal, hij heeft alleen een windvrije hoek in de wei.
Als hij gezweten heeft gaat hij gewoon terug de wei op, als het dagen regent krijgt hij alleen wat meer hooi om warm te blijven etc..
ze kunnen meer aan dan een mens hoor ;)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:34

millanka, als je dan toch een deken wilt, kan je beter een gevoerde nemen dan ongevoerd.

Ollie sterkte! Hoop dat t allemaal weer snel goedkomt!