[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Buckje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:30

Ik zal woensdag eens nieuwe fotos maken als ik hem weer met de pessoa mag longeren. Vrijdag komt de fysio weer laatste keer en dan is het voldoende. Hoe hij vast komt in zijn bekken kan door vastliggen maar ook door een trap in het weiland gehad te hebben en hierdoor anders te zijn gaan lopen. Zijn houding nu zit wel tussen zijn oren dus die moeten we eruit gaan rijden vertelde ze ook. Maar je zag al duidelijk verbetering na de behandeling.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:41

IvysToeter schreef:
wat een verhaal zeg laura!

Pfff wobbe was vervelend vandaag!
Komt denk ik door de regen en dat het al iets drukker werd op dijk
(spitsuur is altijd drukker)
er lagen natuurlijk plassen in de berm van de dijk.
Geen probleem op zich.
Alleen door de combi van wat kouder, regen&drukte vond meneer het nodig te schrikken van auto's die de berm in gingen en door de plassen in de berm reden.
En van 1 busje,die iets harder reed, schrok hij zo dat hij een stuk de (schuin aflopende) dijk in ging.
Het ging goed, maar ik was er wel flink van geschrokken.
Had er de bibberbenen van.
Maar heb hem wel effe op z'n donder gegeven.
Maar ben gewoon verder gereden naar stal en heb hem op stal in de bak nog even verder gereden en aangepakt.
Als het morgen droog is gaan we gewoon weer naar buiten.

sorry dat ik dit even quote.
maar ik heb nog een aanvulling op het stukje van hierboven:

echt op z'n donder geven kon ik het eigenlijk geen eens noemen.
mijn reactie op zijn reactie was roepn: "wat doe jij nou gekke idioot!
en tegensturen weer de dijk op.
dus was niet echt heel erg op zijn donder geven, maar heb wel even laten weten dat ik er ook nog achter zat.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:47

Jij schrikt snel Kim.

Ik vond 2 fotos van mei dit jaar met een andere pessoa.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:56

ik schrok, omdat wobbe schrok (en bijna schuin de dijk af rende)
en ja ik ben wat sneller bang.
maar goed het is gebeurd, het was gewoon de combinatie van allerlei factoren.
en morgen gaan we gewoon weer de weg op.
gaat mijn moeder mee, ben ik tenminste niet in m'n remi.
is altijd wel gezellig als mijn moeder mee gaat.
hoop alleen dat het droog is, want ik was vandaag tot op mijn BH toe nat.
en ijs en ijskoud.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:58

*..*
@IT; zo'n brul kan heel goed werken hoor, heb 'm zelf ook weleens nodig, ze weten 't echt wel :)

even slikken om lauras verhaal :oo :(:)

iemand vroeg wat ik deed, een stage bij een grensoverschrijdend natuurgebied om een LIFE (europese) subsidieaanvraag in te dienen. Complete uitleg wil ik via pb wel geven :))

net op stal geweest, ook bij mij regende 't.. en ik stond ook nog eens 20 min in de file naar stal ^)
Laatst bijgewerkt door mirror666 op 15-10-10 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:58

liep die met een andere pessoa beter Buckje?

Edit:

Wat is een goed tuig voor een uk van zo'n 80 cm

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 20:27

@Pashon, verhaal mbt sulky was niet van mij hoor, gelukkig maar van Rivaldo / Laura.
Een paard kopen is snel of minder snel gedaan, maar ik heb bepaalde beperkingen waardoor het voor mij niet duidelijk is hoe en of ik die belasting van verzorging / rijden etc ... ga denk ik vragen aan eigenaar van de stalhouderij of ik vaste dagen mag hebben met een vast paard.
Ik vind mijn pony's heel leuk om mee bezig te zijn, vind het mennen echt super alleen mis ik het lekker moe worden samen met je paard. Heb een aantal jaar endurance gereden en getraind en dat was echt wat ik geweldig vond.

@IT wat eng zeg, dat je sulky ging schuiven op de dijk, lijkt me niet prettig! Goed dat hij direct luisterde.

@Buckje, zeg niet dat jij er iets aan kunt doen of Buck of wie dan ook, alleen dat ik het er een beetje sneu uit vind zien, zoals hij erbij loopt. sorry, no offense ;)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 15-10-10 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 20:30

VHU, de sulky schoof niet.
maar wobbe sprong/liep de berm in.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 20:34

OK, nu begrijp ik het. Ik dacht dat je sulky ging schuiven en dat je bijna met z'n tweeen naar onderen ging.

Nog even tegen Pashon, ik heb wel heel veel paarden gehad, weet ook wat voor belasting het is, vind paarden toch weer iets anders dan mijn pony's. Die zijn heel sober, nooit ziek en zijn blij met inloopstal plus paddock. Het enige paardje dat net zo sober was en geschikt voor endurance was mijn dravertje Ushi. Ben dus al bijna weer gezwicht voor een draver... maar goed, ben er dus ook nog niet over uit. Daarbij weet ik niet in hoeverre ik zelf endurance nog aankan, dus ja waar begint een mens aan |o

Als ik een paard zoek dan moet het een pittig en tegelijkertijd super verkeersmak en betrouwbaar paard zijn. Ze moeten goed looplustig zijn omdat mijn benen dus niet sterk zijn (door die blessures) maar tegelijkertijd moet ik er ook een hebben die echt 100% weet dat ho ho is. Die combi is best lastig. De paarden van de stalhouderij waar ik op rij zijn en looplustig, lekkere pittige tantes en als ik halt zeg, staan ze als een huis, super dus.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 15-10-10 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 20:36

vanhuisuit, als je een verzorgster erbij neemt dan?
Tuurlijk is het dan een betere oplossing als je op je stal een vast paard op vaste dagen kan krijgen.

Buckje heb je pakketje binnen trouwens, bedankt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 20:39

Praat me niet van verzorgsters, heb ik al jaren geprobeerd, nooit een goede kunnen vinden :+
Echt niet hoor, mede reden waarom ik destijds mijn Ushi heb verkocht :n

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:09

Weten jullie mischien waar je die amigo dekens in shet maat kan kopen?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:10

ik heb die amigo deken van wobbe gekocht bij de paardendrogist

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:12

oke, heb je een site ofzo?
*edit* heb hem al!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:18

Welke maat heb jij voor wobbe?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:37

Nou als het meezit wordt morgen het tuigje opgehaald :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:14

De Amigodeken die ik wilde hadden ze bij paardendrogist niet in kleine maat, maar ze hbben meerdere soorten, hangt er natuurlijk net vanaf wat je zoekt. Gewoon paardendrogist.nl.

Ik wil ook echt geen verzorgsters meer, snap je helemaal VHU.

IT: klinkt als een heel enge rit. Ik zou echt doodsangsten hebben uitgestaan. Super dat je zo reageerde.

Buckje: longeren met dubbele longe doe ik met zadeltje en hoofdstel. Ik leid de leidsels via de stijgbeugels naar het bit toe. Zou ook met borststuk van mentuig kunnen. Dan kun je kiezen door lichtogen of door leidselsleutels (laatste kun je hem wellicht iets hoger mee krijgen?) Misschien is het een idee om hem balkjes te laten lopen als je gaat longeren? En achterkant er goed onder. Heb je al eens een ander bit geprobeerd, wellicht duikt hij daardoor zo?

Nou, ik ga de jongens binnen halen en naar bed. Morgen bijtijds opstaan om Amerigo te wassen en vlechten en dan naar wedstrijd. Ben erg benieuwd hoe het zal gaan.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 07:17

Waren willen jullie geen verzorgsters meer, dames? Slechte ervaringen mee? :)

Ik ga zo naar Military Boekelo. Nog nog geweest, dus ben erg benieuwd. Hopen dat het weer mee zit!

Succes morgen met je wedstrijd, Tine!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 08:00

ik ga het ook niet eens meer proberen... 2 geprobeerd, beide konden rijden, en waren niet bang en enthousiast.. De ene bleek zichzelf amper in 't zadel te kunen houden, en kwam na keer of 4 gewoon niet mee ropdagen (en toen ik vertelde dat ze er dan ook niet mee rop hoefde rekenen ging ze me bedreigen :? )
En de ander is maar 1x geweest, keer erop belde ze 5 min tevoren af. En daarna nooit meer wat van gehoord...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 08:27

ik heb in t verleden 2 bijrijdsters gehad,
ging super.
1 op zxaterdag en 1 op zondag, de omstandigheden waren toen helaas zo dat ik zelf nooit kon gaan in t weekend, dus mochten zij.
enkel stal of wei uitscheppen, meer hoefde ze er niet voor terug te doen.
ging heerlijk.
en knollie was blij met de aandacht.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 10:53

pashon dit was 3 jaar geleden ;) bedankt voor alle fijne berichtjes deed me goed om het te typen :)

Wil binnekort foto's maken van rivaldo in enkelspan. Hij loopt namelijk zo fijn nagevelijk enzo dat ik graag foto's wil hebben zodat we verbeterpunten kunnen opmerken :)

Bijrijders ben ik ook beetje klaar mee, nu heb ik de 2 meiden die ik 1 keer in de week les geef en die doen ze dan een andere dag verzorgen. Dat gaat prima.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 11:26

Nou tuigje is opgehaald, joepie ;)

Mijn ervaring met bijrijdsters/ verzorgsters, is dat ik paard zelf weer recht moest rijden of heropvoeden als ze door anderen werden bereden, dat ze te beroerd zijn om de stal uit te mesten of bijv de wei schoon te maken, paaltjes van schrikdraad rechtzetten, niet netjes zijn op mijn spullen, gewoon niet op komen dagen terwijl je er echt op rekent (en je paard dus de hele dag in vieze stal staat plus er niet uitkomt en voer ook niet wordt klaargezet), je een bijdrage vraagt (wat ik zelden deed maar goed, soms moet je wat) en daar komt dan discussie over, ik mijn schema's bij hun moet aanpassen in plaats van andersom, ze je paard niet aankunnen, ze geen les willen nemen, niet merken dat je paard niet goed loopt, kan zo nog wel even doorgaan...

En last but not least toen ik mijn paarden had (die ikzelf wel veel buiten reed) en nu ook weer met mijn pony's (ik heb geen bak), ik durf mensen hier niet buiten te laten rijden met mijn paard en met mennen durf ik dat al helemaal niet. Het is hier heel erg druk met verkeer, moet er niet aan denken dat bijrijder/menner met paard/pony's en wagen en al een ongeluk veroorzaakt / verongelukt.

Heb in al die jaren een keer een goede bijrijdster gehad, en dat was wel heel fijn. Helaas werd zij zwanger en daarna geen interesse meer :+

Heb de moed na al die jaren gewoon opgegeven. Heb nu iemand van een soort paard/dier verzorg service, die ik gewoon betaal als ik extra hulp nodig heb. Nu gelukkig wel een super de super groom, is goud waard!

@Rivaldo, leuk dat hij het zo goed doet! Kan de man waar je op stal staat je ook tips geven, die heeft toch ervaring met mennen?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 12:19

Heb een aantal pagina's terug gelezen.

Laura wat een verhaal. Gelukkig is het goed gekomen.
VHU lastige situatie. Ik snap je heel goed. Misschien zijn die vaste dagen inderdaad een goed idee. Een paard extra kost weer veel geregel inderdaad.

Ik begin ook niet aan verzorgers. Vrouw van stal rijd veale 1 x in de week, komt afspraak na en veale loopt er goed op, maar vertrouw er verder niemand mee.

Had gisteren menles. We hebben een nieuwe instructrice, maar kan er nog niet veel mee. Heb nu ook last van mijn hand die ik gebroken heb gehad, terwijl ik daar al een tijd geen last van had. Veale liep dus ook voor geen meter.

Vandaag ben ik 4 jaar met mijn vriendje en in april wonen we 4 jaar samen.

Vanmiddag veale even rijden

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 12:34

Military Boekelo is in een woord GEWELDIG. Paar keer geweest, zelfs met manlief en zelfs hij vond het leuk ;)

Nou ik moet mezelf echt een trap onder me kont geven zeg, het waait hier nogal en is beetje regenachtig. Niet echt men weer :7

Ga eens tuigje passen op Freddy. En dan uitzoeken wat ik nog wel en niet nodig heb. Denk dat ik nog een leuk starters setje bij elkaar kan zoeken en nog weer verkopen maat mini/shetlander :)* Financier ik op die manier weer mijn nieuwe webtech tuig :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 12:45

Ik wilde ook naar Boekelo, ben er nog nooit geweest, mijn vader wel, maar had niemand om mee te gaan.

Ik ga denk ik voor mijn verjaardag maar een nieuw tuig vragen. Denk een kunstof