[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:52

Ziet er heel fijn uit!

Echt als hij 90-95 cm was geweest, had ik hem gestolen! Echt super voor in mn tweespan :D

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:57

Leuke foto's L_Rivaldo :P
Jammer van dat gat op de rug van je paardje met deze uitrijdeken ;)
Voor Ginger (en mn minipaarden materiaal :P) heb ik een men-uitrijdeken laten maken. Heb hem helaas nog niet kunnen testen, want de sneeuw lag er vlak daarna al :+

Afbeelding

Er komt ook nog een ander model, dat op de borst sluit. Maar ik was zo dom geweest om de halslengte te nemen van een normale deken, waardoor ie dus veelste strak staat :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:58

Die ziet er mooi uit, ik zoek ook nog zoiets. Het liefst waterdicht.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:01

ik ook!
das een mooie

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:07

Eerst laat ik een aantal alleen fleece maken, en in de nabije toekomst komen ook vliegen- en waterdichte men-uitrijdekens ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:20

Nou laat ik net opzoek zijn naar zo'n uitrijdeken, hihi ja dit was even een nood oplossing want het sneeuwde zo erg! Hij zat eerst ook meer op de rug, alleen hij gleed weg :( is het dubbel gevoerd?

Jelle: ja was inderdaad wel leuk geweest, Rivaldo loopt uitzich zelf vaak nageefelijk voor de wagen, onder het zadel af en toe, ben er ook nooit mee bezig, maar zelfs voor de slee had hij momenten dat hij het lekker oppakte :D..

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:30

Nee, ik kies er juist niet voor een dubbele voering. Zelf zie ik niet het nut van een extra laag fleece, en IMO geeft het alleen extra kosten zonder extra functie ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:33

Moet je zeggen dat volgens mij, mijn uitrijdeken ook maar enkel is van wol. Hoe warm is een fleece in grams ongeveer? Wat gaan ze kosten?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:35

maar jij laat ze dus maken, ik wil echt al heel lang zo'n dekentje! dus ik wil graag weten hoe ik eraan kan komen!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:37

ifver op bokt sprak ik ook aan of ze het maakte en wilde deze eventueel ook al waterdicht laten maken. Bij ideal moet ik ook nog even kijken of ze de dekens in rivaldo's maat hebben.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:39

hmm ja maar die van ideal vind ik toch echt even te prijzig voor mijn portemonnee;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:40

*Pakt even de prijzenlijst erbij, om te kijken wat ze kosten.

Aha zie het al, ja het is wel een uitgave inderdaad! :(:) , wij met onze dure hobby!

Gelukkig is mijn moeder ook heel handig, misschien dat ze wat voor me wilt maken
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 22-12-09 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:42

Ik laat ze idd maken door een profesioneel naaister, zelf kan ik het niet zo netjes :+
Wat ze (fleece versie) gaan kosten weet ik nog niet precies, maar denk in de richting van 25-35 euro. Wol zit ik nog over te twijfelen, of daar ook een versie van komt. Voor de wintermaanden zou ik het zelf denk ik ook erg fijn vinde. Het is voor mij heel belangrijk om te weten welke soort wol daarvoor het beste gebruikt kan worden. ;)

Op dit moment ben ik heel veel aan het rondkijken naar materiaal dat voor die kleintjes mist :) Ben begonnen met de onderleggers, maar 'mijn' naaister is ook zo enthausiast. Ik liet haar wat andere ideeen zien, en die zag er ook veel in :j

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:43

erg he, zal ik ifver dan maar even PB sturen :P
ideal verdient al genoeg vind ik ;)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:44

@ Kaisa zou ik ze eventueel bij jou kunnen bestellen? het klinkt namelijk wel aantrekkelijk

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:44

De wolle versie van ideal is 40 euro en waterdichte dekens 44.
Weet eigelijk niet wat de maten daar van zullen zijn, en denk dat vooral voor de kleintjes wel een markt voor zal zijn :D

[EA-CO] Menuitrijdeken & Onderleggers SHET
Dit meisje wilde er ook aan beginnen dacht ik.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:48

Voor die kleintjes is zo weinig te vinden, vandaar dat ik er mee ben begonnen :+
@ Marianne; dat is zeker mogelijk. Ik ga in januari/februari nieuw materiaal bestellen, waaronder dus deze versie van de deken. Als je wilt, kan je dus een voorkeur doorgeven qua kleur ;)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:50

L_Rivaldo schreef:
[EA-CO] Menuitrijdeken & Onderleggers SHET
Dit meisje wilde er ook aan beginnen dacht ik.

Heb het inderdaad gezien. Zij heeft ieder geval een ander vorm voor de deken :P
Wat ik wel erg raar vond, is zij heeft de dag vóór ze dat topic opende, haar bij mij bestelde onderleggers set had ontvangen.... :')

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:52

ik heb die van ideal. De kleinste maat. Die past mooi op mijn pony's. Verder gebruik ik ook gewoon een onder het zadel uitrijdeken.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:53

Dat is inderdaad niet netjes, helaas gebeurdt het wel :(
Ik ga er ook nog even over nadenken ;), dit jaar mocht ik even niets meer uitgeven en heb toch easyboots besteld :P.. dus ik moet nu even weer ophouden met kopen haha :D

Maisie: heb je een foto waar het op je paardje ligt zodat ik de verhouding kan zien hoe het zal vallen op rivaldo?

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:55

Vond ik ook, maar daarnaast denk ik zoiets van: De kwaliteit die zij levert kan vast niet tegen mijn kwaliteit op ;)

Het te-veel-willen-kopen-maar-te-weinig-geld-hebben, dat ken ik ook :+ Ik koop meestal mn spul in Amerika, en laat dan meerdere dingen tegelijk komen om de verzendkosten te drukken :')

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:57

Ik heb een afspraak met mezelf dat ik onder een bepaald bedrag niet mag komen (dat is het geld voor rivaldo als hij ziek is of wat dan ook).. maar ook volgend jaar komt mijn koetsiersbewijs en dat kost ook al 560 euro!!! ,, je schrikt er gewoon van als je het weer moet typen

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:00

Die krengen kosten een hoop geld inderdaad :j Wel slim van jezelf dat je een minimun bedrag in stelt trouwens! Ik had de mazzel dat mijn school mn 2span heeft betaald, in kader van mijn opleiding. Ik was 'maar' 90 euro kwijt voor 2 nachten op de praktijkschool :P Uiteraard ook mn examenkosten, maar de cursus is door school betaald :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:02

Dat is inderdaad heel fijn, ach het is voor een goed doel.
Ongeluk had me ook al 1100 euro gekost en ging toen mee met ervaren menner en denk dat ik beter geld in kan stoppen voor veiligheid dan de ellende erna.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:11

ideal heeft zeker niet shet maat?