[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:23

Bianca logisch toch je laat veel herinneringen achter en je vertrouwde omgeving hoe leuk je nieuwe huis ook is het is nog niet echt jouw thuis dat moet het nog worden. Dikke knuffel en neem de tijd.

Tine mooi van de wedstrijd van vandaag goed van amerigo en van jouw. Succes morgen voor zoonlief

Avaluna romeo houdt dus niet van muggemelk jammer dat het mennen nu niet lukte.

Hier een baby die zich ergert dat hij vanalles wilt maar het nog niet kan. Gewoon even snel die knuffel pakken (lukt hem wel inclusief omrollen en pakken maar duurt even), en kruipen wil ook met zijn 3 weken nog niet zoals hij het in gedachte heeft. Bij het bureau zeiden ze dat hij motorisch snel is, in buik lig met 2 dagen hoofd optillen en van links naar rechts draaien en met 4 dagen ook zijn romp optillen in buiklig, met goed een week rolde hij van rug naar zij en terug en nu pakt hij zijn knuffel als hij hem hebben wil, legt hem tegen zijn hoofd en valt dan moe maar voldaan in slaap. Ik ben bang dat hij veel te snel groot wordt in dit tempo, tja ook qua grote hij heeft nu officieel maat 62, met 3 weken oeps.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 06:06

:j het is zo'n cliché; maar baby's groeien soms zo snel, dat ze al weer uit hun rompertje gegroeid zijn voor je het in de gaten heb. Ik weet nog dat ik een paar kledingstukken achterin de kast had gelegd: want die waren nog veel te groot. Na een paar maanden kwam ik ze weer tegen :o oeps nu waren ze te klein. Het is zo opletten met die maatjes.

@biancacoo; herkenbaar hoor, ik kan ook heel slecht tegen veranderingen.Ik gedij het beste met de ouderwetse Rust en Regelmaat. :o

@tine: super Amerigo: het is toch zo'n kadootje.

@avaluna: dat moet dan wel hele vieze muggemelk zijn.

Hier ben ik op van de zenuwen :o :o mijn zoon vliegt straks naar Tokio Japan. Ik vind het geweldig voor hem; super stoer en ik ben benieuwd naar zijn verhalen en foto's.
Maar Sonjim: ook zo'n cliché
Nu wordt hij wel heel erg groot en moet ik hem loslaten...............en dat is echt moeilijk.
Ik ga denk ik Janouk en Image maar lastig vallen. Ik heb zo les om 8.30u; even paarden pesten en dan naar Schiphol.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 07:51

Goedemorgen

Janouk: heel veel sterkte vandaag ( en morgen, duurt even voor hij aangekomen is). Inderdaad maar wat afleiding gaan zoeken.

Bianca: hier nog iemand die heel slecht tegen veranderingen kan. Dus ik begrijp je volkomen. Fijn dat de honden zich thuis voelen en de kennels mooi zijn geworden (foto!!)

Sonjim: heeft een actieve jongen, die zich ergert als het niet lukt. Troost je, wordt nog erger hahaha. Fijn dat hij alles zo goed doet. Vooral in het begin worden ze veel te snel groot.

Avaluna: wat vervelend dat je niet kon trainen door de muggenmelk. Ging hij zo vervelend doen dat het niet lukte?

Baudy: fijn dat je kar op tijd weer gerepareerd was. Hoe is het in Norg gegaan?

VHU: heeft weer een nette wei.

Nou, ik ga pony even goed poetsen en dan maar weer op pad. Hopelijk vanmiddag nog puf om iets leuks te gaan doen. Manlief en ik kennen elkaar vandaag precies 12,5 jaar. Moet toch ook maar worden gevierd :Y) ook al is dat niet iets officieels hahah

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:07

Als de kennels helemaal af zijn...zal ik een foto plaatsen, nu nog niet helemaal klaar..dus geeft een raar gezicht ..
janouk..veel sterkte voor jou komende 3 weken...en ik hoop dat je zoon een mooie tijd heeft !!!! en snel weer veilig thuis is !
Sonjim..wauw, hij is echt snel met motoriek..is wel leuke tijd vond ik als ze van alles gaan proberen.

ik moet nu naar de winkel..kit halen...aan de klus maar weer..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:35

Tine is wel een mijlpaal toch. Manlief en ik kregen maandag 13 jaar geleden verkering.
Janouk moeilijk maar inderdaad ook stoer.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 10:37

Goeiemorgen!

Baudy, eerst een hug voor jou :(:) , maar ik lees ook over feliciteren? Viantha en Just Viantha?

Sonjim een Snelle Jelle :D . Ik weet het ook nog goed van die kleertjes... oepsss, als blijkt dat de gekregen kraamcadeautjes te lang zijn blijven liggen en niet meer passen. Zo heb ik nog een überleuk oranje badpakje liggen met waterijsjes erop. Heeft dochter nooit aangehad. Had ik al lang moeten weggeven, maar ik vergeet steeds dat ik hem heb.

Avaluna, wat een zeurkous die Romeo :') . Liet hij zich niet vangen?

Donderdagavond heerlijk gekoetst met Moos. Stalgenootje was mee en we zijn een rondje Merkelbeek gaan doen. Het dressuurveld was geen doen door de dazen. Moos was al lang niet meer buiten de velden en bos geweest, dus was lekker kijkerig :D . Het was afvalbakkendag, dus met stelling naar buiten er langs. Dan weer putdeksels, waar je als een banaan omheen gaat, een rooster waar je overheen springt en soms tussen de afvalbakken en putdeksels door, dus dat was links kijken, rechts kijken en dan met een soort schrikkerig sprongetje er tussendoor :') . Maar áltijd doorgaan, nergens stoppen 8-) .

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:37

Hoi allemaal.

Val even binnen om jullie te vertellen dat ik vanochtend bevallen ben van een gezonde zoon, genaamd Bram. Als alles goed gaat mogen we morgen naar huis.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:45

*\o/* *\o/* gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Welkom BRAM *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:55

Gefeliciteerd met je zoon!!!

Amerigo was ook vandaag goed bezig. Zoonlief heeft 2 heel nette proeven gereden, en het mooiste was dat hij beide proeven met een grote glimlach heeft gereden. Lol met je knol, daar gaat het tenslotte om.
Jury had er nog bij gezet: super netjes en vriendelijk gereden. Dat lezen we graag.
1e proef 198 punten en 1e prijs, 2e proef 184. De teller staat nu op 28 winstpunten in de B. Dus nog 1 wedstrijd en dan gaan ze hun debuut maken in de L1.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:27

Gefeliciteerd met Bram! :D *\o/*

Las nog iets over watterige Welshjes als het op muggenspul aankomt... Ik kan je een hand geven avaluna. ;) Sam kruipt in elkaar als ik hem insmeer, maja anders wordt ie helemaal lek geprikt...

Tinie + zoon goed bezig op wedstrijd! +:)+
Biancacoo ik hoop dat je snel kunt aarden op jullie nieuwe stek.
Janouk zoekt afleiding... Ik hoop dat je zoon een leuke (en veilige) reis mag maken!
Verder kan ik niet verder terugscrollen op mijn telefoon. Sorry! Y;(

Morgen voor het eerst sinds mei weer een DR/VH wedstrijd starten met Sam. Kijken of we iets minder achterstevoren door de baan gaan. ;)

Vandaag heb ik Sam precies twee jaar. *D Blij dat ik hem toen gevonden heb. Blijft alleen wel een beetje een dubbele dag, want dat betekent ook dat mijn paard alweer twee jaar aan het hemelen is. Het was de eerste waar ik definitief afscheid van moest nemen i.p.v. verkopen. Dus dat blijft je toch wat meer bij...

Ik ga snel weer verder met spullen poetsen in deze snik hitte. Fijn weekend en succes aan de wedstrijdgangers!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:15

gefeliciteerd met bram....gaat wel hard hier met boktbabys.....(zoekt kuisheidsgordel op als voorbehoedsmiddel) :x
janouk:succes met een'3 weken uit het nest vliegend kind" O:) en veel plezier morgen met de rit.
iedereen die op wedstrijd gaat veel succes,en de mennende personen: fijne rit

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:30

ht en heb je er een gevonden?

Claud proficiat met Bram ik duim dat jullie morgen naar huis mogen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:47

Claud, van harte gefeliciteerd met je nieuwgeboren zoon Bram !!
geniet ervan en rust lekker uit ! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 17:55

Hallo Bram! Gefeliciteerd Claud, hoop dat je morgen naar huis kunt, niets fijner dan thuis met je kindje. Hoop dat ook alles met jou goed is *\o/*

Hier totaal moe en warm na reis van bijna 3 uur terug van Groningen naar huis. Waren twee dagen op pad ivm verjaardag van mijn vader die 80 is geworden.
Dus wel bijgelezen maar verder even geen puf Y;( behalve even een :(:) voor Biancocoo :wave:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 18:10

@Claud: gefeliciteerd met de geboorte van Bram <3 *\o/* *\o/* *\o/*

@VHU: gefelicteerd met de verjaardag van je vader *\o/* *\o/* .

@Gem: oeh, in mijn oude dorpje geweest. Hahaha, ook nog afvalbakkendag :D .

@Tine: leuke foto's; hier is dochter d'r ook druk mee. Gefelicteerd voor jou én zoonlief met Amerigo; hij gaat hard *\o/* *\o/* +:)+

@Janouk: :(:) , dat is ook moeilijk :(:)

@Sonjim: hier had ik d'r ook zo één := , moet eerlijk zeggen dat ze inmiddels minder fanatiek is :o :D .

Vandaag wel lekker gemend met Romeo en het was dus mijn eigen spul dat ik opgesmeerd had; ik kon hem niet eens pakken :oo ; hij rook en maakte dat hij weg kwam _O- .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:51

zo bijgelezen..
vhu reis heen en weer gehad naar groningen en weer terug..hele zit...
gem, wat heerlijk dat moos zo doorgaat ondanks alle enge dingen langs de weg.
tine, fijn dat amerigo zo zijn best heeft gedaan ! topper !
avaluna..hihi die romeo, moet niets van antimuggengeur hebben....fijn dat het mennen vandaag goed ging.
heb je nog grondwerk met hem gedaan, hoe gaat dat ?
HT gaat kuisheidgordel zoeken..haha..
Marjola sam al 2 jaar bij jou, gefeliciteerd, ik vind het een superleuk dier !
Jeskim, hoe gaat het bij jou ?

en..ik mis vast allerlei mensen, sorry..
vandaag wat opgeruimd in huis, en nog wat spullen opgehaald uit het vorige huis, er staat nog e.e.a..morgen rijd mijn man een keer op en neer, het is niet zo ver gelukkig.

wij hebben heerlijk gebbq-ed....echt superfijn !! duurde even voordat hij warm was, maar t'heeft gesmaakt..heerlijk buiten zitten bij onze openslaande deuren,...super !! mooi pluspunt van ons nieuwe stekkie..haha..en de honden zijn helemaal tevreden, ik ben wat meer gerustgesteld...t'komt wel..
de vloer vandaag in de slaapkamer van zoontje tapijttegels gelegd, ziet er erg mooi uit !

baudyh, veel succes morgen in de marathon, ik hoop dat het iets minder warm is voor jou en DB !!
fijne zondag allemaal.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 22:48

Ik ben er wel hoor. Lig nu op mijn matrasje in de auto in boijl bij de sgmw boijl.

Dag 1 gehad. Dressuur liep zo fijn met inrijden en in de proef niet. Nou ja.
60.4%. Vaardigheid ging voor mijn doen goed. 1 bal binnen de tijd. Bleek later dat alles op + 20 stond ipv +25. Oeps foutje.
Sta nu 3e van de 4. Dat zal ook wel zo blijven. We gaan weer voor de wp morgen.

Gisteren was geweldig in Norg. Onze Just Viantha was Kampioen. Het beste tuigpaard veulen van Groningen, Drenthe , Friesland en Overijssel. De beste van de 41 veulens. Super trots. Ze mag op 13 aug naar Ermelo naar de Nationale veulen keuring. We hebben een mooie deken gekregen maatje db. Hi hi en een half jaar Abb op de paardenkrant . Erg leuk.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 06:35

Super Baudyh
Bianca fijn dat je al kon genieten vandaag in je nieuwe huisje.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 07:41

Mijn zoon heeft geappt. Hij is veilig aangekomen in Tokio en nu op pad met een aantal jongens en meiden van de campus om de stad te verkennen.
pfffffffffffffffff altijd fijn om te horen dat hij veilig geland is en op de plaats van bestemming.
Kan de Mamma ook weer adem halen. :o

Afbeelding

Zo nu weer naar de paardenstory

Vandaag Vestingrit met authentieke koetsen in het Gooi van de Hoofdstadaanspanning. Janouk is de nacht schoon doorgekomen: dus even eten en dan op pad :wave:

fijne dag

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 08:33

Janouk: wat een geruststelling dat hij veilig is aangekomen. En heel veel plezier met de rit. Hopelijk is het niet te warm in je outfit, want hier is het al weer aardig warm aan het worden
Baudy: super vh gereden dus +:)+ En wat super van je veulen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Heel veel plezier en succes vandaag.
Bianca; druk bezig met nieuwe huis in te richten en eigen te maken. Dat kost gewoon even tijd, maar dat komt wel goed. Zo'n bbq helpt daar mooi bij. ;-)

Lika is gisteren loops geworden, dus ik heb nu zo'n 4 weken lang een uitdaging, want Mowgli is nog een echte reu. Blijkbaar heeft het zo moeten zijn dat we deze zomer niet op vakantie konden.

Zometeen mag zoonlief met zijn ponys weer in de schriktraining oefenen. Vanmiddag komt er nog een "buur"vrouw om ook in de bak te oefenen.

Fijne zondag allemaal

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 11:41

Baudy, wowww dat is wel heel erg knap en leuke prijzen ook! W.b. de wedstrijd: wat hebben ze daarna met de vaardigheid gedaan? Gecorrigeerd of mocht je hem overdoen?

Tine, gefeliciteerd met je wedstrijdresultaten met Amerigo!

Janouk, jouw hartslag en bloeddruk weer normaal :D Fijn, kun je je weer focussen op de rit met Janouk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:13

Nou hier weer een beetje bijgekomen. Vanochtend vroeg een heerlijke rit gedaan met Ollie, lekker tempo, ze was vrijwel niet aan het wegspringen of kijkerig, dat gaat er dan vanzelf weer af als je weer meer kilometers per week rijdt. En heb voor wedstrijd KWB gelukkig een rijmaatje zodat ik niet alleen hoef te rijden. Wel zo prettig ivm mijn nog niet optimaal functionerende hoofd :o
Dit was de route van vandaag. Vrijwel dazen vrij :D
https://www.endomondo.com/workouts/384101828/10516319

@Baudyh helemaal geweldig van het veulen *\o/* vind het op de foto's ook zo'n prachtig veulen, die houding van haar, beetje arrogante uitstraling, heerlijk. Veel succes vandaag, het is gelukkig (hier in ieder geval) iets minder warm.
@Biancocoo wat fijn om te lezen dat je een fijne avond hebt gehad bij het nieuwe huis. En dat de honden rustig zijn. Zag op facebook prachtig behang bij je zoontje in de kamer, onze zoon zijn, wow cool :) +:)+
@Janouk nou jij kunt weer opgelucht adem halen :(:) geniet er vandaag van *D foto's maken hoor!
@Tine jeetje wat een punten met Amerigo :)F en dat is nog een hele klus met de honden...
@Gem heerlijk is dat als ze gewoon doorsjouwen he, wat er ook gebeurt, dat geeft zoveel vertrouwen.
@HT heb je nog wedstrijden in de planning of heb ik eroverheen gelezen? Kuisheidsgordel hahaha
@Claud en Jeskim hoe is het met het kinderspul, Claud ben je weer thuiss?
@Dingetje volgens mij ook op wedstrijd, zelfde als Baudyh of niet? Hoe gaat het?
@iedereen en de anderen die ik vergeten ben fijne zondag Y;( :9k :wave:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 14:26

Hey, wat goed Baudyh: gefeliciteerd *\o/* <3 , Biancao heeft al lekker gebbq't in het nieuwe huis, Tines schriktraining is in trek bij de buurt, pffff, kan me voorstellen dat het een hele geruststelling is, Janouk; fijn dat hij goed is aangekomen, hoop dat hij een mooie tijd heeft in Japan.
VHU heeft een mooie rit gemaakt *\o/* .

Hier dochter gisteravond ongelukje met potje voetbal; gevaarlijke sport :+ .
Ze wilde net de bal oprapen toen vriendinnetje besloot er tegen te trappen.
Gelukkig geen breuk, maar wel 2 flink gekneusde vingers en een gescheurd kapsel.
Ze was net lekker aan het trainen voor haar eerste sgmw; ze was al bang dat dit niks zou worden, maar gelukkig geen gips en ik zal zelf proberen Liesje af en toe op te pakken.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 17:54

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:38

Janouk wilde graag meeliften? :+
Avaluna: balen voor je dochter zeg. Hopelijk heeft ze niet erg veel pijn.
VHU: lekkere rit gemaakt Hier zijn echt opvallend veel minder dazen. Maar ja, het is ook al augustus. Meestal verdwijnen ze half augustus weer. Is inderdaad een hele klus nu met de honden. Heb twee opgefokte honden. Normaal spelen ze ook de hele dag samen, dus ze zijn naast de hormonen ook gewoon gefrustreerd lijkt me. Maar ja, het is echt even niet anders.

Net terug van recreatieplas met zoonlief. Was lekker relaxed. Normaal heb ik dan geen rust in mijn lijf, maar dat lukte vandaag zowaar. Heb zelfs ook nog tijdje een boek zitten lezen.

Nu maar moed verzamelen om eten te koken.