[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:59

Wilde vandaag heerlijk mennen, heb kunnen uitspannen en vriend heeft kar mee naar stal genomen en ik Dids..

Paard in paniek en dan weer voor de wagen zetten werkt niet, daar ben ik niet mans genoeg voor..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:01

owjee aks, wat ging er mis?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:04

hier vandaag met schoonouders rondje van 14km wezen karren,
eigenlijk stond puzzelrit verder uitwerken etc op planning, maar meiske aldaar, had flinke trap paard gehad,
dus gooide roet in t eten :)
uiteindelijk viel het gelukkig mee voor dr, gekneust, maar was zo dik dat ze erger had verwacht.

peerdje was na 14km wel bezweet, majah, die heeft dan ook nog een halve winterjas aan, dus lekker afgespoeld en laten rollen in de bak, daar genoot hij wel van.

morgen rondje hobbelen denk ik..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:04

Leuke route, bleek pal langs een varkensstal te komen. Dids is panisch daarvoor...
Ik had 't niet door, tot hij trillend op de weg stilstond. Je zag hem de keuze maken tussen omdraaien en hard wegrennen of braaf blijven staan...
En daarna was ie te ver wappie om nog fatsoenlijk te luisteren..Was gewoon niet veilig om tussen 't verkeer nog verder te werken met 'm..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:05

ow balen zeg,
is het een wegje waar je perse langs moet?
of kun je redelijk makkelijk andere routes nemen?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:12

Zitten heel veel varkensstallen, dus het varkensprobleem moet worden aangepakt :)
Ligt er ook maar net aan hoe de wind staat. En dit wil ik echt niet nog een keer.. Zo was 't ineens een moordwapen in 't verkeer, ipv een paardje :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:13

das wel akelig idd...
dus nu aan de hand er langs om te oefenen,
je moet toch wat he.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:17

Ik denk dat de kans ook nog groot is dat ik er een pro bij ga inschakelen.. Aan de hand kreeg ik 'm er ook niet langs, en ik was heel blij met dat lekkere scharenbit in zijn mond, want anders was ie gegaan geloof ik :=
En hij stond op m'n voet ^)

Met van die zielige witte weggedraaide oogjes en trillende pootjes.. *baal echt als een stekker*.. :o

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:18

ow auw, voet ook nog blauw.
dan is extra hulp wel fijn denk ik jah.
hopelijk lost het op, zeker als je in knorrie-rijk gebied zit.
:(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:21

Ach Aks toch wat zonde.... ik heb Diddle ook een keer voorbij een varkensstal moeten loodsen en hij is er inderdaad echt bang voor.... bijzonder is dat toch dat hij dat zo vies vindt. Zal ook wel komen doordat er vaak toch wat in de kadaverbakken ligt? Snuitje vond de paar die wij wel eens tegenkwamen (zullen dezelfde zijn die jij tegen kan komen schat ik zo in) ook niet fijn hoor, die liep dan wel door maar wel met ogen op steeltjes en dribbel de dribbel ik wil hard verder. Terwijl hij voor de rest super cool was.

Maar bekijk het van de gunstige kant, je vriend was erbij, jullie hebben hem heelhuids naar huis geloodst en je weet nu in ieder geval dat je dat in je eentje niet moet gaan doen. Dus alleen echt alleen de meest rustige / makkelijke stukjes doen die er gelukkig genoeg zijn in verschillende variaties in de Pannenhoef.

Maar kan me goed voorstellen dat dit niet fijn was :(:)

En... de pro die je kunt inschakelen zit om de hoek he :)*

Tine wat heerlijk zo'n lekkere lange rit met dit weer, genieten!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:25

@vhu; ja, klopt.. Deze stonk alleen echt vréselijk hard :\ En er lag een dooie onder zo'n bak, teminste..Dat weet ik bijna zeker..

Er kwam nog een behulpzame langs ''ja dit is gebrek aan leiderschap''..
mwa.. volgens mij vindt ie het gewoon doodeng..
't was ook gewoon niet verantwoord om met een springerig paniekerig paard verder te proberen, het was echt superdruk met fietsers.. Dat wil ik niet op m'n geweten :)

Vriendje wel heel erg geschrokken :(:) ik ooral teleurgesteld :o
En wel geschrokken..

@tine; wat heb jij lekker genoten! :) lekker!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:31

Ster vond varkens, en met name hangbuik-zwijntjes ook vreselijk vies ruiken, terwijl haar paddock (toen nog bij vriendin Loes) 25 meter van het kleinvee-weitje verwijderd was. Ben talloze malen langs het weitje gelopen met haar, heen en weer, heen en weer, en ze bleef met de staart en de kop erop, snuivend, briesend er langs wegspringen. Terwijl de schaapjes en geiten haar niets deden.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:48

Varkens schijnen een probleem te kunnen zijn. Heb er nooit echt last van gehad
(mn pa is 20 jaar varkensboer geweest) 1x dat mijn pa mij op kwam halen van de
manege en dat er 1 paard bang van hem was. Maar dids heeft het dan wel zwaar te pakken.

Mijn weekend wil ik het verder niet over hebben. Niet echt dingen gedaan die ik leuk vind.

Gelukkig vanmiddag wel nog even met ferro kunnen rijden in het zonnetje. Ben ook niet
zo lekker dus beetje flauwtjes.

Verder wel bijgelezen en leuke foto's gezien.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:56

Wil je niet hebben Aks, geplette fietser onder je poown :n
Ik moet eerlijk zeggen als ze van slag raken van een kadaverbak.... kan het me voorstellen dat is ook doodeng. Vervelende is natuurlijk dat hij zo in de stress bleef, dat het niet was even 20 meter stress, gehuppel en gedoe en dan weer onder controle en verder :\
Waar was het ? Mag ook per pb hoor als je denkt dat de rest van het topic dit te 'lokaal' vindt.

Grote vraag die hier door mijn hoofd spookt sinds een aantal dagen... is Ollie drachtig of niet :oo

Ollie vandaag na menritje, ik vind haar er niet drachtig uitzien, maar haar buik wordt 'achter' steeds ronder en voller en gaat wat hangen ten opzichte van hoe ik haar dus in januari binnenkreeg...
nu...
Afbeelding
8 januari
Afbeelding
terwijl ze voor de rest echt gespierder is geworden.... ik dacht dat het aan die worminfectie zou liggen maar buik verandert niet .... sterker nog vanochtend merkte ik dat haar uier wat voller was....en ook duidelijk voller voelde...
Afbeelding
Afbeelding

Nu heb ik totaal geen verstand van fokmerries en ik had zoiets kan het zijn dat die uier wat voller schiet onder invloed van hormonen als hengstig moeten worden? En dan signaal nr 3 ... heb haar nog niet echt hengstig gezien, maar dacht dat zal aan de winter liggen?

Iemand die iets kan zeggen aan de hand van deze info?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:02

helaas ook geen ervaring VHUtje,
maar anders laten scannen ofzo?

*denkt hardop*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:06

Ik wil het deze week even aanzien.... met die uier ... dacht ook aan scannen. Maar wil ook geen slapende honden wakker maken op stal, 't is waarschijnlijk niets, krijg je al dat gespeculeer. Maar ... heb altijd merries gehad alleen nooit mee gefokt (ja vroeger hadden we bij onze pony's wel eens een veulentje maar hoe dat precies ging 'uiertechnisch gezien' weet ik niet meer) en die uiers bij mijn andere paarden/poowns waren gewoon kleiner en zeker nooit gevuld. Maar goed, deze merrie heeft vorig jaar nog een veulen gehad, dus dacht misschien is het dan anders??? Ook met die buik?

Maar voor hetzelfde heeft ze lopen vozen met een of ander vroegrijp hengstje en staat er straks een Ollie2 in de stal :=

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:11

als t zo is dan is t zo he,
dan wel van genieten, hihi

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:13

VHU, ik heb je die vraag al een keer eerder gesteld...... := . Als je het "anoniem" wilt weten, kun je de paardenprediktor proberen. Hoe lang heeft de vorige eigenaar Ollie gehad?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:18

MOest ook direct aan jou denken Gem... en die paardenpredictor.... dat was ik even vergeten maar die heb ik nu genoteerd.

Ollie is wat van hand tot hand gegaan, heb ik nu achterhaald.
Vorig jaar november is ze door iemand gekocht bij persoon die ermee had gefokt. Ze was net van veulen af. Toen is ze bij degene terecht gekomen van wie ik haar heb gekocht, daar is ze dus beleerd. En toen heb ik haar overgenomen. Maar het kan volgens mij heel goed dat ze bij die eigenaar die ermee heeft gefokt is gedekt door 'iets'. Of dat er niets aan de hand is en ik spoken zie (denk echt dat laatste hoor maar vind vorm van haar buik en die uier afwijkend van wat ik ken).

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:18

VHU dat word misschien wel een leuk 2-span in wording :o (als de dierenarts op stal is,ff laten opvoelen, dan weet je het zeker,ik kocht sun drachtig,maar veulen moet nog geboren worden O:)
aks met een bange dids voor varkens
volgens mij is iedereen heerlijk buiten geweest en actief gedaan,ook ik...5 waterdichte dekens gewassen buiten,wat een klus,nu nog 2 te gaan....(gelukkig had ik geen plaats meer om ze te drogen ;) ) wat een ellende die dekens, al het water blijft tussen de lagen liggen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:24

Ik pb je even VHU....
Kun je trouwens eens een foto maken van haar uier?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:27

@aks: goed gedaan ennu idd met hulp aanpakken. Arm vriendje zal ook wel gebaald hebben :(:) .

@frensie: mooie foto van knappe beer.

Hier was vandaag concours, dochter heeft alleen voltige gedaan, gelukkig, want ik heb een paar uurtjes geholpen en ben echt kapot :o . Buurmeisje klapte met haar pony achterover, gelukkig "slechts" een hersenschudding.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:29

Ava: volgens mij moet jij ook eens nodig rustiger aan gaan doen. Dit ga je toch niet volhouden := :(:) ?

Vandaag maar even naar stal geweest. Dochter had Moos nog niet gezien (vond hem hoooooog :oo ), boxje bijgewerkt, worteltje geven en op hoop van zegen deken af gedaan := . Ik hoop dat Moos vanavond nog heel is, want A.marosso heeft echt hengstengedrag (beetje jagen en bijten). Zo niet, dan gaat er in het vervolg een draadje tussen in de langwerpige paddock. Een ontveld paard is ook niet nodig :x .
Vanmiddag een fietstocht gemaakt met hubby en 2 kinders (de middelste had een badminton-tournooi). Rit van 27 km uitgestippeld, ijsje eten onderweg in Maaseik, maar helaas kwamen we er onderweg achter dat het fietsveertje pas vanaf 01 mei vaart.... dus 27 + 9 km. Andijviestampot gemaakt, en nu moe..... :O

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:35

Oeh, balen gem, geen ijsje dus -O- , moet idd rustig aan gaan doen, maar waren weinig vrijwilligers, vond het jammer voor het groepje daarna, want daar kwamen mensen niet opdagen, maar ben na mijn dienst fijn naar huis op de bank gegaan en net nog even terug, wat eren en de hulfigingen gekeken. Ab slaat gelukkig wel aan :j .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:40

Ava: IJsje eten is nog wel gelukt hoor :9 , en anders waren we nog wel naar de Italiaan hier op 'tdurp gegaan :Y) ! Twee bolletjes; tiramisu-ijs en Ferrero-Rocher :~ .
Fijn dat de AB iig wel zijn werk doet!