[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:34

Naaltje, ben je niet ontploft??? Ik zou echt :( }:) -:(- -:(- _-:( |o , maar vooral -:(- -:(- -:(-

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:37

nee niet ontploft :))
heel droog gezegd ''ja maar ze zitten er nog.. ''
:') goed van mij he :P Heb intussen wat staan kleppen met de gemeente-schoffelaars daar, en vriendje gesmst dat ze d'r weer een potje van hadden gemaakt :))

Hij staat er nog, ben benieuwd wanneer hij nou wéér klaar is :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:48

@ Lacuna: ja ik vond het eerlijk gezegd ook. Mijn nicht is kordaat, als Romeo vertraagt, geeft ze benen. Luistert hij niet? Tikje met de zweep erbij. Dit allemaal voordat hij helemaal is gaan stappen. Dat ander meisje liet Romeo nog 10 passen stappen en dan bleef ze maar benen geven, ze durfde de zweep niet te gebruiken. Daarbij gooide ze haar lichaam naar voren en haar benen naar achteren als ze benen wou geven.
Ik vind dat mijn nicht het prima doet, ze houdt de teugels niet te kort (zodat Romeo op eigen benen leert lopen), ze zit recht, benen hangen netjes omlaag, ze geeft enkel benen wanneer het nodig is,... En het belangrijkste is: ze vindt Romeo geweldig :D

Mijn nicht zei: "Jeetje, zo ontspannen heb ik me nog nooit gevoeld op een paard! Bij Destiny (haar eigen paard) is het altijd bang afwachten tot hij schrikt van iets en dan maar hopen dat je kunt zitten blijven! Romeo is gewoon de ontspannenheid zelve! Zelfs als je hem met de zweep tikt, reageert hij wel, maar hij draait niet door!"

@ Tine: wat goed dat je les zo goed ging! Oogoperatie, lijkt me niet niks...

@ Naaltje: mooie poezels, zo dik lijken ze nog niet :D Onze poes weegt 6,5 kg. Probleem hier is dat ze een buitenhuiskat is, ze zit enkel in de winter binnen. Als we haar minder eten geven, zaagt ze de oren van ons hoofd of gaat ze op een ander (wat uiteraard niet de bedoeling is).

@ Nouvel: wat een mooie foto!

@ VHU: trots op Romeo ben ik zeer zeker! Geweldige poown is het <3
Leuk dat je les goed ging, komt volgende week zaterdag wel in orde ;)

@ Maisie: heb je wat kunnen slapen? :+

@ Lisanne: gefeliciteerd! *\o/* Mooie foto's trouwens! Past leuk samen die 2 :j

Ik ga straks mijn wagen bij de garage binnen brengen. We hebben de oorzaak gevonden dat mijn wagen zo hard schuurde (en steeds harder ging schuren). Mijn remblokjes zijn alle 4 zo versleten als het maar kan zijn :j Bij eentje is het gewoon ijzer op ijzer dat ligt te schuren.
Iemand van de haflingerclub is garagist en die wilt dat wel even in orde brengen. Hij denkt wel dat het remblokjes zijn van een moto, als dit het geval is, zou het wel eens kostelijk kunnen worden zei hij.
@ VHU: weet jij wat voor remblokjes jij aan je Dutch had?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:39

Tine, de stalhond waar mijn pony's staan heet ook Tabor.
en dat schijnt ook 1 of ander gebergte te zijn in tibet ofzo.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:43

Lisanne gefeliciteerd !!

Wauw wat gaan jullie snel, ik heb even geen tijd deze dagen ....druk met de menwedstrijd van de 23e en al het papierwerk ervan....
Sorry , zal dus later bijlezen !!!!

Veel plezier allemaal bij wat jullie vandaag gaan doen,......het zonnetje schijnt hier , en ik zit binnen achter mijn pc.. ^)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:06

Moet zo zoonlief ophalen, ze hebben beleidsdag op school, dus hij is vanmiddag vrij }:0
Het heeft hier eindelijk weer eens geregend en het is lekker fris buiten!

Rizanta ging elke keer in een enorme uitgestrekte draf maar het was nog wel beheerst, het is meer dat ik dan nogal onder de indruk ben van die enorme hoeveelheid kracht en ruimte voor de wagen := denk dat als je daarmee om kunt gaan het helemaal geweldig is. Alleen kan ik dat nog niet ^) Peter wel, die vindt dat prachtig 8-)
Ik ga voorlopig voor braaf, duf proefje :x

Maisie, zie ik je dan in Rhoon, de 23e? Dacht het wel he?
Hoop dat we Ollie1 toch ook wel treffen, zou leuk zijn.
Citaat:
@ VHU: weet jij wat voor remblokjes jij aan je Dutch had?

Ik heb werkelijk geen idee :o? deze week komt de wagenmaker langs, voor die lager, hij kijkt hem dan direct na geloof ik. Hopenlijk is de rest nog heel, zit nu echt niet te wachten op een enorme reparatie, vooral omdat we hem eruit willen doen.

Jammer van je les Tine, hoop dat het voor manlief beetje meevalt, lijkt me erg naar een oog operatie :(:)

Zo zet mezelf zo weer off line. Dat ik in zo'n staatje voorkom van meest-postende AR bokker, dat is natuurlijk eigenlijk wel heel erg >;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:26

@ Naaltje: heb bewondering voor je. Ik geloof dat ik uit elkaar gebarsten was. :o
@ IT: ik had al gegoogled en er is in Israel een berg die zo heet en het is ook een spaanse jongens naam met de betekenis: heuvel. Maar het is dus blijkbaar ook een Gronings woord.
@ Biancacoo: sterkte met de drukte. Ik mag dat over een paar weken doen. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat.

De oogoperatie was via een plaatselijke verdoving. Mijn man was door staar blind aan het worden. (eigenlijk oude mensen kwaal; vroeg hem al of hij stiekum ouder was dan 45 hihi) Zijn eigen lens is verwijderd en er is een kunstlens voor teruggekomen. Zijn andere oog zal tzt ook moeten. Voordeel is dan wel dat hij straks zonder bril kan. Hij had/heeft -6 en de kunstlens is 0.
Hij ligt nu te slapen, maar morgen mag de oogkap er al af. Hij mag een week niet bukken en tillen, maar verder eigenlijk weer alles doen.

Vanmorgen heel bijzondere ervaring. Had de paarden op stal gehaald, zodat ze konden drogen en daarna werken. Kom ik de stal binnen, geen Thabor te zien. Die was lekker gaan liggen. Doe ik de staldeur open, kan ik zo maar bij hem gaan zitten knuffelen. Heel bijzonder hoor, hij staat hier nog geen 1,5 week en dan al zoveel vertrouwen. <3 <3 . Hij mocht toen alleen de wei op. Daar heeft hij wel wat gegild en gerend. Toen ik met pony in de bak bezig was stond hij rustig, toen pony weer op poetsplaats was, weer onrustig. Maar ik denk wel dat als ik het wat langer volhou, dat hij stil wordt. Morgen maar stapje moeilijker doen. Pony had ik trouwens op advies van instructrice gelongeerd met menhoofdstel. Hij liep heel fijn. Kun je met menhoofdstel ook balkjes laten lopen of is dat link?

Daarna Rembrand nog voor de kar gehad, hij ging best goed, maar ik had mijn kop er niet bij, dus niet zo lang bezig geweest.

Nou, ik ga snel lunchen en dan slapen. Straks nog zwemles en boodschappen doen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:30

lief van je thabor! :)

heeft je man er pijn aan nu? ik wil zoiets misschien ooit ook laten doen.. Omdat ik nu -/+ (weet het nooit :P ) 7 heb. en dat kan dus niet gelaserd worden, maar ik zou zó graag geen bril hebben :o

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:57

ik heb mijn remblokken bij de scooter zaak gehaald voor 6 euro ofzo

als het 1 lager is kan je bijna wel verwachten dat de rest ook nieuw moet. Zo is het hier wel. Want denk niet dat de vorige eigenaar van jou kar maar 3 wielen onderhoud als je er 4 hebt. Ik weet trouwens iemand voor je wagen zie de tussenpersoon zondag.

Hier is de wagen niet klaar hoor gister weer wat tegenslagen 3 wielen zijn al gereed.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:00

Hij heeft er nu nog geen pijn aan maar weet niet wat ze aan pijnstillers hebben gegeven. De komende 4 weken moet hij 3 en later 2 keer per dag met 2 soorten druppelen. Weet niet of ze die operatie ook doen zonder dat je staar hebt, maar het zou natuurlijk ideaal zijn om zo van je bril af te komen. Zeker als je glazen zo sterk zijn, dan kun je zonder bril echt niets zien.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:02

ik weet dat zo'n soort ingreep gedaan wordt als oogcorrectie
dus een sneetje van een halve cm oid naast je pupil en dan zo'n lens erin :j
oud collega'tje had dat ook laten doen, liep met een zonnebril een tijdje, en dat sneetje irriteerde alleen een beetje

ik zie zonder bril bar weinig inderdaad :D moet zelfs bril zoeken om op de wekkerradio de tijd te kijken _O-

hopelijk heeft en krijgt hij er geen last van in elk geval :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:10

Misschien een domme vraag, maar wat is een lager precies?
@ L_R: ik had aan de garagist gevraagd wat het zou kosten, ik kreeg het antwoord: "Als ik het goed zie, zijn dit remblokken van op een moto, dan kosten de remblokken zo'n 40 à 50 euro per paar." Hij moest het eens beter bekijken, maar hij vreesde er toch voor... Voor mij maakt het op zich niets uit, ik geef graag 100 euro uit als het om de veiligheid gaat van mij en anderen. De garagist dacht dat mijn achterremmen vastgelopen waren, maar hij kon het niet met zekerheid zeggen (hij had er maar snel naar gekeken) Ook voor Romeo lijkt het mij niet leuk trekken als de remmen vastgelopen zouden zijn.
Straks gaat de wagen dus even binnen voor onderhoud :+

@ Tine: gelukkig dat het nog opgelost kan raken. Mijn vriend zijn oma haar netvlies begint los te komen, daar kunnen ze niets meer aan doen.(is al geopereerd geweest) Het arme vrouwtje van 84 (die al 2 heupprotheses heeft) kan nu geen 2 meter ver meer zien. Ik vind het verschrikkelijk om mensen zo te zien aftakelen! Maar goed, bij jouw man is dit uiteraard niet hetzelfde, maar ik merk toch dat het een miserie is als je problemen hebt met je ogen. Het zit ook hier een beetje in de familie. Hopelijk is je man weer snel opgeknapt!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:41

Oog operaties, brr, hier ook een behoorlijk slechtziende... hopelijk komt ie er weer helemaal bovenop en kan die voor de komende tientallen jaren weer helemaal goed (of zo goed als) zien :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:54

Mijn vriend is ook al een aantal keren aan zijn ogen geholpen. Niet omdat hij een grote sterkte heeft maar hij heeft een virusinfectie in zijn ogen wat elke keer terug komt. Dit komt nbij 5% van de Nederlanders voor. Hij moet dan ook een dag op bed liggen en krijgt pleisters voor zijn ogen. Dit gebeurt ongeveer 1 x in het half jaar.

Wens E. maar beterschap van mij/ons.
Wat lief van Thabor. Super toch.

Mijn opa is vorig jaar ook aan staar geholpen (90 jaar). Alleen toen bleven zijn wimpers aan zijn ogen plakken en heeft hij een facelift gehad :-)
Door dat hij aan darmkanker is geopereerd en in coma heeft gelegen is zijn zicht heel erg slecht. Hij kan alleen net zoals een paard kijken, vooruit. En met zon moet hij een zonnebril op.

Hier gaat het goed. Gisteravond was Daan een beetje vervelend. HIj was te wakker om te slapen, wilde telkens drinken. Werd er gek van. Om 1 uur is hij in slaap gevallen tot 5 uur :-) Dus dat was netjes.

Mijn ouders zijn hier nu, moeders en ik aan de schoonmaak, mijn vader in de tuin. Straks naar veale :-) :-)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:17

lekker paard kroelen! :)

@SL; een lager is een mechaniekje wat zorgt voor een soepele rotatie van onderdelen. Een autostuur, je trappers op de fiets, je wielen. Het is een cilindertje met daarini kogeltjes en vet, en als daar zand tussen komt gaan de kogeltjes slijten. En vierkante kogeltjes rollen niet ;)

Ik heb gesprongen! :):) en hoog ook (voor mijn doen dan _O- ) en ik krijg er fotos van :D ooh ik ben zo :+: op dids :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:49

Naaltje is hyper omdat ze gesprongen heeft en ik ben helemaal blij want ik heb veale gelongeerd :-)

Weliswaar maar 10 min a 15 min maar hij heeft weer wat gedaan. HIj moet wel even heropgevoed worden. Hij heeft al weer ruzie met mijn vader gehad en ook mijn hand heeft hij al gevoeld

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:53

He Tallechie wat knap van je zeg, super! En direct aan de heropvoeding ~~}> die Veale moet weer aan de bak haha.

@Naaltje +:)+ gaaf zeg, vond je het ook leuk????? Als je het leuk gaat vinden in plaats van alleen eng ben je op de goede weg. Springen is zo vreselijk leuk om te doen :j

Wanneer heb je nu je TREC?

** moet gaan koken, super simpel vandaag spaghetti met gehakt, sla en saus met.... onze eerste kruiden uit eigen tuin dit jaar :9 **

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:57

ja ik vond het leuk :D want ik kon meezitten, en volgens mij zat ik niet eens zo heel beroerd. Het was een steiltje, op 2x zo hoog als ik durfde volgens mij al :=
ik krijg fotos :j

lekker VHU! :) ik heb soep op 't menu vanavond, met stokbrood.
Maar ik weet niet waar m'n vriend is...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:58

Top! En mega stoer 8-)
Maar wanneer is je TREC nu?????? Je wil het niet zeggen he }:0

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:02

oh :o
1 mei :P
op zondag. In rijsbergen :=

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 18:54

Afbeelding
Afbeelding
:):)
ik houd mezelf alleen stiekem een beetje tegen aan de knop ;) maargoed, dat ding wil je ook geen aanvaring mee tijdens het springen ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:11

Stoer hoor Naaltje!!! En trec op 1 mei. Lijkt me zooooo gaaf.

Tallechie weer eens bij paard langs geweest. Herkende hij je wel hihi? Waarschijnlijk had Daan weer een regeldag. Handig die ouders die je aan het werk kunt zetten thuis. :D

Ben echt helemaal af, maar moet nog een hoop doen. BAH

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:29

Avond allemaal.
Naaltje heeft gesprongen en Veale krijgt een heropvoeding.
Ik heb juist men oude tweewieler verkocht aan Toos en Koos. Hoe Hollandser kan het zijn.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:32

:))
toos en koos
dan heb je elkaar ook wel gevonden inderdaad :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:37

ja volgens mij herkende hij mij wel hihi,,, alleen was lekker druk en ouwehoeren en niet willen luisteren, maar dat komt wel weer goed. 1e wedstrijd staat al weer in de planning, mits alles zo goed gaat gaan en ik veale voor die tijd weer klaar krijg.

Stoere foto''s naaltje

Toos en koos hoe kom je erop