[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:50

vriendje gaat eigenlijk nooit mee naar de paardjes :n moet iemand thuisblijven bij de hond :\
Die hadden we nu in de auto gelaten, is koud genoeg.

Mennen vind ie wel leuk, lekker rustgevend, maar wederom zitten we met de hond die niet alleen kan blijven :\

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:56

Aan de ene kant vind ik het leuk dat hij is mee gaat, maar aan de andere kant heb je zo wel een hobby waar je je lekker in kan terugtrekken en waar je lekker zelf kan klooien, dat vind ik ook erg belangrijk.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:22

Mijn man is absoluut niet betrokken bij mijn paarden hobby.
Als ik hem echt vraag om iets te doen (bijvoorbeeld omdat ik ziek ben) zal hij het nodige wel doen, of mij helpen maar meer ook niet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:27

Als ik het lief vraagt doet hij het wel :)
Zo heeft hij eens egholpen de stal uit te mesten (laag van 25 cm :+ ) geholpen om mijn spullen van stal te verhuizen en nu mee sleeen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:14

stal uitmesten zal die van mij nooit doen ben ik bang :P.. hij loopt al door de stal heen en zegt gatver wat stinkt het hier :P

Voordeel sta op vlas dus ben snel klaar ;)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:18

Mijn vriend gaat wel mee mennen als ie daar echt zin in heeft. Ben ik me ponie weer kwijt. Ja ga jij die andere mormels maar doen dan ga ik met jouwe rijden. Hij vind het zo nu en dan leuk maar hele dagen tussen de paarden hangen nee dat niet.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:29

Die van mij zal ook niet helpen uitmesten (tenzij ik in puin lig, en dan enkel het hoog nodige).
Voeren doet hij nu wel enthousiast als hij optijd thuis is of juist laat weg moet. Beestjes blij maken vind hij wel leuk ;).
Als er veulentjes geboren moeten worden is hij zenuwachtiger dan ik :D. En hij ligt meer in het land zomers met de baby's te vrijen dan ik ;).
Maar zelf rijden hoeft van hem niet, en moet hem ook echt vragen mee te gaan als ik de weg op wil, hij zal het niet uit zich zelf doen.

Maar ben al super blij dat hij mij gewoon laat en bij nood (of als hij zin heeft) me helpt.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:31

Feest gaat helaas niet door. :(

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:35

welk feest?

Rivaldo: ik wil best een keer met je gaan mennen hoor, als je dat fijn vindt (met rivaldo) En je mag ook bij mij met mijn doodbrave pony eens mennen om er weer een beetje vertrouwen in te krijgen.
Maar dat wordt wel volgend jaar einde januari :+ heb een vrij volle agenda

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:43

Lief van je aanbod evelli, laat maar weten wanneer je weer is tijd heb.

Me vriend zou met me gaan sleeen, maar hij wilt niet rijden met de auto. Dus helaas kan ik dan ook niet naar riv, had net me bijrijder afgebeld omdat ik met me vriend zou gaan, zodat zij donderdag kan gaan, baal enorm

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:46

Mijn man kan simpelweg niet begrijpen dat ik nog net zo veel energie (of misschien wel meer) in een hobby kan stoppen als 12 jaar geleden. Hij houd zelf een hobby maar weken uit (op z'n hoogst) en dan heeft hij het weer gezien. Ik mag niet klagen, mijn man gaat mee op wedstrijden (zij het met gemopper) zorgt voor het materiaal, helpt mee de wedstrijd organiseren, en zo nu en dan gaat hij mee naar stal en heel soms op de wagen mee (vooral met andere mensen rijden zoals de 4 daagse vind hij wel leuk, alleen met mij niet zo)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:47

Mijn man vindt het erg leuk dat ik zo'n leuke hobby heb....heeft hij ook de tijd om zelf met zijn hobby (modelvliegen) aan de gang te gaan. Maar....als er echt nood aan de man is helpt hij wel hoor +:)+ alleen regel ik het eigenlijk altijd zo dat hij dat niet hoeft te doen. Als hij zou moeten uitmesten ben ik bang dat hij :r wordt....watje die man van mij _O-

Maar toen we van de zomer tegen onze nieuwe stal aanliepen en het weiland was hij wel heel enthousiast en eigenlijk is hij ook een soort donateur :$ :x
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 22-12-09 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:48

Mijn vriend heeft zijn hobby's al een lange tijd. De ene al sinds hij 14 is, de ander is hij samen met zijn vader begonnen tijdens het ziektebed van zijn moeder.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:50

@Evelli, jullie hond is toch de malamute? Onze husky was ook erg moeilijk met alleen zijn, zeker toen haar maatje was overleden, onze trouwe Tex. Maar met behulp van de kong (zie www.dursydog.nl ) , dat rare speeltje waar je lekkers in kan stoppen is ze toch nu in staat zo'n uur of 5, 6 alleen te zijn. Misschien tip voor jullie?
Als ik een hele dag moet werken is er altijd wel een oppas of de buurvrouw die haar even uitlaat / haar ziet en een nieuwe kong neerlegt. Dan kan ze er weer even tegen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:54

Ja, het is een 10 jaar oude Malamute.
Als wij werken zit de hond in een kennel in een asiel op het industrieterrein. Kan ie zoveel lawaai maken als hij wilt.
De hond door iemand anders uit laten is geen optie, dat wilt mijn vriend niet.
Wil wel weer wat gaan oefenen met alleen zijn. Als hij een tijdje alleen in de gang/huiskamer is geweest (met de deur dicht) beloon ik hem altijd.
Kong vind ie niets aan :\ voor je eten moet je niet zoveel moeite doen is zijn idee........
Mormel is het :) maar wel een lieve

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:10

Als wij weg zijn zitten ze in de kennels.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 17:12

wij wonen in een appartementencomplex, dus geen kennel aan huis.
Gelukkig hebben we een kennel gevonden opweg naar mijn vriend zijn werk, dus die brengt en haalt hem elke dag.
Heel af en toe gaat hij er in het weekend ook heen, als hij niet mee kan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 18:36

Mischa, onze husky, verslindt de Kong gewoon. Elk half jaar kan ik een nieuwe kopen en officieel zijn ze niet kapot te krijgen :Y) kreeg de vraag of ik geen pittbull had :+
Wel fijn dat je wel een oplossing voor hem hebt gevonden. Wij wonen in huizen die ook echt tegen elkaar staan, dus als ze het op een huilen zet krijg ik heel de straat langs }> gelukkig werkt de Kong truc goed.
Toen we haar net hadden heb ik nog geprobeerd of ik haar in de bench kon krijgen, want tja, dat lees je dan dat dat goed is dat ze een eigen plek hebben. Na 5 dagen janken hebben we het opgegeven, denk dat we anders echt de politie hadden langsgekregen. En geloof me, uit een husky puppy komt ook echt een enorm gejank ;)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:19

Zo, ben ook weer uit het werk :) Ik knijp mezelf regelmatig in mn handjes dat mn paarden lekker bij huis staan :+ En mannen die niet begrijpen dat je zoveel tijd steekt in paarden heb ik geen last van, op de 1 of andere manier kom ik steeds bij een kerel die ook in de paardenwereld zit :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:26

Niet alleen uit de pups hoor :\ Man wij hebben een regelrecht luchtalarm in huis :\ wat een draaaaaamaaaaaaaaa!
Niet erg leuk natuurlijk.....

Paardjes staan aan de Zaanse Schans :) kan wel een paar leuke rondjes mennen vanaf stal. Mijn stalgenoten vinden de voddebalen erg leuk, dus wordt goed op gelet :D

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:27

Heb je heel goed geregeld Kaisa!!! Ik ga zo maar eens proberen of ik met de auto bij stal kan komen. Als het goed is ligt er een nieuwe bodem. En als alles tegenzit kan ik zo weer naar huis glibberen....

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:34

Al drie dagen niet op stal geweest

Mijn kat kwam net zomaar weer aangelopen, alsof er niks aan de hand was. En ik de hele dag depri omdat ze weg is.....

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:40

Wat fijn dat ze weer terug is!!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:45

nou mensjes ik ben weer even niet geweest, ik pas namelijk op iemands huis en kan daar jammer genoeg niet achter de computer, daarbij heb ik het ook erg druk met de bijkomende honden en 2 paarden waar ik ook op moet passen :)
@ napie wat fijn dat ze weer terug is!

@ maisie handig he zo'n vriend die dezelfde hobby heeft, die van mij rijdt ook beter, alleen train ik alles en hoeft hij alleen met de wedstrijd de leidsel in handen te nemen :P

@ vanhuisuit ik kom er gewoon net achter dat jou pony's helemaal niet ver van die van de onze staan ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:50

Wat fijn dat ze weer thuis is!!

Kaisa: dat heb je goed voor elkaar

Ik kreeg weer wat nieuwe foto's van dezelfde dag toen we aan het sleen waren:

Afbeelding
Vond hem hier wel netjes lopen :D
Afbeelding
Het begon hier opeens heel hard te sneeuwen.
Afbeelding
Langzaam veranderd in sneeuwpoppen!
Afbeelding
Wel handig die achteruitkijkogen :D
Afbeelding
En braaf doorlopen!
Afbeelding
Hallo! (ik ben degene met de witte muts)
Afbeelding
Rivaldo heel serieus aan het kijken
Afbeelding
Afbeelding
Mag ik ook een hapje?

Hihi ik heb er nog heel veel meer maar zal jullie besparen :D