[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:17

avaluna schreef:
Onze dochter gaat met haar 24/7 buitenbospony naar de les, met allemaal geknipt/geschoren en gefohnde paarden en tja, in de wi ter krijg je buitenschimmeltje niet echt schoon en dan krijgen we wel eens commentaar en daar wordt mooi op geregeerd met: "wij hebben gelukkige paarden :D ".

_/-\o_

zo is het en niet anders!!!

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:21

Ik word ook regelmatig een beetje '' :') '' aangekeken als Dids weer eens in een baggerput heeft liggen rollen en ik 'm mee in het zicht neem _O-

Goed antwoord avaluna :)

@smikkel; eventjes lekker naar pony geweest :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:21

tine10 schreef:
Tallechie :(:)
Baudy: fijn dat het gelukt is. Wat idioot dat ze, zonder dat ergens te melden, ineens met een startlijst werken. Ik heb een mail gehad dat ik tussen 11 en 14 kon starten. Heb dus even een mailtje gestuurd dat ik dit niet netjes vind. Mijn groom moet smorgens werken en kan niet eerder dan 12 uur bij mij thuis zijn. Als jij het niet had gezegd hier, had ik het ook nooit geweten. Ze hebben geen mail gestuurd naar de deelnemers. Errug raar! En rare tijd voor jou en je familie dan zo inderdaad. Sterkte.

Ik mag straks naar de verenigingsspringles. Die is vervroegd ivm activiteiten morgen op de manege. Manlief zit dan echter nog in de auto onderweg naar huis, dus ik mag heen. *\o/* Ben benieuwd. Is al heel lang geleden dat ik in verenigingsles heb mee gesprongen. Is toch heel anders dan priveles.

Ja inderdaad ik vind het ook allemaal een beetje raar. Maar heb gebeld. Die vrouw was er niet maar haar man zei dat als ik niks hoorde ik gewoon kon starten wanneer ik wilde. Dat doen we dus ook.

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:36

Allemaal jarige paarden! gefeliciflapstaart *\o/*

Een een knuffel voor wie het nodig heeft :(:)
Altijd een beetje een rare dag als een geliefde jarig zou zijn maar je hem of haar moet missen. Sterfdag heb ik ook altijd zo veel moeite mee, sterfdag van mijn moeder komt er ook weer aan, de weken daarnaartoe voel ik me nog steeds ... ja hoe moet je dat omschrijven? Eenzaam?... Al is het inmiddels 19 jaar geleden.

Net paard lekker gelongeerd aan de dubbele longe. Kon merken dat ik dinsdag goed bezig was geweest van ze was al weer veel beter. Op een gegeven moment begon ze zich te verbuigen maar heb haar daardoor kunnen krijgen waarna ze heel goed aanleuning aannam en ook echt rechtgericht bleef. *\o/* Morgen weer lekker voor de wagen naar buiten. Het beloofd heerlijk weer te worden :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:56

Zo die van mij genieten ook blijkbaar van het buiten zijn... die zagen er uit... Poging tot poetsen gedaan. Deken van Alwyn af gelaten, die was nat van het rollen in een plas. Staleigenaar doet ze morgenvroeg weer op.

Heb voor het eerst met de pony's met de dubbele longe gewerkt, een meisje wat op stal een paard in rijdt wilde me wel helpen. Eerst alwyn gedaan, die heeft eerst een paar rondes gebokt, maar pakt het goed op. Stelling en buiging ging goed. Hij gaat gelijk in de juiste houding lopen dus bij hem wordt dit zijn conditietraining.

Snuit maakt zich zo stijf als wat, terwijl hij het niet is. Aan de hand kan ik hem makkelijk inbuigen, maar hij vindt het gewoon lastig. Dus heel veel stapoefeningen gedaan. Telkens omstellen de andere kant op. Hij begon al mooi naar beneden te komen en te stappen ipv dribbelen, goede oefening dus voor hem.

Wil dit nu vaker oppakken, heb elke week even een meekijkavondje van degene die mij nu heeft geholpen. Als ik dan ergens tegen aan loop kan ze me helpen. Dit kan ik mooi in de binnenbak doen dus als het een keer geen weer is kan ik toch lekker aan de gang. De bedoeling is dat ik dan straks 2 a 3 keer ga mennen en 2 a 3 keer ga longeren met dubbele longe. Pony's weten niet wat ze overkomt :-) Nu de plannen gaan uitvoeren :-)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 07:13

Goedemorgen

Tallechie: in de leer met dubbele longe. Ik vind longeren ook niet echt geweldig, maar als het dan moet, dan met dubbele. Je kunt daarbij bijna alles oefenen wat je ook ohz kunt.
Annemie: ook gelongeerd
Baudy: ik had mail teruggehad. Het is hun eerste keer dat ze het organiseren en ze ontdekken nog wat foutjes zeg maar. Maar ik mocht gewoon mijn tijd starten.
Avaluna: ik krijg hier ook vaak commentaar op mijn paarden. Ze zijn maar deels geschoren en dat is natuurlijk niet zo mooi. Maar voor onze paarden, die 24/7 buiten staan, wel zo fijn. Maar ja, dan krijg je weer rare gezichten 24/7 buiten, in die kou.... dat is toch zielig.

Springles gisteren ging echt super. Nu druk want we gaan zo naar crosstraining.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 16:40

www.zeebodemtrail.nl is een echte aanrader. mooie menpaden, semi verhard. lekker goed te mennen. breed waardoor de ruiter er gezellig naat kan rijden. gaan we zeker nog eens heen. 13km gereden.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 16:54

net db even een half uurtje voor de wagen gehad. Hij liep weer heerlijk. Zin in morgen!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:14

Ik heb vandaag een poetsdag gehouden... moet zo nu en dan ook. Morgen ga ik helpen bij een cross onder het zadel, bij de dierenarts en bij een hindernis. Nog nooit gedaan dus ben benieuwd.

Vanavond heel misschien nog even naar stal als ik de energie nog heb. Dan maar gewoon even in de binnenbak weer aan de dubbele longe, dan kan ik ook na half 9 heen als daan op bed ligt.

Mijn arm blessure is trouwens weer terug. Ging een hele tijd goed, 6 weken geen fysio gehad en begin nu weer regelmatiger te schoonmaken en te borduren en het is weer mis. Bepaalde beweging kan ik dus blijkbaar niet doen. Kreeg net een brief dat ik half mei weer terug moet naar ortophedie. Dan maar even kijken of er toch een operatie plaats kan vinden.

Janouk jammer dat het voor ons zo ver weg is. Maar heerlijk gereden dus.
DB weer een beetje normaal aan het doen? En veel plezier morgen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:31

't zal in de lucht hangen dan het longeren, want Ollie vanmiddag ook gelongeerd met touwtjes. Vond ze vreselijk ingewikkeld.... en ik had haar eindelijk een beetje aan het zweten .... na 15 minuutjes opgehouden en daarna nog rondje gewandeld als beloning. Ze was eerste 500 meter nog helemaal wat }> zo liep ze naast me.... zo van hoe verzin je het :+

Vanochtend mega-vroeg opgestaan en gevrijwilligd bij endurance, zat bij secretariaat. Is erg leuk want je ziet dan iedereen. En we zaten lekker warm in kantine van manege :7 ook niet verkeerd. Frensie nog gezien met Beer.... Wiske vond hem geweldig, en Beer is dus echt een Beer, wat een leukerd.

Leuk Janouk dat jullie weer nieuw uitrij-mogelijkheid hebben gevonden! Tallechie stevige trainingsplannen _/-\o_ Tine heerlijke springles gehad, super! Avaluna's dochter gaat met bospony naar les en weet zich kranig te weren :') lachen.

Nu maar eens kijken wat ik op tafel zal zetten. Wiske licht compleet afgedraaid naast me, ze was de hele dag mee, heeft zich prima gedragen op de wedstrijd <3

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:06

:wave:

Tine hoe was de crosstraining?
Janouk geslaagde rit gemaakt.
Baudyh veel plezier en succes morgen!
Tallechie poetsdag gehad en morgen ook druk dagje. Heel vervelend dat je arm weer klachten geeft!
VHU Wiske is ook zo'n leukerd! Beer en Wiske vonden elkaar echt heel erg leuk, maarja, Beer vindt iedereen leuk en Wiske ook, lekker makkelijk!
Beer is ook compleet afgedraaid. Hij was ook heel braaf op de wedstrijd.
Ik zat samen met eigenaresse van Bieb de hele dag op de vetgate. We hadden een koude plek met veel wind, brrrrr... Zonnetje kwam maar zo af en toe langs. Maar was wel gezellig en weer veel bekenden gezien! Ik was rond 17.30 uur weer thuis.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:35

Allemaal een heerlijke paardenplezier-dagje gehad, zo te lezen :j .
Ik ook, 'smorgens alvast boodschappen gedaan. Net na de middag met dochter schoenen gaan kopen (wat een drama elke keer -O- ) en vervolgens snel naar stal.
Moos gelongeerd, hij begint praatjes te krijgen, dus stevig aangepakt. Wel fijn gewerkt :) . Daarna nog lekker ff geleuterd met de stalgenootjes en thuis gekomen was hubby al bezig met kip-in-braadzak braden (bij ons "kluifkip" genaamd :)) ) Ook al lust ik zelf alleen de filet... toch erg mjam met worteltjes, doperwtjes en bistro-aardappeltjes. :P

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:50

Gem ik heb ook zo'n kip in braadzak gehaald. Ben benieuwd. Heb nu eindelijk een oven en kan dus wat uit proberen. Lekker met Moos bezig geweest dus. Zal wel wennen zijn om weer zo'n jonkie te hebben.

Frensie een lange dag dus. Ja baal er ook van. Zit nu dus op wat je normaal zou moeten kunnen doen, maar gaat dus na een week al weer fout. Ik moet het waarschijnlijk verdelen, maar een normaal mens zou dit gewoon moeten kunnen. Op de foto was niets te zien. Ga dus nu maar een echo aanvragen. Mijn zus heeft de ziekte van Panne in haar ellebogen. Het is wel weer dezelfde pijn. Dus nu maar rustig aan doen en arm weer wat meer rust geven.

Zal zo nog even naar stal. Pony's toch maar even weer rondslingeren. Morgen kom ik er waarschijnlijk niet aan toe. Ook al is het even een kwartiertje, hebben ze toch wat gedaan

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:59

Tall, tip: ruim de tijd nemen om de kip te laten garen. Hij moet minimaal 30 minuten per 500 gram kip in de oven, maar ik reken voor een kip van bijna 1200 gram gewoon 1,5 uur (laatste halfuurtje wel af en toe kijken of het velletje niet gaat verbranden). Dan valt hij lekker van het bot af :) .
Jonkie en wennen, valt wel mee... Hij is 5 en niet groen meer, maar begint nu wel wat te proberen :') .

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:51

Oke..... zo'n fase had alwyn laatst ook, maar is nu weer beter. Merk wel dat ze een stuk beter zijn geworden nu ze weer met zijn tweetjes in het land staan en apart op stal. Straks lekker 24/7 buiten.

Wilde nog naar stal vanavond, maar toch besloten niet te gaan. Kon pas om 21 uur weg, wordt dan wel een beetje laat. Morgen na de cross nog maar even proberen heen te gaan. Moet al om 7 uur weg... ben ik niet meer gewend.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:59

Goedenavond.

Ben doodmoe, maar kan nog niet naar bed. Rembrand is nog erg nat, dus moet wachten tot hij droog is. Blijkbaar heb ik hem iets te hard aan het werk gezet ~~}>
Nu maar bezig met foto's van de cross te downloaden. En film, maar dat laatste wil nog neit erg lukken, heb ik nog nooit eerder gedaan....

Edit:
en dan nu wat spam. Thabor deed het super goed (manlief ook hihi, maar voor Thabor was het de eerste keer, voor manlief niet)
Helaas zijn niet alle foto's scherp. Ik was vergeten de camera op sportstand te zetten. Errug dom...

Sorry, krijg foto's er niet gewoon in. Programma is weer gewijzigd en ik kan even niet vinden hoe ik ze nu van formaat moet wijzigen.

http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 9c2072.jpg

http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 98ad4a.jpg

http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... bcbac6.jpg

http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... a1cfd1.jpg

http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 25dda7.jpg
http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... b92b05.jpg

http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... d57cc7.jpg

http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... b11d99.jpg

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 07:36

Afbeelding
Lieve Beer op de endurance gisteren. Hij heeft enorm liggen slapen gisteravond, hahaha.

Tine leuke foto's!
Tallechie niet meer naar stal geweest.
Moos van Gem in de uitprobeerfase. Dat hoort er allemaal bij!

Vandaag weer lekker rustig dagje!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:25

Goedemorgen

Straks ga ik mee doen aan een enjoy the ride rit. Ben benieuwd. Hoop wel dat het zonnetje er nog een beetje door komt, want het ziet er wel somber uit nu buiten.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:29

Goedemorgen,

Ik ben bobo vandaag in Hoofddorp op de wedstrijd onder het zadel: paspoortcontrole/inschrijvingen/betalingen etc. Lekker een plekje in de zon zoeken.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:29

Wat leuk dat wiske en beer elkaar hebben ontmoet op de wedstrijd :) mooie foto frensie! :)

VHU gelongeerd met ollie
Moos ook hard gewerkt en een beetje druk

Ik heb gisteren mee gelezen (op telefoon) maar dat reageert zo lastig.
En nu wakkergeworden met knallende koppijn... Blijf nog even op bed liggen met laptop, en dan straks maar wat eten en gauw een paar pijnstillers erin

@tine; veel plezier!
Hier ook grauw. Wat zeg ik, hier gewoon regen :)) Maar bij ons lijkt het om 10u droog te worden :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:54

@Tine wat een mega stoere Thabor zeg, geweldig. Wat leuk voor je man dat hij er zo mee weg-springt (zegt ook wel wat over je man's stuur- en rijkunsten _/-\o_ ).
@Frensie dat was zeker koud plekje! Wel leuk dat je altijd iedereen dan ziet aankomen en vertrekken, zit je echt 'in' de wedstrijd. Lieve Beer-foto!
Gem met Moos in discussie :7 Aks met hoofdpijn :(:) ik had vanacht ook knallende koppijn, twee aspirines genomen en weer bed ingedoken en gelukkig toen ik weer wakker werd was hoofdpijn veranderd in soort zombie gevoel maar geen geklop meer...

Was vroeg vanochtend :O maar we moeten zo naar twee verjaardagen, als ik wilde mennen moest ik ook wel erg vroeg (en had voerbeurt). Dus zat om 7.45 al achter Ollies billen :+ ze liep heerlijk. Maar klein rondje gedaan met simpel men/stuurwerk, want was alleen dus dan pak ik een rondje wat ik anders ook wandel, over fietspaden/ruiterpad dichtbij stal, zo'n 30 minuten in totaal bezig geweest. Ze was echt cool want was een meneer zo'n vis-tent aan het opzetten (denk neem zo'n veilige route krijg je dat :roll: ) maar ze vond het totaal niet spannend, op terugweg ook nog een knetterend brommertje tegengekomen (waar ze paar weken terug voor vertrok in vliegende galop, onder het zadel weliswaar) ook die boeide vandaag niet :D

Fijne dag allemaal!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:27

Zo...allemaal al druk geweest.
vhu, klinkt echt super zo met ollie..toppaard !
gem, moos met praatjes..haha..even baasje uitproberen, komt vast goed, je bent wel wat gewend.
tallechie, kip, en nog meer kip...haha...hier ook wel eens gegeten, smaakt prima idd.
frensie en vhu gemeet op endurance, gaaf dat beer en wiske het goed konden vinden.
tine ik moet de foto's straks nog kijken.

ik heb een stukje gewandeld, wil straks nog een wandelen met een van de andere hondjes.
zoontje en man gingen vissen..maar het ging regenen...bah..
zon en 20 graden...vergeet het maar.. :brr:

verder...moet ik nu batterijen gaan zoeken voor de Wii.....

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:40

@biancacoo; :(:) hier is het weer ook nog een beetje teleurstellend :oo Pa en ma zijn al weg met de honden ''gauw voor het warm wordt'' maar volgens mij wordt het helemaal niet warm :\
Naja, vriendlief zometeen maar in mijn megadikke werkjas hijsen als ie mee gaat op de wagen :o :))

@vhu; vroegertje :oo
Hier is de hoofdpijn inderdaad ook ovvergegaan in een bleh-gevoel nu. Heb wel ontzettend last van m'n nek.. Denk echt dat daariets niet goed zit en ik daarom die hoofdpijn heb elke keer..

annemie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:45

Meer mensen met hoofdpijn blijkbaar. Ik ging gisteren met hoofdpijn naar bed en stond er vanochtend mee op. Toch maar een pijnstillertje genomen.

Lieve Beer foto Frensie.
Leuke foto's van Thabor, hij doet het goed!

VHU al lekker vroeg aan het mennen. Top! Vind het zo leuk voor je dat het zo goed gaat met Ollie na zoveel twijfel en moeilijkheden met Bente *\o/*

Tallechie sterkte met je armen. Wat leuk dat je zo lekker aan de gang bent met Alwyn en Snuit!

Veel gelongeerd zag ik wel! Hier vanochtend heerlijk gemend. Kon goed merken van de week echt goed bezig te zijn geweest met paardje want ze liep vanaf het begin af aan veel rechter dan de laatste keer.
Mevrouw heeft wederom bewezen op en top braaf te zijn. We belanden tot drie keer toe met paard en wagen midden in een motor toertocht. Ze vlogen links en rechts langs ons heen. Ze draait niet eens met haar oren...
Verder heerlijk kunnen rijden maar echt mooi weer is het hier nog niet..

Tine welke enjoy the ride doe je mee? Wil ook een keer mee gaan doen, lijkt me leuk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:48

Ben naar Annen geweest. Had me opgegeven voor de 15 km. Toen we onderweg waren, zagen we ineens dat er 25 km op het papier stond. Gelukkig heeft Rembrand een goede conditie, dus was het geen enkel probleem (hebben er 2 uur en 1 kwartier over gedaan).

De markering onderweg was erg slecht (of niet herkenbaar of weg, of op vreemde plaatsen), gelukkig hadden we ook een kaart (die wel onduidelijk was) en een beschrijving (waarvan ik aan het begin dacht, wat moet je daar nu mee) mee. Want hebben de route eigenlijk puur op de beschrijving gereden. Begreep dat er meerdere mensen verkeerd waren gegaan. Wij gelukkig niet, want dan waren het nog meer km's dan die +10 van nu geworden. Dus heb ze even wat tips gegeven, verder was het prima verzorgd. Was hun eerste keer, dus ja, dan kunnen er dingen nog een beetje fout gaan he?

Nu snel even rusten, dan mag Thabor straks nog even voor de kar.