Naaltje shoppen geen succes, het is denk ik nog herfstvakantie? Ik heb een hekel aan shoppen!
Evelli heeft een wachtlijst voor als ze haar HCA sulky wil verkopen.
IT heeft haar laarzen, zitten alleen nog krap. Ik denk dat je ze moet inlopen.
Tallechie heeft vragen over de coupons. Ik moet 15 november naar een informatiebijeenkomst, hopelijk horen we dan meer.
De deken van Dids heeft de eerste dag overleefd!
Rhine heeft een shetlandruin te koop.
VHU heeft megaverkooptopic gemaakt.
Zo het eten staat op het gas. We eten gehaktbal met aardappels en bruine bonen. Lekker met appelmoes erbij, mjammie! Verder lekker dagje gehad, weinig bijzonderheden.
VanHuisUit
Geplaatst: 26-10-11 18:07
Verkooptopic loopt lekker. Heb nog veel meer.... maar dat komt dan volgende week wel anders word ik gek. Voor de liefhebbers, heb nog erg veel weidepaaltjes (groen en wit, diverse hoogtes), schrikdraadapparaat (Paddockmaster, werkt op 9V batterij, goede klap ), paar voertonnen, kantenmaaier op accu (erg handig voor weideonderhoud, zo een met een draadje), kantenknipper ook op batterij (gewoon voor randjes langs pad) nog erg schattig veulen/mini shetlander dekentje (blauw, sierdekentje met wolletje erin), zak nerv control van Pavo (ooit gekocht voor Snuit maar nooit gebruikt), drie van die zwarte tonnen / cementtonnen/bakken (?) waar water in kan en last but not least stroomgenerator 12V werkt op benzine en aantal batterij-TL lampen, ook erg handig voor degenen die geen stroom bij stal hebben. Maak er dus volgende week topic van, anders hou ik het niet meer bij, maar mocht er iets bij zitten waar je behoefte aan hebt, ff pb-en
Heb misschien nog wel meer.... komt heel wat uit zo'n container als je die gaat opruimen (ben bij de stallen aan het opruimen)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 26-10-11 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt
happytime
Geplaatst: 26-10-11 18:08
naaltje: wauw best veel manen,sun heeft vanaf haar oren 20cm manen van 7cm lang en de rest.......afgegeten door tiamo tot 2 cm(wel snel klaar met invlechten)
@VHU; zo'n batterij-TL, aan watvoor prijs moet je dan denken? misschien wat voor onze schuilstal, kunnen we daar poetsen van de winter, hoeven we niet 2 km te lopen naar de poetsplaats voor licht
@HT; ik heb bij dids laatst 10 cm af geknipt de voorste helft was nog 10 cm langer, maar ik kan heel slecht tegen ongelijke manen
Wij hebben misschien wel belang bij die cementtonnen, althans stal, maar opsturen wordt beetje duur
VanHuisUit
Geplaatst: 26-10-11 18:21
TL balken neem ik wel mee, 10,- Euro per stuk ofzo? Heb er geloof ik drie. Weet niet of ze allemaal nog werken, zou je uit moeten proberen. Maar is echt super handig! Maar ik heb ze nog niet thuis, liggen nog op stal. Haal ze vrijdag op. Tja, opsturen betondingen is inderdaad weer wat minder handig
ga ik met stalgenootje ff overleggen! want da's wel handig weet je zo watvoor batterijen?
VanHuisUit
Geplaatst: 26-10-11 18:25
eueueu.... nee Zodra ik ze hier heb, zal ik ze eens uitgebreid bestuderen. Ik was er vrijwel nooit 's avonds, dus heb ze nooit echt gebruikt....
mirror666
Geplaatst: 26-10-11 18:25
VanHuisUit schreef:
eueueu.... nee Zodra ik ze hier heb, zal ik ze eens uitgebreid bestuderen. Ik was er vrijwel nooit 's avonds, dus heb ze nooit echt gebruikt....
doe maar op je gemak hoor. onze schuilstal is toch nog niet klaar
IvysToeter
Geplaatst: 26-10-11 18:33
wobbe deed weer lekker z'n best vandaag.
ik ben nu met stampot boerenkool bezig. heb dat nog nooit gemaakt dus ben benieuwd. heb ondertussen ook mijn outdoorlaarzen aan om ze vast wat in te lopen hihi. heb in de rechterlaars nu een inlegzooltje gedaan en dan zitten ze een stuk beter.
VanHuisUit
Geplaatst: 26-10-11 19:13
Haha, IT met haar laarzen aan aan de boerenkool, het moet niet gekker worden Gelijk heb je hoor, scheelt hoop blaren! Wij hebben hier hamburgertjes, aardappels, spinazie en appelmoes.
Diddle heeft prachtige manen, ze zijn ook zo leuk van kleur, vind hem zowiezo een erg coole fjord
Fijn dat Wobbe lekker loopt, mannetje zal wel blij zijn met deze temperatuur en zijn blote lijfje Wat was het trouwens heerlijk buiten vandaag zeg. Vanochtend even regen gehad, maar toen was ik aan het inspannen dus so what, maar daarna echt genieten hoor. Ik hou echt van de herfst & het voorjaar. De zomer vind ik vaak te heet (naja, normaal dan, nu te nat ) en de winter, tja, dat is als je ment echt afzien vind ik hoor (ook een goede reden om op je menpaardje te gaan rijden ipv mennen ).
Biancacoo
Geplaatst: 26-10-11 20:12
Lift mee op de fijne samenvatting van Frensie. VHU verkooptopic met mooie spullen, niks nodig helaas..wat fijn dat je menles goed ging met Bente ! Diddle heeft supermooie manen,.. IT nieuwe laarzen...foto !!
Wij hebben gegeten...kaiserbroodje uit de oven met hamburger erop, plakje oude kaas...tomaatje, komkommertje...hmmmm smullen maarrr
Weet iemand hoe het met Prinsjeh is.....?? al even niets van haar gelezen....
heupgordel werkt errug goed !! puppen zijn braaf en rustig, trekken heeft nu geen zin...mijn lichaam geeft immers veel minder mee als mijn armen... Ging echt goed !
VHU, hij is sowieso blij met zijn kale lijfje. al zit er wel verbazend veel haar op alweer. Maar het was denk ik ineens erg warm voor hem weer, want heb een half uurtje gereden en hij was toch best wat bezweet. heb hem met een zweetdekentje op stal gezet om op te drogen. na 3 kwartier gekeken of hij al droog was, maar hij was eigenlijk bijna nog meer gaan zweten.
Lekker Biancacoo! Zo'n kaiserbroodje is ook lekker met een hamburgertje, plakje kaas, plekje spek of ham uitbakken en ananas. Fijn dat het goed ging met de heupgordel!
Biancoo gelukkig werkt de heupgordel, heb ik ook al eens aan gedacht voor onze honden, maar twijfel omdat mijn rug onderin niet echt stevig is. Lekker broodje hawaiburger met ananas. Hier waren ze ook goed nat na een 3 kwartier mennen. We hebben een stukje door de hei gereden, waar ik met sonja altijd reed, is niet echt een karrepad, op het einde vrij smal en steil omhoog (wel maar heel kort stukje steil) en dan een bocht naar links, was wel gaaf om te doen. Ik voelde me even alsof ik een marathon reed.
Wellicht is het voor ervaren menners niks, maar ik heb de laatste weken gereden met de wagen zoals ik nog nooit gereden heb, echt genieten. Ik geniet ook van iedere rit na ruim anderhalf jaar niet gemend te hebben.
VanHuisUit
Geplaatst: 26-10-11 22:08
Helemaal toppie Sonjim, wat fijn dat je dat goede gevoel weer te pakken begint te krijgen. Man, ik ben ook helemaal blij hoor als ik met Bente een heuveltje neem in het bos of op het veld, voelt zo stoer he. Durf het nog niet in flink tempo haha, ben veel te bang dat de wagen er te snel achteraan komt, reageert ze soms nogal heftig op
Mijn knollen gaan zelfs zonder broek achterwaarts en duwen dan met de billen de kar naar achter, en Billy heeft vandaag bedacht dat je je ook lekker kunt schuren aan de kar.
VanHuisUit
Geplaatst: 26-10-11 22:49
Jouw knollies zijn stoer Bente is een trutje. Die staat soms nog voor de wagen (met inspannen) alsof ze het doodeng vindt. Staat nog net niet als juffershondje te trillen maar als je haar zielig toespreekt zou ze het nog gaan doen ook. Ze duwde in het begin soms haar staart onder de broek, als je niet oplette . Dat is ook maar een paar seconden hoor, als je haar gewoon negeert en aan de slag gaat, staat ze gewoon stil (zo van OK dan doe ik maar normaal ).
Zo zeg ben al flink wat spullen kwijt
tine10
Geplaatst: 26-10-11 23:08
Ben ik ook weer, net terug van theater. Was toch wel gek hoor, alleen. Ons eerste uitje van man en mij was bijna 10 jaar geleden naar Lord of the Dance (met Michael Flatley). Nu was het Spirit of the dance. Buiten het feit dat we nu niet samen waren, ging ik de voorstellingen toch ook erg vergelijken. Dan kwam die van vanavond er toch slecht af. Het was leuk hoor, maar kan niet tippen aan Lord of the Dance.
Ben verder druk bezig met voorbereidingen van onze menwedstrijd. Is een menner die graag hc wil meedoen. Dat mag, maar ik wil wel een coupon (moet ook van knhs). Ze heeft geen startkaart, dus dan wordt het hobbyklasse, maar dat heb ik niet in vraagprogramma. Omdat er meerdere mensen die vraag hadden, heb ik hier overleg gehad, en besloten als het qua deelnemers aantal kan en juryleden er niet moeilijk over doen, ze voor de wedstrijd aan een proef te laten rijden. Uiteraard dan ook buiten de prijzen om, dat is met hc ook zo. Nu hoeft het ineens niet meer, ze had er al geen zin meer in. GRRRRRRRRRRRRRRRRr, doe ik mijn best dat ze toch kan rijden, krijg ik zo'n reactie. Echt niet leuk. Alsof ik alles tegenwerk. Maar door deze actie mis ik waarschijnlijk wel 4 inschrijvingen (zijzelf nog met ander paard en nog 2 mensen die erbij horen)
Nou, ik ga mijn bed opzoeken. Morgen megadruk. Mijn auto moet voor beurt en apk. Heb iemand gevonden die mij bij garage ophaalt en thuis brengt, heb geregeld dat zoon bij vriendje kan spelen na school, nu nog een oplossing hoe ik smiddags weer bij de garage kom. Fietsen is echt veel te ver, taxis rijden hier niet, dus ik heb nog een leuke uitdaging.
lanouska
Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-11 23:50
@ tine je krijgt er weer een aanspanning van H.S bij we gaan in onstwedde (als alles gaat kloppen en passen) 1x enkelspan 2x 2span en 1x 4 span rijden dus we komen met maar 6 paarden
ik heb maandag mijn diploma uitreiking gehad met een super mooie 8 als eindcijfer erop
vandaag heb ik voor het eerts in winschoten gewerkt bij de mc en een super lange dag gehad vandaag dus. want het is toch wel even rijden naar winschoten via stadskanaal om een collega op te halen. ik heb vandaag van 11 tot 7 gewerkt met een half uur pauze tussen door.en dat is toch best slopend want je doet niks anders als staan en lopen. in eerste instantie zouden we alleen van woensdag tot vrijdag in winschoten werken maar vandaag werdt gevraagt of we volgende week ook willen werken dus ik ga van maandag tot woensdag weer naar winschoten. daarna in de auto en meteen door naar erica want we gingen het jonge paard voor het eerst in het 4 span zetten. wonder boven wonder kon xander vandaag zowaar wel stilstaan wat ie in het 2 span erg moeilijk vindt. maar hij staat dan ook achter in dus hij kon geen kant op en dan naast en achter paarden lopen waar je in het land toch nog regelmatig een tik aan uitdeelt of van krijgt is dan opeens niet zo leuk maar uiteindelijk hebben we zelfs al een galopje uitgeprobeert en gaan ze vrijdag weer in het 4 span in de les bij (ome) leo kraayenbrink
Ik ga zo al naar stal. Denk dat ik toch al m'n nieuwe laarzen aan doe hihi. Had ze gisteren al ingespoten met van die spray, dus moet vast goed komen.
tine10
Geplaatst: 27-10-11 07:30
Goedemorgen.
Brak geslapen, lag maar te denken aan die stomme menner. Probeer ik zo het iedereen naar de zin te maken...
Lanouska, wil je vragen of HS dan (als hij mee wil doen) zsm de combinatienummers wil mailen, want zaterdag sluit de inschrijving. Kan ik gaan puzzelen met de startlijsten. Het hangt er nu nl om of ik nog extra jury moet regelen.
Nou, ik ga zoonlief eens wakker maken, die slaapkop