[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:11

SL: Ik vind het beeld met je nicht en jij zelf erop een veel prettiger plaatje dan het beeld met dat inrij-meisje erop. Ik zie hier een paard met een vrolijke uitstraling (en niet alleen maar omdat ie zn oortjes naar voren heeft :+ ) en het lijkt mij helemaal geen probleem dat je er af en toe eens 5 tot 10 minuutjes opstapt. Het enige waar je dan wel heel erg goed mee bezig moet zijn is dat je zelf 100% in balans zit en hem niet stoort in zijn beweging, en dat je hem altijd stimuleert om de rug te ontspannen, de buikspiertjes aan te spannen en de achterhand voldoende onder te brengen zodat hij jouw gewicht goed kan dragen.
Sterkte met je zonnesteek. Wel supergaaf dat Romeo zo'n resultaat neerzet met je eerste vaardigheid! knap hoor!

IT: vervelend dat rafiki zo reageerde, stond hij te slapen ofzo? Storm heeft daar ook wel een handje van, als hij met zn aandacht heel ergens anders is kan hij heel fel reageren. Tis gelukkig wel geminderd, toen ik hem net had probeerde hij dan zn voorpootjes op mijn schouders te leggen.
Inderdaad veel oefenen en heel veel "gekke" dingen doen en daarbij zelf compleet uitstralen dat het de allernormaalste zaak van de wereld is dat jij daar vrolijk een kabouterdans aan het hupsen bent met een grote toeter in je hand ofzo.

Millanka: fijn om te horen dat het goed gaat met Mastro.
Laura: Ik zou zeggen, neem de tijd voor jezelf... Maar ik weet zelf ook hoe lastig dat is ;) :(:)

Hier gaat het met ups en downs. Vandaag verraste ik mezelf door opeens bang te zijn terwijl ik met mn paarden bezig was en was ook echt niet meer in staat om te bepalen wat ik nou moest doen. Ik had mn groom hard nodig om mij ff tot de orde te roepen want mn jongens werden juist zenuwachtig van mijn gestress. Stom, dat heb ik met mn eigen mannen echt nog nooit gehad en toch hebben we al veel vreemdere situaties meegemaakt.

groetjes lacuna

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:40

Jij ook rustig aan lacuna! Pas goed op jezelf..

IT: Hopelijk komt het allemaal goed met je telefoon

Ben nu bezig met proefje oefenen in 40x80 bak met Z letters bestaat er een rijmpje bij de volgorde van de letters, je hebt die namelijk wel van 40x20 alle friezen boeren... vind vooral moeilijk de letters in de ''lucht'' te onthouden.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:56

Avond allemaal.
SL: straalt helemaal op Romeo
Millanka's haf doet het goed
L_Rivaldo krijgt de kar toch nog in orde voor de wedstrijd
Lacuna had haar grooms nodig
En Naaltje is met de hondjes gaan wandelen.

De ponys's stonden vandaag gewoon te zweten op de wei. Heb Petra ook weer aan de longe gehad. Ze liep netjes en ik begin handiger te worden met de dubbele longe.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:28

Lacuna schreef:
Hier gaat het met ups en downs. Vandaag verraste ik mezelf door opeens bang te zijn terwijl ik met mn paarden bezig was en was ook echt niet meer in staat om te bepalen wat ik nou moest doen. Ik had mn groom hard nodig om mij ff tot de orde te roepen want mn jongens werden juist zenuwachtig van mijn gestress. Stom, dat heb ik met mn eigen mannen echt nog nooit gehad en toch hebben we al veel vreemdere situaties meegemaakt.

groetjes lacuna

you're welcome hoor schat
het hielp, je luistert net zo goed als je paarden op zo'n moment :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:30

Hier inderdaad ook zwetende paarden onder de lange manen.
Mijn les vanavond met Rembrand ging echt top. Ongelooflijk, zo fijn. Ik zit geloof ik eindelijk weer in een opwaartse spiraal. (mocht ook wel na 8 maanden). Volgens mijn instructrice gaat Rembrand nu nog meer zijn best doen, omdat er concurrentie in de wei staat. Weet niet of dat zo werkt hoor, maar als dat zo is, is dat alleen maar meegenomen toch?

@Lacuna: Dat moet wel een vreemde gewaarwording zijn. Gelukkig had je je groom om je te helpen.
@Milanka: wat super dat je paard zo opgeknapt is. Heel dappere keuze die nu dus wordt beloond. We willen natuurlijk wel weer eens foto's van hem zien. Oei, zo'n schok is niet best.
@ Naaltje: die eerste foto, echt geweldig. Die kop van poezelbeest <3

Ik zal eens naar die statjes gaan kijken (kijk daar eigenlijk nooit naar)

Maar zo eerst even kijken of Rembrand opgedroogd is, kan hij weer de wei in.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:35

rembrandje lekker zijn best gedaan, goedzo! :)

die kat kan gemeen kijken he :P
heb ons Dopje ook nog op de foto gezet
Afbeelding
die kan pas een gr*fkop trekken :)) als ie je dood kon kijken ;)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:46

Lotte wat leuk dat je weer op romeo heb t gezeten! En super dat je wedstrijd toch goed ging! Beterschap!
Naaltje, leuke foto's! Hoe zwaar is poes? :P Hij ziet er gigantisch uit! Leuk he wandelen met honden, vroeger had ik ook altijd honden, maar nu woon ik op mezelf en heb ik geen hond. Mis het wandelen zo!
Tine, goed dat je lessen goed gingen :)
VHU, kaak doet iets minder pijn nu, denk dat ik gister avond met uit eten iets te overdreven heb zitten kauwen hihi.
Poeltje, nog niks gehoord van me stage, ze zoude deze week contact opnemen! spannend :P Leuke foto zeg!
Millanka, vervelend he zo'n schock :P heb er ooit 1 gehad, toen ik ook sil vast had.. haha arm dier schrok zich kapot!

bedankt voor de reacties wbt het mennen met sil :)
Vandaag half uurtje in de bak aan het werk geweest, daar ben ik een stuk minder onzeker. Moet maar vlug les gaan volgen, heb nog maar 1 keer les gehad! Wel klein stukje buiten uitgestapt achter een ander paard aan, maar sil is goed weg te sturen van het andere paard gelukkig. Dus vandaag weer beetje vertrouwen erbij :)

Over het gedoe met kids, ach je weet t nooit.. ken mensen met dochters waarbij de ene fanatiek rijd en de ander niet. Zie mezelf later ook wel als moeder, met sil als betrouwbare kinderpony haha. Maarja dan is het maar hopen dat ze zelf ook willen rijden.
Wat volgens mij wel helpt, is de omgeving.
Merk dat iig bij de jongens op stal. Was een broertje van een meisje die reed, en die ging wel eens mee maar vond het verder niet zo leuk omdat het volgens hem echt een meiden ding was. Tot er nog een ander klein jongetje op stal kwam dat wel reed, toen vond hij het ook inene leuk.
Zo zie ik het ook met de meisjes, als ze een vriendinnengroepje hebben is het inene allemaal leuker :P

Maargoed, zo was ik zelf niet vroeger. Was juist erg op mezelf en op de paarden gericht. Was juist op de manege de hele dag bezig met poetsen en knuffelen en niet tutte met meiden haha.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:51

Hoi allemaal, mag ik vanaf hier weer aansluiten ik heb mijn pc terug.
He dames, hier nog geen veullies wel een uier wat iedere dag een heel klein beetje vult, maar om nu te zeggen dat het echt een mega uier is nope. Ik heb wat foto's gemaakt dus misschien willen jullie meekijken en gokken. omdat het zo lang duurde ben ik nog even iets gaan checken en tot mijn schrik heb ik de dames rond 10 mei Bij de heren gezet (chicko is op 19 maart gecastreerd) 8 weken waren nog niet om, plus dat hier een aantal mensen heel droog aangeven dat ruinen nog wel even kunnen dekken na de castratie ook langer dan 8 weken. Dus misschien zijn ze korter dragend als ik dacht. de foto´s zijn van vrijdag
Wieneke
Afbeelding
Afbeelding

Candy
Afbeelding
Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:52

poes 1 of poes 2? :=
poes 2 is te zwaar, staat ook op streng dieet inmiddels.. met de komst van Nelson zijn 2 van de 3 katten minder gaan bewegen (lees; meer lekker in hun ren blijven liggen etc om de hond te ontwijken)
als het om poes 1 gaat.. Die is niet dik meer, maar we vrezen dat er vanalles in hem groeit waar je het bestaan niet van wil weten, hij heeft een heel dikke buik maar is op zijn billetjes wel ingevallen. (maar hey, zoals je hem op de foto ziet, ziet ie er nog best oke uit he :P )

ik heb overigens de honden ook niet hier, ik ga ze stelen bij m'n ouders :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:04

Fifi komt even snel zwaaien vanuit de bollenstreek! :D :wave:

Afbeelding

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:10

mooie foto Nouvel. Zelfs met bijpassend halster :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:11

Mooie foto nouvel.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:15

:D
thanx!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:35

Zo ben weer terug van mijn werk :O naja werk, 't was erg rustig, dan duurt zo'n avond lang zeg.
@Sonjim, bij de DA zeiden ze toen met Freddy dat hij na 6 weken weer bij de merries kon, nou jij hebt het levende bewijs dat dat dus echt te kort is, die zijn zeer duidelijk drachtig :=
Fifi in prachtig landschap *D
Tine heerlijk gemend & gereden, wat fijn dat Thabor braaf was en Rembrand lekker liep, echt top +:)+
Lacuna was even de kluts kwijt, pony's geven signaal van STOP (wat zijn ze toch knap he)
Naaltje, ik vind jullie rode kat echt zo geweldig O:)
Jenkins weer wat zelfvertrouwen, go for it girl :j
S_L zo trots op haar geweldige poown en poown volgens mij trots op jou 8-)
En Milanka heeft goede keus gemaakt met Mastro /3 da's toch goed nieuws

Rest weet ik even niet meer en of er een rest was ook niet :o

Vandaag dus menles...Peter had donderdag met Rizanta gemend en als hij maar iets als voorwaarts of vooruit fluisterde schoot Rizanta er in een enorme uitgestrekte draf vandoor :wow: kon het niet helemaal handelen eerlijk gezegd dus duurde even voordat ik de boel op de rails had := maar uiteindelijk dus in de bak losgereden, toen naar het veld / de ring. Vond het spannend want ze was nogal erg vlot :o maar ... het ging heel behoorlijk en ik had haar bij tijden goed voor elkaar. Vind een goede rechte lijn rijden op de middellijn nog erg moeilijk en paard omstellen van rechts naar links vind ik / Rizanta ook nog lastig :oo Maar krijg er wel meer vertrouwen in. Heb maandag nog een keer les, gaan we proefje weer doen. En donderdag dan samen met mijn groom. Dan hebben we volgende week zaterdag dus de wedstrijd :):)

Vandaag ook burries van tweewieler laten bijbuigen, donderdag kijken of het (nog) beter ligt achter het peerd.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:37

* valt binnen*

Gave foto nouvell !!!
Leuke katten heb je naaltje. Die rooie ziet er goed uit hoor. Leuk nieuw hondje ook.
Snuit gaat bij babs wonen.
vhu is klaar voor de dressuurwedstrijd
Rivaldo is druk met de kar
sonjim wacht op veulentjes
Tallechie heeft buikpijn en is moet. Goed uitrusten hoor!
Mooie rijfoto's van romeo.

* is weer weg ga slapen hoop morgen even wat uitgebreider te kunnen rageren*

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:24

ik ga mee met de samenvatting van vhu

vanavond weer les gehad met uzma ging wel weer lekker, woensdag hebben we weer menles en dan vrijdag parcour lopen want we hebben zaterdag onze eerste buitenwedstrijd in schildwolde met het 4 span en we hoeven gelukkig pas om 12 uur te starten

@ L_rivaldo
Alle Friezen PaardenBoeRen Met Centen Hebben Soms Een Volle Knol

en de letters in de 'lucht' zijn van A naar C. D,L,X,I,G De Lucht X Is Groen bedacht ik net zelf, kon helaas niks voor de x bedenken maar die zit in het midden

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:48

Hoe dan ook... het zijn veel letters :+
Was met oefenen ook regelmatig op zoek naar een letter, zo stom, ga je van hand veranderen, waar is de H.... :oo .... daar helemaal, tjeeee }:0

Jeetje zeg, sta in een statje, bij meeste posters in AR := sta gelukkig niet aan kop :x

Dennis schreef
Citaat:
Woei, ik sta zelfs in 2 statjes. Heb ik nu officieel geen andere hobby's?

Ben nog niet zo erg als Dennis _O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 06:45

Goedemorgen.

Zo (om 7.15 moet hij erzijn) hubbie naar het ziekenhuis brengen voor oogoperatie, daarna paarden binnenhalen, zoon naar school en hopelijk menles met Rembrand(hangt ervan af wanneer ik hubbie weer moet ophalen.) en longeren met Amerigo. Thabor krijgt lekker een vrije dag.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 07:39

Hubbie is "gedumpt". Helaas kan mijn les niet doorgaan (is van ca 9 tot 10), want ik moet hubbie om half 10 weer ophalen. Nu maar proberen of instructrice andere tijd kan, want wil wel graag nog les ivm wedstrijd volgend weekend.

Trouwens mijn meninstructeur belde dat Thabor (of eigenlijk Tabor) krengerig betekent in het Gronings. Nou, dat past gelukkig niet bij onze vriendelijke pup.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 07:53

pas maar op dat hij zich er niet naar gaat gedragen :D zei gisteren ook tegen lacuna dat ze Storm moest omdopen tot Bliksem, wilde ze niet :+
sterkte voor/met hubbie

@VHU; woei :oo een vliegend paard voor je wagen, nee dat lijkt me best even slikken := ;)

Ik heb de afwas al gedaan, zo eventjes netjes aankleden en m'n auto ophalen... Hij was gisteren al klaar, da's knap niet? auto strippen (dak moet er helemaal af onderandere), auto schuren, auto plamuren, auto blank spuiten, auto kleur spuiten, auto toplaag spuiten. En dan ook nog zorgen dat alles tussendoor droog is...
Ik ga maar heel kritisch kijken...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 07:58

Dat klinkt wel heel erg snel ja. Nu was het wel warm gisteren en droogde het snel, maar ik heb er wel wat twijfels over. Droogtijd is toch doorgaans 16 uur van verf.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 08:13

lanouska schreef:
@ L_rivaldo
Alle Friezen PaardenBoeRen Met Centen Hebben Soms Een Volle Knol

wij hadden ongeveer diezelfde, maar voor de R hadden wij nog een extra woord. Zo kregen we deze:

Alle Friese PaardenBoeren, Rammelend Met Centen Hebben Soms Een Volle Koe
en de letters van A naar C:
Door Luie X Ijverig Gemolken

X omdat hij natuurlijk anoniem wil blijven :+

Wauw, een vliegende Rizanta... :wow:
Pff, als ik Storm omdoop tot bliksem wordt het helemaal niets... Ik dacht zelf eigenlijk om hem om te dopen tot "snoezeltje" ofzo :') mja, dat durf ik dan weer niet te roepen bij het hek van het weiland. En denk ook dat hij zich dan niet meer laat vangen haha.
Wow, je autootje nu al klaar? Inderdaad maar ff goed kijken!
Verder nog drachtige paardenfoto's gezien, groeten uit de bollenstreek en poezelfoto's!

groetjes,
lacuna

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 08:24

@ Poeltje: Leuke foto!
@ SL: Voor zo af en toe kan het best
@ Naaltje: leuke kat en hond!
@ Lacuna: Fijn dat je groom je tot de orde kon roepen
@sonjim: welkom terug! Spannend ze hebben al flinke buiken
@nouvel: mooie foto!

Gister lekker een rondje 2 span gemend en me vzmeisje laten mennen gingen we nog een stukje slaommen, meisje is zo klein en dun dat ze amper bleef zitten toen maar een soort van gordel gemaakt en bleef ze netjes zitten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 08:44

Lisanne leuke foto's wel een berg leidsels.

Ik heb zondag les gehad met robijn. Hij gaat echt steeds beter zijn best doen. Heb
ook volgende week wedstrijd met hem dus ik ben benieuwd of ik nu 2 proeven met winst kan rijden. Verder heb ik zaterdag nog een rondje 2-span gereden dat ging ook weer lekker dus
heb ik voor mezelf besloten dat ik 7 mei maar eens dubbelspan een oefen marathon ga rijden.

Verder niet zo veel bijzonders in paardenland.Ben dit weekend wel heerlijk veel buiten
geweest en ook veel gewandeld met Joep.

Vanavond moet ik weer naar cursus en morgen voor mijn wek naar Almere dus dat word heel vroeg opstaan :z

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:15

leuk spannetje :D een witte bos haar en een bruine bos haar :D
gaaf maisie :)
jij ook al cursus, mijn vriendje morgen en overmorgen ook alweer.. :=

auto was klaar zeiden ze, op mijn vraag waarom zo snel ''ach we hebben alleen gepoetst en niet gespoten''
ik ben wel blond maar niet helemaal leip :+
alle putten zitten er nog in, en er zijn er zelfs gróter geworden..
ja mevrouw, dat is een ondergrondprobleem, ja meneer dat snap ik, daarom moeten jullie dat ook gaan mooimaken, want jullie hebben die ondergrond vern*kt :+

dus ik heb m'n fordje fietstas weer mee :P buiten dat ie niet zo sexy is als m'n golfje, vind ik 'm wel érg gaaf :))