[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:59

Citaat:
Janouk is dat niet vreselijk warm in zo'n jurk? Gelukkig flink wat afleiding :(:) prachtig zo'n tocht!

Lekker luchtig hoor zo'n lange jurk. ik hoef niet veel te doen: gewoon mooi zitten en zwaaien :wave: naar de voorbijgangers en op de foto op stopplaatsen bij bejaardencentra etc.
Dat overleef ik wel *-:) *-:) *-:)

kortom barbie spelen en dat is mijn core business

Tijdens de regiokampioenschappen Noord Holland KNHS mag ik weer sjerpen omhangen, rozetten uitdelen, bekers uitreiken en op de foto met de kampioenen *-:) .............allemaal core business

:D :D bobo

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:04

Her Royal Highness hahaha

sonjim

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:53

Janouk ik wil een foto van jou als barbie

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:55

In dirndl of roze jurkje?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:57

Dirndl en roze natuurlijk

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:04

Pfff, had al jaren War Horse liggen; nu eindelijk maar eens gekeken; heb het niet droog gehouden :o .

@Tine: :(:) , hopelijk is er verbetering te zien!

@Janouk: gewoon mooi wezen :D .

@VHU: altijd een flinke kostenpost; die dekens.
Paard heeft idd al een paar landen gezien, eigenaresse was geloof ik 11 en paard 4 toen ze 'm kreeg, inmiddels zijn ze al 24 jaar samen <3 .

@Sonjim: idd lekker in het rompertje <3 .

Geloof niet dat ik mijn koets nog uit hoef te pakken, vandaag, het blijft hier nat.

Dkschrute

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:34

Ipsilonka schreef:
[ Afbeelding ]
De dames vermaken zich overigens prima....

Zo stonden die van mij er ook bij. Het is nu een grote modderboel door alle regen. We kunnen ze wellicht op een weilandje ernaast overzetten.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:13

Afbeelding

Helaas alleen foto's van Barbie in een dirndl in het rood. :D :D zo mooi genoeg :o?

Afbeelding

Paul eens heel lief aankijken of ik ook een roze dirndl mag *\%/*

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:51

:wow: Janouk sjiek hoor
Avaluna * biedt je mijn doos tissues aan :+
Tine een spannende dag vandaag met Rembrand, ga duimen voor je!
Sonjim lekker hoor voor de beeb alleen een rompertje, heb je ook niet al dat gedoe met kleertjes aan en uit te doen.....houdt het lekker overzichtelijk in deze tijd van het jaar dat je het zelf ook al warm hebt.
Dkschrute nieuw in het topic?? Of iets gemist in mijn lange afwezigheid?
VHU heeft een soort vakantie, zoon uit logeren :D Denk dat de muggen jou erg smakelijk vinden, dan ruik je lekker heb ik van de week op de tv gezien. Ze komen namelijk ook niet op licht af maar op lichaamsgeur.

Gister lekker met mijn Pown aan het trainen geweest, hij moest ook nog ff afgericht worden in de vrachtwagen, met het vervolg Pown zeiknat en over de zeik......dat was dan weer een beetje jammer. Hij staat contstand te piafferen in de vrachtwagen en je wordt er toeterdol van %) Negeren helpt niet, op zijn kop geven al helemaal niet en als je er maar lang genoeg bij blijft dan blijft hij 10 sec stilstaan en dan begint het weer.......moeilijk om een beest van 14 wat bij te brengen met zulk soort negatief gedrag wat hij vertoond.
Ga binnenkort maar om een waterpistool kijken of dat zijn vruchten af wil werpen. Hij haat water ~~}>

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:31

Goedemorgen, nog net haha
Dingetje: lastig zo'n pony. Zal iets zijn met heeeeeeeel veel geduld en veel oefenen?
Dkschrute ken ik ook niet

Ips en Ava: alweer een beetje droog bij jullie??

Vanmorgen alle drie weer lekker gewerkt. Ik heb het idee dat er minder dazen zijn. Erg prettig. Vanmorgen met Samoerai weer drooggemend, de weg op geweest. Nou ze is super verkeersmak. Nu wonen we hier natuurlijk wel heel erg rustig, maar meerdere brommers, auto's en een idioot hard rijdende tractor gezien. Ze zijn hier in de buurt een huis aan het bouwen, daar lag een slang over de weg die water wegpompt, maar daar stapte ze zo over. Nou ja, eigenlijk stapte ze erop }:0 . Ook nog over een brug geweest, dat vond ze in het begin wel eng, dus de eerste 3 keer naast haar gelopen, daarna er weer achter gelopen. Wat een heerlijk braaf dier is het toch <3 Zoonlief is weg, dus lekker kunnen mennen met Amerigo, die liep erg fijn. Nu even beetje rusten en dan met Rembrand naar kliniek.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:52

Suc6 bij de kliniek Tine.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:13

Tine, een "boerenwijsheid" is dat de dazen uit het niets komen wanneer het mais 30 cm hoog staat, en weer even snel verdwijnen wanneer de mais geoogst is. We moeten dus nog even -O- .

Dingetje, ik vrees dat Pown daar niet braver van zal worden... Ster (mijn vorige) had van die momenten. De ene keer was ze urenlang ontzettend braaf op de trailer, maar we hebben wel eens een oriëntatierit in Zuid-Limburg gereden waar ze maar een uur hoefde te wachten na de rit, omdat wij even gezellig de uitslag + koffie wilden meemaken en de trailer stond gewoon te schudden en dansen op de trekhaak van de auto. Ook Ster beheerste de piaffe :+ .

Janouk, wat zijn jullie toch een fotogeniek stel :D

Net de Wasserschutzpolizei aan boord gehad... hebben geen r33t te doen die mensen. Gezellig koffiedrinken en over voetbal praten, meer niet.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:17

duim duim duim voor goede uitslag voor Rembrand bij de kliniek

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:19

Bij ons roepen ze altijd als de tarwe van het land is dat de dazen dan weg zijn.......dus zal het in de gaten houden er is al aardig wat tarwe van het land gehaald vorige week.

Ja Ster hoe gaat het daarmee? We hebben jullie toen bij paard en koets zien rijden. Hoe gaat het bij haar nieuwe eigenaresse.....was een knappe pony ook.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:28

De laatste keer dat ik Ster zag was in het voorjaar tijdens de oefenmarathon in Ysselsteyn. Het ging uitstekend met haar :j . Ze wordt verzorgd en verwend als een fotomodel met allerlei luxe behandelingen om haar optimaal in haar vel te krijgen en houden. Dit najaar zal ze voor het eerst voorop in een vierspan tijdens een trouwerij meelopen, had ik me laten vertellen. Ze deed het in de binnenstad van Krefeld zó goed in een gelegenheids-tweespan, dat ze ook die kwaliteiten willen gaan benutten _/-\o_ .
Laatst bijgewerkt door Gem op 30-07-14 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:32

Dat is echt super leuk.
Ook fijn voor jezelf om te horen en te zien dat ze goed wordt verzorgt en dat ze niks tekort komt :D
Het is toch altijd een moeilijke beslissing om een paard of pony weg te doen, maar als er dan zo goed voor gezorgd wordt dan geeft dat jezelf ook wel een goed gevoel denk ik.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:39

Ik heb vanaf het begin een heel goed gevoel gehad bij het niet te koop zetten en afwachten hoe het loopt. Deze mensen kwamen via J vd Broek, die Ster ook alleen maar op een filmpje had gezien, op mijn pad. Toeval bestaat niet wordt er gezegd (ook al ben ik niet zo van het bijgelovige), dus het heeft zo moeten zijn :) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:10

Nou, het duimen van jullie is niet voor niets geweest. Net terug van de kliniek met Rembrand. 7 weken geleden alweer (wat vliegt de tijd toch) was een ernstige peesblessure geconstateerd en werd er gezegd dat herstel en terugkomst in de sport niet te verwachten waren. Na 7 weken 2x per dag 20 minuten stappen en koelen is de prognose duidelijk gewijzigd. Er is een duidelijke verbetering ten opzichte van de vorige keer, er treedt al opvulling op en het is zeker te verwachten dat het goed gaat komen met zijn been (terugkeer in de sport, vooral marathon vond ze nog te vroeg om daar uitspraken over te doen) We mogen het staptraject uitbreiden (in tijd en tempo) en over 6 weken gaan we dan weer kijken hoe het er voor staat. Met hulp van de fysio ga ik nu een schema opstellen.

Dus ik ga nu snel zadelen en een rit van 30 minuten maken. Heerlijk

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:11

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:26

tine geweldig nieuws,hoop dat je veel routes heb voor 30 minuten stappen _/-\o_
gem: hoe is het met je verbrande arm/elleboog?
jeskim: hoe loop de fjord die een steen tussen haar ijzer zit nu?
janouk:zaterdag mag je roze jurkje aan en tochtje amsterdam maken...(gay parade) _O-
ava: war horse gekeken nu zeker de musical kijken?
VHU: alles goed met de ponys, doe je ook nog wat met hero en ber?
en verder ff alles kwijt
VHU je vroeg hoe het met de jonkies ging: jane heb ik weer opgepakt aan de longe,gisteren voor het eerst een staartriem omgedaan...ze ging zowat zitten,maar later beter...julia is nog maar 2 maar wel veel makker dan jane....tja ze komen wel uit een natuurgebied met weinig mensen....maar wel prettig dat ze dan ook weinig 'slechte'ervaringen hebben en vertrouwen in me hebben.. +:)+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:55

*\o/* super van Rembrand Tine, lekker zo doorgaan _/-\o_ +:)+ :):)
En wat leuk dat Samoerai zo relaxed is, teken dat ze lekker in haar vel zit.
Ava dat is de enige film met paarden waarbij ik zelfs mijn man een traantje heb weg zien pinken (ik had toen al een wc rol afgewerkt :+ )
HT lekker bezig dus, leuk hoor. Ik probeer zo'n 3x per week iets te doen met Hero (longeren, wandelen, freestyle, zadel erop/eraf, op hangen, flinke poetsbeurten dat soort dingen). Met Ber longeer of freestyle ik niet, die gaat compleet in de stress (gaat echt bibberen) als ze maar een zweep of longeerlijn ziet, of bij harde stemmen als mensen in de bak aan het rijden zijn. Echt wel zielig eigenlijk :(:) ze stelt zich volgens mij niet aan, ze is namelijk heel braaf, vriendelijk en voorzichtig met stukjes wandelen en met poetsen, dat vindt ze heerlijk. Vandaag bijv deken gepast bij haar, was al hele onderneming want ze vond dat ook vreselijk eng. Maar na paar keer passen bleef ze netjes staan <3
Maar als ze zoveel in haar lijf verkeerd had staan en ze is wel bereden associeert ze het misschien nog steeds met pijn, geen idee hoe lang zoiets in zo'n paardenhoofd blijft zitten eigenlijk. Ze is in omgang vreselijk braaf dus misschien heeft ze wel heel lang met heel veel pijn rondgelopen...

Vandaag met Ollie rit van zo'n 21 km gedaan, lekker rustig tempo (iets meer dan 10 km/uur), was heerlijk. Het was eindelijk wat frisser.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:05

VHU: lekker met de paarden bezig geweest. Wat sneu dan eigenlijk he dat zo'n beestje zo bang is. Als ze dan zo braaf en vriendelijk is, dan vraag je je af waarom mensen zo raar hebben gedaan. Tenminste, het lijkt er dan op dat mensen rare dingen gedaan hebben, misschien is dat niet zo, maar waarom zou ze anders zo in de stress gaan. Aan de andere kant, toen Sam hier net was stond ze ook te bibberen op de wasplaats en nu staat ze los. En dat in een paar weken tijd. Ik denk niet dat ze bij vorige eigenaren geslagen is of zo, dus ene dier gaat ook anders om met stress of is sneller in de stress. Ik weet niet hoe lang ze nu bij je is, maar volgens mij heb je al een flinke verbetering, dus straks lukt longeren misschien ook nog wel.
HT: ik kan nu eindelijk een rondje maken. Net dus een rondje gemaakt van 30 minuten, moest wel flink doorstappen om dat te halen, maar goed, dat is toch leuker dan 15 minuten heen, omdraaien en weer terug. En lekker met de jonkies bezig

Ben zoooooo blij *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Net zo genoten van mijn staprondje. Gek dat je met zoiets simpels zo gelukkig kunt zijn :D

Manlief gaat straks weer weg helaas. We hebben aangeboden te helpen met het concoursprogramma bij de districtskampioenschappen, dus tja..... voor het goede doel zullen we maar zeggen ;-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 17:35

Heerlijk toch Tine, hij is toch je grote stoere vriend! En jullie hebben al zoveel meegemaakt samen...

Klopt wat je zegt dat het ene dier anders met stress omgaat dan het andere dier. Ik heb niet het idee dat ze mishandeld is en de vorige eigenaar was erg begaan met het dier en heel blij dat ze op de wei kon, maar zij had haar ook maar een paar maanden gehad....Ber heeft veel eigenaren gehad en dat lijf zat wel erg in de war zeg maar... Denk dat het een combi is geweest van werk wat niet bij haar pastte, lijf niet goed, pijn, in een box staan (vind ze echt drama, als ze geen andere paarden kan zien), veel lawaai van manege om haar heen, dat soort dingen. Daar kan een paard ook goed van in de war raken. Volgens Steffi vd Laarse is ze van de stress of door een trauma of combi van alles vast gaan zetten (wat nu dus weer los is).

Zoals ze nu is is ze een heel fijn en lief gezelschapspaardje en in principe hoeft ze ook niet meer te doen / kunnen dan dat.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:03

Tine wat super fijn van Rembrand zeg!!
VHU fijn dat Ber al op de juiste weg is.
Hier ook zoiets met Fera gaat dagen goed en gister wilde ze in de paddock mijn man iets aan doen. Het liep met een sisser af, maar op die momenten haat ik haar echt. Ze hoeft niet naar ons toe te komen in de paddock, zo irritant.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:49

Tine super zeg, dat is mooi nieuws en genieten doe je dan zeker van je rondje.

VHU en ips heftig een paard dat zo kan stressen om niks, die van mijn ouders (dartmoortje) kan er ook wat van, is niet aan mij besteed zo'n paardje. Ik heb liever een koele kikker. Chicko heeft ook apart gedrag maar is niet bang dat vind ik echt een verschil.