[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:05

Zoo, wat gaat het weer snel.
Lees over buitenritten, en poezels, sterkte naaltje !!

VHU en B485 hebben gemeet, en Snuit heeft een fijne nieuwe plek gevonden, super, en zo zien wij snuitje ook nog eens !! gaaaaaf

Lisanne mooie foto's !!

Nou ik ga snel werken, anders krijg ik mot hier....
Doei :evaw:

Poeltje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 09:19

:wave: Goeiemorgen!

Las wat over paarden die niet alleen kunnen staan. De meeste van ons kunnen dat wel, behalve Sjors.
Die wil er graag een maatje naast hebben, maar zodra je enkelspan met hem gaat rijden, valt het wel mee.

En over menlagers.. Daar heb ik echt de ballen verstand van. :o Dat laat ik altijd over aan Pieter.

@Jenkins: Heb je al wat gehoord van je sollicitatiegesprek?

@Naaltje: Leuke foto’s van je frummel :D

@VHU: Jammer dat je Han geen paardrijkind is. Lijkt me wel leuk om dezelfde hobby te delen als paps/mams, maar helaas ben ik ook de enige van het gezin. Ouders hebben niet zoveel met dieren.

@Tallechie: Fijn dat alles goed gaat met je mooie mannetje!

@Tine: Heeft even gekeken bij d’r zomerwei. En is lekker uiteten geweest. Wat een leuke foto’s van je man met Thabor! Je zoontje vermaakt zich zo te zien ook erg goed.

Wij hebben twee kleinere weides en één grote. Die kleintjes zijn ingezaaid, dus daar kunnen de pony’s nog niet op en die grote moet eerst gemaaid worden als er genoeg gras staat. Dan hebben we onze wintervoorraad weer compleet. Ze gaan nu in koppels de bak in, dus ze komen gelukkig wel lekker buiten.

@Bianca heeft een lekkere buitenrit gemaakt!

@Dennis: Gefeliciteerd met je behaalde resultaat

@Lisanne: Leuke foto’s!

Mijn weekend was lekker rustig. Zaterdag de hele dag op stal gehangen en Bart gereden. Gisteren zou ik met het dubbelspan gaan mennen, maar de kleine meid had springwedstrijd, dus voordat ze weer op stal waren was het al 5 uur. Toen was ik intussen alweer thuis. Heb de pony’s in de bak gezet en heb daarna mijn ligstoel ernaast gezet.
Was zelfs verbrand en heb nu nog een rood neusje. :o

Bart afgelopen weekend:

Afbeelding

Zal me maar eens gaan aankleden en bezig met voorbereiden. Heb vanmiddag eindgesprek voor stage.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:32

Wat een fijne foto's het lijkt wel zomer!
Citaat:
Ik word echt gek van de hoofdpijn. Soort migraine maar nog net niet zo erg en dat al een aantal dagen lang.
En sinds vanavond ook erg veel pijn aan rechterkant van mijn kaak, ter hoogte van mn oor.

Ik heb ooit een zenuwontsteking in mijn kaak gehad. Gaf eerst hoofdpijn, later tandpijn, toen complete vreselijke kaak/hoofd/tandpijn. Heeft dus niets met je tanden te maken maar met je kaakzenuw. Het was echt killing, niets hielp. Uiteindelijk via de huisarts bij de tandarts terecht gekomen en het bleek dat mijn onderkaak plm 1mm scheef stond tov mijn bovenkaak. En dat kwam weer door een vulling die twee jaar daarvoor net niet goed was 'afgevlakt', waardoor ik mijn tanden verkeerd op elkaar deed. Daardoor waren een paar kiezen ook anders gaan slijten enz. Oftewel, ik leek wel een peerd bij de tandarts :+ ik ben een paar keer zo om de drie dagen bij de tandarts geweest en elke keer werd er weer wat bijgeslepen, toen werd de pijn heel langzaam minder. Maar ik heb er bij elkaar wel zo'n maand of twee, drie last van gehad, vreselijk.

Snuit gaat logeren hoor bij B485, als het allemaal klikt en het gaat goed blijft hij daar. Maar als het onverhoopt toch niet de juiste match is komt Snuit gewoon weer terug. Maar ik heb er een goed gevoel over, Babs is heel relaxed en consequent en heeft een fijne zachte hand met mennen, precies wat Snuit nodig heeft :)

@Jenkins denk dat je jezelf wat hulp moet gunnen, ik vond mennen in het begin ook heel eng. Mijn eerste keer op de bok was een drama, mijn 1e menlessen vond ik vreselijk spannend, en soms vind ik het nog vreselijk spannend. Maar door een hele goede relaxte en deskundige instructeurs is het tot nu toe steeds allemaal goedgekomen. En echt hoor, als ik niet regelmatig les heb word ik ook weer scheiterig, met mijn paard dan, met de pony's is dat nu wel over denk ik. Vanmiddag heb ik ook weer les, we gaan oefenen in de grote ring, vorige keer was ze enorm kijkerig, zaterdag heb ik erin rondgereden onder het zadel schoot ze ook paar keer weg, dus dan ben ik blij dat ik mijn instructeur bij de hand heb die of gewoon zegt dat ik het goed doe (zeer fijn om te horen) of me vertelt hoe ik het beter kan doen. En dat hoeft natuurlijk niet altijd een instructeur te zijn, die hulp, maar misschien gewoon wat Lacuna ook zegt relaxed iemand die goed met Sil om kan gaan, scheelt ook al een hoop. :(:)

@Lacuna bedankt voor je compliment over de slof. De slof staat zo bekend als een vervelende hulpteugel maar in noodgevallen vind ik het een hele prettige teugel. En als je hem niet nodig hebt dan doe je hem gewoon langer dan je gewone teugel, hangt hij er gewoon bij. Ik ben een beetje panisch voor een martingaal (ziet er vriendelijker uit maar doet natuurlijk eigenlijk precies hetzelfde, als je hem zo hanteert) omdat een van mijn paarden er eens met die tussenstukjes van de leidsels in vast is komen te zitten en toen steigerde en omviel (met mij erop).

Ik heb een mega opdracht de komende weken, moet enorm veel documenten bestuderen. Denk dat de verleiding erg groot is om regelmatig naar bokt uit te wijken maar dat mag niet ~~}> anders komt het niet af. Dus als het goed is zien jullie me de komende tijd wat minder.... als het goed is :=

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 09:54

Leuke foto's zien voorbij komen!

@ babs: wat goed dat Petra vlotter is geworden! Bij Romeo helpt het ook ontzettend goed. Hij is gewoon véél attenter voor mij! Gisteren was ik rustig aan het rijden, toen zette ik Romeo in galop, en ik zei vrij stilletjes maar toch enthousiast "Allez kom" en Romeo schiet weg als een speer! We hebben 31 km/uur gehaald :D (zo hard reed hij een heel stuk door) Zoiets had hij een tijdje geleden NOOIT gedaan!

Gisteren had ik trouwens mijn eerste wedstrijd vaardigheid, helaas was het een clubkampioenschap van de haflingerclub dus mocht ik niet 'voor het echt' meedoen, de tijd werd wel opgenomen en heb mijn punten ook gehad. De omloop telde 14 poorten, in de eerste omloop was ik veel te zenuwachtig en had ik 3 balletjes af in 1.23 minuut, in de tweede omloop was ik heel wat rustiger had ik foutloos in 1.24 minuut. Als mijn punten hadden meegeteld in de rangschikking, had ik niet gewonnen, maar ik was ook zeker niet achteraan beland! Ik ben toch trots op mijn ventje <3
Helaas heb ik op zo een mooie dag een zonnesteek opgelopen, gisterenavond werd ik plots heel ziek, mijn gezicht en borst zijn héél erg verbrand, mijn oogleden zijn wat gezwollen en heb barstende hoofdpijn. Tja, het is gevaarlijk hé als er een fris windje is, dan merk je zo niet dat de zon best wel hard schijnt.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 12:02

Naaltje: veel sterkte toegewenst met poezel! Hij heeft een prachtige leeftijd en tja.... helaas worden katten niet zo oud als wij (gemiddeld gezien). Wij hebben voorheen altijd Siamezen gehad; een ras dat er om bekend staat dat ze wel 18 - 20 jaar kunnen worden. Nou..... bij ons helaas niet ^) . De oudste is 13 jaar geworden, terwijl ze uitstekend voer kregen, en elk jaar naar de DA voor inentingen en algehele controle.

VHU en Tine: hier 3 kinders, 2 jongens en 1 meisje, en er geeft er geen eentje om de pony's..... maaaaar... ze mogen natuurlijk niet weg :+ . 1,5 week geleden zijn de 2 jongsten weer eens meegeweest en hebben op Ster gezeten. Ze hebben hetzelfde probleem als ik bijvoorbeeld met kleding naaien heb (maar dan juist niet met paardrijden): wel willen kunnen ponyrijden, maar niet veel zin om het te leren.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 12:07

@ gem: van een meisje zou je eerder zeggen dat de interesse voor pony's er wel in zit... Hoe oud zijn je kinderen? Kan zijn dat het willen leren paardrijden er wel in komt als ze wat ouder zijn?
Wat ik zelf wel heel erg heb gemerkt: als kinderen bij hun thuis paarden/pony's hebben, is het eerder iets wat heel normaal is. Als kinderen geen paarden/pony's thuis hebben, is het iets indrukwekkend als ze het zien. Ik mocht van mijn ouders vroeger 1 keer per week gaan paardrijden(ouders moesten niets van paarden weten, hadden er dus ook zelf geen), dus ik keek er de ganse week naar uit om te gaan. Voor kinderen wordt het al snel iets "saai" als ze het zelf hebben. Zo zijn de speeltjes van vriendjes altijd interessanter dan de eigen speeltjes. Datzelfde speeltje zal ergens in een hoekje belanden als ze het uiteindelijk zelf hebben...
Je mag me tegenspreken als het niet klopt, maar zo heb ik het altijd ervaren (niet enkel bij mezelf, maar ook bij andere kinderen).

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 12:37

SL: ik ben het gedeeltelijk met je eens. Wij hadden vroeger ook paarden, maar niet aan huis. en ook ik keek er altijd naar uit om er naar toe te gaan of te gaan rijden op de manege. Verschil is vooral dat ze er thuis niet elke dag mee bezig waren. Was enkel iets voor in het weekend.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 12:39

tine, je hebt het dus lekker druk vandaag? Dan zal je vanavond wel doodmoe zijn.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:20

SL: Ster staat niet thuis (helaas). Ik vraag elke keer of er iemand zin heeft om mee te gaan naar haar, maar dat is maar zelden het geval :) .
Vivian heeft wel de leeftijd om te gaan rijden (ze is 9), ze zou er ook wel aanleg voor hebben denk ik, maar het interesseert haar gewoon niet zoveel. Overigens wél de paardrijkleding, vooral wedstrijdoutfit vindt ze prachtig :P . Maar op dat paard zitten hoort daar dan weer niet echt bij :') . Zij heeft eigenlijk maar één drive: ballet.
De oudste zoon (bijna 13) is er duidelijk in: wel kijken, soms meegaan om de gezelligheid, maar verder niks. Toch hoop ik dat hij de smaak te pakken krijgt wanneer we gaan mennen. Hij heeft nl wel veel gevoel voor dieren :j . Altijd bang voor honden geweest, maar een lastige 2-jarige Oldenburgerhengst aait hij met gemak over zijn hoofd "omdat iedereen toch ziet dat die een goed karakter heeft".
De tweede zoon (bijna 11) is meer type werken.... lekker meehelpen met stallen uitmesten, voeren, maar zit als een plank zo gespannen op een pony. Dat heeft hij echter niet eens in de gaten ;) .

Aan klasgenootjes merk je wel dat ze vaak willen afspreken om onze pony, hopend dat ze mogen rijden. En dan weer snel afhaken als blijkt dat onze kinderen zelf helemaal geen zin hebben om naar stal toe te gaan :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 13:35

Heb even snel bijgelezen.... ben een beetje moe.
Ga mee met de samenvattingen.

Ik heb gewoon last verstoppingen. Dus moet roosvice drinken. En heb een middeltje bij de apotheek besteld. Gisteren ging het s avonds weer goed, nu weer wat last.

Ik ga vandaag ook helemaal niks doen. Vermoeidheid begint op te spelen, dus lekker niksen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:25

Even een ego-postje:
Zoals ik aan sommigen onder jullie beloofd had, zou ik zo snel mogelijk foto's plaatsen van mij op Romeo. Vandaag ben ik weer gaan rijden met Romeo (lees: mijn nicht erop en ik er naast). Het is weer super goed gegaan! Romeo is ontzettend braaf en hij lijkt het best wel leuk te vinden!
Ik heb mij geamuseerd met foto's te trekken, en op het einde ben ik er even op gegaan om een foto te trekken (vandaar dat ik geen toque of rijbroek aan had)
Hier de foto's van mijn nicht op Romeo, enkel de laatste foto is met mij erop.
http://img14.imageshack.us/i/1008027m.jpg/
http://img97.imageshack.us/i/1008035e.jpg/
http://img855.imageshack.us/i/1008051.jpg/

Afbeelding

En ik op mijn ukkie <3
Afbeelding

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:33

SL, kan nog best heel af en toe toch? merk je trouwens dat (omdat je wat langer bent) dat hij minder makkelijk zijn evenwicht kan vinden?

Tallechie, verstoppingen zijn vervelend!
heb je nu een middeltje wat door je drinken moet ofzo?

Ben er vandaag namelijk achter gekomen dat Rafiki toch eigenlijk best een héél gevoelig paardje is.
Tuurlijk wist ik dat al eerder, maar vandaag werd mijn gevoel nog meer bevestigd.
Hij moest namelijk weer bekapt worden.
vind hij altijd in het begin nog een beetje eng, maar als de smid eenmaal bezig is valt het wel mee en blijft hij braaf staan als ik hem kriebel.
toen de hoefsmid de ene kant klaar had en met zijn andere voorvoet begin ging Rafiki aan de krullen van de hoefsmid zitten friemelen.
dus ik zei, Rafiki niet doen want dat vind de hoefsmid niet leuk (hij wilde er net een vriendelijke hap van nemen :+ )
verder deed ik helemaal niks :n toen schoot zijn koppie omhoog en zo klein als hij is (en ook omdat het onverwachts ging) probeerde hij me een paar meter mee te sleuren.
niet uit baldadigheid, maar hij was gewoon geschrokken (van niks)
dus ik ga flink met hem oefenen met gekke dingen doen etc. en lekker veel kriebelen en knuffelen.
Uiteraard wel consequent blijven en dingen die echt niet door de beugel kunnen ook wel afstraffen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:47

Zo, gaat ineens weer hard hier.

@ SL: als je het niet te vaak en lang doet, kan het best. En vwb kinderen heb je misschien wel gelijk. Onze zoon heeft het nu steeds over voetballen. Brrr, als wij iets niet leuk vinden..... Maar goed, hij zit nog op zwemles, muziekles en judo, dus voorlopig geen voetbal :D Sterkte met je zonnesteek.
@ Tallechie: veel drinken en vezelrijk voedsel.
@ Gem: het is wat met die kinderen he? Maar ja, je kunt het moeilijk afdwingen. Hier ook veel klasgenoten die graag komen spelen in de hoop te mogen rijden.
@ IT: drukte viel me erg mee. Had eerst priveles met de pony. Hij liep weer beter, maar nog steeds niet goed genoeg voor een wedstrijd. Het is niet constant genoeg, maar goed, er zit nog steeds vooruitgang in (maar goed ook, want wat moet ik anders gaan doen met ponybeest. Hij is nog veel te jong om met pensioen te gaan). Daarna les op Thabor. In het begin was ik wel gespannen. Hij is heel smal, nou ja, valt wel mee, maar ik ben Rembrand gewend. En dus ook lang zo soepel neit als Rembrand (maar die is ook heel erg soepel, was mijn instructrice erg verbaasd over toen ze er een jaar terug op zat). Maar hij doet heel erg zijn best, en na 10 minuten ging ik ook meer ontspannen. Galop heb ik nog niet gedaan, dat komt een volgende keer wel. Paardje heeft echt een super karakter. Alleen staan op stal (toen ik met pony bezig was) ging ook weer super. Hij staat nu al 1 uur alleen, zonder enig gedoe. Pas toen we terug de stal in kwamen met pony gaf hij 1 hinnik. Echt top. net lekker geslapen en straks nog naar verenigingsles met Rembrand.
@ VHU: aan het werk jij, hihi.
@ Poeltje: wat een mooie actiefoto!!!! :~ Sterkte met je eindgesprek
@ Lissanne: wat een mooie foto, die bovenste. En lekker ponys gewassen
@ Lacuna: gaat het weer wat beter?
@ Naaltje: hoe is het met jouw lappenmand?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:52

@ IT: nee die indruk heb ik niet, hij houdt zijn evenwicht heel goed. Hij heeft ook nog nooit gestruikeld als er iemand op zat, dus hij lijkt het wel te trekken. Haflinger van een vriendin van me struikelde vaak als die vriendin erop zat. Ooit eens tijdens de galop gestruikeld, paard en ruiter vliegen overkop en ruiter breekt haar rug. Gelukkig loopt die vriendin ondertussen terug en kan ze weer paardrijden, maar ze heeft toch geluk gehad! Toen heeft ze toch besloten dat ze te zwaar is en heeft ze het beestje verkocht.

IT wel vreemd dat Rafiki zo reageerde... Misschien was hij zo gefixeerd op de smid dat hij jou vergat en schrok hij zo hard toen je plots iets zei?

@ Gem: ok, dan klopt mijn theorietje niet bij jouw kids :Y) Kan best hoor, het is gewoon maar hoe ik het altijd ervaren heb... Misschien dat je zoon het mennen wel leuk gaat vinden. Ik ken trouwens weinig jongens die paardrijden leuk vinden, 4 om precies te zijn. De 2 zonen van Ludo Philippaerts en 2 neefjes hiervan.

@ b485: zoals jij het beschrijft kan ook uiteraard, wel eigen paarden hebben maar niet thuis hebben staan. Dan is het vergelijkbaar met geen eigen paarden hebben en dat kinderen dus uitkijken om er weer eens naartoe te gaan.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:17

Hey, val weer even binnen in het topic :) Zie leuke foto's voorbij komen, een stoere haf voor de kar en sander_Lotte met d'r knappe poown!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:25

He Milanka, hoe is het met de haf??

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 16:29

Haha, het halve topic hier staat in de statjes van april. :))

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:41

ik zag mezelf in het statje staan ja :o oeps :P

leuke fotos SL!
leuke haf-foto gezien :D

tine vroeg hoe het met mijn lappenmand ging. nou prima, ik blaf geweldig :+ arme lacuun, die heeft er de halve dag naar geluisterd :+

Ik heb een super dag gehad :j eerst langs mijn ouders, hondjes kijken, en kijken hoe het met poezel ging. Dat viel me echt réuze mee, hij heeft die kleine hond al onder de duim, goed gegeten. Heb fotos van hem, dan kunnen jullie zien dat hij er nog redelijk oke uitziet :)
met lacuun en d'r mannen gestoeid
en toen met lacuun en onze hondjes even naar het bos geweest :) geweldig, er liep een showhond door het bos _O-

Nu ga ik eventjes stofzuigen, after-sun smeren (ik ben beetje verbrandd, zonnetje :+: ) en rommeltjes voor 't eten klaarzetten :)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:59

Ben erg nieuwsgierig naar de foto's Naaltje :D Lekker van het zonnetje ook kunnen genieten dus! Jaloers hoor! Heb weer een dagje binnen doorgebracht 8)7

Trouwens ook nog mensen die eventueel als toeschouwer naar Hoofdaanspaning Amsterdam gaan? Ga dit jaar niet, is toch niet zo leuk in je uppie :P Maar zou ik iemand mee kunnen slepen die dat een dag volhoud met mij dan misschien wel, en misschien volgend jaar zelf als deelnemer? :D

Mastro doet het super, laatste 3 weken geen hoest meer gehoord, alleen laatst maar met een bries erachteraan. Deze of volgende week komt de veearts voor de entingen dus dan laat ik hem (hopelijk de laatste keer voorlopig) weer helemaal grondig onderzoeken of nu echt alles goed is. Hij heeft zo nu en dan een vies neusje maar dat kan ook gewoon de droogheid zijn en de stof dus. Hij lijkt verder helemaal in orde. En stiekem komen de plannetjes om hem dan tóch voor 't karretje te zetten :+ Menner in hart en nieren he... Maar moet eerst maar eens een paar hoefschoenen voor hem regelen, daarna zien we verder :9

Gister zelf een flinke schok gehad. Wilde zijn waterbak in de paddock even helemaal goed schoonmaken en gooide het water wat er nog in zat eruit, onder schrikdraad door. Maar je krijgt al een schok als je er alleen maar onder en bovenhangt, en was ik dat nou nét even vergeten.... Dus een flinke schok gekregen terwijl ik water op mijn handen had en een bak met water vast hield... Kreeg savonds nog 2 keer een schok van de stekker van de stofzuiger :') Hopelijk waren dat de enige nagevolgen, want ik voelde het tot aan mijn hart -O-

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:25

auw :oo stroom is eng :oo
:(:)

Afbeelding
Kareltje en Bonkie :) (de rooie kat is de poezel in kwestie)

Afbeelding
Bonkie, Nelson en Kareltje
:+: :))

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:28

Wozes, dat is een mooi beessie!! :oo Die ogen en dat vlekje op dat bekkie :9 Ook een mooi formaatje zeg, ben alleen maar kleine poezels die niet tot hun normale formaat uitgroeien gewend :')

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:47

ik meld me ook weer ff,las wel steeds wat bij,maar weinig tijd om te reageren.
s-l : gaaf die foto"s van romeo,blijft een kanjer hoor!
knappe honden en poes voorbij zien komen..
verder zag ik "statjes"van AR....wat word er afgepraat hier :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:45

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:16

Hallo iedereen, ik heb even iets gas terug genomen deze week in het topic, helaas niet in de dingen die ik moest doen waardoor ik mezelf over lopen heb. Constant bezig met de wagen, niet trainen, wel wedstrijd en kar moet klaar zijn voor die dag.. race tegen de klok. Van schie heeft de volgende dag gelijk alles kunnen leveren, vandaag kwam hij op mijn werk een product omruilen echt top service..

SL: Kan best voor een keertje toch
Naaltje: Wat een leuk duo!
VHU: Fijn dat er zo'n leuke klik is
Manon: Mijn ouders en nicole haar ouders zijn er de hele tijd, wanneer ik zelf klaar ben natuurlijk ook :D
Fijn dat het zo fijn gaat met knollie :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:25

pfff vrijdag word mijn telefoon opgehaald door de verzekering.
ik heb zoiets nog nooit via het internet geregeld....dus ben benieuwd.
heb een afspraak gemaakt voor vrijdag avond tussen 17.00uur en 21.00uur.
dus die tijd moet ik of iemand anders sowieso thuis zijn.
hij mocht niet in originele verpakking, dus ik heb een doosje van een oude Nokia telefoon van me gepakt (ik bewaar dat áltijd :+ )
op hoop van zege dan maar.