[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:39

Wat ligt er bij jullie nog veel sneeuw! Hier is alles weggeregent gister... op een enkel plekje ligt nog een beetje triest wit spul maar dat is het ook. ;(

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:05

Jelle, je mag wel van hier wat hebben,, zodat de weg wat meer vrij is om naar riv te gaan.

Wilde vandaag ook gaan sleeen,, ik mijn scooter pakken, kreeg hem door al dat sneeuw niet uit de tuin zowat,, maar liet me niet uit het veld slaan, ik hoopte dat het buiten de tuin er beter uitzag voor me scooter en mij.. helaas nu staat de scooter voor het huis ipv achter het huis, heb het maar opgegeven :(

Me moeder vertelde dus dood leuk,, dan ga je maar lopen :S.. 7 km heen en weer terug en moet om half 3 bij de fisio zijn,, waar ik ook al totaal geen zin in heb! Anders had ik misschien nog deels met de bus kunnen gaan en de rest lopen ofzo.. maar daar heb ik gewoon niet de tijd voor als ik om half 3 weer daar moet zijn :(.. ben dus nu beetje pist op de sneeuw! Deels hoop ik wel dat er nog genoeg ligt zodat ik vanavond misschien nog kan!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:12

Haha dat scooter verhaaltje :')

Hé wat vinden jullie nou fijner, een losse of vaste liverpoolstang?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:26

Ik heb tot nu toe altijd losse gehad, verder geen ervaring met vaste, maar riv doet het super op zijn nieuwe bitje en op die andere ook ,, al was die iets te klein en drukte die scharen dus vaak tegen ze mond. Rivaldo is met bitjes en in zijn mond niet erg moeilijk.

Ja kan er nu wel iets om lachen maar voel me nu zo opgesloten in huis,, wilde graag wat ondernemen enzo! Ik dacht dat doe ik wel eventjes, scooter glijd er vast zo overheen,, maar ik moest zo veel kracht zetten dat ik na een half blokkie om het huis al genoeg ervan had :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:05

Nou hier liggen echt nog bergen sneeuw (:) , echt niet normaal. Vandaag gelukkig wel bij de stal kunnen komen, ze stonden er nog vrolijk bij. Al het voer plus water direct nog maar aangevuld voor 2 dagen dus als het morgen weer puinhoop is hoeven we niet perse te gaan.
Bij de stal lag op het stuk waar we niet hebben gelopen 25 cm sneeuw. Bij het pad naar de wei toe, waar het had gestuifd/gestoven (?) wel hier en daar een meter. Ben ook niet wezen sleeen of zoiets, denk dat Sim daar niet zo blij mee is, hij is zelf maar 86 cm :+ moet hij een snorkel op *D

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:09

hahaha een snorkel..
ben bang dat die van mij dat ook zouden moeten, er ligt nu echt teveel sneeuw om opnieuw te gaan sleeen...
In de tuin vanochtend tot aan de knieen, op de stoep welke al aangeveegd was voordat het vannacht opnieuw ging sneeuwen tot boven de enkels... Neeee, arme pony's als ik t weer ga doen..

Ben wel heel benieuwd hoe ik vandaag bij de pony's kom, zelfs de auto kwam niet van de plek af :S

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:12

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:13

Staan je pony's dichtbij huis of verder weg? Die van ons staan in Berkel en Rodenrijs, we wonen in Rotterdam, het is ongeveer 10 km rijden, normaal 15 minuten. Deed er nu een uur over. Maar op de terugweg was het al wel wat beter. Wat vooral lastig was , was het uit de sneeuw halen van de auto, hij leek wel bevroren! Toen nog uit de straat, er ligt hier heel veel sneeuw in de straat, ze hebben niet gestrooid en de sneeuw blijft maar liggen. Doordat er wel auto's overheen rijden wordt het een grote glijbaan. Vond het wel spannend moet ik zeggen en heb expres niet de weg langs het water genomen, doodeng.
Vandaag dus met pony's doen zo plus extra voer halen (maar even flinke voorraad hooi / compact gras opgehaald) al met al een paar uur bezig geweest. Tja, je moet wat doen in je vakantie ;)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:32

Gisteren helemaal door de sneeuw heen geploegd naar stal is verdorie de binnenbak ondergesneeuwd. Lekker sneeuwballen gegooid en ponies die daar achteraan gingen lekker. Supergezicht.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:13

@Evelli: dus zo zorg je dat je man ponygek wordt, gaaf hoor !

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:16

:D
hij heeft op Groenland een tocht gemaakt met honden voor de slee en dat vond ie helemaal fantastisch! Maar dit vond ie ook super leuk :D
Onze malamute ligt liever op het kleed onder de tafel dan in de sneeuw :+ en voor de slee krijg ik hem helemaal niet :+ lui mormel :D mooi vloerkleedje, dat wel :D

Vriendje bakte er nog weinig van, maar zolang hij blijft zitten gaat het allemaal goed :D

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:33

IK heb vandaag weer gesleed! Het sneeuw was vandaag toch wel wat zwaarder voor dr dan gister, maar ze heeft zich er prima door heen geslagen:D

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:19

* kijkt voorzichtig om het hoekje
Lees al een tijdje mee, en zou ook graag mee willen kletsen als dat mag van jullie :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:22

Tuurlijk Maaike :D
Hoe gaat het met Ginger? Heb je haar alweer voor de sulky gehad?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:22

Welkom! Van mij mag t hoor :)

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:24

Ginger heb ik voor beide sulky's weer gehad. Maar aan mn race sulky zal toch nog het 1 en ander verbouwd moeten worden. Het trekpunt gaan we veranderen... Ze liep super voor dit karretje, ik was het met een dubbele knoop in mn maag :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:26

Oh jij was het die onderuit ging op P&K he? :(:) Fijn dat ze weer voor de wagen heeft gestaan!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:27

Fijn dat het geen 'trauma' heeft veroorzaakt.
Vind je racesulky echt enorm gaaf! Wat ga je aan het trekpunt veranderen? De zweng op een andere plaats?

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:28

Ja, dat waren wij :') Paardenfoto had nog wel een gave foto gemaakt van ons:
Afbeelding
Die wordt nabesteld op 20x30 :+:

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:29

Meer zoals een echte draverssulky, geen zweng meer. Maar moeten we eerst eens goed gaan bekijken.
Ginger heeft gelukkig niet zo snel een trauma, we zijn wel eerder over de kop gegaan en dit zal ook zeker niet de laatste keer zijn :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:30

Zo kijk ginger eens lopen op die foto, leuk man!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:31

Ziet er flitsend uit :D
Dennis hier van bokt en ik hebben onze eerste indoormarathon ook in het oranje gereden :D

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:36

Zo tuurrbbooo!! Volgens mij heb ik wat gemist dat er op P&K iets was gebeurd?!?!?

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:36

Ga er nu zo'n beetje mn stal kleuren van maken :+ Mn fotografie site heeft al een oranje accent, en toen mn sulky. En heb daar heel Ginger haar race outfit op afgestemd, nu komt mn minipaarden site daarook bij :P

En als je die race foto vergelijkt met een dressuur foto, zou je haast niet zeggen dat het dezelfde merrie is :')
Afbeelding

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:37

jouke_h schreef:
Zo tuurrbbooo!! Volgens mij heb ik wat gemist dat er op P&K iets was gebeurd?!?!?
Wij hadden een demo barrelracen, maar mn merrie werd íets té over-enthausiast :')