[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:23

_/-\o_ voor Samoerai geweldig!
Sterkte Avaluna ... Te druk is zo vervelend....
vwb Ollie met andere pony is ze heel braaf hoor je haar niet. Ik durf wel alleen met haar ergens heen ondertussen alleen dan niet te ver. Heb toch stille hoop dat het nog beter wordt want in het begin was het nog veel erger :)
Fijn zo'n les Janouk wat mooi dat het nog altijd beter kan terwijl jullie al zo ver zijn

Hier eindelijk regen hoop dat het wat doorregend wei kan wel wat gebruiken.

_Dingetje_

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:19

Goedemorgen vroege vogels :+

Wat een prachtige samenvattingen worden er weer gemaakt. _/-\o_

Soo Tine wat een super brave pony <3
Lanoushka mooie foto's
Janouk een fijne les gehad
Gem lekkere verfrissende foto's
Biancacoo heeft het druk met de verhuizing
Avaluna :wave:

HIer een druk weekend achter de boeg. Zaterdag d/v gereden 184 en 186 punten en vaardigheid 1e plaats behaald in het L met 2.23 en 1 bal *\o/* Dat is na een jaar weer eens een winstpunt in de vaardigheid *\o/*
Gisteren marathon gereden, ging best goed, Pown was super braaf, reed de verkeerde poort in kon hem zo stilzetten en achterwaarts corrigeren naar de goede poort :D Had verder geen verwachtingen ervan, Ponw was de dag daarvoor zo braaf geweest dus gisteren gewoon lekker genieten van het hele gebeuren ;)
Vandaag een rustdag voor hem en morgen weer lessen *\o/*

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 12:08

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:17

@Dingetje: wow, wat goed dat je zo terug kon zetten +:)+ .

@Lanouska: kan door de muziek helaas het filmpje niet zien hier in het buitenland -O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:53

Pfff totaal gesloopt, vandaag naar de dierentuin geweest. Nu heel erg zere voeten. Wel heerlijk weer gehad, was van te voren slecht voorspeld, maar zon en lekkere temperaturen (26 graden) Zitten we op de terug weg in de auto naar de radio te luisteren. Horen we over allemaal ellende in het westen. Hoe gek kan het in zon klein landje.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:38

Afbeelding
Zeg maar oeps.... Ik ben zo blij met de camera's buiten. Ik hoorde rond twaalf uur. Wijkertunnel dicht en nog meer ongein. Dat ik dacht ik kijk toch ff thuis. Gauw in de auto gesprongen. Tijd bezig geweest om de 2 pompen aan te krijgen. Gaat nog wel even duren voordat het hier weer droog is.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:43

Afbeelding
De dames vermaken zich overigens prima....

Wouterwesley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:48

Zo even er tussen uit geweest maar wat een verhalen allemaal wij zaten in Assen bij de tt maar vandaag op de terug weg geen regen gehad tot Utrecht, maar toen brak het weer goed los! paardje heeft hier in Rotterdam zwemles gehad xd

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:58

Aquatraining bij Ips *\o/* ! Hoef je iig niet te oefenen voor de waterbak :P . Hier ook veel water.... gelukkig maar _O- .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:08

Wauw ips..wat een water..niet leuk..hoop dat het snel weer wegzakt..of dat je het weg kunt pompen..
tine, braaf van samoerai.
vhu, balen dat ollie zich misdraagt in de trailer....hoe zou dat komen ?....en hoe zou het op te lossen zijn....erg handig is het niet..en t'lijkt mij doodeng..
Gem, is blij met veel water..zou niet fijn wezen op schip zonder water..haha.
avaluna heeft het heeeeel druk...alles op z'n tijd..stapje voor stapje..
maar daar ben ik heel slecht in..het moet nu klaar..vandaag...maar dat lukt natuurlijk niet..haha...
vandaag begonnen in de tuin..schuurtje moest weg..morgen uitgraven en zand erin voor tegels..daarna kennels erop....spannend !!

en verder..druk, moet nog wat muren wit sauzen,..deur weer open maken die ze ooit dicht gemaakt hebben....en dan weer netjes aftimmeren..
en dan hopelijk snel echt helemaal alles klaar en verhuizen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:10

Biancacoo als je eenmaal begint moet alles meteen dat herken ik.
Ips jij hebt een waterbak ipv een rijbak.
Avaluna druk, druk druk, af en toe even ademhalen tussen door.
Tine leuke dag in de dierentuin met mooi weer als je dan die foto's ziet heb je echt geluk gehad. Hier ook 2 flinke buien vanmiddag, maar niet zo erg.
Gem bij jullie ligt het water onder je boot of niet?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:11

%) Ips
jemig, aquatraining in de bak. Daar helpen een paar geultjes graven niet. :? :(:)
Michael en ik hebben in de stromende regen geulen gegraven in de bak:onze eigen deltawerken: in een half uur hadden we de bak droog. Erg blij mee, want er is hier volgens de regenmeter meer dan 40 mm gevallen: toen was de meter vol, dus er zal wel meer gevallen zijn.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:21

De buurman zat al op 100 mm hier.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:15

Echt bizar bij jullie Ips :(:) hoop dat het snel weg gaat, ook al pomp je, het moet wel ergens heen kunnen natuurlijk ...
Hier ging het ook heel goed tekeer, wat een regen. We (zoonlief en ik) zijn de stad maar ingegaan, schoolspulletjes kopen. Heeft wel wat hoor, hij wordt al zo groot 8-) met z'n 12 jaar.

Wat spannend Biancocoo en leuk lekker bezig in het nieuwe huis *\o/* wordt vast super mooi :j vind het trouwens al een super leuk huis :j
Vwb Ollie het wordt al beter hoor, en ze loopt er wel gewoon makkelijk op, zweet niet, bezeerd zich blijkbaar ook niet want ze komt er gewoon rad af. En het is al wel beter geworden. Denk echt dat het een soort koppigheid is. Want ze is niet in paniek of bang, anders liep ze er niet zo makkelijk op. Als ik ho ho brul, terwijl we stilstaan voor een stoplicht staat ze dus stil }> of als ik bijv benzine tank terwijl de trailer erachter hangt en ik spreek haar ernstig toe , staat ze ook stil.
Als ze in paniek zou zijn of niet aanspreekbaar zou ik het echt niet meer aandurven met haar maar omdat ze volgens mij heel goed weet wat ze doet blijf ik haar toch maar op de trailer zetten ... en de trapbescherming in de gaten houden enzo.... moet toch wat... anders kom ik nergens... maar leuk is anders. De groom die ik de laatste keer bij me had vond het doodeng, ben er ondertussen zelf al een beetje aan gewend...

Altijd dodelijk vermoeiend zo'n dierentuin Tine, maar ik vind het zelf ook altijd erg leuk hoor, staat ook nog op ons verlanglijstje deze vakantie.
Janouk wanneer vertrok je zoon ook alweer?
Avaluna hoe doet het oudere paardje het met dat warme weer? En ben je de dag doorgekomen :(:)

Ik merk langzamerhand dat 'mijn hoofd' weer wat kan (ver)werken. Dat is zo fijn. Kan eindelijk weer goed lezen, weer stukken schrijven. Niet te lang, hooguit 2x 1.5 / 2 uur per dag, maar wat een opluchting dat het de goede kant opgaat. Het is niets hoor, als je hersenen het zo laten afweten.

Oja, mooi in de uitverkoop twee mooie horseware winterdekens met maximale waterdichtheid 250 grams en met hals te pakken gekregen. Een blauwe (voor Hero) en een paarse (voor Ber of Ollie). Heb er dan nog een van vorig jaar met hals, dus dan hebben ze er nu alle drie een.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:27

:o mijn zoon vertrekt zaterdag zonder de mamma naar Tokio Japan.
Ik ben nu al zenuwachtig, hij niet.
Zondag authentieke rit vestingrit door het Gooi met de hoofdstadaanspanning in dirndl. Gelukkig hele dag afleiding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:31

@Janouk: :(:) :(:)
Mooi zo'n authentieke aanspanningen <3 .

@Ips: :(:) , komt me wel bekend voor en dan voel ik me nog beschaamd ook, want wij wonen een stukje verderop, maar voor mijn buren aan de rivier is zoals bij jou nog "niks".
Je paardjes schijnen er geen moeite mee te hebben :D. Hier dus een paar weken geleden bij de buren de zwanen en eenden op de weilanden en de reigers zaten te wachten op buit. Hopelijk heb je er niet te veel rommel van.

@VHU: leuk op stap met grote zoon 8-) . Opaatje gaat erg goed; eigenaresse heeft hem ook een aantal jaren mee gehad naar Mallorca, vroeger en hij lijkt goed tegen de warmte te kunnen.
De paarden gaan wel meer "binnen" staan dan de pony's. Fijn van de dekens! Waar had je ze uit kunnen halen? Super dat je hoofd langzaam weer een beetje wat "naar binnen laat" :* .

Gisteravond flink wat muggenbulten opgelopen tijdens het longeren van Romeo :') , hahaha, niet zo handig, zo laat nog. Dochter wel mooi dressuurmatig gemend met haar poown.
Ook nog gevoetbald met Romeo.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:56

Sorry even korte reactie, want na 2 slapeloze nachten voel ik me erg beroerd.

Janouk: heel veel sterkte!! Kan me voorstellen dat je er helemaal niet blij mee bent.
Ips: wat een water. Als het goed is, zakt het wel weer redelijk snel weg. Wij hadden vorige week ca 60 mm. Was met paar dagen weer weg. Hopelijk heb je er niet teveel werk van.
Ava:lekker bezig met ponys
VHU: weer een stijgende lijn met hoofd. Balen van Ollie mbt trailer.

Amerigo had weer kunstjes uitgehaald vannacht. Het vaste halsstuk (nu dus een los halsstuk) van zijn vliegendeken zat vast in zijn linker achterhoefijzer. Gelukkig lijkt hij er niets aan over te hebben gehouden, want bij het lessen liep hij heel fijn. Samoerai ging ook heel netjes. Nu zoonlief paar dagen logeren bij oma. Dus ik ga zo maar met Rembrand aan de slag en dan alles weer naar de wei brengen.

En dan hopelijk weer wat slapen, want ik zie zoveel wallen onder mijn ogen dat ik in een bochtje erover heen moet kijken :O

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:13

Janouk haar zoon slaat de vleugels uit in Japan :(:)
Ips heeft een paardenzwembad aan huis :oo
VHU haar hersens doen het weer en heeft een koppige Ollebol
WW is op de TT geweest
Tine een bezoekje naar de dierentuin even een keer wat anders dan de paarden
Avaluna heeft meer dan twee bulten :+ :=

Heb geen paardennieuws vandaag, gisteren de Sahara in mijn huis opgeruimd van de marathon, had mijn nieuwe tuig maar even meegenomen om schoon te maken, maar het zand lag door mijn hele huis.

Wat ik mij nog afvroeg doen er hier nog mensen mee met SGMW Noordwolde, er zijn nog plaatsen vrij dus opgeven kan nog :D
Wij zijn dan met vakantie daar en rijden ook mee *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:37

Dingetje, had al op fb gelezen dat ze nog te weinig deelnemers hebben. Zonde, is mooie wedstrijd. Wij hebben onze inschrijving teruggetrokken, maar ik rij daar graag mee. Is leuk en gezellig.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:42

Ja het zou echt erg jammer wezen als het niet door zou gaan.
Het wordt onze eerste SGMW en had op de foto's gezien dat het er erg mooi uitziet en de hindernissen zijn ook lekker ruim opgesteld, dat heeft me ook overgehaald om mee te doen.

Zou eerst in Tull en 't Waal starten maar door andere tussenkomsten heb ik mij afgemeld.

Jammer dat je niet mee kunt doen, maar begrijpelijk, hoe gaat het nu met Rembrand?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:24

@ dingetje ik moet ook nog een wagen, tuig en beenbeschermers ontdoen van het zand.

Zou jammer zijn dat de wedstrijd niet door zou gaan voor mij een beetje ver weg dus ik doe niet mee.

Van het weekend ook lekker gereden. Robin 2x winst in de dressuur dus we gaan vooruit. Robijn
maar 1 wp (204 en 203) en allebei een puntje erbij in de VH. Marathon zondag was ook gaaf. Ferro
ging als een raket en daarmee 2e geworden. Robin deed het ook super en daarmee dacht ik 11e geworden. Was een heerlijk weekend met goed weer.

Nu weer aan het werk. Vanmiddag vrij dus spullen wassen en nog een rondje doen met de pony's.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:42

Citaat:
Jammer dat je niet mee kunt doen, maar begrijpelijk, hoe gaat het nu met Rembrand?

Met Rembrand gaat het op zich prima, maar omdat hij niet kreupelt of dik been heeft kan ik aan buitenkant niet zien of het beter gaat. De fysio die er vorige week was, vond hem er goed uitzien, bespiering was nog heel goed, wel iets afgenomen natuurlijk, maar veel minder dan verwacht. Morgen gaan we naar da voor 2e scan. Ben erg benieuwd (misschien dat ik daardoor de laatste nachten wat minder goed slaap bedenk ik me nu :o

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:44

spannend tine, ik duim dat het verbeterd is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:20

Sterkte morgen Tine :(:) waardeloos dat wachten en dat je er niet ff tussendoor 'in' kunt kijken... hoop dat je wat kunt slapen :(:) gaat ook niet makkelijk met die hitte (althans dat geldt voor mij, word ook elke keer opgevreten als er ook maar een mug is dus dat schiet ook niet op }> )
Ips is het water alweer wat gezakt?
Sonjim hoe doet de kleine het met al die warmte?
Avaluna grappig dat hij mee is geweest naar Spanje, ja dan zal hij goed tegen de warmte kunnen :j lekker dat je weer aan het mennen bent en dat het zo fijn gaat!
Janouk is dat niet vreselijk warm in zo'n jurk? Gelukkig flink wat afleiding :(:) prachtig zo'n tocht!
Maisie wat een mooie resultaten en wat leuk ook dat Robin het zo goed oppakt *\o/* en Ferro kan dat toch als geen ander he, wat een pony _/-\o_
Dingetje in actie in Noordwolde 8-)

Hier zoonlief weggebracht naar logeeradresje tot vrijdag, dus lekker rustig hier :P naar tuincentrum geweest voor van die citroenplanten voor de in de kamer en op het dakterras en nog van die kaarsjes gekocht, word gek van de muggen. Ook al sproei ik mezelf helemaal onder de Deet dan nog word ik opgevreten.

Oja de dekens had ik een van bij De Dunsborg Ruitersport en een bij de Paardendrogist. Afgeprijsd van 170 naar 100, nog een aardig bedrag maar het zijn ook erg fijne en stevige dekens en de pasvorm is erg goed. Die ik nog heb is een Tornado, gaat al twee winters mee maar is nog steeds erg goed.

En oja, de betonplaat om de container was helemaal schoongespoeld van de enorme regenbui. Erg handig :7

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:52

De kleine doet het prima, die heeft weinig last van de hitte. Lekker een romper aan en verder niks.