[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:52

:wave:

net thuis, ouderavond gehad...
nu moe... :+

sterkte voor iedereen die dat nodig heeft... :(:)

evelli, gesp achteraan zoals op de foto inderdaad, ik heb ook doorlopende strengen...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:57

yeah, Didds staat weer in de kudde <3 en Hans aan het werk <3 , vhu pech :(:) en Biancao, gelukkig kwam pupke weer snel naar je toe.

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:22

hmm.. morgen toch niet helemaal rustig aan doen :o Ga shoppen met vriendinnetje :oo

@biancacoo; jeetje schrikken met de hond!
Ik vind van die uitrolriemen echt ondingen := hopelijk werkt je heupriem-idee

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:03

VHU.. zeker zonde geld zeg! Kan me voorstellen dat je er ernstig van baalt.

Biancacoo kan me voor stellen dat je je wezenloos schrok.. maar zoals vhu al zei.. ik denk dat ze er wel van geleerd heeft.. ;) Heupriem lijkt me met een grote sterke hond alleen maar gevaarlijk.. hij zal het eens onverwachts doen en je omtrekken/ mee sleuren.. lijkt me geen pretje.. om het nog maar niet over de schok op je rug te hebben..

Naaltje... ~~}>

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:38

zooo dat was ff bijlezen....
nog even over het bitloos mennen....zag net op sporthorses: bitloos en stuurloos....(hoewel ik ooit ook wel eens iemand over de sprong heb zien zitten met een hoofdstel in zijn handen,zonder paard...die stond nog aan de andere kant van de hindernis....) :j
hier een half geschoren pony..messen bot -:(- ...beentjes eruit en haar kont.....meteen naar zwaanshoek en....vanavond kreeg ik 2 paar geslepen messensetjes terug *\o/* :j en ook meteen een langere menzweep gescoord vanmiddag... ~~}>
super service... :):) morgen verder scheren

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 07:36

Goedemorgen allemaal.
VHU, even terug komen op mijn race pup, ik denk wel dat ze ervan geleerd heeft, ze heeft die cassete van de rolriem idd tegen haar aan gekregen..janken als een gek natuurlijk. :+
Over niet trekken, tja dat is lastig, want ik heb ze gekocht voor de sprint sport,....en dan moeten ze juist trekken als een gek aan die slee of kar...dus ga ze daar nu niet op corrigeren, want dat kan volgend seizoen als ze mogen gaan trainen averechts werken.
Eefielover, ik vind het niet gevaarlijk om de pup's aan een heupgordel te doen, ze trekken je echt zomaar niet omver, daar zijn ze niet groot en zwaar genoeg voor, (ten opzichte van mijzelf, :o) uiteindelijk wegen ze als ze volwassen zijn zo'n 20 tot 30 kg, dus dat valt wel mee.
Als de heupgordel goed zit, krijg je geen druk op je rug, dus daar ben ik ook niet bang voor.

Happytime een in wel heel speciaal model geschoren pony...hahaha...maar dat is altijd balen als de messen bot zijn voordat je klaar bent.

Naaltje gaat shoppen !! leuk ! af en toe even wat lekkers drinken in gezellig restaurantje, en voila...je doet rustig aan.. :j

Nouvel had ouderavond...is voor ouders altijd fijn, maar lijkt me voor de leraren soms wel zwaar als je vaak laat thuis komt.

Ollie is een tweewielig wagentje van HCA niks voor Hans, zijn echt fijne wagentjes ! Ze kosten wel wat, maar ze zijn kwalitatief ook perfect !!
Ik heb er zelf eentje voor missy, echt super !!
Dennis heeft er ook een :+ , en IT heeft voor Wobbe ook zo'n zelfde wagentje, echt perfect voor shetlanders.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 07:39

Ollie hoe groot is hans?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:07

Goedemorgen.

Biancacoo: maar de honden moeten toch verschil kunnen leren tussen trekken voor een wagen en trekken aan de hand. Ik had ooit een Hollandse Herder. Als hij moest speuren, mocht hij trekken (had hij tuig om), aan de riem mocht hij absoluut niet trekken. Dat verschil kun je ze prima leren.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:12

oef, lijkt me inderdaad niet echt fijn.. Een hond die nooit gecorrigeerd wordt op trekken. Mij niet gezien met uitlaten :=

Ik ga zo naar stal, dids zijn deken terug op leggen ^) Het wordt weer 5 dagen 16 graden... Dan kan die echt niet af... Alleen wel heel grote kans dat de deken gesloopt wordt.. Vorige keer was ie ook stuk nadat hij met deken had samengelopen met dit clubje

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:21

Oei jammer voor Dids dat de deken weer om moet, maar heerlijk voor ons dat het zulk weer wordt!

Biancacoo ik ben het met Tine eens dat honden heel goed verschil kunnen maken en goed weten wanneer ze wel en wanneer ze niet mogen trekken. Is voor jezelf alleen maar prettiger.
Mijn honden zijn er echt niet van onder de indruk als ik die cassette uit mijn handen laat vallen (gebeurd heel soms weleens).

Naaltje lekker shoppen! Ik heb eigenlijk ook nieuwe kleren nodig, maar paardje heeft de laatste tijd veel geld gekost met de mok en nu nog een osteopaat. Dus maar even geen kleren kopen.

Ik ga zo rustig rijden in de les. Ze is geënt dus niet te gek doen en vanwege haar heupen ook rustig aan doen. Stilzetten is geen optie, rust roest.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:31

Citaat:
Over niet trekken, tja dat is lastig, want ik heb ze gekocht voor de sprint sport,....en dan moeten ze juist trekken als een gek aan die slee of kar...dus ga ze daar nu niet op corrigeren, want dat kan volgend seizoen als ze mogen gaan trainen averechts werken.

Eens met Tine hoor. Honden weten heel goed of ze mogen trekken of niet. Ik zou ze anders een ander tuigje aandoen met wandelen dan dat je straks gebruikt voor voor de wagen/slee. Of dus gewoon halsriem met wandelen en tuigje hebben ze dan met slee. Als zelfs hengsten kunnen leren dat ze met bepaald bitje / hoofdstelletje in mogen dekken en met ander halstertje om niet, is dat bij honden ook te doen. Onze hond weet perfect dat hij niet mag trekken als ik zeg 'go' dan trekt ze wel, en hoe :+
Ik weet niet of je nu al wil beginnen met commando's links/rechts, go, terug of zoiets (weet musher termen even niet), ik heb dat toen bij Mies wel direct gedaan. Gewoon voor de lol, maar ook voor het gemak (bij ons voor met het fietsen). Volgens degene waar we de hus van hadden was het heel belangrijk ze alles vanaf het begin goed te leren.
Misschien even overleg met mushers die je kent?

Nou ik ga naar de les, net al mijn mail beantwoord van school dus ik 'mag' gaan *\o/*

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:33

Mogge.

@Rhine, Hans is één metertje.
@Biancoo, Het liefst ben ik op zoek naar iets 2de hands daar het er écht maar voor erbij is...

Hier vanochtend vrij echter vanmiddag mag ik nog even naar het gemeentehuis. Ik mag de belofte af gaan leggen :list: Nou ik heb manlief nooit zoveel beloofd bij het trouwen als dat ik nu de gemeente moet doen _O-

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:33

Die cassette valt bij mij ook regelmatig uit mijn hand. Onze hond gaat gelijk stil staan.
Onze hond was een paar dagen bij mijn ouders. Hij ging elke keer bij de auto staan dat hij terug wilde.

Ik heb een heerlijke nacht gehad. Daan is geen een keer wakker geweest :-)

Nu even leren, straks nog aan het werk

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:34

Naalt: Arme dids en deken :(:).
Blond blijft in haar blote kont lopen :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:39

@tass; dids heeft echt nog heeeel erge jeuk.. Ik vind het vreselijk.. Hij heeft nog nooit heel oktober onder deken moeten lopen.. Maar hij wordt helemaal gek als je kriebelt bij zijn schoft/manen, dus hij heeft nog kriebel...

^) haat zomereczeem

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:47

Ik haat ook zomereczeem :(....

Blond heeft nog wel iets wat jeuk, maar ze doet het goed zonder deken, schuurt niet echt meer :).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:50

pff, dat te horen maakt weer dat ik ga twijfelen om het gewoon te proberen.. erg toch :o
Ik wil dids de kans geven zijn wintervacht aan te gaan maken, want die wordt ook geremd door die stomme jurk... maar vorige keer zonder deken 2 dagen had ie kei veel manen afgeschuurd ^)

Na ik ga de auto maar 's starten en even kijken hoe het gaat op stal :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:51

Balen VHU dat je dat zelf moet betalen. Is een bedrag waar je wel weer overheen komt maar inderdaad; had je liever aan leuke dingen besteed !

Biancacoo; kwam dit door minder kracht in je handen als ik het begrijp ? Heb die heupgordels ook wel eens gezien ivm canicross en misschien is dat inderdaad wel een oplossing voor je.

Frensie; sulky ziet er hardstikke lekker uit, zit best oke hoor. Alleen door mijn kapotte bekken kom ik er niet meer af daarna :+

Over sulky's: Ja die hca sulky's zijn inderdaad fijner, maar die kosten nog wel erg veel, vind de prijzen eigenlijk belachelijk voor een beetje staal....

Lastig Naaltje inderdaad wat je moet doen met Diddle en z'n jeuk. Zonde als je deken nu door anderen kapot wordt gemaakt ook.

Ow ja Ollie, jij gaat van alles zweren en beloven vanmiddag := Veel plezier hoor _O-

Ik speel vanochtend huisvrouwtje en ga begin van de middag gezellig met een vriendin naar een woonwinkel hier in de buurt, heb er nog een bon voor voor 20 euries, even kijken voor een leuke accessoire. *D

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:54

Ik ga Blond haar deken ook niet meer op doen :n. Inderdaad omdat ik wil de dat wintervacht goed door komt omdat ik bang ben dat de klap anders te groot is of ze ziek wordt :(:).

Maar Blond staat s'nachts op stal dus genoeg plek om te schuren, doet ze ook wel, maar niet tot het bloed :=.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:54

Ik heb ook een HCA :) maar die gaat er wel binnen nu en een jaar uit voor wat anders :)
IngridM: de kwaliteit van die HCA's zijn echt 10x beter als die Cavalettie sulkys. Daarnaast worden ze allemaal stuk voor stuk gemaakt met de hand door 1 iemand :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:55

Ferro is al weer een stuk manen kwijt die schuurt ook nog gelukkig niet heel erg maar toch. Kan er ook geen andere deken meer opleggen omdat ie geschoren is.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:56

Oh dat geloof ik wel hoor Evelli, maar ik vind het gewoon veel geld voor iets wat bestaat uit een paar stalen buisjes en verder niets, zit verder geen techniek in, niets.
En dan is dat nog niet erg als je er 3/4 keer per week mee gaat mennen maar dat is voor nu niet de bedoeling.

Maarre.........als die van jou er uit gaat....... O:) :D
Laatst bijgewerkt door IngridM op 26-10-11 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:56

Ze jeuken nu allemaal wel hoor :j.

Aiden heeft geen zomereczeem heeft behoorlijk wat manen afgeschuurd :(:). Fiorano schuurt ook :(:).
Ze zijn allebei zomereczeem vrij :). Ik denk dat ze erg last hebben van het weer :j. Dan weer warm dan weer koud.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:57

Ja shet Diddle schuurt ook nog flink, ook niet meer tot bloedens toe maar als je hem even neerzet waar hij kan schuren doet hij dat ook gelijk :-)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:59

Citaat:
Ik heb ook een HCA :) maar die gaat er wel binnen nu en een jaar uit voor wat anders :)

*\o/* Zet je mij op de wachtlijst? Heb interesse!! *gaat meteen centjes sparen...*
maar zijn vast meer mensen die ook interesse hebben... -O-

Groetjes, lacuna