[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 15:47

Vind het een hele toestand zo'n SGW, wel leuk hoor, daar niet van. Met (m)endurance heb je trouwens ook vaak dat je de dag van tevoren al heengaat, maar bij SGW moet je dus ook echt over twee dagen verspreid rijden pfff.

Zou maar even contact opnemen met huisarts Tallechie je hebt wel een keizersnee gehad en zit nog in je 'kraamtijd', rustig liggen en anders manlief maar laten bellen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:46

Ben ik weer. Les ging heel erg goed. Het alleen op de trailer zetten lukt nog niet helemaal, dus ik neem Thabor nog niet mee naar les morgen. Bij de manege aangekomen ging hij wel wat brullen, maar een stemcorrectie was genoeg om hem te laten stoppen. Op de zadelplaats stond hij heel relaxed, als of hij hier al jaren komt. In de bak ging hij weer wat brullen. Er staan een paar boxen langs de korte zijde, waarin ook wat merries. Maar ook nu weer met stemcorrectie tot stilte kunnen manen. Instructrice vindt hem erg leuk en zit zeker meer in. Na afloop heeft zoontje (die in een hoek van de bak zat te spelen) er ook nog even op gezeten. Op een gegeven moment kwam er een nieuw paard binnen, dus uit voorzorg zoontje er maar afgehaald. Maar we zijn zeer tevreden. Was de eerste keer dat hij op vreemd terrein was en hij was super gehoorzaam.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 17:38

:wave:

leuke foto's tine, ik vind het echt een onwijs gaaf paard!

tallechie, ow dat vervelend zeg, ik zou het even goed in de gaten houden, sterkte...

probeer jullie verder bij te houden door elke dag even bij te lezen als het lukt, maar het gaat me te snel om overal op te reageren...
sorry... Y;(

IvysToeter

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:35

thabor heeft dus goed zijn best gedaan :j
je bent vast trots op je 2 mannen :)

even een ego bericht verder.
vandaag voor het eerst weer een héél klein stukje met wobbe&sulky de dijk op geweest.
mijn moeder liep er naast.
op de heenweg een auto van achteren af, reageert hij amper op.
en een motor van voren af, hij ging wel iets harder maar niet dat bange van de vorige keer.
toen omgedraaid en weer terug.
op de terug weg wel een paar motoren van achteren af (gelukkig niet allemaal tegelijk)
hij vind dat toch echt héél eng, waarom? geen idee!
de eerste 2 motoren die kwam ben ik gaan fluiten en gaan kletsen tegen mijn moeder (ook om mezelf meer te ontspannen)
hij wilde wel 'gaan', maar ik liet hem stappen en tegelijk toch iets inhouden zodat hij bij me zou blijven.
toen we bijna bij het oprijpad waren alvast naar links gegaan (daar is het iets breder omdat het pad al begint)
en toen kwamen er weer 2 (of 3) motoren, die maakte iets meer herrie en vond hij dus enger.
hij wilde weer 'gaan' en toen heb ik hem maar iets (enkele passen, of een paar meter) laten draven, maar wel geprobeerd bij me te blijven houden.
en daarna weer gewoon Ho! en laten stappen (want we gingen inmiddels alweer 'schuin' het oprijpad af)
en toen was het ook eigenlijk bijna over.
Hij schudde zich toen even flink uit door zijn hele lijf, ik denk om de spanning/stress o.i.d. af te schudden en zich weer te ontspannen.
toen we wat verder naar beneden waren (bijna halverwege) kwam er nog een motor langs en dat hoorde/zag hij wel en reageerd wel iets maar prima bij me te houden.
het viel me niet tegen, maar het viel me ook niet 'reuze mee' zoals ze dat wel eens zeggen.
hij vind het echt eng als ze van achteren af komen....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:01

Citaat:
heb ik hem maar iets (enkele passen, of een paar meter) laten draven, maar wel geprobeerd bij me te blijven houden.
en daarna weer gewoon Ho! en laten stappen (want we gingen inmiddels alweer 'schuin' het oprijpad af)
en toen was het ook eigenlijk bijna over.
Super gedaan meid en heel knap dat je dat hebt gedurfd +:)+

Dat fluiten of liedje zingen werkt zo goed, ik ben vandaag ook regelmatig gaan fluiten toen ik het eng vond met Rizanta. Dan was het zo stil in het bos, krijg ikzelf bijna de zenuwen (sorry, ben stadsmens :o ), denk ik o jeetje, straks springt er zomaar iets uit de bosjes := en dan lig ik ernaast :+

@Tine je man kijkt echt zo tevreden en blij (bijna verliefd :+: ) naar Thabor, wat heerlijk voor hem dat hij weer een paard heeft. En jullie zoontje, wat is het toch een heerlijk mannetje. Jij hebt gewoon allemaal heerlijke mannetjes :D

Ik heb ondertussen mijn outfit bij elkaar voor de dressuurwedstrijd 23 april := ik hou het gewoon heel simpel met dingen die ik toch al heb. Heb mijn oude dressuurhoedje van ... denk ik zo'n 15 jaar geleden := ontstoft en hij ziet er nog prima uit, menschort dat ik van Nouvel had overgenomen (zwart/grijs geblokt) en mooi makkelijk donkergrijs jasje dat ik nog heb liggen, paste er perfect bij. Alleen nog even goede blouse uitkiezen. Denken jullie trouwens dat ik een blouse moet nemen die omhoog knoopt, als bij een rijjasje , of eentje met zo'n kraag die je over je jasje kunt vouwen, wat is netter bij deze outfit? Neig zelf naar een rijblouse. 't Is bij elkaar nogal klassiek / truttig :+ maar volgens mij hoort dat toch wel een beetje bij dressuur, of moet het vlotter, ik heb werkelijk geen idee :o?

Mijn groom heeft in ieder geval een zwarte cap en zwarte jas. Als ze op de wagen zit (ik ga waarschijnlijk met de tweewieler) moet zij dan ook een menschort? Of kan ze dan gewoon met zwarte broek? Weten jullie dat?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:09

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:15

Ben ik weer. Was net nog niet klaar, maar zoonlief wilde op Amerigo gaan rijden. Dus moest naar buiten. Alleen toen we bezig waren wilde hij toch weer niet. Dus afgesproken dat we niet meer gaan rijden of mennen. Vrees dat ik beetje in zelfde situatie zit als VHU. Maar goed, hij moet het doen omdat hij het leuk vindt, niet omdat het van ons moet. Hij was geloof ik bang dat Amerigo dan weg zou gaan, maar verteld dat die hier gewoon oud mag worden. Hopelijk wil hij over half jaar ofzo wel.

@ IT: goed hoor, dat je toch doorzet en je wordt er wel voor beloond, ook al gaat het in kleine stappen. Ben inderdaad trots op de mannen. Vind het zo goed van Thabor dat hij zo koel blijft. Echt top. Man zal wel spierpijn krijgen. In 2000 voor het laatst serieus (samengesteld) gereden. Hij heeft nog wel eens recreatief gereden (vooral op de IJslanders op Vlieland), maar nu dus weer echt dressuurles.
@ Nouvel: dank je. Ben wel heel benieuwd hoe hij er over een paar jaar uit ziet. Ze groeien door tot een jaar of 7 en hij zal nog veel forser gaan worden, gezien zijn voorouders.

@ Tallechie: ik zou even een arts raadplegen. Gewoon voor je eigen gemoedsrust. Misschien heb je toch iets teveel gedaan en is het met rusten weer in orde, maar beter voor niets gebeld dan je zorgen maken.

@VHU: daarom zal sgw voor mij helaas ook niets worden. 1 dag op wedstrijd is al slopend, moet ik paar dagen van bijkomen, maar meerdere dagen.... helaas. En jij lekkere buitenrit gemaakt. Super hoor.
@ Lacuna: wat idioot. Ohz is het juist andersom. Als ze niet geschoren zijn, kost je dat veel punten.

@ Biancacoo: wat super dat je op de plaat hebt gemend.

Volgens mijn instructrice zou Thabor een heel goed paard voor mij zijn. Maar ja, mag van man geen wedstrijden met hem doen. Heb het al druk genoeg met Rembrand en Amerigo. Nu wil ik hem sowieso eerst een jaar trainen, dat als we starten we ook gelijk dikke punten krijgen, maar ik wil dus wel heel graag met hem starten. Is zo'n leuk paard om te zien, echt een blikvanger. Maar goed, we zien wel hoe het allemaal gaat lopen. Ze moeten ook getraind. En zeker met Rembrand in de Z (enhopelijk ook ooit ohz weer in de M), kost dat toch best veel tijd. Pony hoop ik ooit nog L te kunnen starten, en dat gaat ook niet vanzelf.... Maar goed, we zien wel. We hebben er in ieder geval een heel fijn paard aan. En in de wei heerst echt vrede. Heerlijk.

Nou, ik ga zoonlief in bad en naar bed doen. Daarna nog strijk, was opruimen, onkruid spuiten in tuin. Ben nog wel even bezig dus.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:37

VHU & Tine, bedankt voor de reactie.
ondertussen scheet ik wel alle kleuren van de regenboog hoor :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:42

@Tine Han is nooit zover geweest als jullie Patrick hoor. En met rijden, op een paard krijg ik hem echt niet meer. Hij is een paar keer van een shetlander afgetuimeld, zo ongeveer, en dat is nooit meer goedgekomen. Heeft nog 4x op Snuit gezeten met angst en beven, kon ik hem ook niet meer aandoen, agossie. Mee op de wagen zo af en toe dat gaat prima, maar dat vindt hij vooral leuk vind als het lekker hard gaat (Snuit was wat dat betreft zijn favoriet) en vooral door water :+ . En zo heel af en toe heeft hij een poetsbui. Maar dan heb je het echt ook wel gehad }:0

Als jouw man Thabor 2x per week doet en jij 2x iets met hem doet heeft hij voorlopig wel genoeg training toch, als 4-jarige? En natuurlijk ga je volgend jaar met hem starten ;)

@Dennis bedankt voor het snelle antwoord. Jouw Roos deed het weer super zeg :j

Zit te wachten op 'mijn' mannen. Die zijn gezamenlijk naar buiten gegaan stukken van speurtocht verkennen voor Han zijn verjaardag (over 1,5 week heeft hij zijn feestje, met speurtocht). Ze gingen samen vragen maken. Maar ze zijn nu al 1.5 uur weg. Dat wordt me een enorme speurtocht (of ze zijn de weg kwijtgeraakt :+ ).

@IT ik was ook heel blij toen ik weer heelhuids thuis was. Weet je wat het is, elke keer als je weer heel thuiskomt / het goedgaat krijg je weer ietsjepietsje vertrouwen erbij. Dus echt, komt goed :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:48

Bedankt allemaal voor de knap gedaan zinnetjes !! stel ik zeer op prijs.

IT, super van je dat je toch met Wobbe de dijk op gegaan bent ! :j knap !! :j

Soms vinden paarden gewoon iets echt ontzettend eng, logisch toch !! en je hebt het erg goed opgelost.

Tallechie.....doe je rustig aan, ik zou denk ik ook even de arts raadplegen .....

Tine, knap van je man !!! Thabor krijgt daar een goede ruiter aan !! :j
En ja zoontje die eerst niet wil.....misschien komt het wel.

Ons zoontje wil ook niet altijd mee naar het bos, maar dan maken we de afspraak, s'morgens even mee naar het bos, en vanmiddag doen we iets wat jij echt leuk vind, vanmiddag kwamen oma en opa, daar keek hij echt naar uit, dat was al voldoende om hem een goed humeur te geven en zelf te bedenken dat we met z'n 3-en naar het bos gingen met de wagen... super !!
Ben altijd erg trots op hem, we vinden van alles in het bos hoor, kabouters, reuzen...klein duimpje die meelift op de wagen ...... een grote kuil die de smurfen gemaakt hebben bob de bouwer is hout wezen kappen in het bos, een kabouterflat in de vorm van een stuk of wat zwammen op een dode boom die er nog staat, best gezellig !!!
En.......Melody heeft gewoon gewandeld.....voor het eerst was ze zoooo rustig dat ze wandelde..... *\o/* normaal is het zo'n stresskanon die alleen maar kan joggen voor de wagen, dus ik was erg blij, sorry egopost !!!!! :o

Weet iemand hier hoe lang een dressuur-menproefje in minuten ongeveer duurd ??
6 of 8 ongeveer ???

VanHuisUit schreef:
@IT ik was ook heel blij toen ik weer heelhuids thuis was. Weet je wat het is, elke keer als je weer heel thuiskomt / het goedgaat krijg je weer ietsjepietsje vertrouwen erbij. Dus echt, komt goed :D

Dat van het vertrouwen klopt echt !! zo ervaar ik dat ook elke keer als ik klaar ben met mennen, of dat nu thuis is of bij de vereniging, dat maakt niet uit.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:50

Even over de minpunten op de indoor: scheren valt niet onder de rasstandaarden van het nsps :)
Vond sun echt super cool, vond het leuk om met hem rond te rijden :) oren leven nog wel hoor :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:56

OK dan. Was natuurlijk wel NSPS wedstrijd.

@Evelli, zie dat je Lotje te koop hebt staan, dat zal moeilijk voor jullie zijn :(:)
't Is een prachtige tinker en geweldig opgegroeid, moet je vast een goede fijne baas voor kunnen krijgen. Wat niet wegneemt dat ik het erg jammer voor jullie vind.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:11

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:21

start to run downloaden IT, werkt prima :j

@evelli; super dat je lacuun uit de brand hebt geholpen :D

@VHU; outfit compleet voor reuzin d'r wedstrijd :D
@biancacoo; lekker gemend, stoer! en een lekker bosritje, ook heel stoer :D

wij zijn net terug uit de stad, terrasje gehangen en in de stad wat gegeten.
Zo naar m'n nest, morgen vroeg eruit, auto wegbrengen, en dan eerst naar m'n ouders.
M'n ouwe poezelbeest is de pijp aan maarten aan het geven..
en ik ben ook wel heel benieuwd hoe het met die 2 schnauzen gaat ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:21

@ Evelii: oke, dan gelden dus andere regels. Weer wat geleerd (weet neit of ik het ook onthoud hoor)
@ Biancacoo: buitenritten maken we haast neit aangespannen. Hier wil ik ze niet meer rijden ivm overal sloten/kanalen. Dus dan moeten we al met trailer minstens half uur rijden. Manlief vindt het niet leuk op de kar, dus dat maakt het wat lastig. Hopelijk met mooi weer in voorjaar/zomer dat het wel weer wat meer zal gebeuren. Maar ja, hij is ook druk met allerlei klussen in en rond de boerderij.
Proefje duurt (afhankelijk van grootte van de ring en paard/pony) tussen de 7 en 10 minuten.
@ VHU: het is echts sinds hij eraf gevallen is. Maar hij was blijkbaar bang dat we pony zouden verkopen, daarom ging hij toch steeds maar. Dus duidelijk gemaakt dat pony blijft en als hij wel weer wil rijden, dat hij het gewoon kan zeggen. Hopelijk dat nu de druk eraf is en hij over een tijdje toch weer wil. Maar ik snap het ergens ook wel. Pony is gewoon toch anders van karakter dan de paarden. Die zijn veel relaxter en hebben door de grotere passen een veel rustigere gang. We zien wel hoe het gaat lopen. Inderdaad 4x per week is voldoende training voor Thabor. Hij is nog jong. Bovendien wil ik 1x per week longeertraining doen, met opbouw voor het beleren voor de kar. Maar mijn man wordt dinsdag aan een oog geopereerd (staar, krijgt kunstlens), dus die mag voorlopig niet rijden. Leuk zo'n speurtocht zelf uitzetten. Hoop wel dat ze voor donker thuis zijn. Al weer iets van de kat vernomen?

Morgen heb ik 3 x les. :oo Eerst menles met Amerigo, dan les met Thabor (ga er morgen voor het eerst op en dan vind ik het toch wel prettig als ik dat op de juiste manier doe) en dan 's avonds nog naar verenigingsles met Rembrand.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:37

Citaat:
Maar hij was blijkbaar bang dat we pony zouden verkopen, daarom ging hij toch steeds maar.

Erg is dat he, heeft Han dus ook gehad, wat dat betreft komt het wel overeen. Maar ik denk dat wij als moeders ook gauw te veel willen. Als je kijkt naar 'echte' ruitertjes (ik heb het niet over meisjes, die zijn veel tutteriger) dan zijn de meesten pas met een jaar of 10 / 12 of soms nog later begonnen. Meiden zijn veel eerder into de paarden/pony's. Ach wie weet :+ maar ik denk dat het er bij Han dus echt niet inzit hoorPoes is wel gesignaleerd door de overburen, eergisteren, tenminste dat dachten ze.....ik weet het niet hoor, heb weer naar haar gezocht maar niets gevonden. Morgen doe ik weer een ronde briefjes ophangen, denk wel laatste poging voorlopig. Zal ook nog even belronde doen naar asiel e.d. wie weet...
Manlief is nu alle vragen aan het uittypen die ze hebben verzonnen, het wordt een enorme lijst :+ , ik mag morgen de route nalopen (ben niet goed in routes :+ ), als ik het kan, kunnen de kinderen het (onder begeleiding hoor) zeker }:0

Jeetje Tine, 3x les, waarvan 2x ohz, dat kan ik niet hoor op een dag, ben ik te oud & te kreupel voor :o ik heb morgen menles en ga even rondje met Snuit doen.

Zo heb ik bijna twee maanden totaal geen reacties op mijn wagen die te koop staat, heeft die lager het begeven, willen er op eens drie mensen komen kijken. Eerst maar lager maken, hoop dat ze dan nog willen :=

@Naaltje, poes bijna dood??? Nee toch?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:40

whahaha, als jij dus morgen niet komt bokken was de route te moeilijk VHU? :+

poes is aan het instorten even ja.. hij wil niet meer zoveel eten.. en voor hem is dat echt een ramp.. Morgen even goed bedenken dus, maar ik denk dat het gewoon einde is.. Naja, bijna 17 met slechte niertjes, da's geen heel slechte score voor poezel toch? :) (wat ga ik brullen hoor, daar niet van, maar ik probeer me die zin voor te houden...) Ik vind dat ik er wel bij moet zijn bij de dierenarts, heb het beestje 16,5 jaar geleden voor mijn verjaardag gekregen... Ben met 'm opgegroeid dus.. dat ben ik hem wel verplicht als het einde er echt aan komt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:57

Mijn man maakt van de speurtocht een soort 'wie is de mol' , ik weet nu niet of die kinderen van 8, 9 jaar dat begrijpen _O-
Ik denk dat ik morgen nog een kindvriendelijkere versie ga maken :=

16.5 jaar dat is lang Naaltje :(:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:02

ja, ik werd 4 jaar toen ik hem kreeg, en wat was ik bang voor dat beestje toen, klein venijnig kitten dat het was :P
hij heeft onze toenmalige hondjes in elkaar gerost en ging toen in de hondenmand slapen.. :') thats the tiger :D

maargoed, hopelijk valt het allemaal mee en wordt ie 50 ( := )

creatief voor 't verjaardagsfeestje :j
Ik ga bedje in :) morgen proberen met vriendje er mee uit te gaan, dus da's over paar uurtjes al, hij heeft cursus nl..
:z

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 23:02

Naaltje, Veel sterkte met de kat 17 is een respectabele leeftijd.
IT: start to run. Hier in Belgie is ooit een reeks van mp3's gemaakt met Evy Gruyaert waar mee je dan kan trainen. Zij zegt wanneer je moet lopen/wandelen. Als je geinteresseerd bent, ik heb de mp3's (van 0 tot 5 km en van 5 tot 10 km). Ik ga soms ook wel eens lopen, en dan neem ik Petra wel eens mee. Mensen kijk dan wel vreemd, maar dan krijgt pony ook haar beweging.
Tine: mooie Thabor. Je man kijkt echt verliefd naar hem.
VHU: krijgt een moeilijke speurtocht voor de kiezen en is gaan buitenrijden met GROTE Rizanta
Evelli: veel sterkte met de verkoop van Lotje
Tallechie moet zich kalm houden.

Ik denk dat Petra gehoord heeft dat ik haar te sloom vind. Vandaag had ik de tip van Sander_lotte gebruikt om als ze niet vooruit gaan eens een paar flinke meppen te geven ipv 1 keertje. Ik had opeens een veel vlottere pony voor de wagen. Daarnaast ben ik ook van tactiek veranderd. Vroeger ging ik stappen als er iets eng was, nu probeer ik haar er in draf voorbij te laten gaan en wonder boven wonder gaat dit beter. Zo hadden we vandaag enge meelopende koeien (vooral als die een halve meter boven je hoofd staan) en enge lammetjes (zo schattig)

Over 2 weekjes komt Snuit naar mij *\o/* . De voorbereidingen zijn al begonnen.
Ik begrijp Maaike wel in haar redenering. Snuit is een actieve pony met heel veel ervaring en kan makkelijk een nieuwe thuis vinden en uiteindelijk is hij nog niet zo heel lang bij haar. Alwyn heeft ze dan weer alles zelf geleerd, en dat geeft toch ook een band. En Freddy, die is gewon grappig en heerlijk vriendjes met Alwyn.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 00:23

zo ik lees steeds mee via mn telefoon, maar dat is erg moeilijk reageren.

Tallechie, fijn om te horen dat het nog steeds goed gaat met de kleine, doe wel rustig aan met jezelf.
Tine, wat mooi is thabor toch! Wat goed dat jullie meteen les nemen!
Naaltje, succes met poes! Ik ken het, vorig jaar mn poes laten in slapen die ik al 15 jaar had. Was een verstandige maar zeer moeilijk keuze.
VHU heeft het druk met een speurtocht :P Leuk om te lezen dat je toch genoten hebt van je buitenrit met rizanta! top dat je de stap genomen hebt!
Babs, YES! wat leuk dat snuit bij jou komt staan! Ben benieuwd :D
IT: gelukkig heb je er een goed gevoel aan overgehouden!

Ik word echt gek van de hoofdpijn. Soort migraine maar nog net niet zo erg en dat al een aantal dagen lang.
En sinds vanavond ook erg veel pijn aan rechterkant van mijn kaak, ter hoogte van mn oor.

Vandaag samen met een vriendin een kort buitenritje gemaakt met Sil. Was weer voor het eerst sinds een tijdje dat we dat stuk zonder een ander paard erbij deden.
Ook de eerste keer met het nieuwe tuig en dus oogkleppen.
We hebben bijna in de sloot gelegen, gingen er recht op af, maar wist Sil gelukkig snel de andere kant op de sturen. Op de terug weg werd Sil erg pittig en wou er enkele keer tussen uit schieten, maar gelukkig kon ik hem met mn nieuwe liverpool aardig in bedwang houden.
Elke keer als ik met Sil naar buiten ga, heb ik zoveel pijn in me rug! Ik zit echt totaal niet ontspannen op de kar. Ben zelf bang voor elk geluidje of elk dingetje die we tegen komen, hoe in hemelsnaam wil ik sil dan laten ontspannen?
Maargoed, over het algemeen ging t best redelijk. Moeten gewoon veel meer oefenen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 06:46

hoe je sil laat ontspannen, door wat kms te maken. Ik kwam eerst ook compleet kreupel van de bok af :o
(ik vond mennen ook echt vréselijk eng)
En eigenlijk is dat echt wat overgegaan na het dressuurmatig aan het werk zetten van dids, omdat ik toen merkte hoe fijn hij te regelen was voor de kar.
sterkte met je hoofdpijn :(:)

@babs; :):) :):) :):) da's cool! :) snuit de boktpony :)

goeiemorgen. Vriendje had zich verslapen, 't arme ding.. nou staat ie waarschijnlijk vréselijk in de file..
't is maar goed dat ik met m'n duffe hoofd ook wakker werd, want hij dacht dat het half 5 was..
Ik ga zo maar wat klaarmaken als ontbijt, dan de auto wegbrengen, dan stage werken, dan lacuun kwallen, vanmiddag heb ik doggyshift en vanavond even met dids wandelen :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 07:40

Goedemorgen
Het lijkt weer een prachtige dag te worden. Heerlijk.

@ Naaltje: verslapen vriendje. Niet handig, zeker niet op de maandag. Sterkte met poezelbeest.
@ Jenkinks: sterkte met je hoofdpijn. Klinkt niet als een fijn buitenritje. Ik vind het ook eng hoor!! Krijg ook last van mijn rug en armen
@ B485: Fijn dat Snuit bij je komt. Goed dat de aanpak bij Petra werkte.
@ VHU: lekker aan het speuren vandaag. Ik moet het nu dus ook echt loslaten dat zoon niet meer op pony wil rijden. Tot nu toe had hij zelf ook heel veel plezier in het rijden hoor. Zat er steeds stralend op of achter. Alleen het begin had hij even aanmoediging nodig. En hij zit zo gruwelijk netjes. Dus we hopen wel dat hij het over een poosje weer wil oppakken. Maar dan zie je zo ook gelijk weer hoeveel kinderen voor hun ouders doen. Daar moet je echt heel voorzichtig mee zijn!!

Nou, ik ga Amerigo en Thabor binnenhalen voor de les en vast poetsen, dan zoon naar school en lessen maar.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:09

Jenkins, heb je een groom/vriendin die van zichzelf heel koel in het hoofd is en al jaren ment? Want dan zou ik zeggen neem die mee op de wagen, en laat die de leidsels overnemen als jij te gespannen gaat zitten.
Of zoek op een moeilijk moment het dichtstbijzijnde grasveldje op en ga net zo lang dressuurmatig mennen tot je het gevoel hebt dat je paard helemaal onder jouw controle is en rij dan ontspannen verder. Wordt Sil weer gespannen/onrustig, ga je het eerstvolgende veldje weer op en zet je hem weer aan het werk.
Sinds ik dat heel consequent met Sun gedaan heb, loopt hij meestal heerlijk relaxt op buitenrit *ja, die pony denkt ook, sh*t als ik nou ga kl*ten, moet ik serieus aan het werk...:+ *

Inderdaad, wat Evelli zegt; de wedstrijd was vanuit het stamboek, en shetlanders mogen niet geschoren, geknipt, gevlochten etc worden. Kom ik nu met hem op een 'gewone' wedstrijd is er niemand die er wat van zegt :) En natuurlijk is Sun erg cool, haha! Het beste paard van stal en mn allerbeste vriendje... oh en dan voel ik me zo schuldig naar storm toe, want dat ook een supershettie en mn vriendje... maar toch anders dan mn Sunny :o

Snuit gaat een goed nieuw huis krijgen :)
VHU, dat vind ik nou een correct gebruik van een hulpteugel. Het geeft jou tussen je oren net dat zetje wat je nodig hebt, en straks is dat vertrouwen gewoon zover gegroeid dat je dat ding helemaal niet meer nodig hebt.
Dennis: gefeliciteerd met je knappe Roos!
Mooie foto's gezien van Thabor
En IT heeft weer buiten gereden met Wobbe! Gaaf!
Naaltje, sterkte met bonkie... :(:)

Nou, ik ga gauw ff mn huis op orde maken, straks komt mijn moeder en gaat ze mee naar mn paardenjongens :)

Groetjes, Lacuna

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 08:50

naaltje een vervelende dids, leuke fotos
vhu en B485 hebben een leuke middag gehad
tine gaat leren dat tabor alleen kan staan
L_rivaldo heeft kapotte lagers balen zeg!
lanoeska is niet lekker en heeft een drukke planning
tallechie: fijn dat het weer goed gaat met je opa
tine: heeft fijn gemend en de zomerwei ziet er goed uit
Lacuna heeft zo te lezen een leuke dag gehad!
tine: leuke fotos
IT: is weer met wobbe naar buiten geweest.
IT: ik ben begonnen met hardlopen met een schema, om de dag hardlopen dan 5 min hardlopen 1 min wandelen en dat 3 keer. en dan opbouwen.
naaltje: moeilijk hoor, mijn kat had ik ook al vanaf dat ik 2 was en heb ik afgelopen jaar moeten laten inslapen, ze kreeg ineens epileptische aanvallen en ze bleef erin :( en kort daarvoor was me andere katje doodgereden en kort na me oude kat me andere katje
babs: wat leuk dat snuit over 2 weken naar je toe komt!

Kitana is vandaag 11 maanden! wat gaat de tijd hard!
Gister waap lekker gewassen en met Har een stuk buiten gereden en daarna met Pumba wezen mennen :)
Daarna nog lekker van het zonnetje genoten en de ponys laten grazen
Afbeelding
Afbeelding